Optakt: Panathinaikos ude

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Re: Optakt: Panathinaikos ude

Indlæg af Lupus1999 »

Jep. To nye backs, og så en keeper der har lidt redninger. Ved godt at Haugaard ikke kan gøre så meget ved målene, men en stærk keeper havde hevet en redning eller to op, på dem de havde.

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Jeg er enig i at vi er for svage på målmandsposten. Men jeg syntes ikke vi kan klandre Haugaard, han bliver jo fuldstændigt solgt af vores forsvar.

Konsulen

Indlæg af Konsulen »

Ja, vi trænger til en målmand med et noget højere niveau, men tror du ikke også, at ledelsen godt ved det?

Men mere presserende, hvis vi vil vinde titler, er det efter min mening, at vi får en anden træner. Jeg tror ikke, at der er mere i Glen, og jeg tror heller ikke, at han kan få mere ud af truppen. Vi flytter os ikke niveaumæssigt i øjeblikket, og Glen evner ikke at skabe den fornødne stabilitet i spillet.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Konsulen skrev:Ja, vi trænger til en målmand med et noget højere niveau, men tror du ikke også, at ledelsen godt ved det?

Men mere presserende, hvis vi vil vinde titler, er det efter min mening, at vi får en anden træner. Jeg tror ikke, at der er mere i Glen, og jeg tror heller ikke, at han kan få mere ud af truppen. Vi flytter os ikke niveaumæssigt i øjeblikket, og Glen evner ikke at skabe den fornødne stabilitet i spillet.
Aj det kan du ikke mene alvorligt? Vi har de seneste par år haft nogle af de bedste resultater i FCMs historie, vi var med helt fremme i mesterskabskampen til det sidste, i sidste sæson på trods af økonomisk krise og smalhals. Og fører pt. ligaen efter en rigtig god start. Det er simpelthen for tyndt at pege på Glen!

Vi har bare ikke ret meget international erfaring, hverken trænere eller spillere. Det ser man tydeligt i aften. Måske ville vi have haft godt af nogle kvalifikationskampe.
Senest rettet af Ravnen 21. aug 2014, 22:05, rettet i alt 1 gang.

Cortez

Indlæg af Cortez »

Arhhh... Spis nu lige brød til. Riddersholm er ikke toppen af poppen for mig, men at snakke trænerfyring er ikke noget vi burde beskæftige os med.

Til gengæld er jeg enig i, at vi er svage på backs. Og egentlig også centralt, men mon ikke det bliver bedre, når Sviat og Larsen er i form?

Men det egentlige problem er igen, igen, igen, at vi bare ikke magter at præstere i kampe, hvor det virkelig gælder. Det er hovedrystende og jeg forstår ikke, hvad der skal til for at vi tager det skridt videre.

/Cortez

Brugeravatar
FCM Fan nr. 1

Indlæg af FCM Fan nr. 1 »

Konsulen skrev:Ja, vi trænger til en målmand med et noget højere niveau, men tror du ikke også, at ledelsen godt ved det?

At give keeperen skylden for dette svage setup og helt elendige forsvarsspil - det er LANGT ude.
Fcm - Historiens bedste mestre!!!

Lund7400

Indlæg af Lund7400 »

@Ravnen

Enig. Det er dog et umådeligt irriterende og voldtaget kort at trække "Vi har ingen erfaring"-kortet. Hvordan får man det? Ved at spille. Det er simpelthen den mest tamme undskyldning der overhovedet findes!

Selvfølgelig skal Glen ikke fyres, gå af eller på nogen anden vis forlade sin post. Han skal dog efterhånden modnes således at hans taktiske egenskaber i forhold til holdopstilling forbedres. Han var dyr i Aalborg, og jeg synes også han er første mand der koster i dag.

Jeg forventer desuden helt klart at Heinze er på mål næste kamp, det er en ganske gratis kamp at prøve ham af i, og hvis ikke han får den så må Heinze sgu også tænke sit.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Cortez skrev:Men det egentlige problem er igen, igen, igen, at vi bare ikke magter at præstere i kampe, hvor det virkelig gælder. Det er hovedrystende og jeg forstår ikke, hvad der skal til for at vi tager det skridt videre.
Det her har du så inderligt ret i. Vi har en slags allergi overfor sådanne kampe.

Vi kan spille meget bedre end det vi så her i aften.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Jeg vil gå mod strømmen og sige, at vi ikke skal investere yderligere bagtil. Lauridsen var i mine øjne et af de få lyspunkter her til aften, og Haugaard er ikke ringere end hvad Lössl i mange perioder også har været. Det giver ikke mening at hente flere målmænd nu. Vi har de tre, vi skal have, og så må vi give Haugaard den tillid, han skal have for at udvikle sig.

