#Nej til awaykort

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Supernatural
Geografisk sted: Aalborg

Re: #Nej til awaykort

Indlæg af Supernatural »

Hvis alle landets fans holder sig væk så det markant kan føles og opleves økonomisk, så er det bare et spørgsmål om tid før Awaykortet er fortid. Penge er alt, men det kræver handling fra alle fans.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

TBM skrev:Direkte adspurgt på DFF's seminar i år kunne FCK's sikkerhedsansvarlige ikke komme med et eneste eksempel på hvor kortet har haft en effekt. Så på 7 år har fck 0% succesrate med deres kort, alligevel er det den løsning divisionsforeningen vælger?
Nul procent? Der er jo folk, der har fået karantæne på baggrund af FCK Away, så en vis effekt har det vel haft.

Det betyder dog ikke, at jeg synes, det er det rigtige.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Supernatural skrev:Hvis alle landets fans holder sig væk så det markant kan føles og opleves økonomisk, så er det bare et spørgsmål om tid før Awaykortet er fortid. Penge er alt, men det kræver handling fra alle fans.
http://www.tv3sport.dk/fodbold/nyheder/ ... ebaneture/

Dette kan blive dyrt for alle superligaklubberne, hvis Brøndbyfansene bliver væk fra alle udekampene.

Morten17

Indlæg af Morten17 »

Acebone skrev:
TBM skrev:Direkte adspurgt på DFF's seminar i år kunne FCK's sikkerhedsansvarlige ikke komme med et eneste eksempel på hvor kortet har haft en effekt. Så på 7 år har fck 0% succesrate med deres kort, alligevel er det den løsning divisionsforeningen vælger?
Nul procent? Der er jo folk, der har fået karantæne på baggrund af FCK Away, så en vis effekt har det vel haft.

Det betyder dog ikke, at jeg synes, det er det rigtige.
Der findes ikke folk der har fået karantæne på baggrund af det, nej.
Hvordan skulle de bruge det til at give karantæne?
Det har måske forhindret folk med karantæne i og snige sig ind på afsnittet alligevel. Men jeg tror ikke på der er nogle der har fået karantæne, på baggrund af kortet. Det vil jeg ihvertfald gerne se noget dokumentation på.

Morten17

Indlæg af Morten17 »

TrueWolfMidt skrev:
Supernatural skrev:Hvis alle landets fans holder sig væk så det markant kan føles og opleves økonomisk, så er det bare et spørgsmål om tid før Awaykortet er fortid. Penge er alt, men det kræver handling fra alle fans.
http://www.tv3sport.dk/fodbold/nyheder/ ... ebaneture/

Dette kan blive dyrt for alle superligaklubberne, hvis Brøndbyfansene bliver væk fra alle udekampene.
BW bakker op om dette, og sender heller ikke busser hvis kortet bliver indført. UM og MU, boykotter alle kampe, ude og hjemme, hvis kortet bliver indført.
Desuden bakker GF og EfB også op om boykotttet, der er bare ikke kommet noget officielt endnu.
Tror faktisk de fleste klubber med fankultur bakker op, og som minimum boykotter udekampene. Det er bare et spørgsmål om tid før der kommer udmeldinger fra dem.

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

At støtte holdet i guldkampen er vigtigere for mig, end at jeg skal registreres.

Jeg registreres gerne for at kunne yde optimal støtte til den klub og de spillere jeg holder så meget af.

Alle mand på lægterne, så vi sammen kan hente det guld!

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Lupus1999 skrev:At støtte holdet i guldkampen er vigtigere for mig, end at jeg skal registreres.

Jeg registreres gerne for at kunne yde optimal støtte til den klub og de spillere jeg holder så meget af.

Nu bliver awaykortet vel først indført fra næste sæson. Jeg vil bestemt også bakke holdet op i alle hjemmekampe samt nogle udekampe i denne sæson, i jagten på guld. Jeg venter med at drage forhastede beslutninger inden vi ved hvad det konkret betyder.

