Glen Riddersholm

Om FC Midtjylland og Black Wolves
oros

Re: Glen Riddersholm

Indlæg af oros »

Der kan man bare se. Jeg husker ham bare selv fra alle mine ungdoms år Ikast FS, og det føles som om han altid har været omkring klubben.
Der har han også været "altid", siden han kom til Ikast for at læse på Ikastseminariet. Han startede faktisk sin trænerkarriere med et pigehold p Esbjerg-kanten. Da var han ikke andet end en stor dreng.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Kanon træner vi har. Han er bare så god til mennesker og naturligvis alt det andet.
http://www.bold.dk/nyt/glen-r-dybt-bero ... sly-skifte

Uldkraemmeren

Indlæg af Uldkraemmeren »

Jeg husker ham tydeligt for det samme træner talent og den samme passion for spillet dengang jeg selv spillede på hold med Henrik Smedegaard, Mads Overgaard, Marc Møller, Mustafa Arslan m.fl. tilbage i ungdomsårene.
Vi vandt stort set alt efter han blev træner for årgang 1985/86 som ellers ikke er kendt for at være en ekseptionelt god årgang i FCM regi, men et jysk mesterskab og en 4. plads til DM blev det alligevel til.
Jeg troede med det samme på at han ville blive en kæmpe succes for FCM da han vendte tilbage som assistent træner, efter sin tid som U17landstræner. Jeg under ham bestemt at hive den første pokal hjem i skabet.

Fcmrose

Indlæg af Fcmrose »

Ravnen skrev:Glen rangerer øverst. For mig er de rangeret som herunder ;)

1. Glen Riddersholm
2. Erik Rasmussen
3. Ove Pedersen
4. Thomas Thomasberg
5. Allan Kuhn
6. Troels Bech

Resultatmæssigt er Erik foran. Men Glen er "af egen avl", hans klubhjerte og dedikation bringer ham forrest.

Wow den er ikke nem. Når man står i det, vil der naturligt falde meget goodwill til den siddende træner, specielt i en opgangsperiode, som det må siges vi er inde i. Jeg mener Ove P er Danmarks bedste træner, han bliver tit taget ind som brandslukker, og lykkes som regel med sit projekt, det er godt gået. Jeg kan vældig godt lide Glen R., og hvis han skaffer mesterskabet i år, så vil han da absolut stå som en af de helt store i FCM. Jeg synes han fik en ridse i lakken i de sidste tre kampe sidste sæson, hvor vi smed næsten det hele. Specielt foran 2-1 hjemme mod FCK oppe med en mand, for så at tabe 3-2. Det var ikke imponerende trænerarbejde. Jeg er også af den faste holdning, at hvis ikke vi bliver mestre i år, med den trup, så skal der skiftes på trænerposten.

Jeg håber Glen er i klubben mange år, og at han vil svinge med det store FCM-flag igen :lol:

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jeg er kæmpe fan af Erik Rasmussen, som træner men mest som menneske. Et fantastisk menneske, hans værdier var af afgørende betydning for at vi klarede os så godt som vi gjorde.
Glen har menneskelige værdier på samme niveau, men er bare bedre funderet rent taktisk. Så det er ikke fordi han er siddende træner, at jeg har sat ham øverst, men simpelthen fordi jeg mener han er den bedste af de to :geek:

Presset er enormt på Glen nu. Den perfekte trup. 8 points forspring. Selvom Glens status i klubben er hamret i granit, så er det mesterskabet der tæller nu, det er jeg enig med dig i. Vi har pole position, den bedste bil og åbenbart flest penge. Jeg tror dog også at rigtige konkurrence-mennesker, lever bedst med pres når det er realistisk, og den her situation nu på et tidspunkt hvor Glen har en ballast af erfaring i jobbet, gør at han vil forløse hele talentet. Det tror jeg på.

fanman

Indlæg af fanman »

Ravnen skrev:Jeg er kæmpe fan af Erik Rasmussen, som træner men mest som menneske. Et fantastisk menneske
Det er jeg så helt uenig i, men på banen løftede han holdet, og hev medaljer hjem.
Dette er årsagen til min holdning.
http://www.bt.dk/kendte/erik-rasmussen- ... gig-af-sex

TrueWolfMidt

Indlæg af TrueWolfMidt »

http://www.bt.dk/sport/sult-og-selvtillid

Nu skal vi så bare bevise, at vi ude på tribunerne også er stærke i troen. Giv den gas på Mandag. ;)

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Glimrende blog om Glen, og alt det der fis med hedehabit og hvad de skøre Kjøwenhavnere ellers opfinder..

http://linnebloggen.dk/wordpress/

Mazter81
Geografisk sted: Paphos, Cypern
Kontakt:

Indlæg af Mazter81 »

Ravnen skrev:Glimrende blog om Glen, og alt det der fis med hedehabit og hvad de skøre Kjøwenhavnere ellers opfinder..

