Guld - Sølv - Bronze - 2014 / 15

Om FC Midtjylland og Black Wolves
974

Re: Guld - Sølv - Bronze - 2014 / 15

Indlæg af 974 »

Tror da også på at der på sigt håbes på Jim Larsen

Men husk dog på at han kun har en kort kontrakt - en årsag kunne jo også være at han har andre planer med hans tid i FCM... Bare som kontrast til at vi ikke kan tage ham for givet :-)

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

Det hold der er købt, er det meste direkte angreb på en titel nogensinde i FCM historien.
Det er ikke for sjov at Benham er trådt ind i Midtjylland.
Når det er sagt så skal det også siges at trods vores førsteplads, så har vi ikke spillet godt endnu. Vi har ikke haft en periode med konsekvente toppræstationer. Til gengæld har vi set at bredten allerede har sikret point som vi tidligere smed når truppen blev ramt.
Kan vi frem mod vinterpausen få en periode men konstante præstationer, ikke bare pointmæssigt men også spillemæssigt, så kan vi komme ud af denne sæson som klare mesterskabs favoritter.
Men kan FCK få styr på deres trup, og gøre som de plejer?
De får forhåbentligt en masser internationale kampe, hvilket jeg ser som en klar fordel.
Brøndby er ikke en reel trussel. Deres Agger køb, kan man håbe for dem bliver lidt som Bak hos os. Men spillemæssigt tror jeg ikke det får nogen betydning. Hans skades historik er horribel, og hans præstationer har været yderst svingende i lang tid.
Jeg tror mere vi skal holde øje med Nordsjælland, som vi selv møder næst, og så Randers som ser stærke ud, nu hvor deres skadede spillere vender tilbage. Hvis de kan holde sammen på de første 13-15 spillere så er de for mig at se top kandidater.

Styrke forholdet lige nu er:
FCM
FCK
FCN
RFC
BIF

Men som sagt lad os se hvad der sker frem mod vinterpausen.
Vi har en periode med "Nemme" hold.
Kan vi holde dampen oppe og bruge de kampe til at udvikle spillet samtidig med vi henter point, eller skal vi se manglende fokus når det ikke er topkampe, som vi tidligere har set?
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

Brugeravatar
Supernatural
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Supernatural »

Synes du undervurderer BIF pænt meget. Agger er uden tvivl den bedste spiller i ligaen, og bare hans tilstedeværelse i truppen må give en enorm styke. De har fået en leder og klubikon, som kan gøre den store forskel. Spørgsmålet er så bare om BIF topper i år, eller vi skal vente til næste år.

Med udover FCK og BIF, så ser jeg også klart FCN som den største trussel i år. Plus vi har det altid svært mod FCN..

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Jeg tror ikke på FCN. Jovist, de er sædvanligvis et skidt match for os selv, særligt i Farum (hvor vi formentlig får det svært på søndag), men for at være udfordrere til mesterskabet mangler de noget slagkraft i det lange løb. Der er ikke en værdig arvtager for Stokholm på det hold, og jeg ser dem højst - allerhøjst - tage bronze. Men jeg tror, de ender i et blødt felt fra 4-6, som i sidste sæson. Uffe Bech kunne dog godt gå hen at få en stor sæson.

Det er for mig ret iøjnefaldende, at AaB nærmest bliver ignoreret igen. Jeg tror ikke, de tager noget nævneværdigt fald i år. Der er trods alt stadig en god blanding af rutine og kvalitet i deres hold. EL-kampene kommer forhåbentlig til at trække aalborgensiske tænder ud, men hvis deres maskine først begynder at køre, så burde det ligge i foruroligende klar erindring, hvor stærke de kan være.

Brugeravatar
Supernatural

Indlæg af Supernatural »

Men det interessante i år, i forhold til samme tidspunkt sidste år, er, at vi slet ikke får samme opmærksomhed af medierne via vores topplacering. Sidste år var opmærksomheden kæmpe stor, og det var helt sikkert udslagsgivende for, at spillerne blev nervøse og tabte en helveds masse point. Det er en ret interessant situation det her, for udover vi har rutinen fra sidste år at trække på, så oplever vi heller ikke det enorme pres fra mediernes side, hvilket jeg tror på, kan blive en afgørende faktor i sidste ende.

Sniper

Indlæg af Sniper »

Supernatural skrev:Men det interessante i år, i forhold til samme tidspunkt sidste år, er, at vi slet ikke får samme opmærksomhed af medierne via vores topplacering. Sidste år var opmærksomheden kæmpe stor, og det var helt sikkert udslagsgivende for, at spillerne blev nervøse og tabte en helveds masse point. Det er en ret interessant situation det her, for udover vi har rutinen fra sidste år at trække på, så oplever vi heller ikke det enorme pres fra mediernes side, hvilket jeg tror på, kan blive en afgørende faktor i sidste ende.
Ved jeg nu ikke helt jeg synes diverse debatforummer er ret klare i mælet når de nævner fcm som guldfavorit og det ligger vel lidt mere pres på end sidste år hvor snakken gik på hvor længe fcm kunne holde stand?

