Der er en enkelt eller to reaktioner på indholdet. Resten er en lang tilsvining af FCM i almindelighed og Riddersholm i særdeleshed.
Utrolig lavt niveau og ikke mindst yderst barnlig opførsel
Ravnen skrev:Vi har kontakt til 1 pladsen, der er kun sølle tre point mellem os. Vores målscore er klart bedre. Så op med humøret alle sammen, det er en ønske position at kunne komme bagfra.
Jeg synes vi spillede en god kamp i går. Som kampen startede, med to utroligt offensive hold, så troede jeg det ville blive en målfest. Men Lössl stod suverænt, og Andersson var fantastisk til at falde tilbage på de rette tidspunkter. Offensivt synes jeg vi leverede varen, med lidt held havde vi scoret et par gange.
Men det var uhyre vigtigt at vi fik 1 point, for det kræver kun et nederlag til Aab og en sejr til os, før vi ligger nr 1. Det kan meget vel ske allerede i næste runde, for jeg tror Aab får det svært mod det her rigtig godt spillende Esbjerg hold. Jeg er optimist
Under alle omstændigheder begynder det at ligne CL-kval næste sæson
Må tage hatten af for din optimisme. Skal gerne indrømme at jeg ikke deler den og ser dog heller ikke Aab`s kommende modstander Efb som værende værre end Fcv.
Der er selvfølgeligt stadig en mulighed og Aab kan snuble. Jeg håber det selvfølgeligt...
Jeg har tilladt mig at regne ud hvem der bliver mestre ud fra statistikken.
Jeg tror og håber på Viborg de overlever, hvilket 3-0 sejren i weekenden godt kunne tyde på.
Jeg håber og tror på vi kan vinde guldet, men det bliver svært. Der er dog nogle ting, der taler for at det bliver FCM og ikke AaB.
AaB´s sidste 4 kampe.
AaB - EfB
FCN - AaB
FCV - AaB
AaB - AGF
Weekendens kamp for AaB er svær på trods af deres fine hjemmebanestatistik. Statistikken indbyrdes med Esbjerg siger 5 nederlag, 4 uafgjorte og 1 sejr, hvilket viser at AaB har det svært mod Esbjerg.
Udekampe på plastikbanen er altid svære og det er kun FCV og Esbjerg der har formået at vinde i Farum. Indbyrdes siger statistikken: 6 nederlag, 3 uafgjorte og 1 sejr, så igen her tyder det på pointtab til AaB.
FCV - AaB. AaB har endnu ikke besejret oprykkerne, som kan lukke ned for AaB. De to indbyrdes møder i denne sæson gav et 0-0 i Aalborg og en 2-1 sejr til FCV i Slagelse. Umiddelbart tyder dette heller ikke på sikre 3 point til AaB.
AaB´s sidste kamp er mod AGF, og som stillingen er pt, så kæmper både FCV og AGF for overlevelse, hvilket i sig selv ikke er nemme kampe. statistikken mod AGF siger: 4 sejre, 3 uafgjorte og 3 nederlag, hvilket indikerer meget jævnbyrdige opgør. Dertil skal man huske at imellem FCV og AGF kampen spiller AaB en pokalfinale mod FCK om torsdagen, hvilket uanset udfald vil slide på spillerne.
FCM´s slutprogram:
FCM - FCV
BIF - FCM
FCM - FCK
SE - FCM
FCM har fået en sejr og en uafgjort mod FCV i de to første kampe i sæsonen, og FCM har haft rigtig godt styr på dem. Desuden har FCV pt 4 point ned til stregen, hvilket betyder at et nederlag i weekenden ikke har den store betydning, da der stadig er 3 kampe at få point i.
Brøndby på udebane er altid en svær størrelse og denne kamp bliver FCM´s sværeste af de sidste 4. statistikken: 5 sejre, 4 uafgjorte og 1 nederlag, hvilket indikere at FCM præsterer godt mod BIF og har fået point i 9 ud af de seneste 10 kampe mod BIF.
FCM - FCK er altid spændende og gode kamp, og FCM har vundet de to senste kampe mod FCK og det er snart 4 år siden de sidst vandt i Herning. Statistikken siger: 4 sejre, to uafgjorte og 4 nederlag. Det er ofte tætte kampe og FCM henter point i 6 ud af 10 kampe mod FCK.
SE - FCM. Dette bliver en svær kamp, da stillingen indikerer at SønderjyskE skal ud og have point for at overleve. Statistikken: 6 sejre, 2 uafgjorte og 2 nederlag. FCM har vundet de andre opgør i sæsonen og FCM har fået point i 8 ud af 10 kampe mod SE.
