Foråret 2015 - Vejen mod guldet.

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Konsulen

Re: Foråret 2015 - Vejen mod guldet.

Indlæg af Konsulen »

Oplægget til scoringen var jo den ene fod han satte rigtigt i kampen. Han var ganske rigtigt impliceret i mange chancer, men hvad var resultatet? - jeg synes netop, at han her viste alt for lidt engagement og koncentration. Så var der jo også lige til slut, hvor han lavede præcis samme lamme behandling af bolden som kostede målet mod AaB - og som var ved at koste igen. Nej, jeg synes absolut ikke han spiller til at være stamspiller for tiden, Urena burde have chancen

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Nå FCK vandt også deres kamp, forspringet bliver på de 11 point. Måske er det ikke så dumt igen, jeg har sådan en underlig mavefornemmelse af at et endnu større forspring kunne blive en sovepude, mens det at FCK også vinder hele tiden holder os knivskarpe.
Vi skal jo bare fokusere på os selv, og fortsætte med at skovle point ind :geek:

Fantastisk Hobro sejr, hvor vildt at de har tæsket Brøndby tre gange ud af tre mulige, hvem havde troet på det inden sæsonstart.

Vild stilling, vi har 11 point ned til FCK, og derfra har FCK 11 ned til Brøndby. Og man kan næsten ikke lade være med at fryde sig over, at vi har hele 28 point ned til sidste sæsons mestre :lol:

Nu har vi så Hobro ude i næste runde. Uanset at Brøndby ikke kan, så er det en kamp vi skal vinde, og vi har også haft pænt styr på Hobro, så det skal kunne lade sig gøre. Dagen før skal FCK til Randers, vi må håbe Randers er skarpe der

mrjelle
Geografisk sted: Herning

Indlæg af mrjelle »

http://www.bt.dk/superligaen/farvel-til ... f-foraaret

Fint med et par skader til FCKs profiler, deres midtbane ser efterhånden tynd ud.

Håber inderligt Sisto kan når at komme tilbage, det vil give et kæmpe for holdet / fans.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

mrjelle skrev:http://www.bt.dk/superligaen/farvel-til ... f-foraaret

Fint med et par skader til FCKs profiler, deres midtbane ser efterhånden tynd ud.

Håber inderligt Sisto kan når at komme tilbage, det vil give et kæmpe for holdet / fans.
Ja med Cornelius og Toutouh ude, og Sisto og Olsson på vej tilbage, skal vi bare fortsætte den fantastiske stime vi er inde i.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

En runde tættere guldet, og vi mangler nu 'blot' 14 point for at være matematiske sikre på guldet og 7-8 stykker, hvis vi regner med, at FCK trods alt ikke gør rent bord.

Netop det med ikke at gøre rent bord, var egentlig noget af det, der skulle ske i den kommende runde, hvor FCK på papiret havde en svær udekamp i Randers, mens vi havde en lettere opgave nogle kilometer længere nordpå i Hobro.

Spørgsmålet er, om det egentlig er korrekt? Hvis vi ser på forårsstillingen, så ser det noget sværere ud for os end FCK: http://www.superstats.dk/stilling/index ... 014%2F2015

Hobro er forårets 3. bedste hold, og har faktisk kun hentet 1 point mindre end FCK i foråret (og 4 mindre end os). Desuden er de ubesejrede på hjemmebane i foråret. Til sammenligning er Randers det næstdårligste hold i foråret, og har ikke vundet siden første forårsspillerunde - og har ikke vundet en kamp på hjemmebane i foråret.

Så ud fra forårsformen og den aktuelle statistik, ser det ud til, at vi skal på en langt sværere opgave end FCK i denne runde. Heldigvis ser det dog lidt bedre ud, hvis vi ser på de indbyrdes kampe, hvor Randers kun har tabt 1 ud af de sidste 6 kampe mod FCK, der ikke har scoret mere end 1 mål i disse kampe: http://www.superstats.dk/sog/hold-res?i ... antal=1000
Der har vi en noget bedre statistik mod Hobro, som siger 2 kampe, 2 sejre og en målscorer på 8-1.

