#Nej til awaykort

Om FC Midtjylland og Black Wolves
oros

Re: #Nej til awaykort

Indlæg af oros »

Vi er valgt af bw´s medlemmer på en generalforsamling pga vores engagement og vores holdninger, så det er her du skal møde op og rette evt kritik (vi vil hellere have ros :)) af den siddende bestyrelse.
I er valgt på generalforsamlingen, ja. Men du kan ikke begrænse min ytringsfrihed til generalforsamlingen.

Lige nu har bestyrelsen bare sit fokus rettet mod det forkerte. I er fuldtstændig forblindede af det kort. Tag nu fat om "ondets rod" , som er det ulovlige pyro. Det skal væk. Hvis nogen vil arbejde for at få det tilladt, må man jo tage henvendelse til sit folketingsmedlem og få vedkommende til at arbejde for en lovændring.

Og så vil jeg bede bestyrelsen med formanden i spidsen give tydeligt udtryk for, at BW er imod pyro. Og jeg vil bede betyrelsen arbejde for at skabe stemning - ikke destruere den.

"kun 15 minutter" påvirkede jo holdet hele første halvleg ifølge både Bak Bach og Riddersholm.

TBM

Indlæg af TBM »

Vi er valgt af bw´s medlemmer på en generalforsamling pga vores engagement og vores holdninger, så det er her du skal møde op og rette evt kritik (vi vil hellere have ros :)) af den siddende bestyrelse.
I er valgt på generalforsamlingen, ja. Men du kan ikke begrænse min ytringsfrihed til generalforsamlingen.

Lige nu har bestyrelsen bare sit fokus rettet mod det forkerte. I er fuldtstændig forblindede af det kort. Tag nu fat om "ondets rod" , som er det ulovlige pyro. Det skal væk. Hvis nogen vil arbejde for at få det tilladt, må man jo tage henvendelse til sit folketingsmedlem og få vedkommende til at arbejde for en lovændring.

Og så vil jeg bede bestyrelsen med formanden i spidsen give tydeligt udtryk for, at BW er imod pyro. Og jeg vil bede betyrelsen arbejde for at skabe stemning - ikke destruere den.

"kun 15 minutter" påvirkede jo holdet hele første halvleg ifølge både Bak Bach og Riddersholm.
Jeg prøver på ingen måde at begrænse dig faktisk tvært imod! Du er i din gode ret til at have dine meninger og komme med dem både her, på facebook eller ved at sende mig en mail på formand@black-wolves.com.
Som jeg skriver i et tidligere indlæg så er BW officielt imod pyro, men vi er ikke så naive at vi tror at vi kan tvinge det væk.. (vil du have min helt personlige holdning om emnet pyro så gi mig et ring)

At du er så indædt modstander af Pyro tror jeg forblinder dig i dine holdninger da du ikke kan se ud over det.
Jeg vil gerne gå til de uofficielle med løftet pegefinger for din skyld, men tror du seriøst at det har nogen som helst effekt, andet end at der højst sandsynligt vil blive trods og komme mere pyro?
Vi har faktisk en fin dialog med alle dele af tribunen som vi bruger til at navigere BW med, heri bland også den gruppe der er pro pyro!

Og jeg kan garantere dig for at vi arbejder for at skabe bedre stemning, hvilket også er en af grundene til at vi kæmper imod kortet, at Glen og Bach Bak i pressen siger at de spiller dårligt uden støtten er jo blot vand på vores mølle!
Jeg ved ikke hvem du er, men det var da tydeligt at du ikke alene kunne løfte stemningen i fredags det første kvarter, så vores kamp imod kortet er vitalt for at vi ikke skal ende med tribuner hvor du skal løfte stemningen alene for de normalt stemningsskabende fans kommer nemlig ikke!!

Thomas Mikkelsen

Brugeravatar
DenStolteJyde

Indlæg af DenStolteJyde »

oros skrev:

Det er ikke bare pga pyro at man arbejder på at lave et awaykort, og for mig at se er pyro på ingen måde "ondets rod", problemet er nærmere dels de personer der kaster ting ind på banen, og dels de personer der går ind for at fodbold og slåskampe hører sammen.

Begge dele er heldigvis noget vi ser i meget begrænset omfang i midtjylland.

