FCM - SE

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Kent

Re: FCM - SE

Indlæg af Kent »

Vejen til DM-guld er brolagt med grimme sejre. Hvem har sidst spillet en god kamp mod SE?
Pointene er det eneste, der tæller og jeg tager gerne en lignende sejr på søndag.
Vi skal ikke brokke os over at vinde, når vi spiller dårligt. Det er kampe som disse, der kan ende med at skabe en fantastisk maj-dag.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Persian_Wolf skrev:- Petter Anderson er Man Of the Match. Selvom han kun spillede 2.halveg, var hans comeback rigtig god. Hans løb, skarpe driblinger og overblik var afgørende for, at vi trods alt havde kontrol i en MEGET vigtig fase af kampen. Så vigtigt, at han er tilbage. Han skal simpelthen starte inde mod Aab.
Jeg synes ikke Petter Anderson havde "rust", jeg synes han virkede mere klar end Rømer og Izunna i dag.
Dejligt at se Petter i gang igen, men vi får ham ikke at se mod AaB. Han har karantæne.

Brugeravatar
Persian_Wolf
Geografisk sted: Esbjerg

Indlæg af Persian_Wolf »

Kent skrev:Vejen til DM-guld er brolagt med grimme sejre. Hvem har sidst spillet en god kamp mod SE?
Pointene er det eneste, der tæller og jeg tager gerne en lignende sejr på søndag.
Vi skal ikke brokke os over at vinde, når vi spiller dårligt. Det er kampe som disse, der kan ende med at skabe en fantastisk maj-dag.
Problemet er bare, at vi ikke spiller vores eget spil. Sønderjyskes spil må bare ikke ødelægge vores i så høj en grad, at vi nærmest spiller på DERES præmisser på VORES bane. Så jo, jeg brokker mig meget over spillet. Der er for mange kampe tilbage til at kunne se bort fra spillets udvikling i dag.

Woop Woop!

Brugeravatar
Persian_Wolf
Geografisk sted: Esbjerg

Indlæg af Persian_Wolf »

Kent skrev:
Persian_Wolf skrev:- Petter Anderson er Man Of the Match. Selvom han kun spillede 2.halveg, var hans comeback rigtig god. Hans løb, skarpe driblinger og overblik var afgørende for, at vi trods alt havde kontrol i en MEGET vigtig fase af kampen. Så vigtigt, at han er tilbage. Han skal simpelthen starte inde mod Aab.
Jeg synes ikke Petter Anderson havde "rust", jeg synes han virkede mere klar end Rømer og Izunna i dag.
Dejligt at se Petter i gang igen, men vi får ham ikke at se mod AaB. Han har karantæne.
Øv øv! Hans overlegenhed ville være guld i den kamp. Håber ikke Rømer pådrog sig en skade.

Woop Woop!

Noe

Indlæg af Noe »

Der var absolut ingen overraskelser i denne kamp. Det er jo som at køre en rerun på tidligere opgør mod SE. De er bare mestre i at ødelægge vores spil. For mig at se, er der ingen grund til at fokusere på det negative. Lad os i stedet glæde os over:

En ægte torjäger i Duncan. Han er i kampe som denne forskellen på FCM 13/14 og tidligere år.

At drengene stod for presset. Den kamp SKULLE vindes. Og det blev den. Det blev for alvor farligt en enkelt gang, men det var også det. Fint forsvarsspil af de bagerste, og fantastisk ro fra Lössl.

At vi fik Andersson med igen. Han mangler en del offensivt, men der var en anden ro på, da han kom ind.

At vi er sikre på 1. pladsen, når der uddeles penge igen.

Sylvester

Indlæg af Sylvester »

Persian_Wolf skrev:
Syntes nu han spillede med høj offensiv spildprocent, i øvrigt sammen med Poulsen og for mange gode situationer blev smidt nemt væk.

Izunna må vel næsten også have fået karantæne til mod AaB?

Noe

Indlæg af Noe »

Sylvester skrev:
Syntes nu han spillede med høj offensiv spildprocent, i øvrigt sammen med Poulsen og for mange gode situationer blev smidt nemt væk.

Nej, han slipper. Spørgsmålet er så, om han er der hvor han skal være mentalt ifht. en topkamp.

Brugeravatar
FCM Fan nr. 1

Indlæg af FCM Fan nr. 1 »

Kent skrev:Vejen til DM-guld er brolagt med grimme sejre. Hvem har sidst spillet en god kamp mod SE?
Det er pænt rigtigt skrevet. Vi står nu med.en stor sætbold mod AAB. De har også momentum men det bliver en helt anden kamp end Sønderjyske, der pt. spiller bedre end deres placering. Det bliver et Brag ....alle mand til AALBORGGGGGGGGG..... :twisted:
Fcm - Historiens bedste mestre!!!

Brugeravatar
FCM Fan nr. 1

Noe skrev:
Sylvester skrev:

Nej, han slipper. Spørgsmålet er så, om han er der hvor han skal være mentalt ifht. en topkamp.
Den må du vist uddybe? Han er en af de spillere der konsekvent hat leveret fra øverste hylde, og en kraftig medvirkende årsag til at vores defensiv er så stærk.

At drøfte om han lige pludselig ikke er mentalt klar til sæsonens vigtigste kamp, det er gak-gak.

