Opfordring til at lave sympati erklæring til spillerne.

Om FC Midtjylland og Black Wolves
TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Opfordring til at lave sympati erklæring til spillerne.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Vil opfordre modstanderne af awaykortet specielt BW, til at lave en sympati erklæring til vores spillere, hvori de gør det klart over for vores spillere, at denne konflikt som de har mod klubberne og divisionsforeningen, ikke har noget som helst at gøre med dem og at de stadigvæk bakker dem op 100 %. Spillerne bliver på en måde gidsler i denne sag og det kan vel ikke være vores mening, at skade dem.

Det kan vel kun gå for langsomt med, at få lavet en sådan erklæring.

Brugeravatar
Kent

Re: Opfordring til at lave sympati erklæring til spillerne.

Indlæg af Kent »

TrueWolfMidt skrev:Vil opfordre modstanderne af awaykortet specielt BW, til at lave en sympati erklæring til vores spillere, hvori de gør det klart over for vores spillere, at denne konflikt som de har mod klubberne og divisionsforeningen, ikke har noget som helst at gøre med dem og at de stadigvæk bakker dem op 100 %. Spillerne bliver på en måde gidsler i denne sag og det kan vel ikke være vores mening, at skade dem.

Det kan vel kun gå for langsomt med, at få lavet en sådan erklæring.
Nu er det jo ikke ligefrem hemmeligt, hvad der foregår, så er rimelig sikker på, at spillerne godt ved hvad der sker og hvorfor. Tror alligevel de fleste af dem kan læse...

Mazter81
Geografisk sted: Paphos, Cypern
Kontakt:

Indlæg af Mazter81 »

Jeg tror også krudtet ville være bedre brugt på at komme med nogle forslag til løsningsmodeller, så konflikten" evt. kan løses konstruktivt.

Det der pt. er i gang ligner mest af alt det scenarie, der udspiller sig, når min datter ikke er enig med de regler, jeg sætter op.
Så går hun også ind på sit værelse og hyler op om, hvor uretfærdig verden er overfor hende.

Brugeravatar
Administrator

Indlæg af Administrator »

Mazter81 skrev:Jeg tror også krudtet ville være bedre brugt på at komme med nogle forslag til løsningsmodeller, så konflikten" evt. kan løses konstruktivt.

Det der pt. er i gang ligner mest af alt det scenarie, der udspiller sig, når min datter ikke er enig med de regler, jeg sætter op.
Så går hun også ind på sit værelse og hyler op om, hvor uretfærdig verden er overfor hende.
Nu har jeg selv to piger, men er vi uenige kan de da sagtens komme til mig med deres input. Så snakker vi om det.

Denne situation sker netop ikke i debatten om kortet. Der bliver døren bare smækket i.

Jeg vil rigtig gerne have nogle konstruktive forslag fra folk om hvordan vi så gør?

Mazter81
Kontakt:

Indlæg af Mazter81 »

Administrator skrev:
Mazter81 skrev:Jeg tror også krudtet ville være bedre brugt på at komme med nogle forslag til løsningsmodeller, så konflikten" evt. kan løses konstruktivt.

Nu har jeg selv to piger, men er vi uenige kan de da sagtens komme til mig med deres input. Så snakker vi om det.

Denne situation sker netop ikke i debatten om kortet. Der bliver døren bare smækket i.

Jeg vil rigtig gerne have nogle konstruktive forslag fra folk om hvordan vi så gør?
Det er netop det, der er problemet. Hvor er løsningsforslagene fra fangrupperingerne? Altså udover "der er ikke et problem, der trænger til en løsning"

Som skrevet i en anden tråd, er jeg stort set aldrig på stadion da jeg bor i udlandet, så jeg har desværre ikke rigtigt noget input selv.
Men (igen som skrevet i samme tråd) så har jeg ikke set eller hørt om nogle konstruktive løsningsforslag fra fangrupperingerne, og så er det klart man bliver holdt udenfor.

