Vores indsats på tribunerne

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Mathias

Re: Vores indsats på tribunerne

Indlæg af Mathias »

KÆMPE respekt for indsatsen i Randers fra fansene. Så kampen på TV og var virkelig imponeret over præcis hvor overlegne vi var på tribunen! Black Wolves - I har virkelig jeres store andel i holdets imponerende succes! Stærkt gået.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Super indsats på stadion og tribunerne med 9202 tilskuere. Hæfter mig ved at dem der kommenterer efter kampen siger, at mange går inden kampen er sluttet. Glen gør hvad han skal, nemlig at sige at der er pivkoldt på stadion idag, hvilket han har helt ret i, for det var der. Havde der været 5 grader varmer og ikke den vind som der var på stadion idag, så var de fleste tilskuere blevet. Derudover var der masser af mennesker i messe center Herning som får det til at tage betydeligt længere tid at komme væk fra stadion. De fleste af de tilskuer som forlod stadion sad ned og havde ikke mulighed for at bevæge sig for at få varmen som os der var på Fcm tribunen der havde mulighed for at få varmen ved at bevæge os. Skal vi ikke lige prøve og se om ikke, vi til næste hjemmekampe kan trække 9500 til Mch Arena. Tak for en fed stemning og 3 point.

LarsG
Geografisk sted: Gedved

Indlæg af LarsG »

Det var eddemame koldere end koldt. Og vi sad endda i læ.

En anden af årsagerne til, at folk går tidligt, tror jeg er det totale trafikfacistoide anarki der hersker, når folk skal køre væk. Tror faktisk det ville hjælpe med noget mere regulering.

Jeg holder aldrig på pladsen bag Faxe Kondi Tribunen. Har været ved at få snittet hjørnerne af bilen adskillige gange fordi folk maser sig frem.

Når det så er så koldt som i dag, så smutter mange lige et par minutter før, for at komme væk, før det går løs.

Og vil så sige, at vi blev til slutfløjt, og så kunne I ellers så heller ikke så vores frysende røve for bar skosåler.

Men som sagt, mere regulering på P-pladsen bag Faxe Kondi Tribunen og ved udkørslen til den vej, jeg ikke aner hvad hedder. Er naiv nok til at tro og mene, det vil hjælpe.

/Lars

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Trafikken var også værre end normalt til Hobro kampen, pga. transportmessen. Det undrer mig meget, at de ikke spærrer de parkeringsafsnit af, som hører til stadion, når de ved der kommer op til 10.000 mennesker til fodbold.

Da jeg kom to timer før kampstart var hele presse/vip området allerede fyldt op. Jeg tror nogle af dem som gik tidligt, måske har holdt rigtig langt væk. Så er det måske det praktiske man skal tage et kig på.

LarsG
Geografisk sted: Gedved

Indlæg af LarsG »

Men....når det så er sagt, så er vi midtjyder (jeg bor i Østjylland godt nok, men er opvokset i Ikast) svære at imponere. Prøvede at starte nogle klapsalver ind i mellem - vi var tre: mine to knejter (på 16 og 23, så de kan godt høres) og mig der deltog.

Ikke en gang da vi rejste os og klappede de sidste minutter (det kom dog i gang) var det alle der var med.

Vi talte om det - det er lidt tyndt.

Skal jeg så argumentere mod mig selv, så var de sidste 44 minutter faktisk lidt kedelige. Det var - med Jakob Poulsens ord - cruise control. På banen og på lægterne. Selv stemingstribunen virkede lidt mat i forhold til, hvad der plejer at komme derfra. Ikke sagt som kritik, det er bare en konstatering.

/Lars

Cortez

Indlæg af Cortez »

Jeg er også overbevist om, at det er trafikkaoset folk prøver at undgå. Har man en gang prøvet at sidde i kø for at komme ud, så gør man hvad man kan for at undgå det. Om det er regulering eller flere udfaldsveje (hvis det overhovedet lader sig gøre) der skal til, ved jeg ikke. Men det er hæsligt at komme ud fra Sydsiden.

/Cortez

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Det er lidt et luksusproblem, hvis stemningen bliver en smule badeboldsagtig, når holdet cruiser derudaf. Når det så er sagt, synes jeg, ASA holdt et fint niveau I går. Selvfølgelig kan det ikke være det samme, som hvis der udspiller sig et dramatisk, tæt opgør mod AaB på banen. Pusic' andet mål fjernede al tvivl om resultatet.

I øvrigt mener jeg også, udslusningsforholdene kan forbedres ved MCH. En ny vej fra parkeringsområdet bag Faxe Kondi ville måske ikke være helt dumt.

Selv stod jeg og klappede holdet og Glen af banen. Det fortjente de efter endnu en opvisning.

6097
Geografisk sted: Billund

Indlæg af 6097 »

LarsG skrev:Det var eddemame koldere end koldt. Og vi sad endda i læ.

En anden af årsagerne til, at folk går tidligt, tror jeg er det totale trafikfacistoide anarki der hersker, når folk skal køre væk. Tror faktisk det ville hjælpe med noget mere regulering.