Så lad os håbe, at de indbyrdes kampe bliver mere retvisende end forårsformen i den kommende spillerunde - så skulle der være mulighed for at øge forspringet og tage endnu et kæmpeskridt mod guldet.

TrueWolfMidt

Indlæg af TrueWolfMidt »

Kent skrev:En runde tættere guldet, og vi mangler nu 'blot' 14 point for at være matematiske sikre på guldet og 7-8 stykker, hvis vi regner med, at FCK trods alt ikke gør rent bord.

Netop det med ikke at gøre rent bord, var egentlig noget af det, der skulle ske i den kommende runde, hvor FCK på papiret havde en svær udekamp i Randers, mens vi havde en lettere opgave nogle kilometer længere nordpå i Hobro.

Spørgsmålet er, om det egentlig er korrekt? Hvis vi ser på forårsstillingen, så ser det noget sværere ud for os end FCK: http://www.superstats.dk/stilling/index ... 014%2F2015

Hobro er forårets 3. bedste hold, og har faktisk kun hentet 1 point mindre end FCK i foråret (og 4 mindre end os). Desuden er de ubesejrede på hjemmebane i foråret. Til sammenligning er Randers det næstdårligste hold i foråret, og har ikke vundet siden første forårsspillerunde - og har ikke vundet en kamp på hjemmebane i foråret.

Så ud fra forårsformen og den aktuelle statistik, ser det ud til, at vi skal på en langt sværere opgave end FCK i denne runde. Heldigvis ser det dog lidt bedre ud, hvis vi ser på de indbyrdes kampe, hvor Randers kun har tabt 1 ud af de sidste 6 kampe mod FCK, der ikke har scoret mere end 1 mål i disse kampe: http://www.superstats.dk/sog/hold-res?i ... antal=1000
Der har vi en noget bedre statistik mod Hobro, som siger 2 kampe, 2 sejre og en målscorer på 8-1.

Så lad os håbe, at de indbyrdes kampe bliver mere retvisende end forårsformen i den kommende spillerunde - så skulle der være mulighed for at øge forspringet og tage endnu et kæmpeskridt mod guldet.
Man skal vel også tage i betragtning at Fck er uden Andreas Cornelius, Toutouh samt en karantæneramt Daniel Amartey og Randers er uden karantæner og har stadigvæk en 3 plads at spille for.

Fcm's skadessituation kender vi ikke lige pt, men forhåbentlig er alle klar og vi er uden karantæner, hvorimod Hobro er uden Martin Mikkelsen.

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

12 point er nok, hvis de hentes i de næste fire kampe.

Ellers er 13 point også rigeligt til at være matematiske sikre. ;)
For at hente 13 point skal vi afvikle 5 kampe, og vinder vi 4 og spiller 1 uafgjort, så er der 3 kampe tilbage i sæsonen med et forspring på 10 point, hvis FCK vinder alle deres 5. Det betyder at med tre kampe tilbage, der er vi efter mine beregninger mestre. :D

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Lupus1999 skrev:12 point er nok, hvis de hentes i de næste fire kampe.

Ellers er 13 point også rigeligt til at være matematiske sikre. ;)
For at hente 13 point skal vi afvikle 5 kampe, og vinder vi 4 og spiller 1 uafgjort, så er der 3 kampe tilbage i sæsonen med et forspring på 10 point, hvis FCK vinder alle deres 5. Det betyder at med tre kampe tilbage, der er vi efter mine beregninger mestre. :D
Du skal lige gå dine beregninger igennem igen: Vi er 11 point foran. Henter vi 13 i 5 kampe og FCK 15, så er vi 9 point foran med 3 kampe igen - og det har vi smidt så sent, som sidste sæson ;-)

Dog er det ikke et muligt scenario, da en af de 5 kampe vil være mod FCK, og der kan de ikke vinde, samtidig med at vi skal enten vinde eller spille uafgjort :-)

