Europa League kvalifikation

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Ravnen

Re: Europa League kvalifikation

Indlæg af Ravnen »

Kent skrev:Heldigvis har både AaB og FCK blameret sig i denne runde, så der er ikke så meget negativ fokus på os.
Det var også min tanke, der er trods alt ingen der kan pege fingre af os, efter de smæk Aab og FCK har modtaget.....

Jeg synes vi skal gå all in de første 20 min i morgen. Satse på at komme hurtigt foran, kommer vi først på 1-0 i rimelig tid i første halvleg, så er mulighederne der. Det nytter ikke bare at stå defensivt, vi virker ikke til at kunne modstå et solidt pres i øjeblikket, så er det bedre at få spillet lidt længere frem på banen.

Er helt klart også varm på Sly i front. Han har en rimeligt scorings snit, er hurtig og erfaren. Det er ikke en kamp hvor vi skal hænge vores hat på et ungt talent som Paul. Ser egentlig gerne at vi stiller med to i front, vi skal jo pinedød score, men så skal det være Andersson eller Marco Larsen op ved siden af Sly.

Vi må ikke tro vi kan spille os frem med hæl og tå, dertil er grækerne simpelthen for gode, så det skal være mere direkte spil. Vi skal helt op i fart i tanke og handling. Midtbanen skal udvise et sandt arbejdsraseri, for grækerne skal stresses maksimalt.

3-0 er ikke helt umuligt, men vi skal virkelig have en dag hvor det hele bare spiller. Personlige fejl, dårlige afleveringer og tossede gule og røde kort frabedes ;)

Bobby

Indlæg af Bobby »

Meget enig med dig Kent. Det gælder om at komme tilbage på sporet og komme ud af kampen med æren i behold. Vel også lidt det Glen siger. I første omgang skal vi have den defensive organisation på plads. Kommer vi så foran med to mål, kan det godt være vi skal forcere til sidst for at gå efter den samlede sejr. Men fokus må være at holde buret rent. Spændende om Heinze starter inde.

Håber dog også man har lært at i kampe på det her niveau, dur det bare ikke at prøve spillere på uvante pladser, de ikke har spillet før. Ved godt at vi er hårdt ramt af skader, men Bangaard på højre back er bare ikke en løsning. Så hellere Römer. Syntes egentlig han har gjort det ok derude, selvom mange har en anden holding. Han har trods alt mere erfaring på pladsen end Bangaard. Om Jim kan spille den plads, og om han har gjort det tidligere i karrieren, er jeg ikke klar over. Men hvis det er tilfældet, kunne han være en joker på pladsen.

Ellers hedder start elleveren i mine øjne:

Haugaard eller Heinze på mål (vel kun Glen der kan vurdere, hvem der pt. er stærkest). Forsvaret må være Lauridsen, Banggaard, Francis og Römer. På midtbanen Izunna, Poulsen, Andersson, Hassan og Sisto. Og så Igboun helt fremme. Han har spillet pladsen før og har væsentlig mere rutine end Paul, hvilket kan blive meget afgørende.

En joker kunne dog også være at erstatte Banggaard med Jim for at få mere rutine ind.
/Bobby

Brugeravatar
FCM Fan nr. 1

Indlæg af FCM Fan nr. 1 »

Man skal ikke spille i Europa hvis ikke man går efter selv et meget spinkelt halmstrå.
Alt andet er uambitiøst.
At Glenn nu fabler om at bytte målmand forstår jeg ingenting af. Jeg kan ikke få øje på hvad godt det skulle bringe på nuværende. Vores forsvar har nok af kommunikationsproblemer imellem markspillerne.
Der skal et lille mirakel til, men tro nu på det....
Fcm - Historiens bedste mestre!!!

Bobby

Indlæg af Bobby »

Ingen tvivl om at vi skal gå efter den mulighed der er for at gå videre, og vi skal tro på det. Men der er jo forskellige måder at gribe det an på, og personligt mener jeg ikke vi skal satse alt fra starten. Så risikerer vi. At blive alvorligt straffet.
/Bobby

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Alvorligt straffet. Tja. Dybest set gør det ingen forskel om vi taber 0-1 eller 0-4, vi går ud uanset hvad. Men hvis vi skal gå ud med løftet pande, så må vi i det mindste have forsøgt at tage røven på dem og vinde 3-0, så vil jeg egentlig hellere dø i forsøget end skrabe et lille 0-1 nederlag hjem.

Hvis vi går all attack og fx blæste to mål ind i den første halve time, så ville grækerne pludselig mærke presset, de skal jo gå videre det forventer alle. Så kan vi lukrere på en mental fordel.

Så nej ikke noget bullshit med at stå defensivt og tage et pænt lille nederlag. Tag chancen, vi har ingenting at miste :twisted:

Det kan lade sig gøre, lad os være inspireret af Malmø FF http://www.bt.dk/fodbold/malmoe-ff-leve ... cl-mirakel :mrgreen:

Besvar