#Nej til awaykort

Om FC Midtjylland og Black Wolves
tubbe93

Re: #Nej til awaykort

Indlæg af tubbe93 »

Noerum skrev:Er der nogensinde nogen der er kommet til skade, på mch arena som følge af pyro? Det eneste jeg kan huske, er da BW brugte alt for meget røg. Og der havde de endda tilladelse, til at bruge det.
Nej, det synes jeg faktisk ikke. Kan du nævne den seneste runde uden pyro?
Nej, men har du virkelig ikke andet at gå op i? Værd nu bare glad for, at der ikke rigtigt er problemer med slagsmål osv på stadion.
Der har været nogle problemer ved udeholdets fans, men jeg mindes heller ikke noget på vores tribune..
Jeg kan huske en kamp mod brøndby, hvor deres fans begyndte at kaste med stængerne til flagene, og der var blandt andet en mor med to eller tre små børn der forlod Sportmaster tribunen et par minutter inde i kampen, da hun var blevet ramt og blødte fra ansigtet.
FCM!
FCM!
FCM!

Starbucks

Indlæg af Starbucks »

Jeg er tilhænger af awaykortet, og det er jeg på grund af følgende:

Jeg har intet imod, at lade mig registere når jeg skal til fodbold. Det går jeg så mange andre steder. Ligesom alle andre steder jeg befinder mig, så opfører jeg mig på en normal og dannet måde, hvorfor jeg ikke har noget problem med at være registeret hvis der skulle opstå ballade.

Kan awaykortet stoppe ballade og pyro på kort sigt? Nej.. Men ta' Brøndbys episode i Sønderjyske.. Der er SÅ mange billeder af fjolser der kaster diverse ting efter Skender, da fjolserne har glemt at maskerer sig.. En billieddatabase ville med lethed have indentificeret disse personer.. Fjerner det episoden? Nej, men deres kort kunne inddrages og dermed var de væk fra miljøet til næste kamp...
Dermed åbner vi op for næste spørgsmål.. Vil disse fjolser bevæge sig over på neutral tribune? Måske, men laver de ballade på neutral, er det meget lettere for kontrollører og politi at komme ind og fjerne dem end på et udebaneafsnit.

Jeg mener, at udebaneafsnittet er for udebane fans, de resterende 3 1/2 tribune er udelukkende for hjemmeholdets fans... For min skyld kunne alle på stadion lade sig registeret til kampen og dermed ved man præcis hvem der er på stadion. En sådan registrering kan ske ved bestilling af billetten første gang..

Noerum

Indlæg af Noerum »

Jeg mener, at udebaneafsnittet er for udebane fans, de resterende 3 1/2 tribune er udelukkende for hjemmeholdets fans... For min skyld kunne alle på stadion lade sig registeret til kampen og dermed ved man præcis hvem der er på stadion. En sådan registrering kan ske ved bestilling af billetten første gang..
Du skal også lige huske, at registrer dig, næste gang du skal i Føtex. Den der mentalitet ville passe perfekt ind i DDR.

Starbucks

Indlæg af Starbucks »

Noerum skrev:
Du skal også lige huske, at registrer dig, næste gang du skal i Føtex. Den der mentalitet ville passe perfekt ind i DDR.
Hvad ved du om DDR og registrering ??

Noerum

Indlæg af Noerum »

Ideen med et samfund, hvor folk skal registreres og overvåges, det ville passe en Stasi boss fint. Man kunne også få alle på stadions fingeraftryk, så kunne man nemt se hvem der har fyret pyro af..

Starbucks

Indlæg af Starbucks »

Noerum skrev:Ideen med et samfund, hvor folk skal registreres og overvåges, det ville passe en Stasi boss fint. Man kunne også få alle på stadions fingeraftryk, så kunne man nemt se hvem der har fyret pyro af..
Ideen med er awaykortet er ikke at efterligne en såkaldt "stasi-kultur", men et forsøg på, at få holde de tosser som ikke kan opfører sig korrekt på et fodboldstadion ude.. Hvis du laver ballade, mister du dit fodboldkort og dermed retten til at tage til fodbold.. Kaster du fx. En mønt i hovedet på modstanderens målmand og du fanges af kamera i gerningen så har man efter min mening ikke noget at gøre på et fodboldstadion, nogensinde, igen.. Kald set Stasi kultur eller ej, det er mIn holdning..

Andro

Indlæg af Andro »

Starbucks skrev: Kan awaykortet stoppe ballade og pyro på kort sigt? Nej.. Men ta' Brøndbys episode i Sønderjyske.. Der er SÅ mange billeder af fjolser der kaster diverse ting efter Skender, da fjolserne har glemt at maskerer sig.. En billieddatabase ville med lethed have indentificeret disse personer.. Fjerner det episoden? Nej, men deres kort kunne inddrages og dermed var de væk fra miljøet til næste kamp...
Altså, det er fair nok, at jer awaykort-tilhængeres viden om hele situationen generelt er tæt på ikke-eksisterende, men nu må I simpelthen stoppe med de deciderede løgne.

