EFB - FCM

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Uldkraemmeren

Re: EFB - FCM

Indlæg af Uldkraemmeren »

Andre Rømer er en skandale på den højre back. Det koster points HVER GANG han spiller der. Han laver tre graverende defensive fejl i kampen som jeg kan komme i tanker om med det samme - han trækker sig i en hovedstødsduel der er tæt på at koste en 1-0 scoring i første halveg. I anden halveg sælger han forsvaret totalt ved at stille sig ind i målet i stedet for at dække sin mand, det koster så en scoring. I målet trækker han sig i stedet for at forsøge at cleare bolden. Jeg forstår simpelthen ikke at FCM som tophold i Superligaen ikke kan finde en bedre løsning når Bak er ude. Smid dog som nødløsning Francis Dickoh eller Pattrick Banggard derud så de kan få spilletid og der i det mindste kan lukkes af defensivt, hvis ikke der kan findes en U19 højre back som gardering. Andre Rømer skal spille længere fremme på banen, som 2. gardering for Andersson/Poulsen efter Marco Larsen/Olsson. Rømer er teknisk stærk men defensivt holder han slet ikke niveau. Izunna har heller ikke noget at gøre på den plads han spillede mod Esbjerg, der kan vist ikke være skyggen af tvivl om at Marco Larsen skal spille der når Andersson ikke er klar. Izunna trækker måske sæsonens mest tåbelige gule kort i en totalt ufarlig situation og de mange kort og dårlige beslutninger er hans udfordring. Han skal til en liga hvor det er tilladt med hårdere fysisk spil og tilbage på sin 6er, så vil han stråle igen. Han ville være oplagt at sende til en klub som Brentford.

Det bedste ved kampen er at det her viser det absolutte bundniveau så det bliver kun bedre herfra. Det og så er Pusic absurd god, med længder den bedste angriber i Superligaen. Han æder ethvert forsvar, scorer tre og bliver snydt for en assist pga. Hassans fumleri foran mål. Jeg er næsten flov over at jeg tvivlede på at han kunne levere for os.

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Rømer spillede en ganske fornuftig kamp på backen i går. Habil defensivt og rigtig fine aktioner offensivt. At prøve og hænge ham op på kollapset er til grin. At jeg så stadig mener vi bør have en decideret højre back til at supplere Bak er en anden sag. Men det piller ikke ved en udmærket indsats fra Rømer i går.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jeg synes også at Rømer gjorde det godt, han var rigtig god inden vores famøse 8 minutter.

Men jeg synes nu tanken om Dickoh eller Banggaard på højreback er interessant, for det er defensivt Rømer har sine kvaler, og nu vi har to mere erfarne spillere siddende kunne vi ligeså godt bruge dem på pladsen, til nøds.

Jeg synes Rømer er en rigtig spændende spiller. Han er rigtig god til det fremadrettede spil, skiller sig altid klogt af med bolden, kan virkelig lave nogle mesterlige offensive afleveringer. Han mangler måske lidt fysik? Men det er jo også svært, når han kun får en kamp nu og da, og ikke rigtig får spillet sig ind.

Men Glen ved stensikkert hvad han gør, og meningen med at spille Rømer fast ind som afløser for Bak er formentlig at sikre at spillerne har faste positioner, så de altid ved hvad de skal på banen. Vi har også brug for offensive backs, med vores overlaps, og der ville Dickoh og Banggaard formentlig komme til kort, jeg tror ikke nogen af dem ville kunne ligge et præcist indlæg ind fra baglinien?

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Banggaard ned som højre back - arggh den har jeg svært ved at se. Dickoh .... Måske..

Rømer gjorde det ok imo i Esbjerg - og været god andre gange han har fået chancen. Han så måske ikke for godt ud under kollapset - men hvem gjorde det?

Jeghåber stadig at Glen træner drengene intensivt i kontraløb den næste uges tid. Det mest pinlige efter min mening var ikke kollapset, men det faktum at vi ikke kom til afslutning de gange vi havde kontraløb med overtal og maaaasser af tid. Hassan havde to assist i 1ste halvleg men når han får tid til at tænke over tingene så smuldrer det hver eneste gang.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Gad vide om historien forstummer med hensyn til, at vi ikke kan score i åbent spil men kun på standarder. ;) :lol:

mnm123

Indlæg af mnm123 »

Problemet er ikke Rømer, men vores 2 midt stopper som begge er medskyldige i 2 af deres 3 mål. Så gerne at Erik stoppede med at tro han skal bruge sit venstre ben så meget i opspillet, det gir en del fejl og omstillings muligheder for modstanderen. God weekend vi står med guldet i vores fødder, nu skal det bare samles op.

974

Indlæg af 974 »

Tvivler på at Banggaard eller Dichoh vil skabe noget godt på højre back

En af vores facetter i spillet er jo netop at vores backs skal rykke frem på flankerne og lægge indlæg eller skabe overtal

hvis vi spiller med en af de to, så tror jeg dette bliver ødelagt, og det går jo ikke kun ud over den højre side, men det vil jo også gå ud over den venstre side, hvis modstanderne kun behøver at koncentrere sig om den ene side.

