Matthew Benham (ny ejer)

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Noerum

Re: Matthew Benham (ny ejer)

Indlæg af Noerum »

Det er fint at samarbejde, og lære af hinanden. Jeg er sikker på vi kan lære en masse af dem, og den anden vej. Men jeg håber virkelig ikke, at vi bliver en og samme klub! Hvis der bliver ændret det mindste på logo, trøjer osv, så er det her en kæmpe katastrofe.

Jeg er super glad for, at Benham reddede os. Men jeg vil hellere spille i bunden af superligaen, eller i 1 division, end at ændre navn, trøjer eller noget i den dur!

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Hvis vi bliver samme klub, har jeg ikke fantasi til at forestille mig at klubberne skulle "hedde" det samme. Det giver ingen mening at ændre navn, det er jo et brand. Hvis de bliver "lagt sammen" er det nok blot på selskabsplan. Det kunne da egentlig være meget interessant, det ville formentlig fremtidssikre FCM fuldstændigt. Men hvad gør man den dag de møder hinanden i CL :geek:

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Et sjældent langt interview m Benham: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... ed/5542332

Brugeravatar
Administrator

Indlæg af Administrator »

Det står i vedtægterne at FCM skal hedde FCM.

Noerum

Indlæg af Noerum »

Står der noget om logo, klubfarver osv?

Brugeravatar
Administrator

Noerum skrev:
Ikke så vidt jeg husker.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Administrator skrev:
Noerum skrev:
Ikke så vidt jeg husker.
Det er også ligegyldigt - Benham kan jo bare ændre vedtægterne, hvis han vil ;-)
Men jeg ser ingen grund til alarm. Han har netop hele tiden lagt vægt på den lokale forankring og opbakning. I den optik synes jeg, at det er langt mere bekymrende at Hessel har solgt sine aktier. Mindre overraskende er det, at Dempo også har gjort det.

FCMhenrik

Indlæg af FCMhenrik »

Noerum skrev:Det er fint at samarbejde, og lære af hinanden. Jeg er sikker på vi kan lære en masse af dem, og den anden vej. Men jeg håber virkelig ikke, at vi bliver en og samme klub! Hvis der bliver ændret det mindste på logo, trøjer osv, så er det her en kæmpe katastrofe.

Jeg er super glad for, at Benham reddede os. Men jeg vil hellere spille i bunden af superligaen, eller i 1 division, end at ændre navn, trøjer eller noget i den dur!
Hvorfor har du så meget imod det? Det var det samme der skete da vi fusionerede i sin tid. Nyt navn, nye farver, trøje og logo, netop i stedet for at være elevatorhold.

Brugeravatar
Administrator

Kent skrev: Det er også ligegyldigt - Benham kan jo bare ændre vedtægterne, hvis han vil ;-)
Men jeg ser ingen grund til alarm. Han har netop hele tiden lagt vægt på den lokale forankring og opbakning. I den optik synes jeg, at det er langt mere bekymrende at Hessel har solgt sine aktier. Mindre overraskende er det, at Dempo også har gjort det.
Arh, det er nu ikke helt så nemt endda.
11.6
Beslutning om ændring af:
a)
selskabets navn, således at ”FCM”
ikke længere indgår i selskabets
navn,
b)
at foldbold holdet, som ejes via
selskabets besiddelse af aktier i
FC Midtjylland A/S, ikke længere
skal spille sine hjemmekampe på
et stadion i den midtjyske region,
c)
håndbold holdet, som ejes via sel-
skabets besiddelse af aktier i FCM
Håndbold A/S, ikke længere skal
spille sine hjemmekampe i en
arena i den midtjyske region,
kan kun træffes med 90 % flertal på en ge-
neralforsamling, og kun hvis 90 % af det
samlede antal stemmer i selskabet har væ-
ret repræsenteret på generalforsamlingen.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

FCMhenrik skrev:Hvorfor har du så meget imod det? Det var det samme der skete da vi fusionerede i sin tid. Nyt navn, nye farver, trøje og logo, netop i stedet for at være elevatorhold.
Vi er en del, der ikke er fra det gamle IFS eller Fremad.

Jeg holder med det FC Midtjylland, der spiller i varianter af sort-røde dragter. Kan ikke se noget alternativ.

Jeg har ikke noget imod et organisatorisk tæt samarbejde med Brentford, men vi vil altid være to forskellige hold. Brentford ligger ikke i Midtjylland.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Det kan da være at det efter vores mesterskab er Brentford som skal hedde "FCM England" ;) :ugeek: :mrgreen:

Fenris

Indlæg af Fenris »

Nå, det er vist på tide jeg ikke kun "lurker" herinde og deltager lidt.

jeg faldt lige over denne interessante artikel: http://www.si.com/planet-futbol/2015/05 ... hew-benham
Ved ikke om I har set den.

Synes den er interessant - ikke mindst dette afsnit:

“We believe a lot in improving the professionalism of players,” he says. “We’ve never understood why a football player shouldn’t be as professional as an individual athlete. An individual athlete optimizes every single part of his game. Nutrition, everything in small details. But football players don’t do that. Why not? We think there’s a big opportunity there.”

julemanden

Indlæg af julemanden »

bh

Indlæg af bh »

Østrig begynder forståeligt nok at kigge lidt på Benhams måde at køre en fodboldklub:

http://www.laola1.at/de/fussball/intern ... 9747-.html

blandt andet lidt fra Pusic i artiklen

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Matthew Benham er meget stolt af de store resultater, FC Midtjylland har opnået det seneste års tid.

Den engelske rigmand Matthew Benham købte sidste sommer størstedelen af FC Midtjylland. Med Benhams penge i ryggen kunne FCM holde sammen på truppen, og endda udbygge den.

Det kastede et mesterskab og nu et gruppespil i Europa League af sig, resultater Benham er stolt af.

- Jeg kan ikke være andet end stolt over det, som FC Midtjylland har opnået på så kort tid. Vi talte om at etablere holdet i toppen af ligaen, og vores målsætning europæisk var gruppespil hvert andet år, siger Benham til Ekstra Bladet.

- Så et mesterskab og europæisk gruppespil i det første år er selvfølgelig virkelig flot, og det er en cadeau til alle, der arbejder hårdt i klubben.

Udover FCM ejer Benham også engelske Brentford, hvor Lasse Vibe og Andreas Bjelland spiller.

Besvar