Jeg holder aldrig på pladsen bag Faxe Kondi Tribunen. Har været ved at få snittet hjørnerne af bilen adskillige gange fordi folk maser sig frem.

Når det så er så koldt som i dag, så smutter mange lige et par minutter før, for at komme væk, før det går løs.

Og vil så sige, at vi blev til slutfløjt, og så kunne I ellers så heller ikke så vores frysende røve for bar skosåler.

Men som sagt, mere regulering på P-pladsen bag Faxe Kondi Tribunen og ved udkørslen til den vej, jeg ikke aner hvad hedder. Er naiv nok til at tro og mene, det vil hjælpe.

/Lars
Holder altid på p-vest, en lille frisk gåtur på max.5 min.(jo bare rart efter en kold dag på stadion) og så er man bare væk og ude på vejen ca. 5-6 min. efter man har startet bilen. Vi er jo så privilegerede her i Herning. Man kan jo bare tage en tur til Silkeborg, Viborg, Århus, Haderslev, Odense, så kan man jo snakke om at det tager tid og komme fra stadion.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Synes ikke, at der er den store grund til at gøre det til noget problem, at en del flok smuttede tidligt i går. Det var pissekoldt, kampen var punkteret og de sidste 30 min var ren ørkenvandring (hvilket jeg ikke brokker mig over - dejligt, at vi kunne kontrollere en sejr hjem uden problemer). Så synes jeg da, at det er fair nok, at nogle folk vælge at smutte, fordi de prioriterer varme og tidligere hjemkomst.
Det er jo ikke noget generelt problem, men et enkeltstående tilfælde.
Synes det er vigtigere at glæde os over, at der nu har været 9000+ tilskuere til de sidste to hjemmekampe, og så arbejde på at få over 10.000 til de næste kampe. Lad os glæde os over de mange der kom, i stedet for at brokke os over dem der gik.

Og til dem, der siger: 'Man går jo heller ikke 10 min før en film slutter i biografen'. For det første er det en rigtig dårlig sammenligning, da filmen jo sjældent er afgjort 10 min før den slutter - og for det andet, så JO - folk går faktisk før filmen er slut - det er i hvert fald de færreste jeg har set, som bliver i biografen og ser rulleteksterne (som jo er en del af filmen, der kommer efter handlingen er slut). Det vi så i går var 44 min rulletekster. Kampen var slut ved 3-0.

Skal måske til info sige, at jeg naturligvis aldrig selv kunne finde på at smutte før tid, men det gør ikke, at jeg ikke kan have forståelse for, at andre gør det i specielle situationer. Ideelt set blev alle naturligvis til slutfløjt og hyldede spillere og trænere, men mon ikke også vi ser det, når vejret bliver bedre.

6097
Geografisk sted: Billund

Indlæg af 6097 »

Kent skrev:Synes ikke, at der er den store grund til at gøre det til noget problem, at en del flok smuttede tidligt i går. Det var pissekoldt, kampen var punkteret og de sidste 30 min var ren ørkenvandring (hvilket jeg ikke brokker mig over - dejligt, at vi kunne kontrollere en sejr hjem uden problemer). Så synes jeg da, at det er fair nok, at nogle folk vælge at smutte, fordi de prioriterer varme og tidligere hjemkomst.
Det er jo ikke noget generelt problem, men et enkeltstående tilfælde.
Synes det er vigtigere at glæde os over, at der nu har været 9000+ tilskuere til de sidste to hjemmekampe, og så arbejde på at få over 10.000 til de næste kampe. Lad os glæde os over de mange der kom, i stedet for at brokke os over dem der gik.

Og til dem, der siger: 'Man går jo heller ikke 10 min før en film slutter i biografen'. For det første er det en rigtig dårlig sammenligning, da filmen jo sjældent er afgjort 10 min før den slutter - og for det andet, så JO - folk går faktisk før filmen er slut - det er i hvert fald de færreste jeg har set, som bliver i biografen og ser rulleteksterne (som jo er en del af filmen, der kommer efter handlingen er slut). Det vi så i går var 44 min rulletekster. Kampen var slut ved 3-0.

Skal måske til info sige, at jeg naturligvis aldrig selv kunne finde på at smutte før tid, men det gør ikke, at jeg ikke kan have forståelse for, at andre gør det i specielle situationer. Ideelt set blev alle naturligvis til slutfløjt og hyldede spillere og trænere, men mon ikke også vi ser det, når vejret bliver bedre.
Er da helt i tråd med dit (og andres) synspunkt herinde. Ja lad os glædes over at der bliver færre og færre tomme sæder på faxe kondi tribunen, og lad os nyde "nuet" og hjælpe og støtte med alt vi kan, om det er sang i alle 90 min. eller man "bare" kommer og nyder en fodboldkamp. Kommer jo ikke lige selv fra Herning Ikast området, men synes bare at vi skal være stolte af at så mange tager turen helt fra ydreområderne for at støtte FCM, og undersøgelser viser jo at det er en stor og betydelig del der ikke bare lige kommer fra nærområdet.

