#Nej til awaykort

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Xort
Geografisk sted: Herning

Re: #Nej til awaykort

Indlæg af Xort »

Hekler skrev:
Xort skrev: Der er et par ting jeg gerne vil vide
1. Dialog, Hvad betyder det for jer? Det er et ord der konstant bliver trukket op af dem der er imod kortet. Men hvis en person der går ind for kortet, eller er ligeglad med det ytre sin mening, så skal personen hagles ned. Er det sådan i vil skabe dialog?
Sjovt nok så kommer folk ind i debatten og når det så viser sig at alle er uenige med dem så er det faktum, kilde til kritik. Hvad er "hagles ned" for dig? Vær specifik. Så kan vi diskutere det.
Jeg forstår ikke lige meningen bag din første sætning? Som jeg ser det er der 2 grupper I denne debat, en der er imod kortet, og en hvor folk er lidt ligeglade, jeg tilhører den sidste.
Der er flere svar fra diverse stemningsskabere og fremtrædende personer i BW der desværre er meget nedladende i deres svar til folk der stiller spørgsmål. Læs evt diverse emner på Facebook forumet. At kalde folk dum, idiot eller stasi fordi man intet har imod aimod at lade sig registrere er jo ikke ligefrem debatskabende.
Xort skrev: 2. Hvem har besluttet BWs officielle holdning til kortet? Har det været til afstemning, er det bestyrelsen eller noget helt tredje?
Hekler skrev:Ja det er bestyrelsen, det er dem der er valgt til at tage disse beslutninger.
I BW vedtægter står der følgende: Black Wolves formål er, at give fodboldklubben FC Midtjylland (FCM) den størst mulige opbakning ved at skabe fest og stemning til FCM's kampe.
Altså arbejder bestyrelsen direkte imod de vedtægter der er besluttet på generalforsamlingen.
Hvad UM, UBM, MU og hvad de nu ellers hedder laver af tiltag eer mig underordnet. Det er bare ikke BWs opgave.

oros

Indlæg af oros »

I BW vedtægter står der følgende: Black Wolves formål er, at give fodboldklubben FC Midtjylland (FCM) den størst mulige opbakning ved at skabe fest og stemning til FCM's kampe.
Altså arbejder bestyrelsen direkte imod de vedtægter der er besluttet på generalforsamlingen.
Hvad UM, UBM, MU og hvad de nu ellers hedder laver af tiltag eer mig underordnet. Det er bare ikke BWs opgave.
Som talt ud af min mund!

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Xort skrev: I BW vedtægter står der følgende: Black Wolves formål er, at give fodboldklubben FC Midtjylland (FCM) den størst mulige opbakning ved at skabe fest og stemning til FCM's kampe.
Ikke nødvendigvis. Hvis BWs bestyrelse vurderer, at away-kortet er en trussel mod stemningen ved FCMs kampe, så kan protester mod det, der går ud over stemningen, godt forsvares.
Men naturligvis er det vigtigt, at en bestyrelse agerer i overensstemmelse med sin medlemmers ønsker og interesser, og ikke kun som de mest højlydte medlemmer ønsker (men er folkene i UBM mv overhovedet medlemmer af BW?). Hvis nogen er utilfredse, må de jo så vise det ved næste generalforsamling.

TBM

Indlæg af TBM »

Hvad UM, UBM, MU og hvad de nu ellers hedder laver af tiltag eer mig underordnet. Det er bare ikke BWs opgave.[/quote]

Aller først så er du mere end velkommen til at komme til BW's generalforsamling næste gang og komme med dine holdninger til hvordan bestyrelsen gør deres job.

Jeg var på DFF seminar tilbage i februar hvor Claus Thomsen(divisionsforeningen) og Daniel Rommedahl (FCKs klub sekretær) var tilstede.
Direkte adspurgt kan Daniel Rommedahl ikke komme med et eneste eksempel på at kortet har nogen effekt hos FCK.