Når vi efter alt at dømme ikke skal spille ret meget mere europæisk fodbold i denne omgang, så er behovet for de store, dyre forstærkninger mindre. Til gengæld kunne jeg godt tænke mig en plan for, hvad vi gør, hvis Duncan er skadet nu... Dér kunne vi godt investere, for Paul kan ikke trække hele læsset, og Janssen er snart væk.

4-1 var desværre lige et mål i overkanten, men jeg kommer nu på torsdag alligevel.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Lund7400 skrev:Enig. Det er dog et umådeligt irriterende og voldtaget kort at trække "Vi har ingen erfaring"-kortet. Hvordan får man det? Ved at spille. Det er simpelthen den mest tamme undskyldning der overhovedet findes!
Okay, det har du ret i. Vi har erfarne spillere som simpelthen skal gå forrest, desværre er der ikke mange af dem i selve forsvaret i denne kamp.

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

Selvfølgelig bliver der ikke hentet en ny målmand! Kom nu ind i kampen, det nytter ikke at klandrer Haugaard for dette. Han har kostet et par mål, ja - men han har endnu ikke kostet point. Samtidigt er vores forsvar ikke spillet sammen, og vi har endnu ikke stillet med stærkeste bagkæde endnu. Så slå lige koldt vand i blodet! Lössl skulle også bruge lidt tid til at blive stabil, men blev til gengæld også en glimrende keeper.

Mht. backs, så synes jeg at Lauridsen var vores bedste mand i dag, og ligesom tilfældet er med Haugaard, så skal han også have lidt tid. Til gengæld er jeg enig i, at vi mangler en højre back, nu hvor Back Bak er skadet, men det tror jeg desværre også er ønsketænkning. Hvis der bliver hentet noget, er mit bud en ny angriber, til at supplere Duncan. Specielt hvis skaden er alvorlig, har vi brug for et alternativ, da det er for tidligt at kaste Paul for løverne, og hænge vores hat på ham.

Men come on - giv det nu lidt tid, vi er ikke en købeklub - vi er en udviklingsklub, som skal satse på egne talenter, og hente etablerede spiller til at supplere med - ikke omvendt. Så giv dem en chance, og støt dem 110% i stedet for at være på nakken af dem. Kun sammen bliver vi stærkere!
Vi kan tabe, men aldrig besejres

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Det lugter langt væk af, at man vil give Banggaard kampen, fordi han jo har spillet meget, og man derved ikke ønsker at være kyniske og sætte ham på bænken i sådan en kamp. Glen mangler efter min mening at være kynisk overfor de unge og bænke dem, når tid er.

Sviachenko har mere fart end Banggard og burde have spillet backen. Så burde vi have kørt med Jim Larsen og Dickoh i midten.

Er virkelig skuffet er til aften. Desuden kan jeg ikke lade være med at tænke på det straffespark, som vi blev snydt for. 2-2, så havde det været en hel anden kamp.

Desuden burde Panathinaikos have haft flere røde kort. Onuachu bliver sparket ned bag fra og lidt senere i kampen bliver han stemplet direkte på låret. Jeg fatter ikke hans kendelser. Hvem er han og hvor kom han fra?

Brugeravatar
FCM Fan nr. 1

Acebone skrev:Jeg vil gå mod strømmen og sige, at vi ikke skal investere yderligere bagtil. Lauridsen var i mine øjne et af de få lyspunkter her til aften, og Haugaard er ikke ringere end hvad Lössl i mange perioder også har været. Det giver ikke mening at hente flere målmænd nu. Vi har de tre, vi skal have, og så må vi give Haugaard den tillid, han skal have for at udvikle sig.

Når vi efter alt at dømme ikke skal spille ret meget mere europæisk fodbold i denne omgang, så er behovet for de store, dyre forstærkninger mindre. Til gengæld kunne jeg godt tænke mig en plan for, hvad vi gør, hvis Duncan er skadet nu... Dér kunne vi godt investere, for Paul kan ikke trække hele læsset, og Janssen er snart væk.

4-1 var desværre lige et mål i overkanten, men jeg kommer nu på torsdag alligevel.
Om så den var blevet 6-1 så var jeg også dukket op.

Vi skal bare lave 4 mål i den kamp, så er vi med igen....

Cortez

Indlæg af Cortez »

Nu tager jeg lige middleground her :D

Ingen grunde til at snakke trænerfyring eller ny målmand, men på den anden side, må vi også holde Riddersholm op på udsagnet, at hvis han fik lov at beholde stammen på holdet, så ville han også være i stand til at lægge på truppen. Ja, vi har været forbandet uheldige med skader op til disse kampe, men fortsat at kalde os udviklingsklub, og bruge det som undskyldning for ikke at præstere, køber jeg ikke.

Vi SKAL steppe op - det gjorde vi bestemt ikke i dag.

/Cortez

Brugeravatar
FCM Fan nr. 1

Jeg så BS Christiansen sidst på stadion. Jeg vil mene man også på den front skal prøve noget nyt, for det er ikke just krigere han udklækker længere...

Besvar