Har du læst den første kommentar? Hvis den holder bare 70% vand, så er det da et pænt ringe blog-indlæg.

Jeg har godt nok ikke læst JP or artiklen, så jeg har svært ved at sige noget om det. Men det er da et markant svar fra artiklens skribent

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jeg krummer i hvert fald mine tæer, når medierne skriver om Disco-Glen, Hedehabitter og "halv-kikset". Synes alt for ofte Glen bliver fremstillet som en freak, og at det mest af alt minder om voksen-mobning.

TrueWolfMidt

Indlæg af TrueWolfMidt »

Ravnen skrev:Glimrende blog om Glen, og alt det der fis med hedehabit og hvad de skøre Kjøwenhavnere ellers opfinder..

Fuldstændig usmagelig journalistik. De kan kalde os lige nøjagtig hvad de har lyst til, det ændre intet, vi går stadigvæk efter guldet. Vi ved hvorfor de gør det, det ændre heller ikke noget, for vi lader os ikke slå ud. Hvem gider i øvrigt købe JP. Det er i hvert tilfælde ikke medvirkende til, at deres oplagstal stiger i Jylland.

tubbe93

Indlæg af tubbe93 »

Ravnen skrev:Jeg krummer i hvert fald mine tæer, når medierne skriver om Disco-Glen, Hedehabitter og "halv-kikset". Synes alt for ofte Glen bliver fremstillet som en freak, og at det mest af alt minder om voksen-mobning.
TrueWolfMidt skrev: Fuldstændig usmagelig journalistik. De kan kalde os lige nøjagtig hvad de har lyst til, det ændre intet, vi går stadigvæk efter guldet. Vi ved hvorfor de gør det, det ændre heller ikke noget, for vi lader os ikke slå ud. Hvem gider i øvrigt købe JP. Det er i hvert tilfælde ikke medvirkende til, at deres oplagstal stiger i Jylland.
Nu har jeg læst både artiklen og bloggen, og jeg er helt enig med journalisten fra JP.
Gutten med den blog har klart misforstået artiklens indhold! Artiklen handler om den generelle forståelse der er omkring Glenn lige så snart man kommer uden for midtjylland, og der bliver han altså set som noget der er klassisk provins!
Glenn er let at gøre grin med, fordi han er anderledes end den almene træner, og dette har mange fans af andre klubber gjort. Dermed ikke sagt at Glenn er til grin, jeg er kæmpe fan af Glenn, og det synes jeg også det virker som journalisten er.
At blive sammenlignet med den dansker der har opnået det største en dansk træner nogen sinde har opnået er noget at kompliment at få! Derudover er det tydeligt, at det er andre der forsøger at lave sjov med Glenn, hvor journalisten blot forklarer hvad der forstås.

Bloggen er, som jeg ser det, en forsmået gut, der ikke kan se, at andre uden for midtjylland kan have en anden holdning. Selvom han godt kan gøre grin med Ståles campinghabbit og norske sprog, mener han ikke det er ok der er andre fans der gør grin med Glenns optræden. Det er dobbeltmoralen i sin grundform.

Grunden til der bliver vinklet på hvordan Glenn er hos vores modstanders fans, er at Glenn gør det super godt i øjeblikket, og har gjort det de sidste to år! Hvis man igen skal sammenligne med Ståle, har han ikke præsteret lige så godt siden 2011, derudover har der heller ikke været lavet grin på samme måde som der gør med Glenn. Hvis der var mange fans fra jyske klubber lavede en masse sjov med Ståle, på samme måde som vi ser med Glenn, samt Ståle lavede en vild præsentation i foråret i form af mesterskab og god ChL præstation til efteråret, tror jeg sagtens man kunne se samme artikel om Ståle i december!
FCM!
FCM!
FCM!

