I forbindelse med Pimpong debatten har folk kommenteret på løningerne.
De har tidligere været et udgangspunkt at spillerene i FCM ikke skulle op på stjerneløninger, så hellere finde en anden spiller. Nu har FCM måske fået for store ambitoner til at følge denne lnje.
Jeg synes at det som udgangspunkt er en sund holdninge at dæmpe lønniveauet, men med Zidan tror jeg at kluben har åbnet ballet, og det vil ikke være usansynligt, at klubben har sværere ved at holde løningerne nede, når de nu har betalt før.
Vi må se at finde en ballance, hvor vi accepterer at det måske ikke bliver de spillere vi forvejen kender, der kommer tl kluben, og at der er en hurtig turnover af spillere der kommer afsted igen, til små penge.
Som jeg ser det skal spillere komme til FCM og acceptere en lilleløn fordi FCM kan sende dem videre til en klub ude i europa ogfordi de kan spille uefa og RL, ikke pga løn.
Vil en spiller ikke under de vilkår så må man jo finde en anden.
Så må vi som fans bare acceptere det er vilkårene...
Spillerlønninger
-
YahooSeeker [Bot]
Spillerlønninger
Senest rettet af YahooSeeker [Bot] 11. jul 2005, 09:38, rettet i alt 1 gang.
-
Bjørn
Re: Spillerlønninger
> Som jeg ser det skal spillere komme til FCM og
> acceptere en lilleløn fordi FCM kan sende dem
> videre til en klub ude i europa ogfordi de kan
> spille uefa og RL, ikke pga løn.
Selvfølgelig kan vi ikke betale samme lønninger som eksempelvis FCK. Men derfra til at sige at de gode spillere skal acceptere små lønninger hos os fordi vi har en tendens (forhåbning) om kontinuerligt at blive en del af toppen i Danmark, det tror jeg simpelthen ikke på. Man skal huske på at spillerne maksimalt har 10-12 år at tjene deres penge i, inden de fuldstændigt skal skifte karriere. Derfor må man også regne med større lønninger end hvad almindelige mennesker kender til.
Hvis vi ønsker at ligge i toppen så tror jeg faktisk at det også er nødvendigt at betale nogle middelhøje lønninger. Hvis klubben skal øge sit indtægtsgrundlag, er det faktisk også nødvendigt at den ligger i toppen, for hvem vil ligge penge i en klub der er på vej ned, i modsætning til nu hvor vi er på vej op.
Af denne grund mener jeg også vi må justere vores forventninger til niveauet for spillerlønninger, og så iøvrigt arbejde endnu hårdere for at få flere penge ind ad sponsorvejen.
Selvfølgelig kan vi ikke betale samme lønninger som eksempelvis FCK. Men derfra til at sige at de gode spillere skal acceptere små lønninger hos os fordi vi har en tendens (forhåbning) om kontinuerligt at blive en del af toppen i Danmark, det tror jeg simpelthen ikke på. Man skal huske på at spillerne maksimalt har 10-12 år at tjene deres penge i, inden de fuldstændigt skal skifte karriere. Derfor må man også regne med større lønninger end hvad almindelige mennesker kender til.
Hvis vi ønsker at ligge i toppen så tror jeg faktisk at det også er nødvendigt at betale nogle middelhøje lønninger. Hvis klubben skal øge sit indtægtsgrundlag, er det faktisk også nødvendigt at den ligger i toppen, for hvem vil ligge penge i en klub der er på vej ned, i modsætning til nu hvor vi er på vej op.
Af denne grund mener jeg også vi må justere vores forventninger til niveauet for spillerlønninger, og så iøvrigt arbejde endnu hårdere for at få flere penge ind ad sponsorvejen.
-
kenny
Hekler skrev:
-------------------------------------------------------
> små penge.
>
>
> Jeg syntes det er en rimlig naiv tankegang du har....hvor mange spillere tror du vil gå 20000-25000 ned om mdr for at spille UEFA og RL kampe??
Og hvis vi køre med discount lønninger, tror du så virkelig vi kan spille med i top 4 hvert år som vores målsætning er??? kvalitet koster.
> små penge.
>
>
> Jeg syntes det er en rimlig naiv tankegang du har....hvor mange spillere tror du vil gå 20000-25000 ned om mdr for at spille UEFA og RL kampe??
Og hvis vi køre med discount lønninger, tror du så virkelig vi kan spille med i top 4 hvert år som vores målsætning er??? kvalitet koster.
-
Mr. Brandt
Enig, hellere arbejde hårdere for sponsorpenge, og derigennem får råd til bedre spillere....
Dette hæver kvaliteten af spillet, giver mere fokus på holdet,dermed flere tv-penge, og flere folk på lægterne, oftere med i RL og Uefa cuppen.....
Selvfølgelig skal vi noko ikke satse på lønninger a la FUCK og Bundby, men måske en dag om 4 år hvem ved......
Vil Hekler da hellere vi spiller i superligaen i den bløde ende....