Morten17

Indlæg af Morten17 »

TrueWolfMidt skrev:
Lupus1999 skrev:At støtte holdet i guldkampen er vigtigere for mig, end at jeg skal registreres.

Nu bliver awaykortet vel først indført fra næste sæson. Jeg vil bestemt også bakke holdet op i alle hjemmekampe samt nogle udekampe i denne sæson, i jagten på guld. Jeg venter med at drage forhastede beslutninger inden vi ved hvad det konkret betyder.
Boykottet er selvfølgelig også først fra næste sæson, bare lige for at undgå misforståelser :)

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Nu kunne jeg læse at BW vil boykotte udekampene pga away kortet.

Har læst en smule om hvad away kortet er. Man skal registrere sig med billede og navn for at få et kort og derved få adgang til at købe billetter til udebane afsnittene i superligaen. Det er som sådan det eneste jeg ved. Kan nogen fortælle mig med egne ord, hvad det er der er så frustrerende ved away kortet at man ligefrem ønsker at boykotte noget man formodentlig elsker at lave ?
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Morten17

Indlæg af Morten17 »

mousebreaker skrev:Nu kunne jeg læse at BW vil boykotte udekampene pga away kortet.

Har læst en smule om hvad away kortet er. Man skal registrere sig med billede og navn for at få et kort og derved få adgang til at købe billetter til udebane afsnittene i superligaen. Det er som sådan det eneste jeg ved. Kan nogen fortælle mig med egne ord, hvad det er der er så frustrerende ved away kortet at man ligefrem ønsker at boykotte noget man formodentlig elsker at lave ?
Og CPR-nummer.

Læs selv: http://www.nejtilawaykort.dk/
Debatten har kørt SÅ mange gange at jeg ikke gider til og remse op igen. Hvis du er på Facebook så læs debatterne på Hedens Drenge og FC Midtjylland Forum. Hvis ikke, så læs BW's udmelding og ovenstående link.

tubbe93

Indlæg af tubbe93 »

Mener at have læst, at det er fanklubberne selv der skal stå for administrationen af away-kortene, var det så ikke en mulighed for fanklubberne at droppe at tage denne opgave på sig?
På den måde for man bredt boycutten ud, og man sikrer at der ikke kommer nogen i udebaneafsnittene?
Er denne mulighed blevet drøftet internt mellem fanklubberne og i DFF ?
FCM!
FCM!
FCM!

Brugeravatar
Acebone

Indlæg af Acebone »

Morten17 skrev:Der findes ikke folk der har fået karantæne på baggrund af det, nej.
Hvordan skulle de bruge det til at give karantæne?
Det har måske forhindret folk med karantæne i og snige sig ind på afsnittet alligevel. Men jeg tror ikke på der er nogle der har fået karantæne, på baggrund af kortet. Det vil jeg ihvertfald gerne se noget dokumentation på.
Det er FCK-fans, der skriver det på bold.dk. Går ud fra, de har lidt mere styr på det, da de har gjort erfaringerne selv.

Brugeravatar
Holger

Indlæg af Holger »

.
mousebreaker skrev:Kan nogen fortælle mig med egne ord, hvad det er der er så frustrerende ved away kortet at man ligefrem ønsker at boykotte noget man formodentlig elsker at lave ?
Jeg har det på samme måde som dig Mousebreaker. Jeg kan heller ikke forstå det forfærdelige i kortet - cpr nr eller ej.

Jeg har også bare fået kastet linket ud med henvisningen til siden "nejtilawaykort". Der fortæller man om erfaringer fra Tyrkiet, Italien, Ungarn m.m og henviser til gabende tomme tribuner. Jeg har ledt rigtig mange steder på nettet for at finde evidens for disse påstande om tilskuerforholdene i de nævnte lande og kan IKKE finde noget, der indikerer fald i tilskuertal (slet ikke drastiske fald som omtales).