Jeg vil rigtig gerne at vi flytter fokus hen på hvad et kort vil virke istedet for at vi skal forsvare hvorfor vi ikke vil have et kort!
Der er allerede en masse tiltag som allerede virker efter hensigten og det er skudt langt over mål at ville registre flere tusinde mennesker fordi der stadig er en lille promille af folk med karantæner som stadig sniger sig ind på afsnittet..
Man vil pyro til livs, fair nok men hvad med at gøre som Hans Krabbe gjorde i torsdags og holde et møde med de indvolverede parter ( der var ingen pyro i fredags). Eksempel på dialog!

Det sidste er med garanti ikke sagt i awaykort debatten, DFF's aktionsgruppe har møde på torsdag og herefter vil DFF melde planen ud og BW vil være helt på linje med den udmelding, da vi bakker 100% op om nejtilawaykort kampagnen.
Om vi er i kontakt med vores medlemmer på dette punkt? Det håber jeg da virkelig vi er da vi kun vil det bedste for FCM fans og for alle andre danske fans.

Thomas Mikkelsen

tubbe93

Indlæg af tubbe93 »

TBM skrev:I BW vedtægter står der følgende: Black Wolves formål er, at give fodboldklubben FC Midtjylland (FCM) den størst mulige opbakning ved at skabe fest og stemning til FCM's kampe.
Aller først så er du mere end velkommen til at komme til BW's generalforsamling næste gang og komme med dine holdninger til hvordan bestyrelsen gør deres job.

Jeg var på DFF seminar tilbage i februar hvor Claus Thomsen(divisionsforeningen) og Daniel Rommedahl (FCKs klub sekretær) var tilstede.
Direkte adspurgt kan Daniel Rommedahl ikke komme med et eneste eksempel på at kortet har nogen effekt hos FCK.

Jeg vil rigtig gerne at vi flytter fokus hen på hvad et kort vil virke istedet for at vi skal forsvare hvorfor vi ikke vil have et kort!
Der er allerede en masse tiltag som allerede virker efter hensigten og det er skudt langt over mål at ville registre flere tusinde mennesker fordi der stadig er en lille promille af folk med karantæner som stadig sniger sig ind på afsnittet..
Man vil pyro til livs, fair nok men hvad med at gøre som Hans Krabbe gjorde i torsdags og holde et møde med de indvolverede parter ( der var ingen pyro i fredags). Eksempel på dialog!

Det sidste er med garanti ikke sagt i awaykort debatten, DFF's aktionsgruppe har møde på torsdag og herefter vil DFF melde planen ud og BW vil være helt på linje med den udmelding, da vi bakker 100% op om nejtilawaykort kampagnen.
Om vi er i kontakt med vores medlemmer på dette punkt? Det håber jeg da virkelig vi er da vi kun vil det bedste for FCM fans og for alle andre danske fans.

Thomas Mikkelsen
Nu kan jeg læse, at du har været med til møde med Krabbe, hvordan står han og resten af direktionen i forhold til awaykortet? I en artikel på aoh.dk, så det ud til, at han var imod kortet, men man har ikke hørt nogen fra FCM være ud og stille sig modsat resten af divisionsforeningen? Ifølge Claus Thomsen er det også noget alle klubber i superligaen er enige om, hvordan passer det i forhold til det Krabbe sagde til aoh.dk?
FCM!
FCM!
FCM!

oros

Indlæg af oros »

@ Thomas Mikkelsen.

Pyro er forbudt ved lov. Hvor mange år og hvor mange møder skal der til for at få et så enkelt budskab til at trænge ind?

Alt andet lige så har varslet om Awaykortets vedtagelse fået fangrupperne til at fatte, at det er alvor. Eller hvordan - går Ultras ikke stadig ind for det ulovlige pyro? Og hvad med de udskældte Brøndby fans - dem, som alle mener BIF, skal få styr på, og som BW altså står last og brast med - har de fattet budskabet? Hvis ikke, kan man jo fortsætte den samme vattede vuggestuepædagogik som hidtil.

Der var ikke pyro mod Silkeborg, nej. Overrask mig og gentag det mod RFC, FCK, BIF og SE i de resterende hjemmekampe.

