Matthew Benham (ny ejer)

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Ravnen

Re: Matthew Benham (ny ejer)

Indlæg af Ravnen »

Her er en meget interessant artikel: http://www.theguardian.com/football/blo ... ng-denmark

Brugeravatar
Jacob

Indlæg af Jacob »

Kan læse i JP i dag at vi siden Matthew Benhams ankomst har ansat 10 nye medarbejdere i den sportslige sektor. Herunder 3 med ph.d grader i henholdsvis biologi(! fuldtid), hjerneforskning (fuldtid) og idræt (deltid). Biologen har tidligere været deltidsscout og har en stor interesse for statistik, hvorfor han skal stå for at analysere alt den data vi nu modtager. Hjerneforskeren skal arbejde med hvordan vi optimerer spillernes taktiske, tekniske og fysiske indlæring, han har tidligere været ved Oxford Universitetet i en årrække og været tilknyttet Team Danmark.

Desuden har vi blandt andet ansat en fuldtids sparketekniktræner, og oprustet med flere og dygtigere trænere på akademiet.

Der bliver også nævnt at vi er begyndt at hive trænerne ind udefra til "workshops", for at komme med inputs, som skal forberede især vores dødbolde yderlige.

Man må sige vi opruster på alle fronter, og med nogle spændende kvalifikationer, man måske ikke forbinder med traditionelle fodboldklubber. Bliver spændende at følge udviklingen i årene fremover :)

Uldkraemmeren

Indlæg af Uldkraemmeren »

Jeg synes også det er ganske interessant at der i Ikast er etableret en "fodboldlinie" på Ikast Nordre Skole og en ditto på Ikast Gymnasium hvor der er morgentræning flere gange om ugen. FCM har investeret ihvertfald i førstnævnte. Lad mig bare understrege at det ville jeg meget have haft da jeg selv gik på selvsamme skoler og spillede i Ikast FS. :)

Noe

Indlæg af Noe »

Jacob skrev:Kan læse i JP i dag at vi siden Matthew Benhams ankomst har ansat 10 nye medarbejdere i den sportslige sektor. Herunder 3 med ph.d grader i henholdsvis biologi(! fuldtid), hjerneforskning (fuldtid) og idræt (deltid). Biologen har tidligere været deltidsscout og har en stor interesse for statistik, hvorfor han skal stå for at analysere alt den data vi nu modtager. Hjerneforskeren skal arbejde med hvordan vi optimerer spillernes taktiske, tekniske og fysiske indlæring, han har tidligere været ved Oxford Universitetet i en årrække og været tilknyttet Team Danmark.

Desuden har vi blandt andet ansat en fuldtids sparketekniktræner, og oprustet med flere og dygtigere trænere på akademiet.

Der bliver også nævnt at vi er begyndt at hive trænerne ind udefra til "workshops", for at komme med inputs, som skal forberede især vores dødbolde yderlige.

Man må sige vi opruster på alle fronter, og med nogle spændende kvalifikationer, man måske ikke forbinder med traditionelle fodboldklubber. Bliver spændende at følge udviklingen i årene fremover :)
Læs artiklen her. Det her ligner en revolution i klubben, og dansk fodbold: http://www.jyllands-posten.dk/protected ... C3%A5-ph.d./

974

Indlæg af 974 »

Vi kan jo så kun læse noget af artiklen Noe :-)

men man kan vist oprette sig som bruger gratis en måned

dog er jeg ikke så meget for at blive registreret ;-)

Men det virker meget spændende og virkelig en ny måde at tilgå tingene på i Danmark - i hvert fald i den grad

Noe

Indlæg af Noe »

974 skrev:Vi kan jo så kun læse noget af artiklen Noe :-)

men man kan vist oprette sig som bruger gratis en måned

dog er jeg ikke så meget for at blive registreret ;-)

Men det virker meget spændende og virkelig en ny måde at tilgå tingene på i Danmark - i hvert fald i den grad
Mærkeligt. Jeg er ikke abonnement, men kan læse det hele. Der er meget kendt stof i artiklen. Nyt er dog et program kaldet 25-7 for truppens 18-23-årige, der skal hjælpe dem til at blive endnu mere dedikerede til deres fodbold. Nyt er også en meditationstræner (!) der skal hjælpe med fokus. Derudover står der lidt om ZXY-systemet.

Alt er tilsyneladende på spil i klubben i øjeblikket. Som Tipsbladets chefredaktør tweetede forleden: "Jeg ville nødigt være en hellig ko i Midtjylland for tiden."

fanman

Indlæg af fanman »

Er jeg den eneste der er en lille smile skeptisk?
VFF ansatte også engang en indkasttræner, det kostede i alt 200.000, de mente det ville lønne sig, da det var værdien af ganske få mål.

