FCM2000 skrev:juelsgaard kan komme hjem pga nedrykning og Han udelukker ikke at komme hjem, jf. Mx.dk
Jeg har også overvejet om enten et køb eller en leje af Julle, ikke vil være en god løsning for alle. Han er nok ikke interesseret i at spille i Ligue2 og vil kunne træde direkte ind i vores spilsystem. Ved dog ikke, om ambitionerne rækker til mere - men spørgsmålet er, hvor mange bejlere han har. Så vidt jeg ved, har han ikke spillet så meget i Frankrig - eller ændrede det sig i løbet af sæsonen?
Det med Petter er noget jeg efterhånden har hørt flere steder fra. Ligesom der på et tidspunkt var noget fremme om et skifte hjem til svensk fodbold.
Jeg håber det virkelig ikke, når han er bedst er kun Pione bedre..
Mazter81 skrev:Petter på vej ud? Er det bare fra rygtet via ulvegraven, eller er der noget substantielt bag det?
Blasfemi! Jeg vil ikke af med Petter, han er ufatteligt vigtig for offensiven. Heldigvis har jeg ikke set det omtalt andre steder end her. Han bør dog som minimum blive og spille kval kampe. Han er endeligt ved at være kommet over sine mange skader, nu er det på tide han får udbytte af det.
Umiddelbart kan jeg heller ikke se den store grund til, at han skulle ønske at skifte hinsidans. Det skulle da lige være noget personligt...
@Ravnen
Så det er bare hear/say eller? Jeg mindes ikke at have set noget på skrift - udover måske en artikel om, at han på et tidspunkt godt kunne tænke sig at vende tilbage
Julle ser jeg dog lidt begrænset potentiale i at hente, omend han formentlig vil højne niveauet. Men mon ikke der så er mere potentiale og value for moeny i at finde lidt guld vha. smartodds
Et forsvar til de europæiske kampe, der kunne se sådan her ud:
Juelsgaard - Sviat/Kian - Jim larsen - Bak
Det ville give en god blanding af rutine, kvalitet og fight. Lauritsen har jo gjort det fint i superligaen, men jeg synes han er lidt for vattet, nogle gange. Han har det med at kaste sig. Og hvis han bliver skubbet, og der ikke lige er frispark, så står han tit og brokker sig, i stedet for at løbe retur. Han mangler også noget mere muskelmasse.
Juelsgaard har egentlig alle de ting, som Lauritsen mangler.
Noerum skrev:Et forsvar til de europæiske kampe, der kunne se sådan her ud:
Det ville give en god blanding af rutine, kvalitet og fight. Lauritsen har jo gjort det fint i superligaen, men jeg synes han er lidt for vattet, nogle gange. Han har det med at kaste sig. Og hvis han bliver skubbet, og der ikke lige er frispark, så står han tit og brokker sig, i stedet for at løbe retur. Han mangler også noget mere muskelmasse.
Eller måske både Kian og Sviat? og så med larsen som en ganske fornuftig reserve..
Tror I, det vil være en succes at hente Juelsgård hjem? Jeg må nok indrømme, at jeg ikke er helt overbevist. Jeg synes, hans udvikling gik lidt i stå, omend Lauridsen ikke helt har nået det topniveau, Julle havde.
Julle er en god FCM-dreng, men spørgsmålet er, om tidspunktet er det rette. Vi skal passe på, vi ikke går i AaB-fælden og tænker, at alt det gamle stadigvæk er godt, og at tidligere spillere kan gå problemfrit ind på holdet efter et tvivlsomt udlandsophold.
Noerum skrev:Et forsvar til de europæiske kampe, der kunne se sådan her ud:
Det skal så også siges, at jeg har den anke ang. Lauritsen at han slet ikke har fået et kort denne sæson. Det er ikke godt nok som forsvarsspiller og må betyde, at han kan lægge noget mere agressivitet på.
Mazter81 skrev:Det skal så også siges, at jeg har den anke ang. Lauritsen at han slet ikke har fået et kort denne sæson. Det er ikke godt nok som forsvarsspiller og må betyde, at han kan lægge noget mere agressivitet på.
Typisk må det da være en god ting ikke at rage kort til sig. Hvis der er konkrete situationer, hvor Lauridsen har ladet en mand slippe (som EfB's Fellah mod AaB i går), så er det selvfølgelig skidt. Dem husker jeg dog ikke præcist. Men at Lauridsen ikke har lavet Izunna-lignende advarsler, er jeg nu meget godt tilfreds med.