Fcmrose

Indlæg af Fcmrose »

Kom nu lige ind i kampen!
Jeg kan simpelthen ikke forstå, at frygten for et awaykort er større end lysten til at vinde guld. Jeg synes det er aldeles malplaceret at være stille det første kvarter. Som jeg ser det, kommer vi ikke igang med at spille fodbold mod SIF før i 2. halvleg, og som både Glen og Bak siger, så kan en del af forklaringen ligge i manglende opbakning.

Jeg synes et DM er alt for vigtigt, holdet har brug for maksimal opbakning, glem dog det away-kort :!:

Noerum

Indlæg af Noerum »

Jeg synes et DM er alt for vigtigt, holdet har brug for maksimal opbakning, glem dog det away-kort
I den her forbindelse, er det i mine øjne, underordnet om vi ligger nummer 1 eller 12. Jeg tror og håber, at klubben vågner op. Som Bak siger til DR, han kan godt forstår, at vi ikke vil skæres over en kam!

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Hvis fans ikke vil skæres over en kam med eksempelvis away-kortet, som er et tiltag, som skal afhjælpe et reelt problem, så må fansene indbyrdes udpege de få gerningsmænd der eksisterer.

Hvis man ikke vil udpege gerningsmændene, så bliver man i Danmark betragtet som medskyldig, og skal straffes herefter. Fansene kunne også hjælpe diverse dørmænd, politi etc. med at udpege, og der vil hurtigt blive ryddet op i affaldet, hvis der som i siger kun er få, der er gerningsmænd.

Brugeravatar
DenStolteJyde

Indlæg af DenStolteJyde »

Nu har jeg flere gange hørt divisionsforeningen forsvare awaykortet.. det lyder som om der er 2 hovedargumenter:

1: Nu er teknologien tilgængelig
2: Det er nemt.

Det sjove er at det jo faktisk slet ikke er det fanklubberne anfægter..

Fanklubbernes argumenter er mere:

Det hjælper ikke.
Alle bliver mistænkeliggjort idet alle skal registreres..

Så hvis det ikke har nogen effekt så kan det vel være ligegyldigt at det er nemt?

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Lupus1999 skrev:Hvis fans ikke vil skæres over en kam med eksempelvis away-kortet, som er et tiltag, som skal afhjælpe et reelt problem, så må fansene indbyrdes udpege de få gerningsmænd der eksisterer.
Et reelt problem i København...

Fcmrose

Indlæg af Fcmrose »

Glem dog det away-kort.

Hvad er det dog der er så farligt ved et awaykort? Vi er alligevel registrerede i hoved og røv, hvad betyder et ID-kort til eller fra? Ja det er da sikkert bif og fck der har de største problemer, men det synes jeg ikke skal munde ud i, at vi ikke kan bakke op om FCM.

Jeg synes ikke jeg har set et lødigt argument for det farlige i et away-kort? :?:

oros

Indlæg af oros »

TBM skrev:

Jeg prøver på ingen måde at begrænse dig faktisk tvært imod! Du er i din gode ret til at have dine meninger og komme med dem både her, på facebook eller ved at sende mig en mail på formand@black-wolves.com.
Som jeg skriver i et tidligere indlæg så er BW officielt imod pyro, men vi er ikke så naive at vi tror at vi kan tvinge det væk.. (vil du have min helt personlige holdning om emnet pyro så gi mig et ring)

At du er så indædt modstander af Pyro tror jeg forblinder dig i dine holdninger da du ikke kan se ud over det.
Jeg vil gerne gå til de uofficielle med løftet pegefinger for din skyld, men tror du seriøst at det har nogen som helst effekt, andet end at der højst sandsynligt vil blive trods og komme mere pyro?
Vi har faktisk en fin dialog med alle dele af tribunen som vi bruger til at navigere BW med, heri bland også den gruppe der er pro pyro!

Og jeg kan garantere dig for at vi arbejder for at skabe bedre stemning, hvilket også er en af grundene til at vi kæmper imod kortet, at Glen og Bach Bak i pressen siger at de spiller dårligt uden støtten er jo blot vand på vores mølle!
Jeg ved ikke hvem du er, men det var da tydeligt at du ikke alene kunne løfte stemningen i fredags det første kvarter, så vores kamp imod kortet er vitalt for at vi ikke skal ende med tribuner hvor du skal løfte stemningen alene for de normalt stemningsskabende fans kommer nemlig ikke!!