Håber det bliver gjort til skamme efter en række mesterskaber og europæiske gruppespil :D

Noe

Indlæg af Noe »

fanman skrev:Er jeg den eneste der er en lille smile skeptisk?
VFF ansatte også engang en indkasttræner, det kostede i alt 200.000, de mente det ville lønne sig, da det var værdien af ganske få mål.

Håber det bliver gjort til skamme efter en række mesterskaber og europæiske gruppespil :D
Jeg tror hele fodbold-DK er skeptiske. Men det er jo hele pointen: Benham mener, at man agerer alt for traditionelt i branchen, og at der er rigtig meget potentiale i at tænke det anderledes.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Sad og så Frispark på kanal 9 efter Esbjerg kampen. Der snakkede de med Steinlein om Fcm. Troede at det var et fornuftsægteskab imellem Fcm og Matthew Benham. Alle fokuserer på hvad fcm har fået ud af det ægteskab ( penge , smartodds osv. ) Det kan da ikke passe at Benham ikke får noget ud af det.

mancitydk

Indlæg af mancitydk »

TrueWolfMidt skrev:Sad og så Frispark på kanal 9 efter Esbjerg kampen. Der snakkede de med Steinlein om Fcm. Troede at det var et fornuftsægteskab imellem Fcm og Matthew Benham. Alle fokuserer på hvad fcm har fået ud af det ægteskab ( penge , smartodds osv. ) Det kan da ikke passe at Benham ikke får noget ud af det.
Benham får vel penge ud af det på den lange bane. I forhold til at nogle af vores bedste spillere bliver solgt til Brentford eller lignende?
Tjek http://ellevemeterpletten.wordpress.com. En blog om tysk fodbold fra 3. Bundesliga til Landsholdet

Brugeravatar
DenStolteJyde

Indlæg af DenStolteJyde »

mancitydk skrev:
TrueWolfMidt skrev:Sad og så Frispark på kanal 9 efter Esbjerg kampen. Der snakkede de med Steinlein om Fcm. Troede at det var et fornuftsægteskab imellem Fcm og Matthew Benham. Alle fokuserer på hvad fcm har fået ud af det ægteskab ( penge , smartodds osv. ) Det kan da ikke passe at Benham ikke får noget ud af det.
Benham får vel penge ud af det på den lange bane. I forhold til at nogle af vores bedste spillere bliver solgt til Brentford eller lignende?
Benham får ikke specielt meget ud af at FCM sælger en spiller til Brentford. Det svarer lidt til at flytte penge fra den ene lomme (brentford) til den anden (FCM).

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Var det ikke vores akademi o.a han også var interesseret i med mere. Der må da have været noget som tiltrak ham og som gjorde, at han valgte netop Fcm, for pengene kunne han jo i teorien have valgt at bruge andetsteds, hvis han ville.

oros

Indlæg af oros »

TrueWolfMidt skrev:Var det ikke vores akademi o.a han også var interesseret i med mere. Der må da have været noget som tiltrak ham og som gjorde, at han valgte netop Fcm, for pengene kunne han jo i teorien have valgt at bruge andetsteds, hvis han ville.
Det var akademiet og den lokale forankring, som jeg husker det.
Der er vel også investeret ekstra penge i -akademiet, ligesom der arbejdes på højtryk for at skaffe flere sponsorer. Hvis drømmen om Europa bliver en realitet - så vil fimaer som Carlsberg måske også være interesserede sponsorer.
Vi får se....

Mazter81
Geografisk sted: Paphos, Cypern
Kontakt:

Indlæg af Mazter81 »

Lettere mulighed for at få spillelicens for spillere uden EU pas. Det er svært i England, hvor FA har nogle ret skrappe krav til det. Bl.a. skal spillere så vidt jeg lige husker være profiler på deres landshold med 30% (?) af landskampene de seneste par år.

I Dk kommer de jo nærmest bare ind.

Spicker

Indlæg af Spicker »

Mazter81 skrev:Lettere mulighed for at få spillelicens for spillere uden EU pas. Det er svært i England, hvor FA har nogle ret skrappe krav til det. Bl.a. skal spillere så vidt jeg lige husker være profiler på deres landshold med 30% (?) af landskampene de seneste par år.

I Dk kommer de jo nærmest bare ind.
Ja de kommer let ind men de får først statsborgerskab efter 9-10 år så det er ikke derfor Benham har investeret i os.
Opholdstilladelse er ikke nok til at komme forbi de skrappe FA regler.

Besvar