Jeg forstår ikke at guldsnakken allerede er igang med kun 7 runder spillet. Jeg indrømmer at tingene ser ekstremt godt ud i forhold til tidligere år på næsten alle parametre, men altså slap nu lige af der er altså 26 kampe igen og suppen er tæt som altid og kender vi fcm ret så mister vi nogle dumme point hen af vejen.
Der findes ingen ´lette´ kampe for et hold med vores historik!

Brugeravatar
Supernatural

Indlæg af Supernatural »

Der er bare en forskel på medierne og debatforums. Det er også mit indtryk, at man ser FCM som en af favoritterne, men medierne har bare ikke på samme måde haft fokus på FCM som sidste år. Indtil videre fylder Daniel Agger og FCK's nedtur mere, og det fryder jeg mig bare over. Det vil helt sikkert gavne os, at vi ikke har det samme kæmpe pres igen. Sidste sæson så man jo, hvordan AAB lukrerede på at være underdogs og ude af mediernes pres, for så til sidste at indhente os i slutspurten.

974

Indlæg af 974 »

Sniper skrev: Jeg forstår ikke at guldsnakken allerede er igang med kun 7 runder spillet. Jeg indrømmer at tingene ser ekstremt godt ud i forhold til tidligere år på næsten alle parametre, men altså slap nu lige af der er altså 26 kampe igen og suppen er tæt som altid og kender vi fcm ret så mister vi nogle dumme point hen af vejen.
Der findes ingen ´lette´ kampe for et hold med vores historik!
Jeg synes egentligt slet ikke at superligaen er specielt tæt!

Det er vel kun fordi du forudser at eks. FCM mister de dumme point, og at eks. FCK får en masse point

Men ser man isoleret på det, så har vi lagt os klart i toppen, og Silkeborg, + evt OB og de andre bund 5 hold har kun vundet hver en kamp ud af 7 i hele sæsonen (minus FCV)

Der er pt 8 point ned til BIF og AaB, og 10 point til FCK

Det er rigtigt meget efter kun 7 kampe

Brugeravatar
Kent

Lidt om kontinuitet

Indlæg af Kent »

Vores egen skadesplagede start har fået mig til at kigge lidt på kontinuiteten på holdene i ligaen, ud fra antal spillere, der har deltaget i alle sæsonens kampe indtil videre.

Det første tal angiver antal spillere, der har deltaget i alle kampene indtil videre - det sidste hvor mange, der er startet inde i alle kampene (FCV og AaB baseret på 7 kampe):

HIK 10, 8
FCV 9, 9
RFC 9, 7
FCN 8, 7
SIF 8, 6
EfB 6, 4
BIF 6, 3
SE 5, 5
OB 5, 4
FCM 5, 3
AaB 5, 1
FCK 1, 1

Som det fremgår er det kun FCK og AaB, der har haft mindre kontinuitet end os - hvilket vel også er to hold, der har skuffet indtil videre. Det er kun Haugaard, Lauridsen og Sly, der har startet alle kampe for os, mens Poulsen og Pione er de to sidste, der har været med i alle kampe. Til sammenligning er der 9 spillere for FCV, der er startet inde i hver eneste kamp indtil videre. Vi finder også Hobro, Randers og FCN i toppen hvad angår kontinuitet, hvilket måske er en af forklaringerne på deres overraskende gode sæson so far.

Kongeren82

Re: Lidt om kontinuitet

Indlæg af Kongeren82 »

Kent skrev:Vores egen skadesplagede start har fået mig til at kigge lidt på kontinuiteten på holdene i ligaen, ud fra antal spillere, der har deltaget i alle sæsonens kampe indtil videre.

Det første tal angiver antal spillere, der har deltaget i alle kampene indtil videre - det sidste hvor mange, der er startet inde i alle kampene (FCV og AaB baseret på 7 kampe):

HIK 10, 8
FCV 9, 9
RFC 9, 7
FCN 8, 7
SIF 8, 6
EfB 6, 4
BIF 6, 3
SE 5, 5
OB 5, 4
FCM 5, 3
AaB 5, 1
FCK 1, 1

Som det fremgår er det kun FCK og AaB, der har haft mindre kontinuitet end os - hvilket vel også er to hold, der har skuffet indtil videre. Det er kun Haugaard, Lauridsen og Sly, der har startet alle kampe for os, mens Poulsen og Pione er de to sidste, der har været med i alle kampe. Til sammenligning er der 9 spillere for FCV, der er startet inde i hver eneste kamp indtil videre. Vi finder også Hobro, Randers og FCN i toppen hvad angår kontinuitet, hvilket måske er en af forklaringerne på deres overraskende gode sæson so far.
Virkelig interessant, især med den kamp der spilles lige nu mellem FCV - AAB hvor det ser ud til FCV trækker det længste strå.

På vores skadesfront lysner det imidlertid så lad os håbe på en lang stime af kampe med samme grundstamme!

