Lønnedgang til landsholdsspillerne.

Om FC Midtjylland og Black Wolves
TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Lønnedgang til landsholdsspillerne.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Utroligt hvad man skal opleve i 2015. Lønnedgang til landsholdsspillerne er en gang bilshit. Og nu vil Fck muligvis til at trække spillerne i løn, da de pludselig har fundet ud af, at når spillerne er med landsholdet, så får de dobbelt løn.
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/fck-over ... ere-i-loen
I morges hørte jeg at der var en afstemning på P4 hvor folk kunne komme med deres holdninger om spillernes løn. Fuldstændig usmageligt. Vil du være interesseret i lønnedgang ? Nej. Min personlige mening. Fodboldspillers karrierer er forholdsvis korte/ kan blive forholdsvis hurtig overstået, ved evt. skader. De lønninger de får i klubberne, har man forhandlet sig til / accepteret derfor skal de ikke sænkes i løn. Måske Dbu og Fck's ledelse skulle starte med, at gå tilsvarende ned i løn som de første, men ingen gang det ville være acceptabelt. Det næste bliver vel, at de ansætter polakker, romænere eller folk fra estland, letland eller litauen og tilbyder dem dansk statsborgerskab og en løn som svarer til mindstelønnen i danmark. Usmageligt, at vi i et så rigt land som Danmark (som vi påberåber os, at vi er), evig og altid skal spare og sænkes i løn. Hvad bliver det næste ? Føj.

Mike80

Re: Lønnedgang til landsholdsspillerne.

Indlæg af Mike80 »

Jeg ved ikke helt hvad jeg skal mene om sagen.

Udspillet kommer jo i kølvandet på den konflikt som spillerforeningen og DBU pt. Har kørende. Det svært helt at overskue konsekvenserne fra begge lejre, da kun DBU indtil nu er kommet med en udmelding, men som jeg forstod det i fodbold fm's seneste podcast handler det fra spillerforeningens side om hvorvidt man kan acceptere en nedgang på 17% iforhold til den marketspool på tilskuerindtjening i landskampe giver til spillerene. Spillerne har selv ytret ønske om flere tilskuer og billigere billetpriser til landskampe. DBU er skidt kørende økonomis (hvilket feks. En aflysning af sidste ligalandsholdstur vidner om) og alligevel vel spillere ikke gå på 17% kompromi selvom alle andre bonusudbetalinger forbliver uændret. Jeg kan ikke huske de eksakte tal men det overraskede mig faktisk at høre hvor meget en landsholdsspiller hæver for at repræsentere sit land samtidigt med at den normale lønudbetaling i klubben (hvor han jo ikke er til rådighed i perioden) fortsætter uændret.

Jeg må lige pt. Erkende at min sympati ligger hos unionen og klubberne. Det burde være en ære at repræsenter sit landshold og økonomi burde ikke være det afgørende i det henseende.

Lyt eventuelt til 2. Del af fodbold fm fra i mandags.

Mike
Mike80

Everybody hates us we don't care...

TrueWolfMidt

Indlæg af TrueWolfMidt »

Mike80 skrev:
Jeg må lige pt. Erkende at min sympati ligger hos unionen og klubberne. Det burde være en ære at repræsenter sit landshold og økonomi burde ikke være det afgørende i det henseende.

Mike
Tror alle spillerne synes, at det er en ære at spille på landsholdet. Du har lov at have sympati med hvem du ønsker, men i dette tilfælde er det nøjagtig økonomien / pengene det drejer sig om.

fanman

Indlæg af fanman »

TrueWolfMidt skrev:
Mike80 skrev:

Mike
Tror alle spillerne synes, at det er en ære at spille på landsholdet. Du har lov at have sympati med hvem du ønsker, men i dette tilfælde er det nøjagtig økonomien / pengene det drejer sig om.
Det er en kæmpe ære at spille på landsholdet ja, men ingen gjorde det gratis.
For noget tid siden ville kvindelandsholdet skære kraftigt i lønnen, resultatet var at de stort set alle ville smutte.
Se bare ol, der har Fifa reelt skabt en u23 turnering. Ingen proffer vil spille uden økonomisk gevinst.
Lønningerne i fodbold er jo sindsygt høje, og ja man kan blive skadet fra en dag til en anden.
Men hvor mange alm mennesker tjener så meget som en fodboldspiller? Hvor mange tjener så meget uden uddannelse? Og med så få arbejdstimer?
De har det dælme godt! Klublønnen er så absurd høj for landsholdsspillerne at de burde repræsentere landsholdet for et symbolsk beløb, hvis ikke bare for æren i sig selv.

Ved godt den holdning her er upopulær, men håber der er plads til den i denne debat :)

TrueWolfMidt

Indlæg af TrueWolfMidt »

Forestiller mig, at der sidder en økonomi ansvarlig i en stilling, som vedkommende ikke helt magter.
http://www.bold.dk/nyt/dbus-administrat ... aa-syv-aar

Besvar