Den nye fællessang.. Hvad mener i?

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Madsen91

Den nye fællessang.. Hvad mener i?

Indlæg af Madsen91 »

Sammen vi står, hedder den nye fællessang. omend jeg er vild med initiativet så hader jeg sangen grænseløst.

Det er nemt at skyde nye sange ned, men hvad er der lige sket i denne proces?
På trods af jeg ikke er medlem af hverken BW eller UM overrasker det mig at denne sang er blevet lanceret over hovederne på alle os andre og at det nu kræver fællesopbakning for at få den trækket tilbage.

Hvem er vi?
Skal en popsang med rap fortælle historien om folk og klub i vores region og område?
Ser vi os selv som et pop folk? Tværtimod ser jeg mere mænd, hvor vestenvinden har mærket ansigtet og dens udtryk, end folk med gele i håret og olie i fjæset.

Men som sagt er det nemmere at skælde ud end at gøre noget ved sagerne, jeg vil herfor selv komme med et forslag inden forlænge, der vil blive mere præget af historie om Midt og Vestjylland i det omfang det kan lades sig gøre, mens der samtidig lægges vægt på at alle skal kunne synge med.
Jeg vil i samme ombæring også opfordre andre til at sætte lidt tid af til at prøve at lave en anden fællessang det kræver ikke mere end en god melodi og lidt et par kander kaffe.

Er jeg en ensom ulv når det handler om, at ville ændre den nye fællessang??

For dem der endnu ikke har hørt den: https://www.youtube.com/watch?v=d_aqwv0dC1U

Mvh Madsen

oros

Re: Den nye fællessang.. Hvad mener i?

Indlæg af oros »

Madsen91 skrev:Sammen vi står, hedder den nye fællessang. omend jeg er vild med initiativet så hader jeg sangen grænseløst.

Det er nemt at skyde nye sange ned, men hvad er der lige sket i denne proces?
På trods af jeg ikke er medlem af hverken BW eller UM overrasker det mig at denne sang er blevet lanceret over hovederne på alle os andre og at det nu kræver fællesopbakning for at få den trækket tilbage.

Hvem er vi?
Skal en popsang med rap fortælle historien om folk og klub i vores region og område?
Ser vi os selv som et pop folk? Tværtimod ser jeg mere mænd, hvor vestenvinden har mærket ansigtet og dens udtryk, end folk med gele i håret og olie i fjæset.

Men som sagt er det nemmere at skælde ud end at gøre noget ved sagerne, jeg vil herfor selv komme med et forslag inden forlænge, der vil blive mere præget af historie om Midt og Vestjylland i det omfang det kan lades sig gøre, mens der samtidig lægges vægt på at alle skal kunne synge med.
Jeg vil i samme ombæring også opfordre andre til at sætte lidt tid af til at prøve at lave en anden fællessang det kræver ikke mere end en god melodi og lidt et par kander kaffe.

Er jeg en ensom ulv når det handler om, at ville ændre den nye fællessang??

For dem der endnu ikke har hørt den: https://www.youtube.com/watch?v=d_aqwv0dC1U

Mvh Madsen
Helt enig i alt!
Dengang man gav sig til at dyrke heden op, krævede det hårdt arbejde. Man skulle nemlig dybdepløje for at bryde det genstridige jordlag - al - op. Det ligger som en bræmme en lille meter nede og er et resultat naturens luner fra istiden og frem.
Dette jordlag og arbejdet med at bryde det og dermed få heden opdyrket ville være en fin beskrivelse af, hvad vi er gjort af.
Dette helt grundlæggende forarbejde glemmer man, når man taler om, at vi er "opvokset af hedens muld"! Heden bestod sq af SAND hvor stort set kun lyng kunne klare sig!

Jeg ved ikke, hvem der har fundet på, at vi skulle have en ny sang, men det er ikke mit indtryk, at BW har været taget med på råd! Under alle omstændigheder er de én stor misforståelse. Jeg ved bare ikke, hvor man skal henvende sig for at få den trukket tilbage.
Samtidig må jeg tilstå, at jeg ikke selv kan lave en bedre. Desværre!!