Thomas Mikkelsen
Hvis du ikke kan udtrykke din personlige holdning til emnet herinde, så ligger den nok rigeligt langt fra den officielle holdning, du er valgt til at give udtryk. Gælder det mon også den resterende del af bestyrelsen?
Er det måske derfor, I pipper så lavmældt om BWs officielle holdning?

Du skal jo ikke for min skyld gå ud med en "løftet pegefinger". Du skal gå ud med den autoritet og pondus du har, fordi du er formand for BW - den forening, som er mod pyro! Det skader klubben - og ingen er vel over klubben?

Kampen mod kortet må starte med at komme det til livs, som er årsag til dets komme. Der er vist ikke noget i det, BW officielt går ind for? Jeg tænker på slåskampe, hærværk, pyro, kasteskyts og den slags ting.
Hvis de stemningsskabende fans ikke er i stand til at forstå og acceptere det, så må vi klare os uden en tid. Jeg tænker, de kommer igen, når de opdager at linen uigenkaldeligt er løbet ud!

oros

Indlæg af oros »

Noerum skrev:
Jeg synes et DM er alt for vigtigt, holdet har brug for maksimal opbakning, glem dog det away-kort
I den her forbindelse, er det i mine øjne, underordnet om vi ligger nummer 1 eller 12. Jeg tror og håber, at klubben vågner op. Som Bak siger til DR, han kan godt forstår, at vi ikke vil skæres over en kam!
Awaykortet kommer! Det er for sent at vågne op.
Hvad er det i øvrigt, du vil have klubben til at gøre?

Når du fyrer pyro af, sætter du dig selv over klubben. Du gør det alligevel, selv om det både er ulovligt og skader klubben, idet du påfører den bøder. Om så klubben ønskede det, kan den ikke give dig tilladelse, fordi det er ulovligt.

Her er det fandeme holdet, det drejer sig om. Hvis du ikke vil bakke op om det, så bliv væk.

Danne

Indlæg af Danne »

At divisionsforeningen har proklameret at awaykortet kommer, gør vel ikke at vi ikke kan kæmpe imod?

Divisionsforeningen repræsenterer klubberne, så hvis nok klubber er enige om at dette kort skader deres produkt, så kan det nok godt droppes.

At blive ved med at nævne pyro i sammenhæng med awaykortet giver ikke meget mening. Awaykortet ændrer ikke på situationen omkring brug af pyro. Der kan man bare kigge til København, som vel bruger mere pyro end noget andet hold.

oros

Indlæg af oros »

Danne skrev:At divisionsforeningen har proklameret at awaykortet kommer, gør vel ikke at vi ikke kan kæmpe imod?

Divisionsforeningen repræsenterer klubberne, så hvis nok klubber er enige om at dette kort skader deres produkt, så kan det nok godt droppes.

At blive ved med at nævne pyro i sammenhæng med awaykortet giver ikke meget mening. Awaykortet ændrer ikke på situationen omkring brug af pyro. Der kan man bare kigge til København, som vel bruger mere pyro end noget andet hold.
Næ, I kan godt kæmpe imod. Klubberne er medlemmer af Divisionsforeningen, der således repræsenterer klubbernes holdning. Nu har man ævle-bævlet tilstrækkeligt længe til, at klubberne ikke gider mere. Nu må de unge mennesker forstå, at alment gældende love og regler også skal overholdes før, under og efter fodboldkampe.

Og så: søndag den 17/5 bliver vi formentlig mødt af et net både på udeafsnittet og fanafsnittet. FCKs fans tier nok ikke stille, så der kan I rigtig ramme holdet. I kan virkelig for alvor vise klubben, at I står over den. I kan virkelig få demonstreret, hvor megen skade, I kan udrette!

Men I kan selvfølgelig også vælge at demonstrere, at nettet er overflødigt. Vælge at vise, at I støtter holdet i medgang og modgang, at "vi vil altid være med som nummer tolv" Ja, det kan I sådan set vælge at gøre de sidste otte kampe. Ingen bullshit af nogen art! Den vej er farbar. Den anden er lukket!

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Dem af jer som kender udtrykket - Politikker-lede, kender nu min holdning til håndteringen af denne sag. Efterhånden er jeg ved, at være godt træt af måden, dette Awaykort er forsøgt solgt på, både fra fansenes og divisionsforeningen side. Man burde fra start have fortalt hvad dette awaykort skulle bruges til og hvorfor det skulle indføres punkt for punkt og hvordan man fremadrettet ville håndhæve disse regler, så der ingen tvivl ville være.

Besvar