Glen Riddersholm

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Administrator

Re: Glen Riddersholm

Indlæg af Administrator »

På samme side fandt jeg lige denne artikel. Ud fra den kan man vidst kun sige at forsvar vinder mesterskaber:

http://www.dbu.dk/uddannelse_og_traenin ... ozone.aspx

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

I mine øjne var det en genialitet, da Glen i kampen mod Ob indsætter Erik Sviatchenko i angrebet, naturligvis for at gøre chancerne betydeligt større, for at få sejren i hus. Den havde jeg ikke lige set komme. :)

oros

Indlæg af oros »

TrueWolfMidt skrev:I mine øjne var det en genialitet, da Glen i kampen mod Ob indsætter Erik Sviatchenko i angrebet, naturligvis for at gøre chancerne betydeligt større, for at få sejren i hus. Den havde jeg ikke lige set komme. :)
Danmarks bedste træner pt. er Riddersholm. Det var han såmænd også i sidste sæson. :D

Noe

Indlæg af Noe »

TrueWolfMidt skrev:I mine øjne var det en genialitet, da Glen i kampen mod Ob indsætter Erik Sviatchenko i angrebet, naturligvis for at gøre chancerne betydeligt større, for at få sejren i hus. Den havde jeg ikke lige set komme. :)
Nød lærer nøgen kvinde at spinde. Han havde jo ikke jo ingen angribere til rådighed, der kunne lægge tryk på OBs forsvar. Når det er sagt, synes jeg at Glen generelt er skarp på indskiftninger. Han har ofte en heldig hånd, og det bliver forhåbentlig endnu bedre, når han nu har en bredere trup at gøre godt med.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Erik gjorde det knageme også godt som angriber. Skud på stolpen og en masse raids fremad. Han kommer ind med en masse vilje.

Der er virkelig konkurrence om pladserne i centerforsvaret. Kan ikke mindes nogen lignende situation i FCM nogensinde.. Det bliver spændende at se hvor længe Glen vil holde Erik på bænken.

TrueWolfMidt

Indlæg af TrueWolfMidt »

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Hvis Glen ikke får titlen som Årets Træner i 2014 (de skal jo snart til det), så kan de ligeså godt lade være med at uddele prisen. Men Kent Nielsen får den vel?

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Ravnen skrev:Hvis Glen ikke får titlen som Årets Træner i 2014 (de skal jo snart til det), så kan de ligeså godt lade være med at uddele prisen. Men Kent Nielsen får den vel?
Ahh en mand som Kent Nielsen der hiver The Double hjem til en klub som AaB er da det oplagte og sårefortjente valg!

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Jesper BW1100 skrev:
Ravnen skrev:Hvis Glen ikke får titlen som Årets Træner i 2014 (de skal jo snart til det), så kan de ligeså godt lade være med at uddele prisen. Men Kent Nielsen får den vel?
Ahh en mand som Kent Nielsen der hiver The Double hjem til en klub som AaB er da det oplagte og sårefortjente valg!
Enig. Glen må vente til næste år. Kent Nielsen er det naturlige valg i år.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

De burde uddele den pris om sommeren. Men jeg holder også på Kent Nielsen. De færdige resultater må vægte højest, men så lad os håbe, at Glen står med prisen anno 2015.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Noe

Indlæg af Noe »

Glen og danske fans får Rodeprisen, delt! http://www.tv3sport.dk/fodbold/nyheder/ ... um=twitter

Jeg kan godt hygge mig med at fans af ÅB, FCK og Brøndby skal "dele" hæderen med Glen ;)

Derudover er det en umådelig fortjent hæder. Glen er ægte passion.

TrueWolfMidt

Indlæg af TrueWolfMidt »

Det er bare så fortjent. En træner med passion og hjerte og knaldhamrende dygtig.

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Med ovenstående pris i tankerne og det solide spil, så vil jeg gerne høre jeres tanker om hvor lang snor Glen egentlig har?

Selvom vi har spillet en god gang fodbold det meste af tiden de sidste to sæsoner, så er resultaterne ganske klare også:

- Vi havde ikke succes i pokalturneringen sidste år.

- Vi smed guldet og droppede hele vejen ned til bronze sidste forår.

- Vi var komplet chanceløse mod Panathinaikos.

- Vi røg ud mod Esbjerg.

- Hvad hvis vi smider den nuværende føring og bliver nr. 2 eller 3. igen?

Hvad tror I?

