Træningskampe

Om FC Midtjylland og Black Wolves
RL/UBM

Re: Træningskampe

Indlæg af RL/UBM »

Knoti skrev:En lille flok tysker, der volte vores vagter lidt problemer, men vagterne var nu ret effektive, det sidste jeg så til de tysker, var da de stod på række oppe i Nørregade. :)
Så vi de samme pinlige vagter?
Vi kommer kun for roulade!

Cortez

Indlæg af Cortez »

Uanset om vagterne er pinlige, retfærdiggør det ikke den opførsel som videoen udtrykker. Når man opfører sig sådan, så er man i min bog hjernedød. Punktum!

/Cortez

BMBrandt

Indlæg af BMBrandt »

ArneR skrev:
Knoti skrev:Der var hvis ingen der forventet at det skulle blive til en højrisiko - kamp i dag https://www.youtube.com/watch?v=JBa2LJTCdwg[/video]
Hør nu her. Was fanden war das lige for noget.

Hvad skete der?????

Er jeg den eneste der ikke kan se klippet

RL/UBM

Indlæg af RL/UBM »

Cortez skrev:Uanset om vagterne er pinlige, retfærdiggør det ikke den opførsel som videoen udtrykker. Når man opfører sig sådan, så er man i min bog hjernedød. Punktum!

/Cortez
Det var en episode der kunne være løst med simpel dialog. Da jeg kommer ned under tribunen, har de godt igang med at vride hånden rundt på ham og derfra eskalere det. Der var flere Midtjylland folk henne for at at snakke dem fra det, men de var åbenbart på krigsstien i går. Man kan så sige at tyskerne søgte grænsen flere gange, men herre gud, det var en træningskamp og der burde bare have været ferie stemning fra vagterne, ligesom der var på tribunen.

RL/UBM

Indlæg af RL/UBM »

Cortez skrev:Uanset om vagterne er pinlige, retfærdiggør det ikke den opførsel som videoen udtrykker. Når man opfører sig sådan, så er man i min bog hjernedød. Punktum!

/Cortez
Det var en episode der kunne være løst med simpel dialog. Da jeg kommer ned under tribunen, har de godt igang med at vride hånden rundt på ham og derfra eskalere det. Der var flere Midtjylland folk henne for at at snakke dem fra det, men de var åbenbart på krigsstien i går. Man kan så sige at tyskerne søgte grænsen flere gange, men herre gud, det var en træningskamp og der burde bare have været ferie stemning fra vagterne, ligesom der var på tribunen.

Cortez

Indlæg af Cortez »

Ved du hvad. Jeg har også oplevet vagter, som var fjolser (ikke på MCH) og som åbenlyst aldrig skulle have haft nogen former for magtbeføjelser, men min reaktion har været en hovedrysten og at trække på skuldrene, hvorefter jeg har fundet mig et andet sted end hvor pågældende vagter huserede. Jeg kunne have valgt at indrette fjolserne til administrationen efter kampen - det gjorde jeg ikke - og så må de jo tage affære. De er jo heller ikke interesseret i, at tilskuerne ikke får en god oplevelse på stadion.

Det er for mig forskellen mellem at være civiliseret eller at lade sig trække ned på en neandertaler-niveau, hvor vi ender med at lange knytnæver ud til højre og venstre mod enhver, der kommer indenfor rækkevidde.

/Cortez

BMBrandt

Indlæg af BMBrandt »

Kan man få et link til youtube klippet

974

Indlæg af 974 »

BMBrandt skrev:Kan man få et link til youtube klippet
https://www.youtube.com/watch?feature=p ... Ba2LJTCdwg

BMBrandt

Indlæg af BMBrandt »

Mange tak

Flemse

Indlæg af Flemse »

Selvfølgelig er tyskernes opførsel ikke i orden. Men vores kontrollører gjorde absolut heller intet for at forhindre situationen i at eskalere, tværtimod!

Situationen, som jeg oplevede den:

Da kampen blev fløjtet af, benyttede en tysk fan lejligheden til at hoppe over barrieren ovre fra Handelsbanken-tribunen, hvor han af en eller anden grund havde fået sig forvildet over. Han løber bag målet med en fadøl i hånden, og er tydeligvis bare på vej over mod sine venner, der sidder på Faxe Kondi næsten helt nede ved det normale udebaneafsnit. Han bliver dog opdaget af en kontrollør, der prøver at stoppe ham. Men da kontrolløren ikke ligefrem kan betegnes som atletisk, har tyskeren ingen problemer med at løbe fra ham.

Tyskeren løber, som forventet, herefter direkte hen til sine venner, og går i gang med kravle op på Faxe Kondi-tribunen. Og havde vores kontrollørkorps i almindelighed og førnævnte kontrollør i særdeleshed haft bare antydningen af situationsfornemmelse, kunne historien være endt lykkeligt her, uden at nogen skade var sket, evt. med en velfortjent skideballe til den skyldige tysker når han var nået op på tribunen igen. Men nej...

Da tyskeren er ved at kravle op til sine venner, når kontrolløren hen og får ham, noget hårdhændet, hevet ned på græsset igen.
Tyskeren er, ikke overraskende, ikke voldsomt glad for at blive overmandet på den måde, så han gør noget modstand. Her begynder situationen første gang at udvikle sig, da den første kontrollør får hjælp af en kollega, mens tyskerens venner, ligeledes ikke overraskende, heller ikke synes, det er så fedt, at deres ven, meget hårdhændet (han får bl.a. vredet sin ene hånd godt og grundigt om på ryggen), er ved at slæbt væk.

