Jeg er i gang med min hovedopgave (dokumentar) på journalisthøjskolen, der handler om fanfølelser i forbindelse med klubfusion/overbygning, og jeg har brug for jeres hjælp.
Jeg tager udgangspunkt i Vejle Boldklubs fans, da de for nylig har været gennem møllen (selv om Kolding IF fik licensen tilbage). Det vil dog stadig være meget interessant og relevant at finde frem til tidligere Herning Fremad eller Ikast fans, der enten stoppede med at følge holdet, da det blev til FCM, eller stadig - efter 15 år - har svært ved at tage samme entusiasme med til MCH Arena.
Ligeledes er tilhængere, der efter noget tid vendte tilbage og ny følger FCM med samme entusiasme som før også meget velkomne.
Hvis I kender personer som beskrivelsen passer på, eller evt. tidligere formænd for Ikast og Hernings fanklubber, så må i meget, MEGET gerne kontakte mig.
Desuden er FC Midtjylland også interessant, da i netop har opnået den sportslige succes, som Vejle drømmer/drømte om at kunne opnå ved en fusion.
På forhånd tak for hjælpen, og held og lykke med kampen på fredag.
Med venlig hilsen
Rino Jensen
Journaliststuderende v. Danmarks Medie- og Journalisthøjskole.
tlf: 40 11 35 57
mail: rgjensen@mail.dmjx.dk
eller
rinojensen@gmail.com
Hjælp en studerende! Søger tidl. Herning eller Ikast FS fans
-
Journaliststuderende
Re: Hjælp en studerende! Søger tidl. Herning eller Ikast FS
Så opnår du vel bare yderst biased data til din opgave - har du overvejet hvordan din vejleder/censor tænker om det?Journaliststuderende skrev:Det vil dog stadig være meget interessant og relevant at finde frem til tidligere Herning Fremad eller Ikast fans, der enten stoppede med at følge holdet, da det blev til FCM, eller stadig - efter 15 år - har svært ved at tage samme entusiasme med til MCH Arena.
Ligeledes er tilhængere, der efter noget tid vendte tilbage og ny følger FCM med samme entusiasme som før også meget velkomne.
Jeg tænker lidt - hvorfor ikke vende kriterierne på hovedet og få fat i de fans fra de respektive klubber, der ØNSKEDE overbygningen? Hvorfor er en gammel Ikast- hhv. Herningdreng FCM-fan i dag?Journaliststuderende skrev:Jeg er i gang med min hovedopgave (dokumentar) på journalisthøjskolen, der handler om fanfølelser i forbindelse med klubfusion/overbygning, og jeg har brug for jeres hjælp.
Jeg tager udgangspunkt i Vejle Boldklubs fans, da de for nylig har været gennem møllen (selv om Kolding IF fik licensen tilbage). Det vil dog stadig være meget interessant og relevant at finde frem til tidligere Herning Fremad eller Ikast fans, der enten stoppede med at følge holdet, da det blev til FCM, eller stadig - efter 15 år - har svært ved at tage samme entusiasme med til MCH Arena.
Hvis I kender personer som beskrivelsen passer på, eller evt. tidligere formænd for Ikast og Hernings fanklubber, så må i meget, MEGET gerne kontakte mig.
Desuden er FC Midtjylland også interessant, da i netop har opnået den sportslige succes, som Vejle drømmer/drømte om at kunne opnå ved en fusion.
På forhånd tak for hjælpen, og held og lykke med kampen på fredag.
Med venlig hilsen
Rino Jensen
Journaliststuderende v. Danmarks Medie- og Journalisthøjskole.
tlf: 40 11 35 57
mail: rgjensen@mail.dmjx.dk
eller
rinojensen@gmail.com
Det, du gerne vil beskrive, er blevet beskrevet mange gange. Det omvendte har jeg derimod ikke set beskrevet!
-
Journaliststuderende
@Mazter81
Det er på ingen måde en videnskabelig undersøgelse, jeg er i gang med, og derfor er mit mål heller ikke at finde ud af, hvor mange fans, der er for eller imod en fusion. Det er tydeligt, på de stigning/fald i tilskuertal, medlemstal i fangrupper osv. at sportslig succes er det, der for mange vejer tungest.
Mit fokus er derimod på, hvad det er ved fankulturen, der for en del af fans gør en fusion rigtig, rigtig svær at sluge. Det er ikke helt let, da ’fans’ er en meget lidt homogen gruppe, men der er dog visse fællestræk.
@oros
Jeg har ikke før set det beskrevet i sammenhæng med den forskning i fankultur, som er i fodboldverdenen. Ord som hjerteklub, tradition, plasticklub og lignende er let at finde i forbindelse med en fusion, men jeg har endnu ikke set en videnskabelig tilgang til emnet beskrevet i medierne.
Det er på ingen måde en videnskabelig undersøgelse, jeg er i gang med, og derfor er mit mål heller ikke at finde ud af, hvor mange fans, der er for eller imod en fusion. Det er tydeligt, på de stigning/fald i tilskuertal, medlemstal i fangrupper osv. at sportslig succes er det, der for mange vejer tungest.
Mit fokus er derimod på, hvad det er ved fankulturen, der for en del af fans gør en fusion rigtig, rigtig svær at sluge. Det er ikke helt let, da ’fans’ er en meget lidt homogen gruppe, men der er dog visse fællestræk.
@oros
Jeg har ikke før set det beskrevet i sammenhæng med den forskning i fankultur, som er i fodboldverdenen. Ord som hjerteklub, tradition, plasticklub og lignende er let at finde i forbindelse med en fusion, men jeg har endnu ikke set en videnskabelig tilgang til emnet beskrevet i medierne.
Gammel IFS.
Til protestmøder.
Er gået All in.
Til protestmøder.
Er gået All in.
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler
Ja kort og præcist.Hekler skrev:Gammel IFS.
Til protestmøder.
Er gået All in.