Det tror jeg ikke, men det er der han er på vej hen....
Dette hæver kvaliteten af spillet, giver mere fokus på holdet,dermed flere tv-penge, og flere folk på lægterne, oftere med i RL og Uefa cuppen.....
Selvfølgelig skal vi noko ikke satse på lønninger a la FUCK og Bundby, men måske en dag om 4 år hvem ved......
Vil Hekler da hellere vi spiller i superligaen i den bløde ende....
Det tror jeg ikke, men det er der han er på vej hen....
-
Jean / BW# 1238
Mr. Brandt skrev:
> Dette hæver kvaliteten af spillet, giver mere
> fokus på holdet,dermed flere tv-penge, og flere
> folk på lægterne, oftere med i RL og Uefa
> cuppen.....
Får FCM flere penge af Viasat pr. kamp de bliver vist?
> Selvfølgelig skal vi noko ikke satse på lønninger
> a la FUCK og Bundby, men måske en dag om 4 år hvem
> ved......
Vi kan aldrig betale de lønninger som FCK og BIF kan af den simple årsag, at vi ikke har de samme indtjeningsmuligheder og vi får det aldrig. Jeg forstår ikke folk kan forvente gode spillere, højere løninger og samtidig en god økonomi i fremtiden. Det må være fordi folk ikke har et begreb om hvordan økonomi hænger sammen...
FCM's økonomi skal stabiliseres, så vi uanset de sportslige resultater kan køre i 0 og i fremtiden skal vi ha' overskud uanset resultater og spillersalg. Det lyder flot, og jeg vil se det før jeg tror på det.
> Vil Hekler da hellere vi spiller i superligaen i
> den bløde ende....
Det er ingen jo interesseret i, men hellere det end FCM går konkurs om 10-15 år fordi lønningerne/udgifterne løber løbsk.
> Det tror jeg ikke, men det er der han er på vej
> hen....
Ja, hellere et midterhold end intet hold.
> Dette hæver kvaliteten af spillet, giver mere
> fokus på holdet,dermed flere tv-penge, og flere
> folk på lægterne, oftere med i RL og Uefa
> cuppen.....
Får FCM flere penge af Viasat pr. kamp de bliver vist?
> Selvfølgelig skal vi noko ikke satse på lønninger
> a la FUCK og Bundby, men måske en dag om 4 år hvem
> ved......
Vi kan aldrig betale de lønninger som FCK og BIF kan af den simple årsag, at vi ikke har de samme indtjeningsmuligheder og vi får det aldrig. Jeg forstår ikke folk kan forvente gode spillere, højere løninger og samtidig en god økonomi i fremtiden. Det må være fordi folk ikke har et begreb om hvordan økonomi hænger sammen...
> Vil Hekler da hellere vi spiller i superligaen i
> den bløde ende....
Det er ingen jo interesseret i, men hellere det end FCM går konkurs om 10-15 år fordi lønningerne/udgifterne løber løbsk.
> Det tror jeg ikke, men det er der han er på vej
> hen....
Ja, hellere et midterhold end intet hold.
-
Claus J
Vel er det surt på det sportslige plan, ikke at have penge til de HELT store spillere, men med tanke på hvordan f.eks. SIF i sin tid købte sig for lånte penge til et dansk mesterskab, er det ok som jeg ser det, at vi skærer lidt ned.
Hvad med vores akedemi som vi skyder uhyggelig mange penge i? Det er vigtigere at vi får noget ud af de spillere. For de 4-5 mio det koster at drive akedemiet om året kunne vi få råd til mange gode spillere, så jeg håber at vi snart får valuta for de penge der skydes i projektet.
Hvad med vores akedemi som vi skyder uhyggelig mange penge i? Det er vigtigere at vi får noget ud af de spillere. For de 4-5 mio det koster at drive akedemiet om året kunne vi få råd til mange gode spillere, så jeg håber at vi snart får valuta for de penge der skydes i projektet.
-
kenny
Jep helt enig,det er jo netop det der er meningen med vores akademi,nemlig at vi får nogle klasse spillere til små lønninger,og så må vi bare håbe de slår igennem
allerede i deres første "rigtige senior kontrakt" så vi ikke kommer i en PIM situation igen...for så derfor også kan nå at "skyde" dem af for store penge.
allerede i deres første "rigtige senior kontrakt" så vi ikke kommer i en PIM situation igen...for så derfor også kan nå at "skyde" dem af for store penge.
-
Mr. Brandt
Ja så vidt jeg ved får FCM penge alt efter hvor amnge "lørdags og søndags kampe der bliver vist med FCM", mindes at de mindre klubber tidligere brokkede sig over at det kun var FCK og BIF kamp der blev vist, og dermed flere penge i deres klubkasse....
-
YahooSeeker [Bot]
TV pengene bliver fordelt efter en forelingsnøgle der bestemmes af placeringe ved vinterpausen og til sæsonafslutning, Desude er der et beløb hver gang man bliver vist.