Forvirringstråden - Marco eller Marcos?

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Forvirringstråden - Marco eller Marcos?

Indlæg af Acebone »

Her kommer et underligt indlæg fra min side, men jeg bliver mindet om det, når jeg læser nyheder om holdet, så nu kan jeg ikke holde det inde længere. Hvis folk er ligeglade med navnenørderi, kan de bare springe over her. ;)

Er det kun mig, der undres over, hvorfor Ureña bliver kaldt MarcoS i stedet for Marco? Vores stadionspeaker siger Marcos, vores hjemmeside skriver Marcos, vores Youtube-mand siger Marcos, og nu er f.eks. bold.dk også begyndt at skrive det (nok fordi de copy-paster, men alligevel). Men det meste på nettet indikerer, at han hedder Marco - præcis som unge Larsen.

Er det den klassiske lidt akavede situation, hvor man introducerer sig til fremmede folk for første gang, og de så hører ens navn forkert? Og man så når til et punkt, hvor det er endnu mere akavet at rette folk. Ureña virker lidt som en genert gut, så det kunne jo godt være.

Jeg kunne godt tænke mig at få opklaret, hvad Ureñas fornavn reelt er. Det er da lidt synd for ham, hvis alle går og kalder ham det forkerte i klubben. :)

Brugeravatar
Kent

Re: Forvirringstråden - Marco eller Marcos?

Indlæg af Kent »

Han hedder Marcos. Glen talte om det efter ob-kampen.

Brugeravatar
Acebone

Indlæg af Acebone »

Tak! I loungen? Kom der nogen længere uddybning? Det undrer mig, at der er klart flest hits på Marco rundt om på nettet.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Acebone skrev:Tak! I loungen? Kom der nogen længere uddybning? Det undrer mig, at der er klart flest hits på Marco rundt om på nettet.
Tv-interviewet efter kampen, hvor værterne netop spurgte, fordi de var forvirrede.

DenLange
Geografisk sted: Silkeborg, Jylland

Indlæg af DenLange »

Det har altid været Marcos. Ved ikke hvorfor folk er så forvirret :p

Brugeravatar
Acebone

Indlæg af Acebone »

DenLange skrev:Det har altid været Marcos. Ved ikke hvorfor folk er så forvirret :p
Fordi han "hedder" Marco Ureña så mange steder på nettet, også da vi blev sat i forbindelse med ham i første omgang.

Hans wikiside er f.eks. stadig Marco (men det går nogen måske ind og retter nu). ;)

Besvar