På vej mod pokaltriumf 2015
Re: På vej mod pokaltriumf 2015
Det er det absolut eneste rigtige at gøre. Under 3 døgn efter pokalkampen skal vi spille en lille finale om det danske mesterskab, hvor vi har mulighed for at sætte FCK af. Det er laaaangt vigtigere end avancement i en pokalturnering, hvor vi risikerer at trække en række yderligere stærke modstandere på vejen mod en triumf. Desuden er der jo heller ikke nogen garanti for at vi vinder over Esbjerg, selvom vi stillede med stærkeste. Det er jo ikke et 1. eller 2. divisionshold vi taler om.
Det er fint, at gå videre i pokalen, men der er nok ikke nogen, der ærgrer sig ret meget over det, hvis vi står med DM-guld til sommer.
Det er fint, at gå videre i pokalen, men der er nok ikke nogen, der ærgrer sig ret meget over det, hvis vi står med DM-guld til sommer.
Bemærkelsesværdig (og lille) trup Ståle stiller med:
1. Stephan Andersen
2. Tom Høgli
4. Per ”Pelle” Nilsson
8. Thomas Delaney
11. Andreas Cornelius
17. Alexander Kacaniklic
18. Daniel Amartey
22. Steve De Ridder
24. Youssef Toutouh
25. Mathias “Zanka” Jørgensen
29. Christian Poulsen
33. Yones Felfel
36. Brandur Olsen
Nogle af FCKs profiler skal spille torsdag. Det er ikke dårligt.
37. Lasse Lindbjerg
41. Kim Christensen
1. Stephan Andersen
2. Tom Høgli
4. Per ”Pelle” Nilsson
8. Thomas Delaney
11. Andreas Cornelius
17. Alexander Kacaniklic
18. Daniel Amartey
22. Steve De Ridder
24. Youssef Toutouh
25. Mathias “Zanka” Jørgensen
29. Christian Poulsen
33. Yones Felfel
36. Brandur Olsen
Nogle af FCKs profiler skal spille torsdag. Det er ikke dårligt.
37. Lasse Lindbjerg
41. Kim Christensen
En lille bøn: Kære Vorherre. Lad Janssen score sejrsmålet!Noe skrev:Klart signal fra Glen, FCK-kampen får fuld prioritet:
Truppen til EFB: Truppen mod Esbjerg fB
1. Lasse Heinze
3. Tim Sparv
10. Tim Janssen
11. Marcos Ureña
17. Kristoffer Olsson
15. Jesper Lauridsen
19. Marco Larsen
20. Francis Dickoh
22. Mikkel Duelund
25. Marco Priis Jørgensen
26. Patrick Banggaard
28. André Rømer
29. Jonas Gemmer
32. Kristian Bach Bak
33. Paul Onuachu
35. Frederik Møller
36. Rilwan Hassan
40. Musefiu Ashiru
43. Izunna Uzochukwu
http://fcm.dk/nyheder/truppen-mod-esbjerg-fb-3
- Supernatural
- Geografisk sted: Aalborg
Der er ikke mange overraskelser i pokalen i år. Alle favoritterne går videre, senest Brøndby trods nogle kvaler mod Skovbakken. Jeg håber sådan, at vi kan vinde over Esbjerg, for ville det da være fantastisk med en tur i Parken igen. Man føler jo virkelig for første gang, at FCM kan dominere og vinde en finale for engangs skyld!
Man må også bare sige, at når man læser truppen igennem, så er det jo ikke ligefrem dårlige navne.
Det bliver svært mod et ægte pokalhold som Esbjerg, men truppen her kan dog have en chance. Ingen tvivl om, at de spillere vil gå fuldt ud efter avancementet.
Det bliver svært mod et ægte pokalhold som Esbjerg, men truppen her kan dog have en chance. Ingen tvivl om, at de spillere vil gå fuldt ud efter avancementet.
Senest rettet af Acebone 4. dec 2014, 12:39, rettet i alt 1 gang.
Interessant optakt: http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/ef ... -dimension

Tja det er vel heller ikke så tossetI Esbjerg mener træner Niels Frederiksen dog ikke, at det nuværende FC Midtjylland-hold er lige så stærkt som det daværende FCK-hold.
- Nej, det synes jeg ikke. Og det synes jeg ikke, fordi FC Midtjylland ikke kan kontrollere en kamp på samme måde, som FC København kunne og til dels kan endnu. FC Midtjylland har ikke den der internationale dimension, der gør, at de bare helt sikkert kan vinde 1-0, så defensivt og organisatorisk er FC Midtjylland ikke på samme niveau som det bedste FCK-hold. Til gengæld har FC Midtjylland langt flere offensive profiler, end FC København havde. Det er det, der gør det så svært at spille mod dem, du aner ikke, hvor faren kommer fra, siger Niels Frederiksen til JydskeVestkysten.
NF har helt ret. Men vi er på vej!!Ravnen skrev:Interessant optakt: http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/ef ... -dimension
Tja det er vel heller ikke så tossetI Esbjerg mener træner Niels Frederiksen dog ikke, at det nuværende FC Midtjylland-hold er lige så stærkt som det daværende FCK-hold.