Resultatet af den interne kamp bliver naturligvis ekstra vigtig, da det er en rigtig 6-points kamp:
Hvis vi vinder den kamp, skal vi blot hente 8 point i de andre 7 kampe - dvs 2 sejre og 2 uafgjort
Taber vi den derimod, skal vi hente 14 point i de andre 7 kampe - dvs 4 sejre og 2 uafgjorte.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

TrueWolfMidt skrev:Fcm's skadessituation kender vi ikke lige pt, men forhåbentlig er alle klar og vi er uden karantæner, hvorimod Hobro er uden Martin Mikkelsen.
Vi ved vel at alle ikke er klar, da vi vel mangler Pione, Olsson og Hedi? Dertil kommer så Izu, Jim og Dahlin, som jeg ikke kender status på.

Brugeravatar
DenStolteJyde

Indlæg af DenStolteJyde »

Kent skrev:
TrueWolfMidt skrev:Fcm's skadessituation kender vi ikke lige pt, men forhåbentlig er alle klar og vi er uden karantæner, hvorimod Hobro er uden Martin Mikkelsen.
Vi ved vel at alle ikke er klar, da vi vel mangler Pione, Olsson og Hedi? Dertil kommer så Izu, Jim og Dahlin, som jeg ikke kender status på.
Jeg er efterhånden holdt op med at regne med Hedi som en del af truppen.

Han begynder vel at nærme sig det de kalder fodboldinvalid. Desuden selv hvis han kommer tilbage og kan sparke bold igen så kommer han formentlig til at få svært ved at spille sig på holdet..

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

DenStolteJyde skrev:
Kent skrev:

Han begynder vel at nærme sig det de kalder fodboldinvalid. Desuden selv hvis han kommer tilbage og kan sparke bold igen så kommer han formentlig til at få svært ved at spille sig på holdet..
vedr. heddinson, så skulle han være klar til at træne fuldt med om en uge.

det forlyder at det har været en succesfuld operation han har været igennem.

Brugeravatar
PH1978

Indlæg af PH1978 »

FCM2000 skrev:
DenStolteJyde skrev:
Kent skrev: Vi ved vel at alle ikke er klar, da vi vel mangler Pione, Olsson og Hedi? Dertil kommer så Izu, Jim og Dahlin, som jeg ikke kender status på.

vedr. heddinson, så skulle han være klar til at træne fuldt med om en uge.

det forlyder at det har været en succesfuld operation han har været igennem.
Det lyder godt. Nu har vi heldigvis holdet, der gør at vi ikke længere behøver at forcere en tilbagekomst på holdet.

Lad ham få resten af sæsonen sammen med reserverne og så en god lang ferie med fortsat genoptræning.

Bliver han skadet igen, bør klubben overveje kraftigt at sende ham videre.

TrueWolfMidt

Indlæg af TrueWolfMidt »

Kent skrev:
Angående fcm's skadessituation, så tænker jeg naturligvis kun på dem som normalt er med i truppen og ikke på dem som er på vej tilbage til truppen efter skader, det siger vel sig selv. Naturligvis mente jeg Izunna, Jim og Dahlin ;) Men Pione og Olsson skulle vel efter planen træne med truppen i denne uge, hvis optræningerne er forløbet som planlagt. Nogen som kender deres status ? og om de træner med.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Dahlin har ikke trænet med i ugens løb, men regner selv med at være klar.

Mindes noget med at Pione har trænet med i over en uge, men hvem der sagde det husker jeg ikke lige.

mrjelle
Geografisk sted: Herning

Indlæg af mrjelle »

Ravnen skrev:Dahlin har ikke trænet med i ugens løb, men regner selv med at være klar.

Mindes noget med at Pione har trænet med i over en uge, men hvem der sagde det husker jeg ikke lige.
Mener jeg også at have hørt, der er vel en god grund til at tro på han er klar til FCK d. 17

Besvar