Xort

Indlæg af Xort »

Kent skrev:
Xort skrev: I BW vedtægter står der følgende: Black Wolves formål er, at give fodboldklubben FC Midtjylland (FCM) den størst mulige opbakning ved at skabe fest og stemning til FCM's kampe.
Ikke nødvendigvis. Hvis BWs bestyrelse vurderer, at away-kortet er en trussel mod stemningen ved FCMs kampe, så kan protester mod det, der går ud over stemningen, godt forsvares.
Men naturligvis er det vigtigt, at en bestyrelse agerer i overensstemmelse med sin medlemmers ønsker og interesser, og ikke kun som de mest højlydte medlemmer ønsker (men er folkene i UBM mv overhovedet medlemmer af BW?). Hvis nogen er utilfredse, må de jo så vise det ved næste generalforsamling.
Men det er jo netop BW selv der er en trussel mod stemningen med sit boycut.

At jeg tager mine spørgsmål op handler ikke så meget om for og imod kortet. Det handler mere om den manglende dialog i BW. Selvom jeg ikke er aktiv debatterende herinde, så følger jeg stadig meget med på graven, og her er det ikke blevet debatteret om foreningen skal være for eller imod. Der er ikke fremlagt argumenter, hverken for eller imod. Det virker som en beslutning der er taget i en lukket gruppe, uden inddragelse af medlemmerne.

oros

Indlæg af oros »

BW er mig bekendt officielt imod pyro. Jeg vil gerne høre min forening udtrykke dette HØJT, KLART OG UTVETYDIGT.
En stille mumlen om, at det er "fair nok" at Divisionsforeningen vil det til livs, er kun lidet overbevisende.

Brugeravatar
DenStolteJyde

Indlæg af DenStolteJyde »

oros skrev:BW er mig bekendt officielt imod pyro. Jeg vil gerne høre min forening udtrykke dette HØJT, KLART OG UTVETYDIGT.
En stille mumlen om, at det er "fair nok" at Divisionsforeningen vil det til livs, er kun lidet overbevisende.
BW er som forening ikke tilhænger af Pyro. Dog kan der sagtens være nogle medlemmer af BW som synes Pyro er fedt. Ligesom de uofficielle fangrupperinger UM og MU mig bekendt fortsat går ind for pyro.

Helt personligt er jeg ikke medlem af BW eller en del af en af de uofficielle grupperinger, men jeg synes faktisk at romerlys, røg og blitz kan være virkelig fedt, og synes det ville være super hvis man kunne gøre det på en lovlig måde.

TBM

Indlæg af TBM »

oros skrev:@ Thomas Mikkelsen.

Pyro er forbudt ved lov. Hvor mange år og hvor mange møder skal der til for at få et så enkelt budskab til at trænge ind?
Det har 100% ret i, altså er det er forbudt ved lov men det ændre jo ikke på at pyro stadig vil være en tydelig del at det stemningsarbejde som bliver lavet på de danske stadions i nær fremtid.
oros skrev:Alt andet lige så har varslet om Awaykortets vedtagelse fået fangrupperne til at fatte, at det er alvor. Eller hvordan - går Ultras ikke stadig ind for det ulovlige pyro? Og hvad med de udskældte Brøndby fans - dem, som alle mener BIF, skal få styr på, og som BW altså står last og brast med - har de fattet budskabet? Hvis ikke, kan man jo fortsætte den samme vattede vuggestuepædagogik som hidtil.
Tror du ikke vi viste inden det kom i pressen at det var vigtigt? Virker vi uforberedte? og jeg garantere dig at det sidste ord er ikke sagt i debatten omkring awaykortet, heller ikke fra BW´s side!
Vi tror stadig på at kortet vil bliver hevet af bordet inden det kommer i brug andre steder end i fck, og vi helmer ikke før det sker!

