admin 3 skrev:Det er ikke kun de unge og pyro tilhængere der er imod kortet.
Jeg er 37 år gammel.
Jeg er imod pyro.
Jeg er delvis aktiv på tribunen.
Jeg har fulgt fcm fra starten og aldrig blevet smidt ud fra et stadion. Aldrig fået karantæne. Aldrig haft problemer med politiet.
Jeg passer også fint på den profil.
Jeg er dog ikke bange for retssikkerheden eller andet ifm away-kortet. Når jeg alligevel er lunken over for det, så handler det mest af alt om, at jeg ikke synes argumenterne for det hænger sammen. Divisionsforeningen taler om, at sørge for, at folk med karantæne ikke kommer på tribunerne - og det må så hænge sammen med, at dem der har karantæne, er dem, der skaber problemer, og ved at få dem fjernet effektivt, så regner man med at problemerne mindskes.
Jeg synes bare, at det er drastisk, at indføre kortet for alle (udebanetilskuere). Jeg er bange for, at det vi mister en del udbanefans på det. Og her tænker jeg faktisk ikke på de relativt få stemningsskabere. Men på den 'store grå masse' der til tider dukker op, fx i Viborg eller senest i Randers og Esbjerg. For dem er det en ekstra bureaukratisk byrde at skulle anskaffe sådan et kort, og det vil afholde en del for spontant at tage på sådanne ture, og dermed også rekrutteringsgrundlaget for fans på sigt. Det er faktisk det, som jeg ser som den største trussel ved away-kortet.
Hvis klubberne var smarte, så solgte de det i stedet som et away-sæsonkort til 500 kr, hvor man så fik adgang til alle udekampe.