FCK - FCM

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
DenStolteJyde

FCK - FCM

Indlæg af DenStolteJyde »

Ja det er vel ikke for tidligt at lave en kamptråd..

Hvad forventer vi os af den kamp? ud over at det selvfølgelig meget gerne skal give 3 point?

Altså for nu at starte med det der er mest sikkert så er det jo nok Duncan på toppen og Haugaard mellem stolperne.

Højre back er der vel heller ikke tvivl om at det bliver Rømer.

Centralt er det vel Banggaard og Jim Larsen eftersom Dickoh er ude pga rødt kort og Erik S. stadig er ude med skade.

Venstre Back er vel Jesper Lauridsen, alt andet vil overraske mig.

Nu kommer vi så til det interessante.. Hvem spiller centralt på midtbanen.

Izunna er jo det åbentlyse valg på den defensive midt, men Jakob P. kan også spille den position.

Det mest sandsynlige er dog nok at det bliver Izu på DM og så er det vel Jakob og petter der tager de sidste 2 pladser på midten og så med pione og sly på kanterne?

Det betyder samlet set at jeg meget nødig vil have flere udskiftninger i det forsvar, ved ikke hvem det er man sætter ind som den næste hvis en af de 2 startere skulle blive skadet? Det er vel nærmest Frederik Møller der står næst i køen?

I forhold til midtbanen kan vi jo have Marco Larsen og Kristoffer Olsson med i truppen, begge spillere kan spille centralt såvel som på kanten. Derudover er Ureña og Store Paul spændende kort at have på bænken i forhold til en evt offensiv satsning..

Så kort fortalt:

Haugaard
Rømer, Larsen, Banggaard, Lauridsen
Izunna
Sisto, Poulsen, Andersson, Sly
Duncan

Bænken:
Heinze (til nødstilfælde!!)
Frederik Møller
Marco Larsen
Kristoffer Olsson
Store Paul
Ureña

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Re: FCK - FCM

Indlæg af Lupus1999 »

Rilwan Hassan kommer også med på bænken.

Alt afhængigt af hvordan taktikken bliver, så kan Urena godt starte i stedet for Duncan. Hvis vi skal stå lavt og køre på kontra er han ideel.

Skal vi spille lange bolde på Duncan for at tage presset. Det tror jeg næppe, da jeg tror vi kommer til at være ligeså meget på bolden som FCK.

Uldkraemmeren

Indlæg af Uldkraemmeren »

Det er en svær balancegang. Der er efter sigende stor usikkerhed omkring både Banggaard, Andersson, Duncan og Poulsen. Hvis de ikke er på 100 % er det både for farligt at stille sig ned og spille på omstillinger, og svært at kunne forestille sig at vi kan dominere kampen. Især med Rømers 80 min. undertal på en uvant position i betragtning. Jeg er meget bange for at han bliver kørt helt over af Nikolaj Jørgensen som han blev det af John i FCN kampen.
Vi er afhængige af at især Jim Larsen, Izunna, Sly og Sisto rammer topformen i den kamp. Samtidigt ser jeg Urena som et stærk kort sammen med Unuachu som var FCMs bedste i Esbjerg, og som viste vejen med et en klasse assist til 32 i sidste runde. Hassan kan evt. også blive en god joker på den offensive midtbane, hvis Olsson er for slidt til at afløse Andersson.

Jeg må indrømme at jeg tror mest på en uafgjort eller smal FCK sejr indtil vi får at vide at Duncan m.v. er helt klar.

Spicker

Indlæg af Spicker »

Uldkraemmeren skrev:Det er en svær balancegang. Der er efter sigende stor usikkerhed omkring både Banggaard, Andersson, Duncan og Poulsen. Hvis de ikke er på 100 % er det både for farligt at stille sig ned og spille på omstillinger, og svært at kunne forestille sig at vi kan dominere kampen. Især med Rømers 80 min. undertal på en uvant position i betragtning. Jeg er meget bange for at han bliver kørt helt over af Nikolaj Jørgensen som han blev det af John i FCN kampen.
Vi er afhængige af at især Jim Larsen, Izunna, Sly og Sisto rammer topformen i den kamp. Samtidigt ser jeg Urena som et stærk kort sammen med Unuachu som var FCMs bedste i Esbjerg, og som viste vejen med et en klasse assist til 32 i sidste runde. Hassan kan evt. også blive en god joker på den offensive midtbane, hvis Olsson er for slidt til at afløse Andersson.

Jeg må indrømme at jeg tror mest på en uafgjort eller smal FCK sejr indtil vi får at vide at Duncan m.v. er helt klar.