Noerum

Indlæg af Noerum »

Jeg ved ikke, hvem der har fundet på, at vi skulle have en ny sang, men det er ikke mit indtryk, at BW har været taget med på råd! Under alle omstændigheder er de én stor misforståelse.
BW har i den grad været med på råd. Hvis du var på stadion i mandags, så var der et interview med Søren Ross omkring sangen.

Jeg synes ikke sangen passer til fodbold, og hvorfor hele tiden ændre på alting? Vi får jo aldrig nogen traditioner, hvis alt bliver ændret. Jeg mener vi skulle havde beholdt "Black flag flying high" men uden guitar halløj!

oros

Indlæg af oros »

Noerum skrev:
Jeg ved ikke, hvem der har fundet på, at vi skulle have en ny sang, men det er ikke mit indtryk, at BW har været taget med på råd! Under alle omstændigheder er de én stor misforståelse.
BW har i den grad været med på råd. Hvis du var på stadion i mandags, så var der et interview med Søren Ross omkring sangen.

Jeg synes ikke sangen passer til fodbold, og hvorfor hele tiden ændre på alting? Vi får jo aldrig nogen traditioner, hvis alt bliver ændret. Jeg mener vi skulle havde beholdt "Black flag flying high" men uden guitar halløj!
Ok, du har ret! Jeg sov i timen - sikkert pga min indstilling til sangen fra start!

Jeg synes, vi skal droppe det der "nationalsangs wannabee" fuldstændig. Folk synger ikke med alligevel og møder vi et hold med over 50 medrejsende fans, bliver sangen overdøvet på den mest pinlige facon!
Lad det nu vokse frem fra de aktive i stedet!

RL/UBM

Indlæg af RL/UBM »

oros skrev:
Noerum skrev:

Ok, du har ret! Jeg sov i timen - sikkert pga min indstilling til sangen fra start!

Jeg synes, vi skal droppe det der "nationalsangs wannabee" fuldstændig. Folk synger ikke med alligevel og møder vi et hold med over 50 medrejsende fans, bliver sangen overdøvet på den mest pinlige facon!
Lad det nu vokse frem fra de aktive i stedet!
Nu er det så en sang der er skrevet i samarbejde med de aktive. Black flag er en kopi, derfor var der et ønske om at lave noget der er vores eget.

Om man kan lide den eller ej er en smagssag, ligesom vi alle ikke kan lide heavy metal... Der er lavet en grundig research på hvad der fungere rundt omkring.

Giv den nu lidt tid, Black flag fik også langtid, selvom den ikke fungerede.
Vi kommer kun for roulade!

974

Indlæg af 974 »

Jeg synes at sangen er fed!

Det er jo primært det sidste vers vi skal synge med på som jeg har forstået det ?

Først tænkte jeg også lige "tja..."

Men jeg kan sagtens se den komme til at fungere, og så synes jeg at vi bruger alt det der med hedens muld osv i masser af andre sammenhænge, så fint at der har været fokus på at lave noget der minder mere om en ørehænger end eks. "Skuld gammel venskab rejn forgo.." :-)

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Jeg synes teksten er god, og den er let at synge med på..

Hvis den får lige så lang tid som Black Flag, så tror jeg den får mere succes.

Dansk er bare bedre end engelsk, især hvis man vil have flere til at synge med.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Jer er og var vild med " Black flag " og det vil jeg altid være. Håber den nye sang, vil komme til at virke og vil blive sunget af flere mennesker på hele Mch Arena og ikke kun på Fcm tribunen. Hvis ikke, er jeg mere til, at Black flag tages ibrug igen. Synes Black flag sparker R..

Brugeravatar
Jacob

Indlæg af Jacob »

Problemet er bare at det er en "kopi" af Chelseas legendariske Keep the blue flag flying high. Ovenikøbet sunget på gebrokkent engelsk med en intetsigende tekst.