I Italien ser det tilmed ud til ved en løs gennemgang af tilskuertallene siden 2011, at der en lille stigning - i hvert fald for visse klubber.

Så for at kunne støtte en protest mod awaykortet er jeg personligt nødt til at høre nogle velunderbyggede argumenter og ikke bare løse påstande.

For at kunne købe billetter til på søndag skulle jeg da også afgive alle mulige personlige oplysninger, hvilket er helt normalt og som jeg ikke gider være skræmt af.

Holger

Brugeravatar
Acebone

Indlæg af Acebone »

Kommer awaykortet egentlig til at koste noget? Lidt træls, hvis det pludselig skal være en ekstraudgift.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Tak for linket Morten17

Jøsses jeg er rystet. Ikke over away kortet. Men modstanden imod det. OK - det burde være gratis. En omkostning som klubberne påtager sig.
Der står ingen steder om CPR-nr. Jeg ville ikke bryde mig om at få opgivet CRP nummer i en sådan database. Det er fødselsdagsdato, billede,navn og adresse. Og tilmed højde!! Forfærdeligt. Tænk sig hvis nogen skulle kende min rigtige højde - her har jeg gået og fortalt min omgangskreds at jeg er 3 cm højere end jeg egentlig er....

Er det et irritationsmoment? Ja velsagtens. Men så er det vel heller ikke værre. Tværtimod kan det hjælpe politiet i et evt opklarings arbejde efterfølgende at de ved hvem der har været til stede, efter der eksempelvis er sket en ulykke pga nogle idioter i fan grupperingerne der syntes det var sjovt at smide fyrværkeri ned på andre tilskuer afsnit.
Det bliver også sværere for folk med karantæne at komme til kamp. De kan ikke komme ind på udebaneafsnittet - og det er jo ikke blandt "de kedelige" tilskuere at de ønsker at befinde sig

Så går de bare ind andre steder? Javist - det vil helt sikkert ske. Men der kan de ikke gemme sig i mængden. Og hvor fedt er det er at stå 3 rødder og skabe sig blandt folk der sidder ned og er stille og rolige. Hvis de laver noget lort der, er de nemme at få øje på og .... der er sgu nok ikke nogen omkring dem der med misforstået "korpsånd" vil undlade at pege på hvem der nu kastede det kanonslag på banen. Jeg kan godt se et problem hvis det bliver noget med at der kommer en større flok organiseret ind som dermed danner sit eget afsnit. Men mon ikke de ved hvad de skal gøre der - eller er i stand til at finde ud af det.

Klart nok at det ikke er en perfekt løsning og der kan komme problemer i kølvandet på det. Men er det hvad klubberne og myndighederne ønsker, så er det fint set med mine øjne. De gør ikke det her uden grund!!

Altså - bottom line - de vil have mit billede, alder, højde, navn og adresse. Jeg har ikke urent mel i posen og er sgu da ligeglad med at afgive de oplysninger. De kan sågar få et billede hvor jeg poserer i skarpe underdrenge og flasher min tyndfede midaldrende krop hvis det er det de vil have ( I doubt it). Man kunne gå så langt som til at sige at dem der bliver væk pga af dette tiltag, måske også er dem man egentlig også helst vil have til at blive væk !

Men jeg vil da foretrække at klubberne afholder alle udgifter til away kortet. At pålægge dem fansene er langt ude.

Jeg kan også godt se argumenter for at det fortrinsvis er Københavner klubberne der har problemet. Men jeg kan ikke se hvorfor det er så slemt og skulle det ske at der er en idiot fra OB der kaster en kanonslag på banen der rammer en bolddreng eller en fan fra FCM der kvæster en kontrollør. Så gør det måske tingene tingene nemmere for klubberne eller politiet at finde frem til de skyldige.

Hvis selvjustitsen var hård nok i fan kulturen generelt, så var det måske ikke nødvendigt.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Besvar