FCM - ÅB

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Holger

Re: FCM - ÅB

Indlæg af Holger »

Udvisninger: 2 gule kort i samme kamp – tillæg 9 strafpoint

Så Rilwan får mellem 15 og 21 point for sine kort i dag. Lagt oven i hans hidtidige 30 strafpoint kommer han derfor over 44 point, som udløser den næste karantænedag for ham, men i sikker afstand fra 58 point, som er næste stop.

Holger

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Hvad sagde jeg? Dem som kom ind i stedet for, ville virkelig vise noget. Sparv, Olsson og Urena havde virkelig noget at vise! - Kampens tre bedste spillere?

Synes det her måske er årets bedste kamp. Vi dominerer totalt, og selv defensiven som indimellem har været vores svage punkt, er fuldstændig fremragende.

Synes Bak er i landsholdsklasse, han bare vokser og vokser i øjeblikket. Er ANFØRER med store bogstaver, og samtidig spiller han sit bedste fodbold nogensinde på den højre back.
Izunna viser han også kan fremad banen, er benhård defensiv som altid men kom virkelig godt med frem synes jeg, havde mange fine aktioner.

Vi vil virkelig det her. Aldrig har FCM været bedre, aldrig har vi været stærkere. Husk i øvrigt at se billeder på FCM Fotos facebookside :-)

Brugeravatar
DenStolteJyde

Indlæg af DenStolteJyde »

Har lige set lidt statistik fra indkast.dk og særligt en ting var meget interessant synes jeg.
Ifølge den statistik er sly nu den spiller i superligaen der har scoret flest hovedstødsmål i indeværende sæson
Med andre ord: Man behøver ikke være to meter og træls for at kunne bruge hovedet..

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Ravnen skrev:Hvad sagde jeg? Dem som kom ind i stedet for, ville virkelig vise noget. Sparv, Olsson og Urena havde virkelig noget at vise! - Kampens tre bedste spillere?

Synes det her måske er årets bedste kamp. Vi dominerer totalt, og selv defensiven som indimellem har været vores svage punkt, er fuldstændig fremragende.

Synes Bak er i landsholdsklasse, han bare vokser og vokser i øjeblikket. Er ANFØRER med store bogstaver, og samtidig spiller han sit bedste fodbold nogensinde på den højre back.
Izunna viser han også kan fremad banen, er benhård defensiv som altid men kom virkelig godt med frem synes jeg, havde mange fine aktioner.

Vi vil virkelig det her. Aldrig har FCM været bedre, aldrig har vi været stærkere. Husk i øvrigt at se billeder på FCM Fotos facebookside :-)
Jeg glædes også især ved det understregede. En solid defensiv og stamme ned igennem midten bliver afgørende fremadrettet. Når vi så ser at spillere, der ikke nødvendigvis er førstevalg, i Sparv (MoM, vel?), Olsson og Urena og vores bagerste fire kan levere sådan her, ja, så kan man kun være tilfreds.

Hvad tænker I om Paul i kampen? Måske en smule skuffende? - men der er selvfølgelig langt igen, det forstår jeg, men jeg kunne godt tænke mig at se en kamp hvor han dominerer med netop hans størrelse, men jeg er måske for kritisk.

Noe

Indlæg af Noe »

Stating the obvious, og en gentagelse af mig selv: De points vi henter i denne periode, står der altså Benham på. Et er, at spillere som Olsson, Sparv og Urena er direkte kampafgørende (fem assist og to mål i de sidste fem, får jeg det til). Noget andet er, at vi i en ekstremt presset situation (fem startere ude), alligevel kan skifte Rilwan, Rømer og Paul ind. Vi styrker bredden og toppen her.

Stadig meget tidligt, men uanset hvor meget omverdenen vil latterliggøre Benhams system, så er der altså tegningen til noget stort i det. Jeg synes som udgangspunkt heller ikke, at vi har brug for mange nye spillere, men det er rart at tænke på, at hvis vi får nogen ind, så er der en meget god chance for, at det er kvalitet.