Synes det er fint at prøve noget nyt og mere følsomt!

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Siger ikke, at vi den nye sang ikke vil kunne virke og at den måske kan gå hen og blive en succes. Men det kræver, at der bliver sunget med og gerne højt og gerne højere end black flag. Nu skal folk jo lige lære teksten, så de kan synge med. ;)

Madsen91

Indlæg af Madsen91 »

I forhold til "Sammen vi står" Så prøv nu at lytte til teksten. Det lyder mere som lovsang(hyldest til gud) blandet med et rap indlæg end en egentligt sang om fodbold og fight for region og område.

Sangen er sikkert fangende og nem at synge med på, men målet er sku da ikke at have en sang der kan ligge ved siden af Burhan G og Nik og jay på hitlisterne?! Det er fodbold,følelser og regional stolthed, men hvis folk ser midt og vestjylland som en flok tøsedrenge der går med gele i håret og mere i solariet end Sidney lee , så passer sangen sikkert fint nok, men det er bare langt fra det billede jeg og mange andre har af området.

Hvorfor ikke spørge efter(igennem sociale medier og stadion), hvad stemningen er til en ny fællessang. i så fald kunne private fra midt og vest sende ideres forslag ind. Tilmed skal siges at bare fordi der forslag så betyder det jo ikke de skal godtages.

Jeg er ikke fan af black flag eller Michael Buffers "FCC MIddtttjyllannndd da disse er kopi og på Engelsk. Jeg mener dog stadig det er et bedre alternativ end "sammen vi står"

Jeg formoder folk vil have 3 ting når der skal være en fællessang
1) Nem at synge med på
2)Melodi/tempo i sangen
3)Teksten

Personligt mener jeg at teksten er det vigtigste da det er den bringer stoltheden frem i hjertet, men uden tvivl skal den være nem at synge med på, men jeg mener i dette tilfælde der er taget alltt for meget hensyn til.

Mathias

Stadion sange

Indlæg af Mathias »

I min optik er vores fan set up ikke til at introducere en FCM version af ”you never walk alone”. Vi er for få der synger med til at kunne praktisere denne hårrejsende oplevelse som det er at samle stadion som det sker på ex. Anfield.
I min optik bør vi som fans fokusere på det som det handler om – nemlig stemning, opbakning og fællesskab.
Mere eller mindre alle stadionsange kopieres fra hold til hold, fra liga til liga. Dvs. at der er et kæmpe udvalg af sange (brugt i England, Tyskland osv.) som ligger lige for fødderne af os. Så er det bare at finde hvilke sange og kampråb, som passer bedst til FC Midtjylland.
Et drømmescenarie fra min side ville også være hvis man i højere grad kunne få langsiderne med i den strukturerede opbakning. BIF har igennem mange år været dygtige herhjemme til at lave et samspil mellem Fantribunen og langsiderne (som eksempelvis når de råber til hinanden: (Fans) BRØNDBY – (Langside) IF) så hele stadion er med.
Opsummeret er mit indspark at vi skal forenkle det, udbrede det, involvere HELE stadion og til sidst RÅBE noget højere….HOLDET har fortjent det.

oros

Re: Stadion sange

Indlæg af oros »

Mathias skrev:I min optik er vores fan set up ikke til at introducere en FCM version af ”you never walk alone”. Vi er for få der synger med til at kunne praktisere denne hårrejsende oplevelse som det er at samle stadion som det sker på ex. Anfield.
I min optik bør vi som fans fokusere på det som det handler om – nemlig stemning, opbakning og fællesskab.
Mere eller mindre alle stadionsange kopieres fra hold til hold, fra liga til liga. Dvs. at der er et kæmpe udvalg af sange (brugt i England, Tyskland osv.) som ligger lige for fødderne af os. Så er det bare at finde hvilke sange og kampråb, som passer bedst til FC Midtjylland.
Et drømmescenarie fra min side ville også være hvis man i højere grad kunne få langsiderne med i den strukturerede opbakning. BIF har igennem mange år været dygtige herhjemme til at lave et samspil mellem Fantribunen og langsiderne (som eksempelvis når de råber til hinanden: (Fans) BRØNDBY – (Langside) IF) så hele stadion er med.
Opsummeret er mit indspark at vi skal forenkle det, udbrede det, involvere HELE stadion og til sidst RÅBE noget højere….HOLDET har fortjent det.
Lige mine ord!