Brugeravatar
Administrator

Indlæg af Administrator »

Mazter81 skrev:
Administrator skrev:

Det er netop det, der er problemet. Hvor er løsningsforslagene fra fangrupperingerne? Altså udover "der er ikke et problem, der trænger til en løsning"

Som skrevet i en anden tråd, er jeg stort set aldrig på stadion da jeg bor i udlandet, så jeg har desværre ikke rigtigt noget input selv.
Men (igen som skrevet i samme tråd) så har jeg ikke set eller hørt om nogle konstruktive løsningsforslag fra fangrupperingerne, og så er det klart man bliver holdt udenfor.
Så fordi man ikke har et direkte modforslag, så han man ikke krav på at blive hørt?

Divisionsforeningen har i tidernes morgen haft DFF med på sidelinjen, og lige pludselig kørte de bare solo. Awaykortet er kommet ind uden at der overhovedet er blevet spurgt om holdningen fra fans.

Mazter81
Kontakt:

Indlæg af Mazter81 »

Administrator skrev:Så fordi man ikke har et direkte modforslag, så han man ikke krav på at blive hørt?

Divisionsforeningen har i tidernes morgen haft DFF med på sidelinjen, og lige pludselig kørte de bare solo. Awaykortet er kommet ind uden at der overhovedet er blevet spurgt om holdningen fra fans.
Selvfølgelig har man det.

Men hvis man ikke kan indgå i en konstruktiv dialog eller selv kan komme med løsningsforslag, så må man regne med, at man før eller siden bliver parkeret på et vigespor.

Nu kender jeg ikke detaljer i hvad der er diskuteret, men jeg kan ikke se andet end fanklubberne nægter at finde en løsning, som er anderledes end status quo.

Se evt. hvor mange gange modstanderne er blevet efterspurgt her på forum (incl. formanden for fanklubben direkte), hvad der er af andre løsninger - Der er ikke kommet andet fra nogen end: "Det er en lorteløsning - status quo er bedre" og så slutter argumentationen ellers med løse henvisninger til udlandet uden kilder.

Det er dybt useriøst og jeg kan sagtens forstå at Divisionsforeningen er pænt ligeglade med fanklubbernes holdning, hvis der ikke har været andre boller på suppen.
Det kan man så tvivle på der har været hvis man kigger på nejtilawaykort.dk

974

Indlæg af 974 »

Mazter81 skrev:
Administrator skrev:Så fordi man ikke har et direkte modforslag, så han man ikke krav på at blive hørt?

Men hvis man ikke kan indgå i en konstruktiv dialog eller selv kan komme med løsningsforslag, så må man regne med, at man før eller siden bliver parkeret på et vigespor.

Nu kender jeg ikke detaljer i hvad der er diskuteret, men jeg kan ikke se andet end fanklubberne nægter at finde en løsning, som er anderledes end status quo.

Se evt. hvor mange gange modstanderne er blevet efterspurgt her på forum (incl. formanden for fanklubben direkte), hvad der er af andre løsninger - Der er ikke kommet andet fra nogen end: "Det er en lorteløsning - status quo er bedre" og så slutter argumentationen ellers med løse henvisninger til udlandet uden kilder.

Det er dybt useriøst og jeg kan sagtens forstå at Divisionsforeningen er pænt ligeglade med fanklubbernes holdning, hvis der ikke har været andre boller på suppen.
Jeg tror at du misser den pointe at der jo rent faktisk igennem de sidste år netop ER foretaget den dialog, som du efterspørger!
En dialog hvor eks. Brøndby også har været med - det så man da supportergrupperne holdt møde med politiet, Brøndby IF og Brøndby Kommune i forhold til at skabe en bedre stemning og forståelse parterne imellem

SÅ jeg tror at de fleste fanklubber synes/ved at dialogen har været der, og da tallene, og iøvrigt også politiet, siger at der de sidste år stort set kun har været positive meldinger ja; så kan jeg godt forstå at mange involverede synes at der bliver pisset på dem!