- Nej, det synes jeg ikke. Og det synes jeg ikke, fordi FC Midtjylland ikke kan kontrollere en kamp på samme måde, som FC København kunne og til dels kan endnu. FC Midtjylland har ikke den der internationale dimension, der gør, at de bare helt sikkert kan vinde 1-0, så defensivt og organisatorisk er FC Midtjylland ikke på samme niveau som det bedste FCK-hold. Til gengæld har FC Midtjylland langt flere offensive profiler, end FC København havde. Det er det, der gør det så svært at spille mod dem, du aner ikke, hvor faren kommer fra, siger Niels Frederiksen til JydskeVestkysten.
- Supernatural
- Geografisk sted: Aalborg
Ja han har helt ret. Det tager mange år at få momentum som FCK har haft og har.
-
Uldkraemmeren
Jeg savner Mikkel Thygesen. Disse power-mål fra langdistance er noget af det eneste vi mangler lidt mere af for at have en komplet offensiv i år. Han var fantastisk i sin tid i FCM, og det piner mig at se ham rådne op i brønden. Jeg er stadig forbandet over at sidde i Parken ved pokalfinalen i 2010 og se ham score to mål og alligevel ikke løfte pokalen bagefter, pga. et skandaløst ringe forsvarsspil i den kamp! Det er godt vi har et markant bedre hold i år. Hver gang jeg tænker tilbage på Mikkel Thygesen irriterer jeg mig over at Jakob Poulsen scorer så få mål, utroligt at skulle sige det men han er i den nederste halvdel af de truppens optimale start-11, målt på kvalitet pt. Siger lidt om hvor god truppen er...
-
Jesper BW1100
Jeg savner Mikkel Thygesen nogenlunde lige så meget som jeg savner den influenza der holdt mig fra at komme med til mit firmas julefrokost sidste år....Uldkraemmeren skrev:Jeg savner Mikkel Thygesen. Disse power-mål fra langdistance er noget af det eneste vi mangler lidt mere af for at have en komplet offensiv i år. Han var fantastisk i sin tid i FCM, og det piner mig at se ham rådne op i brønden. Jeg er stadig forbandet over at sidde i Parken ved pokalfinalen i 2010 og se ham score to mål og alligevel ikke løfte pokalen bagefter, pga. et skandaløst ringe forsvarsspil i den kamp! Det er godt vi har et markant bedre hold i år. Hver gang jeg tænker tilbage på Mikkel Thygesen irriterer jeg mig over at Jakob Poulsen scorer så få mål, utroligt at skulle sige det men han er i den nederste halvdel af de truppens optimale start-11, målt på kvalitet pt. Siger lidt om hvor god truppen er...
Fantastisk klip, der er så mange gamle helte med, og et kort billede med Jan Rindom.
Mht. Thyge, er vi ikke enige om at han var fantastisk i klubben, men skiftet væk var mindre kønt (ligesom teksten med Lærke Møller...)
Et andet spændende emne; Danny Olsen, ved hans skifte var der mange der ærgede sig over det incl mig selv, men ville han overhovedet kunne gå ind på holdet i dag? Uanset hvad er det ærgeligt han røg i divisionen lige efter landsholdsudtagelse osv.
Har lidt svært ved at forstå din sætning, men hvis du mener at JP er i den nederste halvdel af den optimale start-11, er jeg faktisk så uenig som man kan være. JP er i min optik en af de allerførste navne på blokken. Hans betydning for vores spil er uvurderlig. Ikke dermed sagt at andre ikke kan tage over, men han er arkitekten bag helt ufattelig meget af vores spil. Jeg kan ikke understrege nok, hvor vigtig han er for vores spil og mesterskabsdrømme.Uldkraemmeren skrev:Jeg savner Mikkel Thygesen. Disse power-mål fra langdistance er noget af det eneste vi mangler lidt mere af for at have en komplet offensiv i år. Han var fantastisk i sin tid i FCM, og det piner mig at se ham rådne op i brønden. Jeg er stadig forbandet over at sidde i Parken ved pokalfinalen i 2010 og se ham score to mål og alligevel ikke løfte pokalen bagefter, pga. et skandaløst ringe forsvarsspil i den kamp! Det er godt vi har et markant bedre hold i år. Hver gang jeg tænker tilbage på Mikkel Thygesen irriterer jeg mig over at Jakob Poulsen scorer så få mål, utroligt at skulle sige det men han er i den nederste halvdel af de truppens optimale start-11, målt på kvalitet pt. Siger lidt om hvor god truppen er...
Og så lige en kommentar til et andet tema i tråden: jeg savner på ingen måde Mikkel Thygesen. Ikke fordi jeg har et horn i siden på ham, men ganske enkelt fordi han ikke er god nok til vores hold.
/Cortez
Det var så det. Flot at lave flere så stor defensive fejl efter kun 13 minutter. Og hvad tænker Dickoh dog på når han laver straffe og tager et rødt kort. Så er det altså bedre at lade dem score.
- FCM Fan nr. 1
Ja. Tog ikke længe for Heinze og Dickoh at f@@ke den op.Treco skrev:Det var så det.
Så er målmandssnakken vel lukket?
Dickoh bliver vel spærret i ligaen nu når vi ryger ud eller?
Eller ok start selvom jeg ikke forstår Janssen skal på. Vi må da have yngre spillere der skal have lidt erfaring?
Fcm - Historiens bedste mestre!!!