Brugeravatar
Administrator

Indlæg af Administrator »

Jeg forstår ikke hvorfor folk ikke bare venter på slutfløjtet og så lige runder fanklubben bagefter. Der kan man komme ind i varmen igen, overvære besøget af en af krigerne og endda nuppe en øl eller vand mere. Til udvalgte kampe vil grillen endda være tændt op igen, så der er tænkt på det hele.

Jeg sidder også på Faxe Kondi, smutter jeg i bilen direkte efter slutfløjt, eller går jeg i fanklubben i en halv time, det gør højst en forskel på 5-10 minutter. Samtidig slipper jeg for at stresse i en kø.

TrueWolfMidt

Indlæg af TrueWolfMidt »

Vi fans på tribunerne gør en kæmpe forskellen i denne sæson. Vil håbe at endnu flere vælger at bakke holdet op på udebanerne, for vi kan være den afgørende faktor i de svære kampe. Vild fed stemning vi skabte i Esbjerg og det var vores vedholdenhed som i sidste ende gjorde, at holdet kæmpede som en besat for at komme tilbage i kampen, som heldigvis lykkedes. Vi skal derudover nyde Pusic, så længe vi har ham, for han er snart videre. Det kan ikke undgås, at flere klubber må have ham i kikkerten, hvilket er endnu et argument for, at få flere folk ud på Mch Arena samt med ud på tribunerne til udekampene.

TrueWolfMidt

Indlæg af TrueWolfMidt »

TrueWolfMidt skrev:Vi fans på tribunerne gør en kæmpe forskellen i denne sæson. Vil håbe at endnu flere vælger at bakke holdet op på udebanerne, for vi kan være den afgørende faktor i de svære kampe. Vild fed stemning vi skabte i Esbjerg og det var vores vedholdenhed som i sidste ende gjorde, at holdet kæmpede som en besat for at komme tilbage i kampen, som heldigvis lykkedes. Vi skal derudover nyde Pusic, så længe vi har ham, for han er snart videre. Det kan ikke undgås, at flere klubber må have ham i kikkerten, hvilket er endnu et argument for, at få flere folk ud på Mch Arena samt med ud på tribunerne til udekampene.
Og vores efterhånden store flok fantastiske fans gør endnu engang en fantastisk indsats. Kan især godt lide " Der blev så stille i Aalborg " Vi ses på Mch Arena til kampen mod Silkeborg hvor vi fyrer den Max af.

SteffenO
Geografisk sted: Thy

Indlæg af SteffenO »

Nu er det ikke for jeg skal gøre mig selv til mere end jeg er....

MEN er der ikke en der gider at forklare mig hvorfor i alverden at den/de personer der er capoer altid skal tale ned til dem der står og synger, hvis han ikke synes det er højt nok. for den sags skyld også dem der ikke synger?
Jeg synes bare det er meget mærkeligt at han ikke ligger mærke til at da Hekler kom der op var det næsen hele tribunen der var med?

I dag var der også ca. 200 frivillige med ude og se kampen, mange af dem var oppe i alderen. Jeg synes godt nok det er en meget forkert tilgang at have til de andre fans der er mødt op, at man står og skaber sig på den måde. Det kan godt være det bare er mig, men det er ikke noget der giver lysten til at synge med. ??

5666

Indlæg af 5666 »

Hvis nu tilskuerne tog lidt initiativ selv og bakkede holdet op var de jo ikke nød til at snakke ned til folk. Synes man skulle kigge ind ad før man anklager andre. Capoerne gør et stort stykke arbejde for holdet og det skal vi sætte pris på. De er med til at give spillerne de ekstra 10%. Kan godt forstå hans frustration i går for det var simpelthen ikke godt nok på tribunen.
Det er helt rigtigt da Hekler kommer op er de fleste med. Men det er de altid ved FORZA FC. Men hvorfor stoppe når man så er gået i gang?

Ja der var mange frivillige og nogen oppe i alderen i går. Men fordi du er frivillig kan du vel godt synge med? Har fuldt ud respekt for dem der er oppe i alderen måske ikke synger med. Det gør min far heller aldrig og tusind tak for det. For det kan han slet ikke finde ud af. Men hvad med alle de andre? Så masser af folk der ikke var rundet de 50 som ikke sang med. Og hvis man ikke vil synge med så stil jer ude i siderne så det ikke ødelægger hele stemningen. Som sagt synge min far aldrig med. Men når han er med stiller vi os aldrig i midten. Men selvom jeg står lidt ude i siden kan jeg da godt synge med. Nogengange som den eneste omkring mig. Men er bedøvende ligegad.

Du skriver du mister lysten til at synge med hvilket jeg slet ikke kan forstå. Det er jo ikke capoen du skal please men spillerne på banen. Desværre går din tankegang ud over spillerne og ikke capoen. Så støt dog holdet og giv dem de 10% ekstra.

Capoen i går gjorde et godt stykke arbejde.Han prøvede virkelig i forhold til mange andre. Men hold op hvor var det op af bakke for ham.

Besvar