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Glen er ude i en klassisk omgang spin: Tale sig selv ned og modstanderne op http://www.bt.dk/superligaen/fcm-traene ... nde-styrke

Jeg bemærker især denne: "Dem der pegede på os som favoritter på grund af en bred trup, dem forstår jeg slet ikke. Vi mistede flere, end vi fik ind"

Ja, ja, Glen, det er rigtigt, at der kom 8 ind og røg 12 ud, men hvis vi opdeler det i spillere til start-11, reserver og udviklingsspillere, så ser det sådan ud:

Ud:
Start-11: 2 (Julle og Løsll)
Reserver: 2 (Kolja, Frank)
Udviklingsspillere 8 (Johannes Madsen, Morten Koch, Hvilsom, Nattestad, Mads P, Isaac, Oliver Koch og Patryk W)

Ind:
Start-11: 3,5 (Lauridsen, Sparv, Jimbo og Urena)
Reserver: 1,5 (Heinze og Urena)
Udviklingsspillere: 3 (Olsson, Patryk W og Marco Priis)

Så ret beset vil jeg mene, at vi kvantitativt er blevet styrket, så vi nu har flere kvalitetsspillere omkring start-11. Så kan man altid diskutere, om niveauforskellen mellem Løssl-Haugaard og Julle-Lauridsen i det lange løb opvejes af, at der er kommet flere spillere. Men under alle omstændigheder vil jeg mene, at Glen er ude i et lidt tyndt argument omkring truppens bredde.

MrWolf

Indlæg af MrWolf »

Kent skrev:Glen er ude i en klassisk omgang spin: Tale sig selv ned og modstanderne op http://www.bt.dk/superligaen/fcm-traene ... nde-styrke

Jeg bemærker især denne: "Dem der pegede på os som favoritter på grund af en bred trup, dem forstår jeg slet ikke. Vi mistede flere, end vi fik ind"

Ja, ja, Glen, det er rigtigt, at der kom 8 ind og røg 12 ud, men hvis vi opdeler det i spillere til start-11, reserver og udviklingsspillere, så ser det sådan ud:

Ud:
Start-11: 2 (Julle og Løsll)
Reserver: 2 (Kolja, Frank)
Udviklingsspillere 8 (Johannes Madsen, Morten Koch, Hvilsom, Nattestad, Mads P, Isaac, Oliver Koch og Patryk W)

Ind:

Så ret beset vil jeg mene, at vi kvantitativt er blevet styrket, så vi nu har flere kvalitetsspillere omkring start-11. Så kan man altid diskutere, om niveauforskellen mellem Løssl-Haugaard og Julle-Lauridsen i det lange løb opvejes af, at der er kommet flere spillere. Men under alle omstændigheder vil jeg mene, at Glen er ude i et lidt tyndt argument omkring truppens bredde.
Jeg er meget enig. Vi har faaet styrket bredden. Ingen tvivl om det. Vi maa alt andet lige vaere favoritter til medaljer og nok ogsaa mere end bronze medaljer.

Glenn snakker lidt vel meget for sin syge moster. Brondby og FCK har styrket deres trupper vaesentligt, men vi er ogsaa kommet styrket ud af vinduet. Sparv er en god erstatning/supplement for Izunna. Urena giver forskellige muligheder i angrebet. Jim Larsen giver luksusproblemer i centerforsvaret (hvor vi notorisk har vaeret haardt ramt) Olsson har jeg svaert ved at vurdere, men kan vel naeppe skade. Desuden har vi nogle spillere som har meldt sig ind, herunder Onuachu og Sisto.

Ud er saa gaaet Lossl og Julle som ikke er erstattet tilsvarende. Alligevel... Alt i alt er vi styrkede baade i vores start 11 men ogsaa paa baenken.

Mazter81
Geografisk sted: Paphos, Cypern
Kontakt:

Indlæg af Mazter81 »

Kent skrev: Men under alle omstændigheder vil jeg mene, at Glen er ude i et lidt tyndt argument omkring truppens bredde.
Som du selv sagde: Spin :)

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Kent skrev:Ind:
Ikke at jeg er uenig i din pointe, Kent, men du tæller Ureña med to gange.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Acebone skrev:
Kent skrev:Ind:
Ikke at jeg er uenig i din pointe, Kent, men du tæller Ureña med to gange.
Ja, men til gengæld tæller han kun ½ hver gang (det er derfor der står hhv 3,5 og 1,5 tilgange til start-11 og reserver). Grunden er, at jer er lidt i tvivl om han er hentet til start-11 eller som reserve for Duncan. Så jeg vidste ikke helt, hvor jeg skulle placere ham (det samme gælder for Sparv, men da han er begyndt at starte i stedet for Izu, valgte jeg at skrive ham i start-11).

Pointen er dog stadig den samme: vi har mistet 2 startere og hentet 4 spillere (jeg har her set bort fra Heinze, som jeg ser som klar reserve), der enten starter eller er meget tæt på - hvert fald tættere på end Kolja og Frank var til sidst.

Besvar