Vores indsats på tribunerne
Re: Vores indsats på tribunerne
Jeg synes også, du kom med et ganske ordentligt og reelt spørgsmål, TrueWolfMidt. For selvfølgelig vil det da være bedst, hvis der kommer gang i spilleropråb igen.
Min anke går mere på, at DenLange skrev "STRAM OP TAK!" for derefter at afsløre, at han faktisk ikke lige selv var til stede før ti minutter i kampstart. Hvis alle gik rundt med den mentalitet, ja, så ville der ikke ske meget. Det er fair nok at have en holdning til stemningen uanset eget bidrag, men man kan ikke ligefrem begynde at kræve, at andre skal "stramme op," hvis man ikke selv har gjort noget. Særligt når man ved, at der lige har været udskiftning på capoposten.
Det skal nok komme. Stemningen i går var generelt okay.
Min anke går mere på, at DenLange skrev "STRAM OP TAK!" for derefter at afsløre, at han faktisk ikke lige selv var til stede før ti minutter i kampstart. Hvis alle gik rundt med den mentalitet, ja, så ville der ikke ske meget. Det er fair nok at have en holdning til stemningen uanset eget bidrag, men man kan ikke ligefrem begynde at kræve, at andre skal "stramme op," hvis man ikke selv har gjort noget. Særligt når man ved, at der lige har været udskiftning på capoposten.
Det skal nok komme. Stemningen i går var generelt okay.
Så i dag i et eller andet fora en eller anden person kritisere tilskuerantallet på MCH Arena. En svarede med en kommentar om, hvor mange mennesker der skulle være i Parken til FCK's kampe, hvis man tog hensyn til indbyggertallet.
Så jeg har samlet en lille statistik. Hold, hjemkommune, hjemkommunens indbyggertal og sat det sidste i forhold til til gennemsnitlige antal tilskuere sidste sæson og indeværende sæson.
Det er faktisk en sjov lille statistik (beklager den grafiske kvalitet)

Som I kan se udrangerer Brøndby totalt alle de andre hold, med et gennemsnitligt fremmøde på Brøndby Stadion sidste år på over 45% af kommunens indbyggere. Dernæst kommer FC Nordsjælland, hvilket overasker mig, og så: FC Midtjylland med et gennemsnitligt fremmøde på over 9% af Herning Kommunes indbyggere.
Hvad der dog trigger mig lidt er at se, hvor dårligt tag store hold som AaB, OB og AGF har i deres nærområde. Det er jo næsten en katastrofe. Særligt AaB - de blev altså mestre i 2013/134 med et gennemsnitligt "tag" på indbyggerne på sølle 4,12 %.
Tilfredsstillende at ligge nr. 3 - næhhh - men FCM'ere kan altså godt hæve hagen og skyde brystet frem, når andre, dvs. storbyklubberne, sammenligner deres tilskuertal med FCM's
Fejl mangler og udeladelser er mine - men sig til, så retter jeg.
/Lars
Så jeg har samlet en lille statistik. Hold, hjemkommune, hjemkommunens indbyggertal og sat det sidste i forhold til til gennemsnitlige antal tilskuere sidste sæson og indeværende sæson.

Som I kan se udrangerer Brøndby totalt alle de andre hold, med et gennemsnitligt fremmøde på Brøndby Stadion sidste år på over 45% af kommunens indbyggere. Dernæst kommer FC Nordsjælland, hvilket overasker mig, og så: FC Midtjylland med et gennemsnitligt fremmøde på over 9% af Herning Kommunes indbyggere.
Hvad der dog trigger mig lidt er at se, hvor dårligt tag store hold som AaB, OB og AGF har i deres nærområde. Det er jo næsten en katastrofe. Særligt AaB - de blev altså mestre i 2013/134 med et gennemsnitligt "tag" på indbyggerne på sølle 4,12 %.
Tilfredsstillende at ligge nr. 3 - næhhh - men FCM'ere kan altså godt hæve hagen og skyde brystet frem, når andre, dvs. storbyklubberne, sammenligner deres tilskuertal med FCM's
/Lars
Kære LarsGLarsG skrev:Så i dag i et eller andet fora en eller anden person kritisere tilskuerantallet på MCH Arena. En svarede med en kommentar om, hvor mange mennesker der skulle være i Parken til FCK's kampe, hvis man tog hensyn til indbyggertallet.