Det eneste minus er, at vi ikke får noget ud af at gætte på hvem vi henter, for det bliver helt sikkert en ukendt spiller :)

Noe

Indlæg af Noe »

Stoffer skrev:
Hvad tænker I om Paul i kampen? Måske en smule skuffende? - men der er selvfølgelig langt igen, det forstår jeg, men jeg kunne godt tænke mig at se en kamp hvor han dominerer med netop hans størrelse, men jeg er måske for kritisk.
Paul havde ikke sit bedste indhop. Han ville spille for meget med, i stedet for at suge boldene til sig, og spille dem videre. Jeg tror han bliver fantastisk, men han har brug for et år eller to i 1. division, hvor han kan få regelmæssig spilletid.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jeg tror heller ikke Paul er helt superliga-klar. Han kunne godt bruge et lejemål i 1. division til at få opbygget noget erfaring. Han har uden tvivl potentialet, men han er også ung og har endnu noget vej foran sig.

Det bliver en angriber vi henter.

Spændende i går, at se hvordan Sparv og Izu kunne arbejde sammen. Det var i høj grad deres fortjeneste at Aab aldrig fik ro.

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Izunna var fremragende offensiv igår, det havde jeg aldrig troet jeg skulle se. Sparv godt arbejde på midten, og en Olsson med en sikker fod og et kæmpe overblik for spillet. God fodbold intelligens. Jim Larsen pillede fuldstændig Aab ned i de forsøg de havde på at nærme sig vores felt og Dickoh, var sikkerheden selv i hovedspillet. Gode løb fra vores offensiv spillere og godt med en Urena der tror på sig selv og chancen.
Sylvester var her der og alle vegne, fantastisk arbejds radius for den mand igår, han spillede snart ligeså meget forsvarsspiller, som andriber og kant.

Rigtig god kamp og rart endelig at slå Aab igen, det har været længe savnet.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Ravnen skrev:Hvad sagde jeg? Dem som kom ind i stedet for, ville virkelig vise noget. Sparv, Olsson og Urena havde virkelig noget at vise! - Kampens tre bedste spillere?
Netop Sparv, Olsson og Urena på Rundens Hold i Tipsbladet: http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/ru ... 15-runde-0

Jeg elsker at få ret :mrgreen: :ugeek:

Uldkraemmeren

Indlæg af Uldkraemmeren »

Det jeg hæfter mig ved er tre ting.
Alle spillere på banen (undtaget Unuachu der skal lejes ud til vinter) leverede på top 6-niveau i Superligaen. Det giver et godt bevis på at der i år er er en rigtig god bredde i truppen.
Endnu engang brager de fire nye spillere som kom til i sommer igennem. De har har stabiliseret hold fuldstændigt, og især Sparv og Urena er direkte kampafgørende.
Vi har i dette efterår vundet over ALLE andre hold i Superligaen og det er imponerende og uvurderligt for selvforståelsen. Især det at FCN, Aab og FCK er knækket bliver afgørende fremover.

LarsG
Geografisk sted: Gedved

Indlæg af LarsG »

Jesper BW1100 skrev: PS: Hvis folk keder sig kan kamptråden på debatsiden anbefales. En flok tudende AaB'er gør sejren ekstra god!
Tak for tip - det gjorde lige en i øvrigt skøn mandag endnu bedre. Og faktisk så var perfiditeterne krydret med nogle få anderkendende kommentarer. Hvem skulle have troet det. Måske er det fordi, det var den sene kamp, så majoriteten af debattørerne derinde var blevet puttet.

/Lars

DenLange
Geografisk sted: Silkeborg, Jylland

Indlæg af DenLange »

LarsG skrev:
Jesper BW1100 skrev: PS: Hvis folk keder sig kan kamptråden på debatsiden anbefales. En flok tudende AaB'er gør sejren ekstra god!
Tak for tip - det gjorde lige en i øvrigt skøn mandag endnu bedre. Og faktisk så var perfiditeterne krydret med nogle få anderkendende kommentarer. Hvem skulle have troet det. Måske er det fordi, det var den sene kamp, så majoriteten af debattørerne derinde var blevet puttet.

/Lars
Retter sagt: møg unger ;)

Besvar