Hej Alle,
Jeg ved der har været skrevet og sagt meget om Izunna de sidste par dage - hvor især Glen har været ude at forsvare ham. Det vi så i går var en overtænding og der er ikke langt til næste gang Izu skal igang med at afsone flere spilledages karentæne.
Hvad skal der til for at han gemmer bissespillet væk, og bruger alt sine energi på at rydde elegant og effektivt op - ingen tvivl om at han er en dygtig skraldemand, men han er suverænt i førertrøjen når det gælder flest gule og røde kort i sæsonen, og dermed tænker jeg at det automatisk giver ekstra opmærksomhed fra dommerne.
Kunne det være en mulighed at lave rotation med Femi, især hvis sidstnævnte kommer på niveau?
/Kim
Izunna Uzochukwu
- FCM Fan nr. 1
Re: Izunna Uzochukwu
På trods af hans til tider hårde spil har i haft enorm succes.
Det vil være en kæmpe fejl at indføre et rotationsprincip med ham - både fordi han qua sine kort automatisk roterer, og fordi forårssæsonen er så komprimeret som den er, og alle kampe derfor er pivvigtige. Så skal vi stille så stærkt som muligt hver gang og der indgår han i startelleveren.
Jeg kan kun se ham blive sparet i en kamp inden kampen mod AaB eller FCK hvis han er i overhængende karantænefare, og vi samtidig har en fuldgod erstatning som Femi i topform, og der er vi langtfra pt.
Det vil være en kæmpe fejl at indføre et rotationsprincip med ham - både fordi han qua sine kort automatisk roterer, og fordi forårssæsonen er så komprimeret som den er, og alle kampe derfor er pivvigtige. Så skal vi stille så stærkt som muligt hver gang og der indgår han i startelleveren.
Jeg kan kun se ham blive sparet i en kamp inden kampen mod AaB eller FCK hvis han er i overhængende karantænefare, og vi samtidig har en fuldgod erstatning som Femi i topform, og der er vi langtfra pt.
Fcm - Historiens bedste mestre!!!
Jeg er delvist enig med dig.
Ja Izu spiller hårdt og mange gange også over stregen og han får raget for mange kort til sig, og det er da virkeligt eskaleret i den her sæson hvor han har fået 68 strafpoint hvorimod sidste sæson hvor han fik 42 for en hel sæson. Til sammenligning har feks. Erik Sviatchenko fået 99 strafpoint i alle hans 4 suppesæsoner.
Jeg mener dog ikke man skal tage ham af holdet, vi har hentet Femi til netop at dække for Izu når han får karantæne da de ligner hinanden meget i spillestil.
Plus han virkeligt en nøglespiller for os i den rolle han spiller, den måde han beskytter forsvaret på er en af forklaringerne på at vi har lukket mindst mål ind i hele sæsonen.
Ja Izu spiller hårdt og mange gange også over stregen og han får raget for mange kort til sig, og det er da virkeligt eskaleret i den her sæson hvor han har fået 68 strafpoint hvorimod sidste sæson hvor han fik 42 for en hel sæson. Til sammenligning har feks. Erik Sviatchenko fået 99 strafpoint i alle hans 4 suppesæsoner.
Jeg mener dog ikke man skal tage ham af holdet, vi har hentet Femi til netop at dække for Izu når han får karantæne da de ligner hinanden meget i spillestil.
Plus han virkeligt en nøglespiller for os i den rolle han spiller, den måde han beskytter forsvaret på er en af forklaringerne på at vi har lukket mindst mål ind i hele sæsonen.
- FCM Fan nr. 1
Izunna er fortsat i vælten i dagens EB.
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 236596.ece
Jeg havde nok gerne set ham forbigå journalisten i tavshed i dette tilfælde.
Jeg gad for øvrigt godt gense de advarsler og udvisninger han har fået i sæsonen. Mener at huske at flere af dem var usædvanligt tynde.
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 236596.ece
Jeg havde nok gerne set ham forbigå journalisten i tavshed i dette tilfælde.
Jeg gad for øvrigt godt gense de advarsler og udvisninger han har fået i sæsonen. Mener at huske at flere af dem var usædvanligt tynde.
Fcm - Historiens bedste mestre!!!
Syntes at Izunna får givet udtryk for sin problemstilling på en god måde. Der er øget fokus på ham hvilket også er ok. Men hvis han ikke tager tacklingerne med modstanderne så kan han egentlig lade være at spille. Klart han skal undgå stemplinger og andet der giver direkte rødt. Men om han får et gult i alle de kampe han spiller vil for mig være et udtryk for at han går præcist til grænsen. Men klart vi skal undgå at komme i undertal. Og vores spillere må ikke lave deciderede svinestreger.
Tony D'Amato: On any given Sunday you're gonna win or you're gonna lose. The point is - can you win or lose like a man?