Og så kan man altså godt argumentere for at det må være klubberne, fanklubberne og politiet der fælles skal arbejde på at få fat i de ganske få der skaber balladen..

Mazter81
Kontakt:

Indlæg af Mazter81 »

974 skrev:
Mazter81 skrev:

Jeg tror at du misser den pointe at der jo rent faktisk igennem de sidste år netop ER foretaget den dialog, som du efterspørger!
En dialog hvor eks. Brøndby også har været med - det så man da supportergrupperne holdt møde med politiet, Brøndby IF og Brøndby Kommune i forhold til at skabe en bedre stemning og forståelse parterne imellem

SÅ jeg tror at de fleste fanklubber synes/ved at dialogen har været der, og da tallene, og iøvrigt også politiet, siger at der de sidste år stort set kun har været positive meldinger ja; så kan jeg godt forstå at mange involverede synes at der bliver pisset på dem!

Og så kan man altså godt argumentere for at det må være klubberne, fanklubberne og politiet der fælles skal arbejde på at få fat i de ganske få der skaber balladen..
Men det er jo dialog ang. den løsning som divisionsforeningen og klubberne ikke synes har fungeret godt nok. Hvis den fungerede godt nok, ville diskussionen om away kortet jo slet ikke eksistere.

Ovenover hentyder jeg til dialog ang. away-kortet - Ikke til hvad der tidligere har været af dialog med politiet. Den dialog er som sådan irrelevant ifht. awaykortet - men de praktiske resultater kan jo være værd at tage med.
Det bliver der bare ikke brugt meget krudt på - f.eks. på awaykort.dk som repræsenterer fanklubbernes holdning

RL/UBM

Indlæg af RL/UBM »

Mazter81 skrev: Ovenover hentyder jeg til dialog ang. away-kortet - Ikke til hvad der tidligere har været af dialog med politiet. Den dialog er som sådan irrelevant ifht. awaykortet - men de praktiske resultater kan jo være værd at tage med.
Det bliver der bare ikke brugt meget krudt på - f.eks. på awaykort.dk som repræsenterer fanklubbernes holdning
Nej det er ikke rigtigt. Klubberne har sovet i timen og ingen tør nu stå til ansvar for at de nosset i det. Hans Krabbe har udtalt til AOH, at det ikke deres ønske at indføre kortet. At man så stadig bakker op divisionsforeningen er mig en gåde.
Vi kommer kun for roulade!

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

RL/UBM skrev:
Mazter81 skrev: Ovenover hentyder jeg til dialog ang. away-kortet - Ikke til hvad der tidligere har været af dialog med politiet. Den dialog er som sådan irrelevant ifht. awaykortet - men de praktiske resultater kan jo være værd at tage med.
Nej det er ikke rigtigt. Klubberne har sovet i timen og ingen tør nu stå til ansvar for at de nosset i det. Hans Krabbe har udtalt til AOH, at det ikke deres ønske at indføre kortet. At man så stadig bakker op divisionsforeningen er mig en gåde.
Sådan er det jo, når man er den del af et fællesskab. Så er det ikke sikkert, at man er enige i alle beslutninger, men derfor skal man stadig bakke op. Så det er ikke en gåde - det er logisk. Alt andet vil jo svare til at melde sig ud af divisionsforeningen, og det vil jo have katastrofale følger.

At ideen eller ønsket ikke kommer fra FCM er jo logisk. Det er klart, at det er BIF og FCK, der har bragt dette på banen (måske presset af politi/justitsministeriet). Derfor er det også problematisk for fansene, at FCKs fans har valgt at stå udenfor protesterne.

