Transfer Vinter 2014/2015

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Re: Transfer Vinter 2014/2015

Indlæg af Lupus1999 »

Jeg tror ikke vi kigger på ham overhovedet.

Paul Onuachu og Duncan er helt nøjagtig samme type, så det ville være hjernedødt at købe endnu en angriber af samme statur. Desuden så tvivler jeg på at han har niveauet til vores klub. Vi har hentet spillere fra den bedste Tyrkiske og Russiske række, samt et talent fra Arsenal, så tvivler på Benham´s system siger god for en spiller som ham.

Desuden giver det overhovedet ingen mening, at have tre total ens typer.

Brugeravatar
Saemala
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Indlæg af Saemala »

Kunne godt se Paul udlejet til en topklub i 1.Div eller bundhold i suppen, og med Duncans skadefrekvens, ville det være fint med en type mere som ham, samt Urena i foråret.
Høvdingen af Herning

Fcmrose

Indlæg af Fcmrose »

Har sgu lidt ondt af Haugård, han har vel egentligt gjort det OK i efteråret, men omvendt må man bare sige, at det var en af de pladser der skulle opgraderes på, hvis vi skal drømme videre. Det ligner rettidig omhu. Det næste vi venter spændt på er back-positionerne?

Brugeravatar
levis

Indlæg af levis »

Helt enig mht. Haugaard. Han er talentfuld og har jo på sin vis også højnet sit niveau i løbet af efteråret, men der mangler bare noget. Det er ikke fordi han laver voldsomt store fejl(selvom der har været et par svipsere, eks. mod Vestsjælland), men han bringer bare heller ikke de afgørende redninger, som eksempelvis Lössl lavede fra dag 1. Og det vel egentlig hovedpointen, at Haugaard er en fin målmand med et fint bundniveau, men jeg forestiller mig bare ikke, at han skulle være typen, som Cornelius, Pusic, osv. ryster i bukserne over at møde.

Edit.
Jeg forhørte mig lige inde på Malmøs forum angående Dählin. Der var ikke megen respons, men følgende fik jeg da ud af dem
"Ni kommer inte att bli skuffede.
Han dominerar sitt område och är bra med fötterna.
Gör kanske sällan de där riktigt spektakulära räddningarna men han är stabil och gör få grova missar."

"Dahlin, inte Dählin. Han är väldigt duktig på att styra försvaret, rädda frilägen och plocka ner höjdbollar. Gör sällan några spektakulära räddningar men aldrig några tabbar heller.

Dahlin är en av Sveriges bästa målvakter och är lugn, lågmäld och väldigt trevlig
"

Brugeravatar
DenStolteJyde

Indlæg af DenStolteJyde »

En tilgang jeg har det svært med.. Har altid lidt ondt af vores egne talenter når vi henter nye spillere til deres position.

Håber bare at Jacob Haugaard formår at bruge skuffelsen over ikke længere at være 1. Målmand til at forsøge at presse svenskeren mest muligt og på sigt gerne overhale ham..

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Til dagens HF udtaler Haugaard at både det at finde en ny klub, samt at forlænge kontrakten med FCM er i spil. Så det lader til, at alle muligheder er åbne :-)

Haugaard har 1 år tilbage af sin kontrakt, så han skal naturligvis finde ud af, hvad han vil. Med tilgangen af Johan, er Haugaards mulighed for at stå fast nok ret begrænset de næste 2-3 år. Ud fra den betragtning kan jeg godt forstå, hvis han overvejer et skifte væk - men samtidig skal han nok være heldig for at finde en superliga-klub, hvor han vil være garanteret spilletid. Der er ikke mange klubber derude (Hobro, Silkeborg, Vestsjælland og OB), hvor Haugaard ville være naturligt førstevalg - og det er ikke sikkert, at det står på superligabold i de klubber efter sommerferien.

Så kan han skifte til toppen af første division, og der kunne måske findes klubber.

Alternativet er naturligvis en forlængelse med FCM og så en udlejning i de næste 1-2 år, så han kan få nogle kampe.

Brugeravatar
DenStolteJyde

En forlængelse og en udlejning med købsoption vil vel være noget nær det mest optimale for Jacob selvom jeg håber at det ikke er det sidste vi har set til ham.

Korch er vi vel også næsten nødt til at skille os af med? Der er ikke særlig lyse fremtidshåb for ham i Midtjylland pt er han vel noget i retning af 4. Valget? (Johan Dahlin, Jacob Haugaard, Lasse Heinze er vel de første 3..)

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

DenStolteJyde skrev:Korch er vi vel også næsten nødt til at skille os af med? Der er ikke særlig lyse fremtidshåb for ham i Midtjylland pt er han vel noget i retning af 4. Valget? (Johan Dahlin, Jacob Haugaard, Lasse Heinze er vel de første 3..)
Det kommer jo lidt an på, hvordan hele setuppet ender med at være. Det er jo ikke sikkert, at det er de 3 bedste, vil skal beholde, men derimod de 3, der passer bedst ind i det målmandshierarki, der skal være.

Eksempelvis er Korch mere oplagt som 3. målmand end Heinze. En 3. målmand for altså stort set aldrig spilletid, og derfor er det ikke så attraktivt, medmindre man enten er så ung, at man kan suge til sig, eller så gammel så man kan udfylde en anden funktion.

