FCM - AaB - er det ikke den jyske klassiker?

Om FC Midtjylland og Black Wolves
YahooSeeker [Bot]

FCM - AaB - er det ikke den jyske klassiker?

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Jeg skal lige først ønske tilykke med dagens sejr, selvom jeg ikke synes det var helt fortjent,, men en god kamp var det.

Der har været en del debat omking en Jysk klassiker, og at denne skulle stå mellem AaB og AGF, men er jeg den eneste der mener at som det ser ud nu er det FCM - AaB kampene der kan skabe den stemning der skal til? vi har begge hold et stadion som kan fyldes til disse kampe, og som vi så idag kan vi fra Aalborg godt finde til heden, og i har vist at i kan vejen til Gaden.

Et andet argument er vel at AaB og FCM rent faktisk er de bedste hold i ligaen, godt nok forventer vi i AaB at miste Martin eller Rasmus.. Men hva hulen, alle hold mister spillere, og selvom i nok ikke er glade for at høre det, s¨ryger Pim jo nok også med den from han har lagt for dagen(han vinder jo kampen for jer idag - Utrolig sikker).

Men tilbage til emnet, AaB og FCM er i mine øjne de to hold i Jylland som har bedste chancer for at udfordre BIF og FCK, hvad mener i????

//Dahl
Som undte David dagens mål...
Senest rettet af YahooSeeker [Bot] 1. jul 2005, 23:59, rettet i alt 1 gang.

BW # 163

Re: FCM - AaB - er det ikke den jyske klassiker?

Indlæg af BW # 163 »

Enig !

Og flot opbakning fra jer i dag, men jeg tror SAS-arena - lydkulissen og den intime stemning overraskede jeres spillere lidt.

En god fodboldkamp med den rette vinder, men tillykke med Royal League.

BW # 163

Giuseppe Signori

Indlæg af Giuseppe Signori »

Hmmm Synes faktisk at det var i orden at fcm vandt i dag. Dog havde AAB mange chancer og sejeren størrelse burde nok havde været 4-2, 4-3 eller 5-4 for den sags skyld. Ville dog godt kreditere Jer for at spille flot offensivt kombinationsfodbold. Var imponeret over de 2 svensker. Synes dog ikke Würtz imponerede mig i dag. Synes vores mikkel tygesen overstrålede ham på midtbanen.
Angående det med den jyske klassiker ved jeg ikke rigtigt! Synes nu EFB er godt med, dog er AGF "stadig" den sovende kæmpe - altså set i det store perspektiv.

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Tabellen viser det jo tydeligt (-;

Men er ellers enig med dig, AGF spiller indianerbold og er et hold som i år har lavet en sensation ved at blive nr 9 (TILLYKKE AGF!! troede I havde patent på 10 pladsen;-)

JesperK

Indlæg af JesperK »

Synes der er noget om din snak, for lige præcis nu ihf. er det vore to hold og Efb., der står for det bedste bold i jydelandet.

Desuden kan jeg ikke komme på en eneste kedelig kamp mellem fcm og aab.

Flot fremmøde iøvrigt og flot forår!

aalborg

Indlæg af aalborg »

Ja, man kan sige der findes 7 storhold i Danmark:

Sjælland: FCK og Brøndby (overraskende i den grad:)
Fyn: OB
Jylland: AaB, FCM, EfB og AGF.

Det vi skal gøre (helst næste sæson allerede) er at få ødelagt den med at BIF og FCK altid slutter i top2, ved at en af os skal ind i mellem dem. I var målscoren fra at gøre det i år, så det kan absolut lade sig gøre.

Held&lykke i UEFA Cuppen, dér mangler vi efterhånden nogle point.

/Aalborg

Thø / BW#2660

Indlæg af Thø / BW#2660 »

FCM-AaB er da et ret godt bud på den jyske klassiker som Onside søger efter - Selom Lynge ikke mener det. Følgende er et citat fra http://www.berlingske.dk/grid/sport/artikel:aid=591694

I det midtjyske har man gjort en del ud af, at dette var matchen om herredømmet i Jylland. Det har ikke passet AaB-sportsdirektør Lynge Jacobsen, der har kaldt den betegnelse:

»Et emne som ulvene »skampuler.«

Den pæne mand.

BW # 163

Indlæg af BW # 163 »

>
> I det midtjyske har man gjort en del ud af, at
> dette var matchen om herredømmet i Jylland. Det
> har ikke passet AaB-sportsdirektør Lynge Jacobsen,
> der har kaldt den betegnelse:
>
> »Et emne som ulvene »skampuler.«
>

Det undrer mig ikke, at han anvender gøglerbådens jargon.

http://www.goeglerbaaden.dk/

BW # 163

Ranger (AGF)

Indlæg af Ranger (AGF) »

Du kan da ikke anvende betegnelsen "klassiker" om et så nyt opgør, som FCM-AaB. Når det netop er AGF-AaB, der bliver omtalt som en klassiker, er det jo på grund af de historiske opgør in mente. Jeg ved godt, at I har et anstrengt forhold til traditioner og historie, da i stadig er spæd som fodboldklub.
Der er jo også mange der mener, at FCK-BIF kan gå som en klassiker, da FCK kun er knap ti år gammel.
Så kan man til gengæld kalde kampene så meget andet, men FCM-AaB bliver sgu ikke klassiker de næste mange mange år.
Ja, allerede hvis Vejle rykker op, så begynde man igen at tale om store jyske klassikere i opgørerne mellem Vejle og AGF og AaB, da holdene har kæmpet utallige kampe i tidens løb.

JesperK

Indlæg af JesperK »

Har du aldrig hørt begrebet "instant classic" Herr Ranger? ;-)

Selvf. er det ikke en historisk klassiker, det er/var i år et jysk topopgør og det var en god kamp. Klassiker gør ikke per automatik gode kampe, selvom det kan hjælpe på intensiteten, hvis der er mange minder forbundet i opgørene.

Generelt for medier især er ordene traditionel og klassisk blevet lidt for hverdagsagtige.

BW # 163

Indlæg af BW # 163 »

Så kald det en ny-klassiker.

Det siger jo en del om hvad vej vinden blæser i dansk fodbold.

AGF-AAB kan jo også kaldes en amatør-klassiker, eller en Hooligan-klassiker....

BW # 163
- klassiker

JesperK

Indlæg af JesperK »

Arrr.. 6 år og så allerede ny-klassiker? Tja, det er jo bare ord, jeg er egentlig ligeglad.

Glæder mig ligemeget om det så er AaB eller AGF, vi skal møde.

Ranger (AGF)

Indlæg af Ranger (AGF) »

Jeg siger jo også, at man bare må kalde det noget andet. Kald det top-opgør, "slaget om Jylland" (når det nu er de to højest placerede jyske hold) og lignende.
Ser ingen grund til at bringe ordet "klassiker" ind i det hele. Det er jo lidt at voldtage begrebet, og pludseligt står man med 2-3 klassikere i hver runde, da kun to hold rykker ud hver sæson, og resten jo åbenbart må spille ny-klassikere.

YahooSeeker [Bot]

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Ja der er ingen tvivl om at FCM-AaB er de to største klubber i Jylland, nu sakl vi bare brande kampene på den måde, således at der kommer mere end 10000 til hver kamp. Rent sportsligt er det jo absurd, at AGF skal være part i kampen om Jylland... Derfor lad de to bedste jyske hold spille kampen om Jylland, nemlig FCM og AaB!

Besvar