Jeg er ret sikker på at Ultras går ind for pyro og hvis du er lidt opmærksom i pressen vil du se nogle af superligaens partnere bruge pyro i deres markedsføring, så det er jo ikke underlig hvor de har deres fascination fra!
BW er officielt imod pyro men bw´s bestyrelse er sq ikke så naive at vi tror at bare fordi du render og leger politibetjent at pyroen så vil slutte! Kortet har cirka samme effekt som din tydelige modstand, tydeligst illustrere i fck = Ingen.

Skal vi ikke lade Brøndby passe Brøndby også passer vi os!

Vattede vuggestuepædagogik :D Forklar nærmere
oros skrev:Der var ikke pyro mod Silkeborg, nej. Overrask mig og gentag det mod RFC, FCK, BIF og SE i de resterende hjemmekampe.
Jeg vil nærmest garantere dig at der vil komme pyro i nogen af de resterende kampe, og vi kun finder en fornuftig løsning omkring problemet hvis vi søger dialog og ikke ved hjælp af et kort!

Xort skrev:
Kent skrev:
Xort skrev:Men det er jo netop BW selv der er en trussel mod stemningen med sit boycut.
Xort skrev:At jeg tager mine spørgsmål op handler ikke så meget om for og imod kortet. Det handler mere om den manglende dialog i BW. Selvom jeg ikke er aktiv debatterende herinde, så følger jeg stadig meget med på graven, og her er det ikke blevet debatteret om foreningen skal være for eller imod. Der er ikke fremlagt argumenter, hverken for eller imod. Det virker som en beslutning der er taget i en lukket gruppe, uden inddragelse af medlemmerne.
I fredags var BW i samarbejde med UM, MU, Sifosis og flere andre fangrupperinger en trussel imod stemningen, men heldigvis kun i 15min! Det var jo tydeligt at disse grupper bære et ernormt ansvar stemningsmæssigt og det er netop derfor vi kæmper imod kortet så indært.

Med alt respekt så er Ulvegraven efterhånden en lukket gruppe, vi agerer ud fra det vi høre når vi mødes med vores medlemmer på tribunerne rundt omkring i DK, og selvfølgelig efter vores egen overbevisninger.
Vi spurgte heller ikke ulvegraven da vi inviterede på kvajebajer til hobro eller ændrede prisstrukturen på busture.
Vi er valgt af bw´s medlemmer på en generalforsamling pga vores engagement og vores holdninger, så det er her du skal møde op og rette evt kritik (vi vil hellere have ros :)) af den siddende bestyrelse.

Jeg personlig er på valg på næste generalforsamling så du har alletiders mulighed for at få mig ud hvis du mener de valg jeg/vi tager på vejne af BW er så dårlige..
Indtil du gør dette vil jeg fortsætte med det samme engagement som jeg har gjort i mere end 6års bestyrelses arbejde for bw´s medlemmer..

Thomas Mikkelsen

fanman

Indlæg af fanman »

Nu bliver det lige hurtigt off topic, men hvor mange uofficielle grupper knytter sig til FCM? Er UM, MU og UBM, som der nævnes ikke tre navne for samme gruppe, der i øvrigt har ændret navn undervejs?

Xort

Indlæg af Xort »

TBM skrev: I fredags var BW i samarbejde med UM, MU, Sifosis og flere andre fangrupperinger en trussel imod stemningen, men heldigvis kun i 15min! Det var jo tydeligt at disse grupper bære et ernormt ansvar stemningsmæssigt og det er netop derfor vi kæmper imod kortet så indært.
Med andre ord, så er det fremadrette disse grupperinger der sætter dagsordenen i BW, for ellers truer de med boykut?
TBM skrev: Med alt respekt så er Ulvegraven efterhånden en lukket gruppe, vi agerer ud fra det vi høre når vi mødes med vores medlemmer på tribunerne rundt omkring i DK, og selvfølgelig efter vores egen overbevisninger.
Vi spurgte heller ikke ulvegraven da vi inviterede på kvajebajer til hobro eller ændrede prisstrukturen på busture.
Vi er valgt af bw´s medlemmer på en generalforsamling pga vores engagement og vores holdninger, så det er her du skal møde op og rette evt kritik (vi vil hellere have ros :)) af den siddende bestyrelse.
Med al respekt så virker jeres grupperinger som et lukket land. Hvis man ikke vil benytte sig af sit eget officielle forum, hvorfor så have det?