Så vidt jeg ved har Nicolaj Jørgensen lagt ved siden af Cornelius de sidste par kampe så jeg tror ikke han bliver Rømers problem i helt samme omfang.

Uldkraemmeren

En mindre god dag for Jørgensen så har vi en god chance, for der er ikke mange andre skarpe offensivspillere i FCKs trup pt. Heldigvis.

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Ja Jørgensen er uhyre vigtig for Fck. Ikke at vi skal se det som nemt, hvis han ikke spiller eller har en mindre god dag. Men Jørgensen Kan hente point og afgøre kampe, selv om resten af holdet evt. spiller skidt. Derud over, får han ofte spillerne omkring ham til at være bedre.

Men bliver en spændene afslutning på efteråret. Slutter vi skidt af, med 2 nederlag i træk, eller kan vi hente point, måske endog en sejr og derved skabe et yderst favorable hul til vores forfølgere og sætte et et stort punktum på et rigtig flot efterår.

6097
Geografisk sted: Billund

Indlæg af 6097 »

Lupus1999 skrev:Rilwan Hassan kommer også med på bænken.

Alt afhængigt af hvordan taktikken bliver, så kan Urena godt starte i stedet for Duncan. Hvis vi skal stå lavt og køre på kontra er han ideel.

Skal vi spille lange bolde på Duncan for at tage presset. Det tror jeg næppe, da jeg tror vi kommer til at være ligeså meget på bolden som FCK.
Ja for guds skyld da, lad Urena starte inde, så har vi da trods alt EN angriber på banen. Føler virkelig at vi har så lidt at komme med når der spilles med Duncan ( desværre scorede han jo tre mål i Hobro, og det kan man åbenbart stadig leve på) Hånden på hjertet, hvor meget har Duncan budt ind med i lang lang tid, og ja man kan spille en høj bold op på ham når han har ryggen mod målet, han har ikke afdriblet en mand siden AGF kampen for længe siden og fart til at løbe en dyb stikning op, er ikke eksisterende, nej Duncan er en decideret boxplayer og det synes jeg man får for lidt ud af for tiden. Ja det kan selvfølgelig kun opfattes som negativt med disse ord og mening, men når det så er sagt synes jeg oprigtigt også at mange af de andre spillere har gjort det godt og med pil opad, her tænker jeg både på Haugaard, Lauridsen, Rømer der jo står en del for "skud" herinde, og som helhed er der jo ikke meget at pege fingre af som spillet og resultaterne har formet sig.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Duncan skaber plads til at Sisto og Sly kan udfolde sig. Han er enormt god til at modtage en bold og med ryggen mod målet spille den videre. På den måde iscenesætter han vores kanter og spillere som kommer bagfra. Jeg synes også han scorer det antal mål som man kan forvente.
Jeg kan også rigtig godt lide Urena, men han er som type tættere på Sisto og Sly, og så har vi tre hurtigløbere der alle gerne vil gå direkte efter målet. Med Duncan er det mere varieret.

Som jeg ser det er der fordele ved både Duncan og Urena i den kommende FCK kamp. Duncan fordi han er en eminent spilstation, som netop kan modtage bolden og sætte kanterne i scene. Urena fordi han vil kunne spurte fra FCKs midterforsvar. Det kunne være besnærende at prøve med Urena lige bag Duncan, men det ville koste os på midtbanen og det har vi ikke råd til mod FCK.

Jeg synes kampen ligger mest til Duncan, fordi vi har brug for fysik på toppen i den kamp.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Jeg er pisse træt af, at vi skal undvære Sparv og Bak i denne kamp. Især Bak synes jeg rent faktisk har udviklet sig til en af de allerbedste højre backs i ligaen, samtidig med at hans indstilling er vigtig for holdet. Det er et kæmpetab for os og ingen tvivl om at FCK vil forsøge at udnytte hans fravær.

Det er på midtbanen vi skal vinde kampen, hvor vi har spillerne til at dominere FCK. Det bliver spændende at se, om Ståle tør satse på Christian Poulsen derinde, da der nok vil komme en del slagsmål.

Presset er helt og holdent på FCK i denne kamp. De SKAL vinde - og de ved det. Bliver interessant at se, hvordan de angriber kampen.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Overkommelig opgave, 9 points-kamp, siger Nicolai Jørgensen: http://www.bold.dk/nyt/nicolai-j-overko ... ve-mod-fcm

Ja ingen er i tvivl om alvoren, og det ligger i mellem linierne at FCK er hårdt presset. Forhåbentlig kan vi spille taktisk klogt og udnytte det pres de uden tvivl vil forsøge at placere højt på banen.
Det er sådan en kamp hvor jeg tror Pione og Sly virkelig kan brilliere. Men Petter og Jacob Poulsen er jo også typer som virkelig vokser med den slags kampe.
Vores store udfordring bliver forsvaret, så længe de holder nullet skal offensiven nok få prikket hul på FCK. Izunna må meget gerne ryste en storkamp ud af ærmet, han er limen mellem forsvar og midtbanen og bliver aldeles afgørende for hvordan vi klarer os.