Jeg mener Jesper Lauridsen er et pragteksempel på hvordan man kan løse sine opgaver, uden at trække kort til sig. Hans driftsikkerhed er måske hans allerstørste force, udover at han holder sig skadesfri og stabil så trækker han heller ikke karantæner til sig. Det er altså guld værd. Den slags spillere hænger ikke på træerne og er i mine øjne ligeså meget værd som en angriber der scorer mange mål.
Typisk må det da være en god ting ikke at rage kort til sig. Hvis der er konkrete situationer, hvor Lauridsen har ladet en mand slippe (som EfB's Fellah mod AaB i går), så er det selvfølgelig skidt. Dem husker jeg dog ikke præcist. Men at Lauridsen ikke har lavet Izunna-lignende advarsler, er jeg nu meget godt tilfreds med.
Det er uhørt, at en forsvarspiller ikke får et eneste kort, på pt 31 kampe. Man kan diskutere om det er en styrke, eller en svaghed. Jeg vil sige, at det hænger sammen med hans lidt vattede attitude. Hvis man kan spille 2790 min fodbold i superligaen, som venstre back, uden at få en advarsel, er der noget galt. Nogle gange skal en forsvarsspiller altså bare sætte sig i respekt.
Jeg synes, det er en force, at Lauridsen er pålidelig og ikke stanger karantæner til sig. Hvis han lod alle mand slippe forbi, var det et problem, men det ved jeg nu ikke, om jeg synes, han gør.
Noerum skrev:Det er uhørt, at en forsvarspiller ikke får et eneste kort, på pt 31 kampe. Man kan diskutere om det er en styrke, eller en svaghed. Jeg vil sige, at det hænger sammen med hans lidt vattede attitude. Hvis man kan spille 2790 min fodbold i superligaen, som venstre back, uden at få en advarsel, er der noget galt. Nogle gange skal en forsvarsspiller altså bare sætte sig i respekt.
Det er simpelthen noget ævl. Det er da en kæmpe styrke ikke at få ret mange kort, og det siger da intet om kvaliteten. Man kan jo sagtens være en klog spiller, der placerer sig godt og laver de 'rigtige' frispark og dermed undgår gule kort.
Lauridsen har fået 5 gule kort på 4.378 spillede minutter, dvs et gult kort per 9,7 fuldtidskampe: http://www.superstats.dk/spillere/spill ... me?id=1826
Til sammenligning har en af de virkelige elendige og slatne backs, som vi har set herhjemme det sidste årti fået 20 gule kort på 25.900 spillede minutter, svarende til et gult kort per 14,4 fuldtidskampe: http://www.superstats.dk/spillere/spill ... ime?id=653
Vi kan også tage ham her: http://www.superstats.dk/spillere/spill ... me?id=1765 - 1 kort per 12,3 kampe
Så røg Haugaard til Stoke! - kilde: børsmeddelelse.
Imponerende salg må man sige, og held og lykke til Haugaard. Der er vel ikke mange danske klubber, der sælger deres reserver til PL
Kent skrev:
Det er simpelthen noget ævl. Det er da en kæmpe styrke ikke at få ret mange kort, og det siger da intet om kvaliteten. Man kan jo sagtens være en klog spiller, der placerer sig godt og laver de 'rigtige' frispark og dermed undgår gule kort.
Og derudover er en moderne back kun "halvt" forsvarsspiller, og hans agressivitet skal i lige så høj grad bruges i de offensive løb.
On Topic: Lauridsens position må være noget nær fredet i det kommende vindue. Dels er det først nu han virkelig skal slå igennem, dels er pipelinen med egne talenter ikke overbevisende i nær fremtid. Hvis vores akademi skal bevare sin troværdighed, og fortsat tiltrække de bedste talenter, skal der være plads til nogle af dem på førsteholdet. Lige nu er Duelund og måske Gemmer de eneste på vej i nær fremtid. Med de kommende afgange balancerer vi på kanten af at være et købehold. Vi har brug for at eksponere de talenter vi kan. Så må vi forstærke andre steder.
En ny DM og fløjene er mere oplagte til forstærkninger. Højre back, hvis man endeligt vurderer, at Rømer ikke er det nye sort.