Jeg vil ikke kritisere jeres engagement og arbejde. Generalt gør i det godt! Men i dette tilfælde trækker i nogle ret store politiske holdninger ned over en forening, uden at tage den dialog i selv søger. Det er bare ikke i orden.

Brugeravatar
DenStolteJyde

Indlæg af DenStolteJyde »

fanman skrev:Nu bliver det lige hurtigt off topic, men hvor mange uofficielle grupper knytter sig til FCM? Er UM, MU og UBM, som der nævnes ikke tre navne for samme gruppe, der i øvrigt har ændret navn undervejs?
Mig bekendt er der 2 forskellige grupper:
UM = Ultras Midjylland (tidligere Ultra Boys Midtjylland)
MU = Midtjyllands Ungdom (som så vidt jeg har forstået det nærmest kan betegnes som en ungdomsafdeling af UM)

TBM

Indlæg af TBM »

Xort skrev:
TBM skrev: I fredags var BW i samarbejde med UM, MU, Sifosis og flere andre fangrupperinger en trussel imod stemningen, men heldigvis kun i 15min! Det var jo tydeligt at disse grupper bære et ernormt ansvar stemningsmæssigt og det er netop derfor vi kæmper imod kortet så indært.
Med andre ord, så er det fremadrette disse grupperinger der sætter dagsordenen i BW, for ellers truer de med boykut?
TBM skrev: Med alt respekt så er Ulvegraven efterhånden en lukket gruppe, vi agerer ud fra det vi høre når vi mødes med vores medlemmer på tribunerne rundt omkring i DK, og selvfølgelig efter vores egen overbevisninger.
Med al respekt så virker jeres grupperinger som et lukket land. Hvis man ikke vil benytte sig af sit eget officielle forum, hvorfor så have det?

Jeg vil ikke kritisere jeres engagement og arbejde. Generalt gør i det godt! Men i dette tilfælde trækker i nogle ret store politiske holdninger ned over en forening, uden at tage den dialog i selv søger. Det er bare ikke i orden.
Du gør det sq lidt svært for mig :)
Dagsordnen bliver sat af den valgte bestyrelse, det er jo forenings arbejdets ABC! Jeg som formand tegner bestyrelsen og derved også foreningen ud af til.
De grupper som du er så bange for er en kæmpe stor del af det stemningsmæssige i midtjylland og de har været fantastiske eksemplariske i denne kamp imod kortet! Det var de 2 officielle fanklubber BW og Sifosis som koordinerede boykottet i fredags. Men vi ved jo godt at vi skal samarbejde med de uofficielle for at få det her til at fungere, men der er sq langt herfra og til at de bestemmer nogen dagsorden i BW.

Ulvegraven er endnu et tilbud som BW har til de midtjyske fodboldfans og i mange år var ulvegraven et stort medie i bw, men som i resten af samfundet er intet statisk og pt har vi større fokus på Facebook, hvor fokus ligger om 10år må guderne vide! Pt er der vel i bedste fald 2 store håndfulde som deltager aktivt i debatten her på ulvegraven.

Hvis du vil have at vi skal lytte til dig så må du komme til os direkte med dine holdninger og ikke gemme dig bag en computer. Næste Mandag har du muligheden for at fange mig i Hobro, så må du se hvor svær jeg er at fange og herved have mulighed for at præge din forening..

Thomas Mikkelsen

Noe

Indlæg af Noe »

TBM skrev:
Ulvegraven er endnu et tilbud som BW har til de midtjyske fodboldfans og i mange år var ulvegraven et stort medie i bw, men som i resten af samfundet er intet statisk og pt har vi større fokus på Facebook,
Så kampen mod overvågning og registrering føres på Facebook? Oh, the irony...

Besvar