Personligt er jeg begyndt at blive utålmodig. Glen får så meget ros for sin trænerstil osv., men jeg forstår det ikke nødvendigvis. En træner skal leverer resultater og det synes jeg så absolut ikke Glen har gjort. Tidligere havde vi naturligvis en række udfordringer i forhold til økonominen, hvorfor jeg også synes det gav anledning til i høj grad at se tiden an. Baggrunden for min nuværende kritik hviler på, at jeg synes vi har en rigtig dygtig trup af spillere. En trup som Glen ikke har samlet, men som er tilfaldet ham. I de kampe hvor det virkelig har gjaldt denne sæson og hvor konkurrencen er spidset til f.eks mod Panathinaikos, spiller vi virkelig dårligt. Jeg foreslår ikke at vi bør slå et hold som dem, men at vi fremstår komplet chanceløse synes jeg ikke er godt nok. Historien gentager sig igår. Ja, mange af de andre hold møder nemmere modstandere, men at vi er "uheldige" med det røde kort og resten af kampen køber jeg ikke. Det kan ikke passe at vi altid er "uheldige" netop når det gælder.

Uldkraemmeren

Indlæg af Uldkraemmeren »

Stoffer skrev:Med ovenstående pris i tankerne og det solide spil, så vil jeg gerne høre jeres tanker om hvor lang snor Glen egentlig har?

Selvom vi har spillet en god gang fodbold det meste af tiden de sidste to sæsoner, så er resultaterne ganske klare også:

- Vi havde ikke succes i pokalturneringen sidste år.

- Vi smed guldet og droppede hele vejen ned til bronze sidste forår.

- Vi var komplet chanceløse mod Panathinaikos.

- Vi røg ud mod Esbjerg.

- Hvad hvis vi smider den nuværende føring og bliver nr. 2 eller 3. igen?

Hvad tror I?

Personligt er jeg begyndt at blive utålmodig. Glen får så meget ros for sin trænerstil osv., men jeg forstår det ikke nødvendigvis. En træner skal leverer resultater og det synes jeg så absolut ikke Glen har gjort. Tidligere havde vi naturligvis en række udfordringer i forhold til økonominen, hvorfor jeg også synes det gav anledning til i høj grad at se tiden an. Baggrunden for min nuværende kritik hviler på, at jeg synes vi har en rigtig dygtig trup af spillere. En trup som Glen ikke har samlet, men som er tilfaldet ham. I de kampe hvor det virkelig har gjaldt denne sæson og hvor konkurrencen er spidset til f.eks mod Panathinaikos, spiller vi virkelig dårligt. Jeg foreslår ikke at vi bør slå et hold som dem, men at vi fremstår komplet chanceløse synes jeg ikke er godt nok. Historien gentager sig igår. Ja, mange af de andre hold møder nemmere modstandere, men at vi er "uheldige" med det røde kort og resten af kampen køber jeg ikke. Det kan ikke passe at vi altid er "uheldige" netop når det gælder.
Utålmodighed er årsagen til at FCM ikke har vundet nogen titler endnu.
Glen har gennem flere transfer vinduer levet med usikkerheden om hvilke spillere han har haft til rådighed fordi alt har været til salg i en klub som var meget tæt på afgrunden.
Glen har i sin tid som cheftræner vundet to træningsturneringer, har et pointsnit på over 1,7 pr. kamp, og holdet har ligget på 1. pladsen i ligaen i over 40 runder de seneste par sæsoner.
Der er ikke en finger at sætte på kampen i går med den forudsætning han har op til med sæsonens vigtigste kamp under tre døgn senere og med slidte og halv, eller helskadede spillere.
At man smider guldet i sidste sæson tilskriver jeg ikke så meget Glen, men mere spillerne der blev ramt af massivt mentalt pres og kollapsede, samt langvarige skader på nøglespillere i en tynd trup. Aab har samme problem i år.

Jeg er med på at nederlaget til Phanatinaikos er for stort, men det skete også for Aab (0-6), og skyldes manglende europæisk erfaring i truppen, og det kan Glen ikke gøre ret meget ved endnu. Det er først i år med to transfervinduer i træk med forstærkninger og et stort pointforspring inden den sidste halvsæson at man kan begynde at forvente at vi skal vinde, ud fra de forudsætninger klubben har. Både AGF, FCK, BIF og Aab burde have større forudsætninger for at vinde mesterskabet med det potentiale og opland de har at trække på, så i det lys klarer FCM og Glen Riddersholm sig godt. Fortæl mig endelig hvem der kunne have gjort det bedre, for jeg kan simpelthen ikke få øje på en bedre træner for FCM pt.

Besvar