Noe

Indlæg af Noe »

tubbe93 skrev: Nu har jeg læst både artiklen og bloggen, og jeg er helt enig med journalisten fra JP.
Gutten med den blog har klart misforstået artiklens indhold! Artiklen handler om den generelle forståelse der er omkring Glenn lige så snart man kommer uden for midtjylland, og der bliver han altså set som noget der er klassisk provins!
Misforståelse eller en ualmindelig sløset artikel. Jeg tror heller ikke det var intentionen at udstille Glen, men det kommer artiklen jo til. Den understreger jo en række fordomme om Glen, og tilbageviser dem kun med, at han er en vinder. Artiklen er uligevægtig. Jeg synes det er ualmindelig tyndt. Du ser jo netop ikke den samme fokus på Ståles person, bortset fra hans sprog. Linnebjergs pointe er jo netop, at ingen skriver om Ståles campinghabit, generelle tøjstil eller sociale kompetencer, uanset hvor bonderøvsagtigt det måtte være.
tubbe93 skrev:Bloggen er, som jeg ser det, en forsmået gut, der ikke kan se, at andre uden for midtjylland kan have en anden holdning.
"Gutten" er Flemming Linnebjerg. Tidligere superligaspiller for IFS og AGF, og nuværende sportsredaktør på Vejle Amts Folkeblad. Jeg er ikke bekendt med, at han skulle være specielt dedikeret FCM-fan.

tubbe93

Indlæg af tubbe93 »

Noe skrev:
tubbe93 skrev: Nu har jeg læst både artiklen og bloggen, og jeg er helt enig med journalisten fra JP.
Misforståelse eller en ualmindelig sløset artikel. Jeg tror heller ikke det var intentionen at udstille Glen, men det kommer artiklen jo til. Den understreger jo en række fordomme om Glen, og tilbageviser dem kun med, at han er en vinder. Artiklen er uligevægtig. Jeg synes det er ualmindelig tyndt. Du ser jo netop ikke den samme fokus på Ståles person, bortset fra hans sprog. Linnebjergs pointe er jo netop, at ingen skriver om Ståles campinghabit, generelle tøjstil eller sociale kompetencer, uanset hvor bonderøvsagtigt det måtte være.
Jeg synes netop det, at fordommene bliver tilbagevist ved at han er en vinder er nok. Hvorfor skal man gøre andet for at få fjernet de fordomme? Det er jo sandt, at han skiller sig ud. Han er ikke ligesom alle andre trænere, han har noget kant der gør ham interessant.
Der er ikke samme fokus på Ståle som person af to årsager. 1) Artiklen er vinklet mod Glenn, og så er det dét artiklen handler om. Der kunne så have været en anden artikel om Ståle. 2) Ligger sig op af, men der er ikke samme 'had' mod Ståle fra de fleste andre klubber i ligaen. Der er flere lange tråde på Aabs debatforum, som udelukkende handler om hadet til FCM og Glenn, der er oprettet en tilsvarende tråd i december på FCKs debatforum, hvor der er samme diskussion. Derudover er FCM/Glenn bare alles yndlings hadefigur. Dette er Ståle ikke på samme måde, hvorfor der ikke er grund til den artikel.
Noe skrev:
tubbe93 skrev:Bloggen er, som jeg ser det, en forsmået gut, der ikke kan se, at andre uden for midtjylland kan have en anden holdning.
"Gutten" er Flemming Linnebjerg. Tidligere superligaspiller for IFS og AGF, og nuværende sportsredaktør på Vejle Amts Folkeblad. Jeg er ikke bekendt med, at han skulle være specielt dedikeret FCM-fan.
Jeg mener heller ikke, at han skulle være FCM fan, men det virker, på hans blogindlæg, som en jysk fyr, der føler sig trådt på, ved at alle taler dårligt om Glenn. Jeg opfatter det, som at han projicerer udtalelserne om Glenn over på jyder generelt, og derfor tager dem til sig.
FCM!
FCM!
FCM!

Cortez

Indlæg af Cortez »

Når medierne har valgt og vælger at vinkle Riddersholm som en kejtet bonderøv, bliver det jo en selvopfyldende profeti, idet mange tager det billede til sig. Når så bonderøven tillader sig at ytre sig, bliver det billede forvrænget og gør at man synes kvajet skulle tage at holde sin kæft. Han er jo latterlig, når han ikke passer ind i verdensbilledet. Og er de midtjyder måske ikke blevet lidt for smarte?

Medierne skaber historierne, myterne om klubberne/trænerne og det projiceres nedover forboldfolket. I mange, mange år har fodbolddanmark været vant til at dansk fodbold var lig med FCK og Brøndby og resten var statister, når de store drenge legede. Sådan er det ikke mere. Og mange journalister er flasket op med det verdensbillede og den indspisthed der eksisterer mellem journalister i hovedstaden (for det er der journalistjobbene er) er til at brække sig over. Men de reagerer ved at skrive sådanne historier - for dem der fra Midtjylland skal sgu ikke blive for kæphøje. De er jo trods alt bare nogle provinsielle fjolser og alle ved jo, at der INTET godt kommer fra provinsen. Det er de slet ikke kloge nok til.

/Cortez

Besvar