Et awaykort ville ikke have gjort hverken fra eller til i episoden med Skender. Det er meget simpelt: hvis kameraovervågningen viser, hvem der har kastet gestanden på banen, får personen en karantæne. Hvis kamerabillederne ikke hjælper med at finde frem til synderen, vil personen gå ustraffet. Sådan er det i dag. Sådan vil det være efter awaykortet. Awaykortet vil ingen effekt have på disse situationer.
Hvis der var åhhh så mange billeder af de folk, der kastede genstande efter Skender, ville de være blevet taget. Du har formentligt heller ikke nogen konkret viden om, hvorvidt der rent faktisk er blevet taget nogen folk for den pågældende episode, så hele dit eksempel er bygget på en falsk præmis.

Brugeravatar
DenStolteJyde

Indlæg af DenStolteJyde »

Noerum skrev:
Glimrende ide.. Hvis alle lige bliver registreret med billede inden man skal ind og handle så er det jo meget nemmere at afsløre butikstyve..

(ironi kan være anvendt)

Starbucks

Indlæg af Starbucks »

Andro skrev:
Starbucks skrev: Kan awaykortet stoppe ballade og pyro på kort sigt? Nej.. Men ta' Brøndbys episode i Sønderjyske.. Der er SÅ mange billeder af fjolser der kaster diverse ting efter Skender, da fjolserne har glemt at maskerer sig.. En billieddatabase ville med lethed have indentificeret disse personer.. Fjerner det episoden? Nej, men deres kort kunne inddrages og dermed var de væk fra miljøet til næste kamp...
Altså, det er fair nok, at jer awaykort-tilhængeres viden om hele situationen generelt er tæt på ikke-eksisterende, men nu må I simpelthen stoppe med de deciderede løgne.

Et awaykort ville ikke have gjort hverken fra eller til i episoden med Skender. Det er meget simpelt: hvis kameraovervågningen viser, hvem der har kastet gestanden på banen, får personen en karantæne. Hvis kamerabillederne ikke hjælper med at finde frem til synderen, vil personen gå ustraffet. Sådan er det i dag. Sådan vil det være efter awaykortet. Awaykortet vil ingen effekt have på disse situationer.
Hvis der var åhhh så mange billeder af de folk, der kastede genstande efter Skender, ville de være blevet taget. Du har formentligt heller ikke nogen konkret viden om, hvorvidt der rent faktisk er blevet taget nogen folk for den pågældende episode, så hele dit eksempel er bygget på en falsk præmis.
Har du set videooptagelserne fra episoden af Skender? Havde man noget information på de fjolser, alle navn, adresse og billede, så er der masse af videomateriale til at sørger for, at de i femtiden ikke er på et stadion. Læs mit indlæg inden du ligger ord i munden.. Jeg skriver intet om, at awaykortet kunne forhindre Skender episoden, men jeg påstår at det vil gøre arbejdet efterfølgende med at finde se skyldige personer meget lettere, og den påstand holder jeg fast i...

Jeg har ikke hørt om, at der skulle være nogen fans efter skender episoden som har fået videre tiltale, har du? Men det ændre ikke noget ved min grundlæggende præmis..

Og jeg vil gerne have afvise, hvilken ikke eksisterende viden og løgne som jeg åbenbart har og forsøger at bilde folk ind, bare fordi jeg er tilhænger af awaykortet og du ikke er? Ydermere kunne jeg godt tænke mig at høre din løsning på problemet..

Noerum

Indlæg af Noerum »

Ideen med er awaykortet er ikke at efterligne en såkaldt "stasi-kultur", men et forsøg på, at få holde de tosser som ikke kan opfører sig korrekt på et fodboldstadion ude.. Hvis du laver ballade, mister du dit fodboldkort og dermed retten til at tage til fodbold.. Kaster du fx. En mønt i hovedet på modstanderens målmand og du fanges af kamera i gerningen så har man efter min mening ikke noget at gøre på et fodboldstadion, nogensinde, igen.. Kald set Stasi kultur eller ej, det er mIn holdning..
Men sådan et det jo stort set også nu? Hvis du laver en af overstående ting, så får du karantæne. Og så kan man heller ikke komme ind. Vi har en tilpas lille fanskare der gør, at vagterne "kender" rigtig mange folk. Hvis du kommer stort set hver gang, og er aktivt med i stemningen, så kender de sikkert dit ansigt. Derfor kan du altså ikke bare gå ind næste gang, såfremt du får en karantæne.

Andro

Indlæg af Andro »

Starbucks skrev: Har du set videooptagelserne fra episoden af Skender? Havde man noget information på de fjolser, alle navn, adresse og billede, så er der masse af videomateriale til at sørger for, at de i femtiden ikke er på et stadion. Læs mit indlæg inden du ligger ord i munden..
Problemet med at fange folk er, at man ikke kan finde frem til, hvem der har gjort hvad. Problemet er ikke, at man ikke ved, hvem folkene på stadion er.