Jeg vil forvente, at setuppet bliver:
Førstemålmand: Johan
Andenmålmand: Heinze, Hauggaard eller Wolanski (1 bliver mens 2 udlejes/sælges)
Tredjemålmand: Marco J i foråret - evt Korch i efteråret

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Håber virkelig at Haugaard bliver og tager kampen op, for i det mindste, at prøve at blive 1 valget. Der kan også komme skader, hvor han får mulighed for at igen at vise sit værd på 1 holdet. Hvis vi så gerne vil vinde det danske mesterskab, har vi nok brug for lidt mere rutine, ikke at Haugaard har gjort det dårligt, men hvis vi vinder det danske mesterskab og skal kvalificere os til Champions league, så mener jeg absolut, at vi skal et skridt højere op af ranglisten med hensyn til målmand. No offence Haugaard. For når vi får muligheden for Champions-league, så skal alle sejl vel også sættes ind for at kvalificere os, og vise os frem for europa. Hvis mesterskabet skulle komme i hus, så har Haugaard jo en kæmpe del af æren for det og det må han endelig ikke glemme. På med arbejds-handskerne Haugaard. Op med humøret, der er snart træningslejr nede i varmen.

Brugeravatar
DenStolteJyde

TrueWolfMidt skrev:Håber virkelig at Haugaard bliver og tager kampen op, for i det mindste, at prøve at blive 1 valget. Der kan også komme skader, hvor han får mulighed for at igen at vise sit værd på 1 holdet. Hvis vi så gerne vil vinde det danske mesterskab, har vi nok brug for lidt mere rutine, ikke at Haugaard har gjort det dårligt, men hvis vi vinder det danske mesterskab og skal kvalificere os til Champions league, så mener jeg absolut, at vi skal et skridt højere op af ranglisten med hensyn til målmand. No offence Haugaard. For når vi får muligheden for Champions-league, så skal alle sejl vel også sættes ind for at kvalificere os, og vise os frem for europa. Hvis mesterskabet skulle komme i hus, så har Haugaard jo en kæmpe del af æren for det og det må han endelig ikke glemme. På med arbejds-handskerne Haugaard. Op med humøret, der er snart træningslejr nede i varmen.
Han kan vel også stadig få noget spilletid i pokalen (altså fra næste sæson..)

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Er der nogen, der ved om, der bliver arbejdet på en forlængelse med Jim Larsen?

Den spiller som Rasmus Ankersen og Cluas Steinlein henviser til kommer i slutningen af vinduet, er med stor sandsynlighed en spiller, der både kan spille back og kant.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Claudemir til Belgien: http://www.bt.dk/fodbold/staale-holdt-s ... club-brueg

Det er en svækkelse af FCK.

Mike80

Indlæg af Mike80 »

3,7 mio for Dahlin ifølge Querishi og BT. Håber det er rutinen og stabiliteten som skal til lige at løfte klubben det sidste stykke når det bliver presset i foråret.

Mike
Mike80

Everybody hates us we don't care...

Brugeravatar
Møller

Indlæg af Møller »

oros skrev:Ja, det er rigtigt. Om jeg husker ret, udtalte Glen i samme radioudsendelse, at man IKKE hentede en ny målmand, fordi man ville holde fast i princippet om, at egne talenter skulle have chancen.
Det mener jeg saa IKKE at Glen sagde.. Som jeg husker det, blev han spurgt om FCM ville hente en ny venstre back OG en offensiv spiller OG en maalmand.

Nu ender det nok med to ud af de tre, men mener stadig at Glen med god samvittighed kan sige, at han ikke loej i situationen :)

Møller - og jeg er IKKE fan af FCM og Liverpool og Real Madrid ;)

oros

Indlæg af oros »

Møller skrev:
oros skrev:Ja, det er rigtigt. Om jeg husker ret, udtalte Glen i samme radioudsendelse, at man IKKE hentede en ny målmand, fordi man ville holde fast i princippet om, at egne talenter skulle have chancen.
Det mener jeg saa IKKE at Glen sagde.. Som jeg husker det, blev han spurgt om FCM ville hente en ny venstre back OG en offensiv spiller OG en maalmand.

Nu ender det nok med to ud af de tre, men mener stadig at Glen med god samvittighed kan sige, at han ikke loej i situationen :)

Møller - og jeg er IKKE fan af FCM og Liverpool og Real Madrid ;)
Ahr... Det er vel lidt et fortolkningsspørgsmål. Fred være med det!
Jeg beskylder ham nu ikke for at lyve. Om man så decideret havde været på jagt efter en ny målmand, kan han ikke sidde og udbasunere det i et radioprogram. Det havde da for alvor været unfair overfor Haugaard, i strid med børsregler og alt muligt andet....

Til gengæld lyder dette både fornuftigt og fair:
Han erkender, at der ikke vil være plads til både Johan Dahlin, Jacob Haugaard og Lasse Heinze i truppen, men der træffes først en beslutning senere.

»Vi vil sætte os ned med vores målmænd med respekt for deres ønsker og situation og kigge på mulighederne. Det er klart, at vi nu med Johan forventer, at han går ind og griber chancen. Omvendt forventede vi det også med Lasse Heinze i sommer, og der tog Jacob Haugaard pladsen, så der vil altid være en åben og fair målmandskonkurrence i Midtjylland,« erklærer FCM-træneren.
Da Heinze allerede har givet udtryk for, at han helst vil blive, gætter jeg da på, at man finder en læsning for Haugaard - det være sig salg eller udleje.

Låst