Når folk så har smidt nogle af hæmningerne og begynder at leve med på langsiderne, er det tid at afprøve en ny fællessang.
I mellemtiden kan den nye sang naturligvis spilles i ventetiden til kampen går igang!

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

Det irriterer mig, at folk ALTID er så pisse negative omkring alting nyt. Hvorfor kan man aldrig give tingene en chance, og give det lidt tid? Første gang jeg hørte den, var jeg heller ikke over the moon, men jeg synes det er den rette vej at gå - væk fra copy paste-sangen.

Hvis man er utilfreds er med hvordan tingene bliver gjort skulle man måske overveje at involdvere sig mere - gøre noget selv i stedet for at brokke sig hjemme foran computerskærmen. Ligesom folk der begynder at buuhe hvis vi ikke er foran 2-0 efter 40 minutter, eller hvis holdet kører bolden rundt på egen banehalvdel i noget tid. Mentaliteten generelt kan godt irritere mig til tider - folk opfører sig tit som en flok forkælede teenagepiger, og bliver trodsige når tingene ikke går efter deres lille hovede. Hvis vi skal drømme stort og forvente noget fra holdet burde man måske kigge indad, og spørge sig selv; hvordan kan JEG hjælpe holdet på banen bedst muligt, når jeg er på stadion? - syng med, gør dog noget aktivt i stedet for at brokke sig og være efter alle andre.

For at få noget, er man også nødt til at give noget, og netop dét glemmer folk ofte! Folk forventer at holdet bare bærer sig selv frem, folk forventer at alle andre sørger for tingene - tag dog skeen i den anden hånd, og gør noget selv!
Vi kan tabe, men aldrig besejres

oros

Indlæg af oros »

Arff skrev:Det irriterer mig, at folk ALTID er så pisse negative omkring alting nyt. Hvorfor kan man aldrig give tingene en chance, og give det lidt tid? Første gang jeg hørte den, var jeg heller ikke over the moon, men jeg synes det er den rette vej at gå - væk fra copy paste-sangen.

Hvis man er utilfreds er med hvordan tingene bliver gjort skulle man måske overveje at involdvere sig mere - gøre noget selv i stedet for at brokke sig hjemme foran computerskærmen. Ligesom folk der begynder at buuhe hvis vi ikke er foran 2-0 efter 40 minutter, eller hvis holdet kører bolden rundt på egen banehalvdel i noget tid. Mentaliteten generelt kan godt irritere mig til tider - folk opfører sig tit som en flok forkælede teenagepiger, og bliver trodsige når tingene ikke går efter deres lille hovede. Hvis vi skal drømme stort og forvente noget fra holdet burde man måske kigge indad, og spørge sig selv; hvordan kan JEG hjælpe holdet på banen bedst muligt, når jeg er på stadion? - syng med, gør dog noget aktivt i stedet for at brokke sig og være efter alle andre.

For at få noget, er man også nødt til at give noget, og netop dét glemmer folk ofte! Folk forventer at holdet bare bærer sig selv frem, folk forventer at alle andre sørger for tingene - tag dog skeen i den anden hånd, og gør noget selv!
Jeg har skam altid og hver gang sunget med på "Black flag". Det har altid lydt, som når man tvinger en 8.klasse til at synge morgensang. Det kommer "Sammen vi står" også til, for det bliver den samme lille flok, der synger med.
Jeg skal nok synge med af karsken bælg, men man har bare skiftet en sang ud med en anden. Det er der ikke meget nytænkning i. Og det ændrer ingenting!

Besvar