AaB har i denne sæson tabt flest point til midterbundholdene og har i de 8 kampe mod de fire hold, som de skal møde i de sidste 4 kame skrabt 10 point sammen med 2 sejre, 4 uafgjorte og 2 nederlag.
FCM har hentet 17 point i sine 8 kampe mod de 4 sidste hold, 5 sejre, 2 uafgjorte og 1 nederlag. Holdes statistikken betyder det at AaB samler 41.6 % af de resterende 12 point mod disse hold, hvilket giver 4.9 point (5 point) og FCM har samlet og samler 68 procent af de resterende point, hvilket giver 8.1 (8 point) ud af de sidste 12.
Nuværende stilling:
AaB 55 point
FCM 52 point
Slutstilling på baggrund af statistik i indbyrdes kampe
Jeg har også en god mavefornemmelse, jeg tror egentlig at vi ville have haft sværere ved at kapere at være tre point foran Aab. Det er altså en anden mentalitet der kaldes frem, når man kommer fra baghjul og kan overraske fremfor at skuffe.
Selv om vi ikke ved noget om hvem der får gult kort hvornår, så er dette dejligt at se på og vi kan håbe at nogle kort falder godt ud og bliver til vores fordel. I kampen i denne weekend mellem Fck - Brøndby, kan der godt risikere, at falde et par gule kort i denne kamp, som giver os en fordel i vores næste kampe, hvor vi skal spille mod Brøndby.
Stokholm har fået et dumt kort i 1. halvleg mod Randers
Så han er desværre ude mod AaB, hvilket er noget møg!
Han kom først ind i løbet af 1. halvleg og inden det havde FCN ikke spillet specielt godt, så deres kaptajn ser ud til at være vigtig for dem - og nu er han altså ude mod Aab..
Ravnen skrev:Men det var uhyre vigtigt at vi fik 1 point, for det kræver kun et nederlag til Aab og en sejr til os, før vi ligger nr 1. Det kan meget vel ske allerede i næste runde, for jeg tror Aab får det svært mod det her rigtig godt spillende Esbjerg hold. Jeg er optimist
Nu fristes jeg til at sige: HVAD SAGDE JEG?
Vi har chancen for at tage vores førsteplads tilbage i morgen. Aab havde helt tydeligt gummiben i dag, det var fuldt fortjent at Esbjerg vandt, Esbjerg var bedst gennem hele kampen.
Så er det op til os selv i morgen, det er en gulerod foran spillerne
Det var i øvrigt Aabs andet hjemmebane nederlag i træk. Efter stimen hvor de vandt fire kampe i træk, har de nu kun vundet en ud af de seneste tre superligakampe. Så noget tyder på at de har tabt momentum.
Ravnen skrev:Men det var uhyre vigtigt at vi fik 1 point, for det kræver kun et nederlag til Aab og en sejr til os, før vi ligger nr 1. Det kan meget vel ske allerede i næste runde, for jeg tror Aab får det svært mod det her rigtig godt spillende Esbjerg hold. Jeg er optimist
Nu fristes jeg til at sige: HVAD SAGDE JEG?
Vi har chancen for at tage vores førsteplads tilbage i morgen. Aab havde helt tydeligt gummiben i dag, det var fuldt fortjent at Esbjerg vandt, Esbjerg var bedst gennem hele kampen.
Så er det op til os selv i morgen, det er en gulerod foran spillerne
Det var i øvrigt Aabs andet hjemmebane nederlag i træk. Efter stimen hvor de vandt fire kampe i træk, har de nu kun vundet en ud af de seneste tre superligakampe. Så noget tyder på at de har tabt momentum.
AAB så meget trætte ud, med lad nu lige FCM spille først også. FCV er ikke en walk-over.....
Hvornår spiller AAB-FCK pokalfinale? Hvis AAB allerede er trætte nu så kan et nederlag efter forlænget i Finalen måske slå benene væk under dem?
Vi spillede bedre end AAB mod EFB, og jeg synes vi ligner det stærkeste hold sammen med EFB lige nu...
Nej FCV er ingen walkover. Faktisk er jeg mere bekymret for den kamp, end den efterfølgende hjemmekamp mod FCK (fordi vores spillestil står så godt de til store hold).
Men jeg tror altså det får noget at sige mentalt, at vi kan komme fra baghjul og tilbage erobre vores førsteplads, det er en væsentlig bedre motivation end blot at skulle holde Aabs forspring nede på tre points. Så jeg er fortsat optimist