RL/UBM

Indlæg af RL/UBM »

Kent skrev:
RL/UBM skrev:
Sådan er det jo, når man er den del af et fællesskab. Så er det ikke sikkert, at man er enige i alle beslutninger, men derfor skal man stadig bakke op. Så det er ikke en gåde - det er logisk. Alt andet vil jo svare til at melde sig ud af divisionsforeningen, og det vil jo have katastrofale følger.

At ideen eller ønsket ikke kommer fra FCM er jo logisk. Det er klart, at det er BIF og FCK, der har bragt dette på banen (måske presset af politi/justitsministeriet). Derfor er det også problematisk for fansene, at FCKs fans har valgt at stå udenfor protesterne.
Tvivler stærkt på at Brøndby er interesseret i awaykortet, de har flere gange udtalt at det ikke kommer. Når man snakker med fans rundt om landet, står de med samme svar, så klubberne skal bare tage sig sammen. Det er jo ikke indført ved lov, så det er jo ikke svært at sige fra.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

RL/UBM skrev:Tvivler stærkt på at Brøndby er interesseret i awaykortet, de har flere gange udtalt at det ikke kommer. Når man snakker med fans rundt om landet, står de med samme svar, så klubberne skal bare tage sig sammen. Det er jo ikke indført ved lov, så det er jo ikke svært at sige fra.
Hvis man tager BIFs nylige kurs vedr. krav til udebaneafsnit som indtægt for BIFs holdning, så vil jeg gætte på, at de er meget store fortalere for awaykortet. De har pt de største problemer med udefans og står overfor konkrete trusler om fratagelse af point mv.

Eftersom dette er foregået i samarbejde med justitsministeriet, kan det sagtens være, at klubberne har fået at vide, at de enten finder en løsning selv ellers bliver en løsning pålagt dem ved lov (eller de bliver pålagt at betale politi-omkostninger).

Awaykortet er jo ikke opstået ud af det blå, men fordi nogle ser et problem, som de presser på, for at få løst. Det er ikke for sjov, at klubberne gør det.

RL/UBM

Indlæg af RL/UBM »

Kent skrev:Hvis man tager BIFs nylige kurs vedr. krav til udebaneafsnit som indtægt for BIFs holdning, så vil jeg gætte på, at de er meget store fortalere for awaykortet. De har pt de største problemer med udefans og står overfor konkrete trusler om fratagelse af point mv.

Eftersom dette er foregået i samarbejde med justitsministeriet, kan det sagtens være, at klubberne har fået at vide, at de enten finder en løsning selv ellers bliver en løsning pålagt dem ved lov (eller de bliver pålagt at betale politi-omkostninger).

Awaykortet er jo ikke opstået ud af det blå, men fordi nogle ser et problem, som de presser på, for at få løst. Det er ikke for sjov, at klubberne gør det.
Der er forskel på at lave stramninger som skal se ud af noget ud af til også til at indføre et awaykort. De to ting kan ikke samlignes.

Ja det blev lavet i form sikkerhed ved større idrætsbegivenheder, men var et af en række tiltag. At man så blindt vælger at indføre til trods for at der bliver lagt mange timer, i samarbejde med fans, for at højne sikkerheden, er dette slet ikke et nødvendigt onde, og slet ikke i Midtjylland.

Tror kun det er Claus Thomsen der kan se dette problem...

Mazter81
Kontakt:

Indlæg af Mazter81 »

RL/UBM skrev:
Det kan være klubberne har sovet i timen tidligere, men det er jo irrelevant for fanklubbernes deltagelse i den videre løsningsmodel.
Og det kan godt være, at det kun er CT, som kan se problemet, men nu er det besluttet at der skal et awaykort ind. Og så blver det jo sådan. Så skal man tage en konstruktiv hat på og kom med konstruktive forslag, hvis man vil have indflydelse.

Man er nødt til at leve i nutiden og det man kan få indflydelse på i stedet for at fokusere på hvad der tidligere er sket, som man ikke kan få indflydelse på

Besvar