Uldkraemmeren

Ravnen skrev:Overkommelig opgave, 9 points-kamp, siger Nicolai Jørgensen: http://www.bold.dk/nyt/nicolai-j-overko ... ve-mod-fcm

Ja ingen er i tvivl om alvoren, og det ligger i mellem linierne at FCK er hårdt presset. Forhåbentlig kan vi spille taktisk klogt og udnytte det pres de uden tvivl vil forsøge at placere højt på banen.
Det er sådan en kamp hvor jeg tror Pione og Sly virkelig kan brilliere. Men Petter og Jacob Poulsen er jo også typer som virkelig vokser med den slags kampe.
Vores store udfordring bliver forsvaret, så længe de holder nullet skal offensiven nok få prikket hul på FCK. Izunna må meget gerne ryste en storkamp ud af ærmet, han er limen mellem forsvar og midtbanen og bliver aldeles afgørende for hvordan vi klarer os.
I lige præcis denne kamp tror jeg faktisk at Izunna er mere velegnet end Sprav, da vi ikke vil kunne forvente at dominere kampen. Jeg tror kampen her kommer til at passe ham godt, får der bliver masser af fysiske dueller for ham. Izunna har været rigtig stærk i efteråret, måske fordi han er blevet presset til at præstere af Sparv, hvor han tidligere var noget nær nr. 1 på holdkortet uden konkurrence på 6eren fordi Femi har været skadet så længe. (Er der nogen der overhovedet kan huske at Femi spiller i FCM, der bliver tit nævnt at Hedinsson er skadet men aldrig Femi).

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Bange for at de spiller paa Romer

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Ravnen skrev:Overkommelig opgave, 9 points-kamp, siger Nicolai Jørgensen: http://www.bold.dk/nyt/nicolai-j-overko ... ve-mod-fcm

Jeg bed også mærke i hans formulering om "overkommelig" opgave.

Jeg er helt enig i din analyse. Hvis vi i forsvaret lukker helt ned for deres halv slappe offensiv, så skal vores nok gøre deres arbejde. Personligt vil jeg hellere se en skarp og kontrollerende 1 - 0 sejr end en vild og voldsom 3 - 2 sejr.

Jeg kan ikke helt lure om Cornelius har fået tanket nok selvtillid til at blive rigtig farlig, ellers må Jørgensen være opgaven. Selvom Izunna er helt central og skal være på toppen så skal også det centrale forsvar være klar til hans dybe stikninger.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Håber virkelig, at vi er på dupperne i morgen, i samtlige 90 + minutter. En sejr vil være ganske enkelt fantastisk og vores absolut bedste sæson i lange tider. Håber sådan, at Glen og Co. har lavet et setup, så vi i det mindste kommer derfra med minimum 1 point men allerhelst 3 naturligvis. Hvis sejren skulle komme i hus, mod et Fck. hold som endnu ikke i denne sæson har vist momentum, så håber jeg vi får en aften med spillerne i fanloungen, så vi kan fejre dem og deres efterårsbedrift og ønske dem god juleferie og naturligvis nyde en kringle ;)

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Man kan diskutere hvad der er det sværeste. FCV på hjemmebane eller FCK på udebane. Umiddelbart lyder det tosset, men vi havde alt at tabe hjemme mod FCV, i endnu højere grad fordi vi også vidste at et pointtab mod FCV ville få betydning for FCK kampen.
Kampen i morgen er sådan en, som er nem at sætte holdet op til. Det bliver en halvsæson-finale, med hvad hvad den kan trække.
Der er ingen tvivl om at FCK har det, som vi havde det i sidste runde mod FCV. Det er en kamp der for dem bare skal vindes, da de ellers vil stå overfor en endnu større udfordring når ligaen starter igen. Men også fordi vi vidst har vundet de seneste 2-3 gange i Parken? (er det ikke deromkring). FCK frygter os, de ved vi kan gøre ondt på dem. For dem er den kamp alt eller intet for om efteråret er godkendt. Det er mildest talt et perfekt setup for os, vi har det altid bedst når modstanderne gerne vil spille med og der bliver plads til vores hurtige og driblestærke kantspillere.

Besvar