Awaykortet havde gjort absolut ingen forskel i at finde frem til synderne i Skender-episoden.. Du kan enten fortsætte med at spille dum eller indse, at du har udtalt dig om ting, du ikke aner det fjerneste om.
Starbucks skrev: Jeg skriver intet om, at awaykortet kunne forhindre Skender episoden, men jeg påstår at det vil gøre arbejdet efterfølgende med at finde se skyldige personer meget lettere, og den påstand holder jeg fast i...
Så hold du fast i den. Det er bare en direkte forkert påstand, men du har vist allerede tydeligt bevist, at du ikke går så meget op i, hvordan virkeligheden rent faktisk forholder sig.
Starbucks skrev: Jeg har ikke hørt om, at der skulle være nogen fans efter skender episoden som har fået videre tiltale, har du? Men det ændre ikke noget ved min grundlæggende præmis..
Nu kommer det sjovt nok ikke på forsiden af alle aviser, hver gang en person får karantæne fra et fodboldstadion. Folk får karantæner hele tiden - også i Brøndby.
Starbucks skrev: Og jeg vil gerne have afvise, hvilken ikke eksisterende viden og løgne som jeg åbenbart har og forsøger at bilde folk ind, bare fordi jeg er tilhænger af awaykortet og du ikke er?
Alle dine indlæg er bygget på usandheder.
Starbucks skrev: Ydermere kunne jeg godt tænke mig at høre din løsning på problemet..
Løsningen er dialog. Dialog virker - det ved vi. Man skal ikke mere end 10 år tilbage, før der var et meget større antal voldelige episoder til Superligakampe. Antallet af voldelige episoder er stødt faldende og er i dag lavere end nogensinde før. Dette er et direkte resultat af den dialogorienterede tilgang til problemerne, man har kørt i de seneste år.

Nu vil man i stedet underminere dialogen og i stedet gennemtvinge ligegyldig signalpolitik, som vi på forhånd ved ikke har nogen gavnlig effekt, men derimod har en stor negativ effekt på tilskuertallene.

Men det er så åbenbart forskellen på os to. Jeg er tilhænger af de løsninger, vi ved, der virker(dialog), hvor du er tilhænger af de løsninger, vi ved, der ikke virker(awaykort).

Starbucks

Indlæg af Starbucks »

Undskyld mit direkte sprog, men hold kæft hvor er du arrogant i din argumentation. Der er sørgeligt at niveauet ikke er højere. .

974

Indlæg af 974 »

Er der egentlig nogen der ved hvor mange FCM fans ca. der har karantæne i øjeblikket?

5-10 stykker evt?

Mange snakker jo om at der kun var lidt under 20 anholdte sidste år, men der har jo også i de foregående år været en ret massiv indsats på området

MEN som I kan se nedenfor er der altså også næsten 500 der vil få karantæne hvis de laver noget lort engang til, og så er der 66 der har karantæne (tallene er jo desværre fra efteråret 2012)

Jeg har siddet og kigget lidt på politiets evaluering af indsatsen og af det fremgår blandt andet følgende fra side 7, og I kan selv læse mere om de forskellige tiltag nederst i indlægget

"Status i forhold til antallet af generelle karantæner og aktualitetsmarkeringer mv.

Den 18. september 2012 er der 66 personer, der har en gældende generelkarantæne efter lov om sikkerhed ved bestemte idrætsbegivenheder.
Der er siden lovens ikrafttræden meddelt i alt 89 generelle karantæner, men da karantænerne som udgangspunkt har en varighed på to år, er der nogle af de første karantæner,der er udløbet, ligesom der er enkelte karantæner, der er tilbagekaldt, fordi den pågældende efterfølgende er blevet frikendt for det forhold, der gav anledning til karantænen.

Herudover er der den 1. marts 2012 491 personer, der er opdateret i kriminalregistret med en aktualitetsmarkering, hvilket betyder, at såfremt de pågældende på ny begår forseelser af en ikke-bagatelagtig karakter i forbindelse med fodbold, står de til at blive meddelt en generel karantæne.
Der henvises endvidere til Rigspolitiets statistik på fodboldområdet, som udgivesoffentligt en gang om året efter fodboldsæsonens afslutning.
Der vedlægges en kopi af den senest udsendte statistik for perioden 2006-2011"

http://www.ft.dk/samling/20121/almdel/r ... /index.htm

Den artikel fra politiet fortæller også om at problemerne er faldende!

Igen desværre lidt "gamle" tal fra 2011/11

https://www.politi.dk/da/aktuelt/nyhede ... dkampe.htm

Brugeravatar
FCM Fan nr. 1

Indlæg af FCM Fan nr. 1 »

Jeg er meget imod awaykort men ikke nok til at blive væk fra at se mine helte spille....

Jeg ville aldrig sætte en sådan sag over hensynet til at bakke holdet op...
Fcm - Historiens bedste mestre!!!

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Der er en længere diskussion af awaykortet mellem Divisionsforeningen og fansene i denne podcast: http://politiken.dk/sport/fodbold/fodbo ... waykortet/

Besvar