Skadestuen

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Noe

Re: Skadestuen

Indlæg af Noe »

Kent skrev:Dagens HF bringer nyt på skadesfronten:

Duncan: Trænede i går og forventes klar til AaB
Petter: Scanningen viste ikke noget alvorligt. Har fået lagt en blokade. Tvivlsom til AaB.
Jim Larsen, Francis Dickoh og Rilwan Hassan har alle har fået pauser fra træningerne i denne uge grundet mindre ting og er ligeledes tvivlsomme til AaB

Marco Larsen: Ude 3 uger med en baglårsskade han pådrog sig mod Esbjerg
Pione har deltaget i en del af træningen i denne uge.
Kristoffer Olsson ventes på træningsbanen i næste uge
Godt og skidt nyt. Meget bekymrende, at vi fortsat er så hårdt ramt. Har de glemt at tænde for Zxy-systemet i Ikast?

Skulle alle de tvivlsomme mangle (7-9-13), er det vel med Duelund på fløjen i Ålborg?

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Av, Marco og (muligvis) Rilwan ude? Hvem spiller så fløj?

Edit: Havde ikke set Noes indlæg. Ja, vi er jo nok ude i noget Duelund.

Noe

Indlæg af Noe »

Acebone skrev:Av, Marco og (muligvis) Rilwan ude? Hvem spiller så fløj?

Edit: Havde ikke set Noes indlæg. Ja, vi er jo nok ude i noget Duelund.
Eller Urena. Det skal nok gå (så længe Bak er klar).

Uldkraemmeren

Indlæg af Uldkraemmeren »

Apropos vores skadessituation er det interessant at sammenligne med et deltidssetup som de har i Hobro.
Truppen der er udtaget til dagens kamp er komplet, og de har stort set ikke haft en skade hele sæsonen. Det er i den grad tankevækkende. http://hikfodbold.dk/superligaen-nyheder?id=223

Det sagt så synes jeg da det er en rigtig god melding om skadessituationen. Der er altid folk med småskader, men det er jo kun Hedinsson som forventes ude i lang tid. Det ufatteligt vigtigt at få flere folk klar til de sidste 10 runder så vi kan få noget kontinuitet tilbage i start-11. Med Sisto tilbage kan man håbe på at vi kan stille næsten stærkeste hjemme mod FCK så vi kan undgå et nederlag.

Brugeravatar
PH1978

Indlæg af PH1978 »

A pro pos Hedi.... Er der nogen der har hørt noget som helst om ham?

Brugeravatar
Administrator

Indlæg af Administrator »

Uldkraemmeren skrev:Apropos vores skadessituation er det interessant at sammenligne med et deltidssetup som de har i Hobro.
Truppen der er udtaget til dagens kamp er komplet, og de har stort set ikke haft en skade hele sæsonen. Det er i den grad tankevækkende. http://hikfodbold.dk/superligaen-nyheder?id=223

Det sagt så synes jeg da det er en rigtig god melding om skadessituationen. Der er altid folk med småskader, men det er jo kun Hedinsson som forventes ude i lang tid. Det ufatteligt vigtigt at få flere folk klar til de sidste 10 runder så vi kan få noget kontinuitet tilbage i start-11. Med Sisto tilbage kan man håbe på at vi kan stille næsten stærkeste hjemme mod FCK så vi kan undgå et nederlag.
Nu forestiller jeg mig også lige at vores træningsmængde er markant større end den i Hobro, og dermed er belastningen også større.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Administrator skrev: Nu forestiller jeg mig også lige at vores træningsmængde er markant større end den i Hobro, og dermed er belastningen også større.
Det tror jeg faktisk ikke er korrekt. Det er en af de store myter om Hobro, at folk tror, at de træner mindre. Det gør det ikke. De træner bare på et andet tidspunkt - kl 15 - i stedet for kl. 10. Generelt træner fodboldspillere ekstremt lidt - ofte ikke mere end 1½-2 timer om dagen, og det kan man naturligvis sagtens nå samtidig med et deltidsjob eller studier. Hvis man sammenligner med svømmere, roere og andre topidrætsfolk er fodboldsspillere luddovne.
Det Hobro har mindre tid til er restitution, men man kan så diskutere om kroppen restituerer bedre ved at sidde og spille Playstation end ved at sidde til undervisning. Jeg tror ikke, at der er den store forskel.
Så vidt jeg har hørt, er det også en af de ting, som 'det nye FCM' vil arbejde med - simpelthen at få træningsmængden op. Man kan jo sagtens træne detaljer i sit spil 1 time ekstra hver eneste dag, uden at det giver øget skadesrisiko. En af grundene til at Ronaldo er verdens bedste fodboldspiller er netop også en større (selv-)træningsmængde end andre.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Kent skrev:. En af grundene til at Ronaldo er verdens bedste fodboldspiller er netop også en større (selv-)træningsmængde end andre.
Det samme kan man vel sige om Pione. Han selvtræner også inden den ordinære træning og bliver somme tider også efter træning for, at forbedre ting i sit spil. Det er virkelig med til at udvikle spillerne i en tidlig alder og gøre dem endnu bedre. Mener også at have læst, at Jesper Lauridsen selvtræner, måske for at blive bedre på sine indlæg samt fremadrettet på banen. Fcm har vel også mange muligheder for at selvtræne, hvis man ønsker det.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Lidt skadesupdate sammen med truppen: http://fcm.dk/nyheder/truppen-med-aab
Petter tilbage på banen næste uge.
Pione 10-12 dage fra.
Kristoffer et par uger fra.
Hedi ca. 1. maj.
Ikke noget om Jim.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Bekymrende med alle de skadede spillere der ser uden for.

Izunna næste mand ?

5 midtbane folk i så fald.

TrueWolfMidt

Indlæg af TrueWolfMidt »

Håber virkelig at Petter, Jim og Izunna er klar og fit til kampen mod Silkeborg. Ikke flere skader tak.

admin 3

Indlæg af admin 3 »

Dahlin er skadet til i morgen mod Silkeborg. http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... ud/5525396

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Ifølge dagens HF var det en mulig brækket tå, der sendte Jim Larsen ud i pausen...

TrueWolfMidt

Indlæg af TrueWolfMidt »

Kent skrev:Ifølge dagens HF var det en mulig brækket tå, der sendte Jim Larsen ud i pausen...
Lad os håbe at det ikke er en brækket tå, men bare et slag som han hurtigere kan komme sig over. Der er heldigvis 10 dage til næste kamp mod Hobro.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Den ønskede opdatering på skadesfronten: Dahlin ventes klar, Olsson træner med, Pione usikker. Dog intet om Jim eller Izu: http://www.bold.dk/nyt/dahlin-i-bedring ... -for-sisto

Låst