Kontrollørerne vælger så at placere tyskeren op af hegnet lige uden for den indgang, som hovedparten af de tyske tilskuere skal ud af. Så da de andre tyskere kommer derud, udvikler det sig naturligvis igen. Det eneste tyskerne vil, virker det til, er at få deres tilbageholdte landsmand med, hvilket kontrollørerne absolut ikke ville gå med til. Efter noget tumult lykkedes det ham dog at stikke af, hvorefter balladen siver ud.

Ved godt, at ham tyskeren burde have holdt sig uden væk fra græsset, men come on mand. Kontrollørernes fornemmeste opgave er vel at forhindre ballade, ikke at opildne til den?!!

Og hvad var planen egentlig? Ville de tilbageholde ham indtil politiet kom og smed ham i fængsel, fordi han havde løbet VED SIDEN AF banen EFTER en stille og rolig TRÆNINGSKAMP??

Tyskerne var i hvert fald ikke de eneste hjernedøde mennesker på stadion i går, vores folk i orange veste gjorde i den grad hvad de kunne for at piske stemningen op!

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

SÅ er det jo godt at du ved alt som er sket flemse.

Jeg kunne da fra mig plads, høre dem råbe ukvemsord i første halvleg.
Se kontrollørene komme rendende og smide dem ud i den anden ende af stadion 20 min. senere eller noget.
Jeg hørte der havde været slagsmål, og jeg kunne høre dem uden for stadion, inden de helt synligt var kommet ind igen og løb ind i hovedbygningen. Først herefter løb de i slutningen af kampen på banen.
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

Cortez

Indlæg af Cortez »

@Flemse

Er det ikke bare den sædvanlige 'det er de andres skyld' reaktion?

Normalt ville jeg forudsætte, at hvis der kommer en voldsom reaktion fra vagterne på MCH, så er der nok gået noget forud, hvilket jeg kan forstå på Heklers indlæg, at der muligvis også er.

Men at du så muligvis kun ser halvdelen af historien og på den baggrund stempler vagterne som fjolser og skurkene (de kunne jo bare have smilet af fjolset, så var der aldrig sket noget), synes jeg mere vidner om en kedelig tendens i vores samfund generelt. En tendens hvor autoriteter per rygmarvsreaktion skal udfordres for 'det kan jo ikke passe at JEG skal følge reglerne/behandles uretfærdigt/have begrænset MINE udfoldelsesmuligheder - det hele drejer sig jo om MIG'.

Nej, hvis man får besked på at flytte sig/at overholde reglerne/være respektfuld overfor sine medmennesker, så adlyder man sgu bare, uanset hvor forsmået man i situationen måtte føle sig. Og hvis man VIRKELIG føler sig uretfærdig behandlet, så må man jo klage efterfølgende.

/Cortez

Brugeravatar
Saemala
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Indlæg af Saemala »

Det var jo for helvede bare nogle stangstive tyskere der havde en hygge tur.
Det eneste de gjorde var jo bare at gå rundt på stadion, noget som åbenbart var nok til at få vagterne op i det røde felt. Og lige for at slå det på plads, så var det først da en af vagterne tog "baneløberen" i et "headlock" selvom de stod 3-4 vagter rundt om ham, lige udenfor indgangen, at det gik amok.

Sylvester

Indlæg af Sylvester »

At angribe vagterne for deres opførsel må være tegn for en antiparti imod dem.

I pausen løb en flok tyskere rundt om stadion og begik hærværk og forsøgte at sparke døre ind til ulåste billetboder og havde held med det mindst ét sted. Så det selv, men der var ingen vagter på den side af stadion. De tyskere var generelt bare en flok utilpassede møgunger.

Vagtene kan jo heller ikke bare se passivt til når en tilskuer løber på banen, så er de nødt til at smide ham ud. Hvad er det lige man regner med? Det der dog fik det til at eksalere, var fordi at flere af fjolsets kupaner, både sparkede og slog på ham den kraftige vagt som fik fat i ham lige nedenfor resten af fjolserne. SELVFØLGELIG skal vagterne ikke finde sig i det!

Ved ikke hvad de vagter får i løn, men må sige det ikke er overkanten når de får på munden i undertal 5:1 af en flok wannabe hooligans fra Tyskland og endda skal have skyld for at provokere og optrappe af en flok hjemmefans bagefter. Det er da sørgeligt :(

Andro

Indlæg af Andro »

Sylvester skrev: Ved ikke hvad de vagter får i løn, men må sige det ikke er overkanten når de får på munden i undertal 5:1 af en flok wannabe hooligans fra Tyskland og endda skal have skyld for at provokere og optrappe af en flok hjemmefans bagefter. Det er da sørgeligt :(
De kan kun få for meget i løn. De viser sig til stort hver eneste kamp som en flok inkompetente idioter, og i lørdags var ikke nogen undtagelse. Der er ingen undskyldning for at stå 3 mand og tage kvælertag på en fan, mens man kaster ham ind mod et hegn. Det er typisk magtliderlige mennesker, der tror de ejer alt, fordi har fået nogle grimme orange veste på.

Selvfølgelig har tyskerne ikke tænkt sig at se passivt til, når vagterne står og behandler deres ven på den måde udenfor stadion efter kampen.

Besvar