Ja han spiller hårdt, men ikke svinsk. Stor forskel.

FCMVIC

Indlæg af FCMVIC »

FCM Fan nr. 1 skrev:
Noe skrev:
Sylvester skrev:

Den må du vist uddybe? Han er en af de spillere der konsekvent hat leveret fra øverste hylde, og en kraftig medvirkende årsag til at vores defensiv er så stærk.

At drøfte om han lige pludselig ikke er mentalt klar til sæsonens vigtigste kamp, det er gak-gak.

Ja han spiller hårdt, men ikke svinsk. Stor forskel.
For mig er den mest overvurderede FCM spiller Izunna.

Svine held at han ikke ryger ud i dag.

Der er et helt klart problem med Izunna, og Rømer gjorde det jo udmærket i dag og en Femi i fremtiden vil presse sig på..

Brugeravatar
FCM Fan nr. 1

Ja da, årets talent på akademiet i 2010 og årets spiller i FCM i 2012.

:?:

Jeg mener han har store kvaliteter både defensivt og offensivt. Hans klejne størrelse og kampvægt gør kun hans succes endnu mere imponerende. Meget få spillere besidder hans defensive kvaliteter og kreativiteten og overblikket i spillet fremadrettet. Et punkt han kan forbedre er dog hans afslutninger. Men bortset fra det er han noget nær komplet.

Brugeravatar
DenStolteJyde

Indlæg af DenStolteJyde »

FCM Fan nr. 1 skrev:Ja da, årets talent på akademiet i 2010 og årets spiller i FCM i 2012.

Jeg mener han har store kvaliteter både defensivt og offensivt. Hans klejne størrelse og kampvægt gør kun hans succes endnu mere imponerende. Meget få spillere besidder hans defensive kvaliteter og kreativiteten og overblikket i spillet fremadrettet. Et punkt han kan forbedre er dog hans afslutninger. Men bortset fra det er han noget nær komplet.

Afslutninger er også et punkt han har forbedret.. Der var jo en periode hvor han ligefrem havde forbud mod at sparke på mål..

Dog er det at sparke mål jo nok heller ikke den vigtigste opgave for en defensiv midtbane..

Brugeravatar
FCM Fan nr. 1

DenStolteJyde skrev:
FCM Fan nr. 1 skrev:Ja da, årets talent på akademiet i 2010 og årets spiller i FCM i 2012.

Afslutninger er også et punkt han har forbedret.. Der var jo en periode hvor han ligefrem havde forbud mod at sparke på mål..

Dog er det at sparke mål jo nok heller ikke den vigtigste opgave for en defensiv midtbane..
Ja der er stadig plads til forbedringer, men de er blevet bedre med tiden. Jeg læste et sted at han er den spiller med flest bolderobringer pr. Kamp i ligaen, mener det er 20. Dertil også den med flest succesfulde tacklinger i snit.

Men igen FCMVIC mener også at Jakob Poulsen er temmelig overvurderet og han er immervæk nu landsholdsspiller.

Jeg kan ikke tage kritikken af Izunna seriøst. Han har dummet sig et par gange i indeværende sæson, indrømmet, men overall har han været outstanding.

Lige netop mod AaB får han en helt central rolle, og sidste gang dominerede han dem også.

Brugeravatar
DenStolteJyde

Indlæg af DenStolteJyde »

FCM Fan nr. 1 skrev:
DenStolteJyde skrev:

Ja der er stadig plads til forbedringer, men de er blevet bedre med tiden. Jeg læste et sted at han er den spiller med flest bolderobringer pr. Kamp i ligaen, mener det er 20. Dertil også den med flest succesfulde tacklinger i snit.

Men igen FCMVIC mener også at Jakob Poulsen er temmelig overvurderet og han er immervæk nu landsholdsspiller.

Jeg kan ikke tage kritikken af Izunna seriøst. Han har dummet sig et par gange i indeværende sæson, indrømmet, men overall har han været outstanding.

Lige netop mod AaB får han en helt central rolle, og sidste gang dominerede han dem også.

FCM er alt i alt temmelig overvurderet.. Tænk at vi kun fører med sølle 5 point ned til den nærmeste forfølger.. Det er da godt nok for dårligt..

(Ironi kan være anvendt)

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Jeg må hægte mig på Noe og Kents kommentarer her.
Noe skrev:For mig at se, er der ingen grund til at fokusere på det negative. Lad os i stedet glæde os over:

At drengene stod for presset. Den kamp SKULLE vindes. Og det blev den. Det blev for alvor farligt en enkelt gang, men det var også det. Fint forsvarsspil af de bagerste, og fantastisk ro fra Lössl.
SønderjyskE ville være Danmarksmestre, hvis det handlede om at slå modstanderens spil i stykker. Det gør de rask væk også mod FCK, BIF og AaB. Jeg priser mig lykkelig over, at vi har de midler, der skal til for at udnytte de sparsomme tilbud, vi får. Duncan bliver ved med at vise klassen, vi lukker næsten helt af bagude, og vi hamrer et hjørnespark ind for 117. gang i sæsonen (cirka). Jeg ved ikke, hvad Priske har fortalt drengene, når der trænes dødbolde, men det virker!

JA TAK til uskønne arbejdssejre!

Besvar