Tilfredsstillende at ligge nr. 3 - næhhh - men FCM'ere kan altså godt hæve hagen og skyde brystet frem, når andre, dvs. storbyklubberne, sammenligner deres tilskuertal med FCM's![]()
/Lars
Det err en meget sød statistik, men min gamle chef sagde altid, at statistik bare er løgn i system. Jeg synes ikke vi kan bruge tallene til så meget. Var vi 7602 i går. Jeg synes det er lidt skuffende, vi ligger immervæk nr. 1.
Ellers vil jeg støtte dem der savner spilleropråb - det skal kunne lade sig gøre.
Og så må jeg sgu indrømme at jeg savner "black flag" Det nye sammensurium af genrer og tempo (manglende vil nogen sige) tror jeg ikke kommer til at fungere. Jeg er ked af det, men jeg synes det er en ommer, eller en tilbagevenden til "Black Flag"
Endelig vil jeg sige, at jeg synes spillerne leverede en fantastisk præstation i går - magen til aggressivitet skal man lede længe efter. De første 25 min anede 0b ikke deres levende råd.
Prøv at sige det til BenhamFcmrose skrev:Det err en meget sød statistik, men min gamle chef sagde altid, at statistik bare er løgn i system.
Selvfølgelig er den uvidenskabelig, for den tager ikke højde for et utal af faktorer. Det er nu bare et faktum, at jo kortere folk har til stadion, jo flere kommer der. Og her er det stærkt påfaldende, at man i FCM i et tyndt befolket område i forhold til de store byer, rent faktisk kan trække så mange på stadion. Især når man kigger på nogle af de andre jyske byer med hold i Superligaen.
/Lars
Black flag kommer ikke tilbage. Der bliver evalueret når den lige har fået lidt tid.
Vi kommer kun for roulade!
Hej LarsG... Lige et par kommentarer i forhold til overstående tabel..LarsG skrev:
/Lars
Jeg er personlig selv bosat i Aalborg på grund af mit studium, og jeg vil i den forbindelse påpege, at knap 33% af Aalborgs indbyggere er studerende, og at en stor del (jeg kender ikke det præcise tal) er studerende som er tilflyttere til byen... Jeg kender ikke tallene fra Aarhus eller Odense, men ha´i mende, at det også er store studiebyer..
At Aalborg "kun" har en lokal opbakning på 4,12% af de 205.000 indbyggere som er registeret ser jeg ikke som et alvorligt problem for byen.. Jovist er der plads til 13.800 på Nordjyske-arena, men mit generelle indtryk her i byen er, at opbakningen både til AAB og til Aalborg Håndbold er meget fin i Aalborg og omegn..
At AGF og OB har meget lave tilskuertal set i forhold til deres indbyggertal skal nok nærmere ses i lyset af de sportslige præstationer... Udover det har den opbakningen i AFG desværre været i den lave ende i en del år efterhånden..
At der er færre mennesker på stadion, også her i Aalborg, skal nok også ses i lyset af kamptidspunkterne. Holdene kan spille både freddag, lørdag, søndag og mandag - Og om søndagen så tidligt som klokken 1400. Det er ikke som " i de gamle dage" hvor man tog på stadion, eller til håndbold, søndag eftermiddag og var hjemme til spisetid. Det er svært at holde et stabilt tilskuertal, uagtet succes, så længe tv aftalen dikterer de kamptidspunkter som der er lige nu...
Hvorfor kan man ikke bakke op på legal vis?
http://www.tv3sport.dk/fodbold/nyheder/ ... arantaene/
Nu da der ikke findes oplysninger omkring den afgåede Capo, og denne historie dukker op, så kunne man nemt tænke sine tanker.
Håber vi har set det sidste til flere af disse "uheldige" episoder.
http://www.tv3sport.dk/fodbold/nyheder/ ... arantaene/
Nu da der ikke findes oplysninger omkring den afgåede Capo, og denne historie dukker op, så kunne man nemt tænke sine tanker.
Håber vi har set det sidste til flere af disse "uheldige" episoder.