Banggaard kunne evt have evnerne, så ham i hvert fald rykke en del frem i u21 landskampen

Noerum

Indlæg af Noerum »

Vi mangler altså en decideret højreback mere i truppen. Er der ikke nogen på akademiet, så synes jeg vi skal hente en til sommer. Det behøver ikke være en dyr spiller, men bare en der kan være en kvalificeret afløser for Bak.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

FCM formand siger at man vil gå styrket ud af vinduet til sommer, det peger på både en klasse højre og venstre back

974

Indlæg af 974 »

FCM2000 skrev:FCM formand siger at man vil gå styrket ud af vinduet til sommer, det peger på både en klasse højre og venstre back
sådan som jeg har forstået disse meldinger, så drejer det sig også især om, at hvis/når vi sælger, så skal der hentes en endda bedre spiller ind i stedet?

Brugeravatar
Supernatural
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Supernatural »

Præcis. Sælger vi Sly - så bliver erstatningen mindst lige så god osv.

Jesper Lauritsen har gjort det stabilt, og jeg synes faktisk, i så fald han holder niveau, at vi skal afvente med at købe en forstærkning på den plads.

Så hvis Sly, Izunna og Erik ryger (tror Sisto bliver), hentes der altså forstærkninger der matcher disse. Ingen danske spillere er vel realistiske? Evt. Rasmus Falk fra OB som det eneste?

Spicker

Indlæg af Spicker »

Supernatural skrev:Præcis. Sælger vi Sly - så bliver erstatningen mindst lige så god osv.

Jesper Lauritsen har gjort det stabilt, og jeg synes faktisk, i så fald han holder niveau, at vi skal afvente med at købe en forstærkning på den plads.

Så hvis Sly, Izunna og Erik ryger (tror Sisto bliver), hentes der altså forstærkninger der matcher disse. Ingen danske spillere er vel realistiske? Evt. Rasmus Falk fra OB som det eneste?
Når Erik ryger håber jeg da at Banggaard bare får lov til at tage over og så vi bruger Sonni Nattestad som gardering. Der kan også komme en akademispiller op fra sommer af som kan være 4. valg. eks. Rasmus Lauridsen (er han ikke centerforsvarer?). Alternativt kan vi vel forlænge med Dickoh igen, syntes han er et fint 4. valg.

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Supernatural skrev:Præcis. Sælger vi Sly - så bliver erstatningen mindst lige så god osv.

David Moberg Karlsson fra FCN ser spændende ud, som afløser for Sylvester Igboun.

Ellers kunne en Adama Guira afløse Izunna..

Brugeravatar
Supernatural
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Supernatural »

Spicker skrev:

Når Erik ryger håber jeg da at Banggaard bare får lov til at tage over og så vi bruger Sonni Nattestad som gardering. Der kan også komme en akademispiller op fra sommer af som kan være 4. valg. eks. Rasmus Lauridsen (er han ikke centerforsvarer?). Alternativt kan vi vel forlænge med Dickoh igen, syntes han er et fint 4. valg.
Problemet med dit scenarie er, at vi simpelthen ikke kommer stærkere ud af transfervinduet sådan. Hvis det var således, ville man jo allerede have Banggaard inde i tilfælde af han var et stærkere alternativ end Erik. Banggaard er dog ikke stærkere end Erik, og herved holder det ikke med de udtalelser omkring at vi skal gå forstærket ud af transfervinduet.

Det er netop derfor at hele akademikonceptet kommer lidt i klemme ift. vores nye store ambitioner med at komme stærkere ud af hvert transfervindue. Når man hiver unge spillere op, så går der altså bare noget tid før de rammer det stabile høje niveau, og vi har simpelthen ikke tålmodighed til at vente lige så lang tid på vores talenter blomstrer som før Benham-tiden.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Nu er det nok den forkerte tråd at diskutere det her i, men svarer alligevel her.

Jeg er enig i at Banggaard og Nattestad er gode erstatninger superliga mæssigt. Vil man noget internationalt så skal der lidt mere til. Jeg håber Erik bliver en sæson mere - for derefter at få en fortjent transfer. Med et år mere på bagen så burde Banggaard være klar til at tage over - i det mindste så ved ledelsen meget mere om hvordan vi står både med PB og Nattestad. Jeg har svært ved at se at Svia får lov til at gå til sommer.
Vi ved jo allerede at vi med stor sandsynlighed mister Igboun og Izunna. Kommer der samtidig et bud på Sisto vi ikke kan sige nej til - så ryger han også. Så Svia ser jeg ikke smutte.

Når ledelsen siger at vi bliver stærkere samlet set, så kan det jo godt være at de tillader at vi bliver en smule svagere på den korte bane på en enkelt position - hvis man bare bliver markant stærkere på andre positioner. Hvis nu Svia mod min forventning får lov at gå til sommer, så kunne det jo godt være at man valgte Banggaard og Nattestad fordi man tillid til dem på længere sigt - og så forstærker man sig på backpositionerne i stedet.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Besvar