Det har intet med det at gøre. Det er en privat sag, hvorfor han ikke er aktuel mere.Nu da der ikke findes oplysninger omkring den afgåede Capo, og denne historie dukker op, så kunne man nemt tænke sine tanker.
Meget overordnet kan det være en fin idé at sætte tilskuertallet i relation til befolkningsgrundlaget. I praksis er det langt sværere at sige noget præcist på den baggrund. I hvert fald kan man ikke reducere tilskuergrundlaget til hjemmekommunerne. FCM har f.eks. to hjemmekommuner, og ikke nogle oplagte konkurrenter mod vest og nordvest. FCK har i kommunen konkurrence fra andre klubber som Frem, Fremad amager og Brøndby. Brøndbys vigtigste base er ikke bare Brøndby Kommune men hele Vestegnen (f.eks. Glostrup, Høje-Taastrup, Vallensbæk, Hvidovre, Ishøj), og så er vi på 211.000 mennesker. Læg dertil Roskilde, Ballerup, Herlev, Greve, Rødovre mfl. FCN kan trække på hele Nordsjælland osv.LarsG skrev: Fejl mangler og udeladelser er mine - men sig til, så retter jeg.
/Lars
Det er en sjov lille øvelse, men den siger ikke meget om klubbernes reelle opbakning i lokalområdet.
Det er da noget tribunen bestemmer.RL/UBM skrev:Black flag kommer ikke tilbage. Der bliver evalueret når den lige har fået lidt tid.
Hvis jeg begynder at synge og 30 synger med så er den skid vel slået?
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler
Stop nu det pis, du ved udemærket godt hvad jeg mener.Hekler skrev:Det er da noget tribunen bestemmer.RL/UBM skrev:Black flag kommer ikke tilbage. Der bliver evalueret når den lige har fået lidt tid.
Vi kommer kun for roulade!
Lækker retorik på et debatforum RL/UBM - stærkt! Tror sgu jeg stemmer i hvis Hekler engang (mod forventning) skulle starte "Black flag" - om ikke andet så bare for at vise at demokratiet trods alt stadig fungerer, også på tribunen...RL/UBM skrev:Stop nu det pis, du ved udemærket godt hvad jeg mener.Hekler skrev:Det er da noget tribunen bestemmer.RL/UBM skrev:Black flag kommer ikke tilbage. Der bliver evalueret når den lige har fået lidt tid.
Hey drengerøve
Såvidt jeg lige kunne høre igår, så var der et par gange under 2. halveg, hvor der fra vores afsnit blev råbt "SIGØJNER SIGØJNER". Nu skal alt ikke være politisk korrekt og stadion skal så vidt mulig også være et frirum, hvor man kan råbe alle mulige mere eller mindre velovervejede ting, men stadigvæk, sigøjner? Er det ikke på grænsen til hvad der overhovedet er sjovt og kan forsvares?
Det kan selvfølgelig også bare være mig der hørte forkert og i så fald i rest my cause.
Såvidt jeg lige kunne høre igår, så var der et par gange under 2. halveg, hvor der fra vores afsnit blev råbt "SIGØJNER SIGØJNER". Nu skal alt ikke være politisk korrekt og stadion skal så vidt mulig også være et frirum, hvor man kan råbe alle mulige mere eller mindre velovervejede ting, men stadigvæk, sigøjner? Er det ikke på grænsen til hvad der overhovedet er sjovt og kan forsvares?
Det kan selvfølgelig også bare være mig der hørte forkert og i så fald i rest my cause.
Brøndby fansene er en flok sigøjnere, så tror du hørte rigtigt.
Og please stop med at blive fornærmet over små uskyldige tilråb, der bliver råbt med et glimt i øjet.
Og please stop med at blive fornærmet over små uskyldige tilråb, der bliver råbt med et glimt i øjet.
Høvdingen af Herning
Så når AaB-fans laver abelyde af vores mørke spillere, så er det også bare små uskyldige tilråb, der bliver råbt med et glimt i øjet?Saemala skrev:Brøndby fansene er en flok sigøjnere, så tror du hørte rigtigt.
Jeg synes at det man skal stoppe er tilråbene og ikke fornærmelsen over dem.