Brøndbys nedtur

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
Brugeravatar
Ravnen

Re: Brøndbys nedtur

Indlæg af Ravnen »

Lidt spøjst, med tanke på hvor heftigt BIF selv lige har handlet ind: http://www.bt.dk/superligaen/broendby-b ... -koebehold

:)

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

http://www.bold.dk/nyt/Avis-Meulensteen ... l-Makienok

Hvis fulham betaler 30 millioner for Makienok så har de s.. for mange penge. 15-20 mill. mere burde han ikke koste.
Men vi kan da håbe, at Brøndby sælger ham, for de har nok brug for pengene. Det vil dermed gøre Brøndbys chancer for en topplacering betydelig mindre.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Ja, nu vil Brøndby til at have en størrere del af tv pengene og forsøger at få FCK med på den, men de siger heldigvis nej.
Brøndby kunne bare lade være med alle de dyre indkøb, ellers må de kravle op i tabellen for at være berettiget til flere tv penge.
De skal ikke bare tro at fordi man er en af de største klubber, så får man per automatik flere penge.
Gør jer fortjent til pengene ellers gå konkurs i storsnudede københavnere.
I er til at blive træt af at høre på.

http://www.bold.dk/nyt/FCK-nej-til-Broe ... ngeforslag

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Det er både grådigt og usportsligt. De er også startet som et lille hold, der krøb op gennem rækkerne. Sådan skal hold i fremtiden da også have mulighed, for at komme fra ingenting og op i toppen.
Hvis to klubber skulle favoriseres på forhånd, så ville de altid have en fordel, og sportsligt ville det være skævt.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Så har "Det nye Brøndby" valgt at gå enegang i forhold til TV aftalen, og melder sig ud af fællesskabet. Det nye Brøndby er sandelig nyt, for den grådighed og egoisme tror jeg ikke vi havde set under Bjerregaard.

Det er stærkt af FCK, at de forsætter med at være solidariske, selvom Brøndby helt sikkert har forsøgt at lokke dem.

http://www.bt.dk/superligaen/fck-direkt ... ens-vaerdi

http://www.bt.dk/superligaen/broendby-g ... -tv-aftale

Jeg håber virkelig Brøndby brænder nallerne på det her ;)

Noe

Indlæg af Noe »

Det lugter af en exitstrategi fra Aldo og co. Scor en hurtig fortjeneste uden blik for de fremtidige konsekvenser, og sælg så ud af aktierne. Så kan han også tage på sponsortur med FCK igen, uden at nogen løfter et øjenbryn. Herlig fyr.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Jeg synes, at det er meget interessant at se, hvad der sker med dette. Jeg er ikke i tvivl om, at BIF i hvert fald på den korte bane, vil kunne få flere tv-penge ud af en enegang, end de ville få hvis de ender udenfor top-4 med den nuværende aftale. Men til gengæld, tror jeg heller ikke, at de vil være i stand til at få flere penge, end hvis de vandt DM med den nuværende aftale. Men ønsket fra BIF er vel netop også, at gøre sig uafhængig af de sportslige resultater, og sikre sig en stabil høj tv-indtægt lige meget hvad.

Det interessante er, hvordan de andre klubber reagerer, og hvordan de i så fald vil 'straffe' BIF. Det eneste, som BIF har rettigheder til, er jo deres egne hjemmekampe, dvs 16-17 kampe om året. Det er altså ikke videre attraktiv for en kanal, at have så lidt. Det er svært at bygge noget ordentlig tv op om så få kampe, hvor der jo ville kunne gå 3-4 uger mellem tv-udsendelser.

Samtidig kan de andre klubber jo forringe BIFs produkt voldsomt. Hvis det er en solo-aftale BIF har, så er de andre klubber jo ikke forpligtigede til at stille op til interview hverken før, under eller efter kampen. Ergo vil tv-produktet forringes betydeligt, da det jo vil være rent BIF-klub tv - og det vil trods alt være en begrænset målgruppe.

Så kan det godt være, at BIF vil gengælde ved ikke at deltage i interviews ifm udekampe, men der er det trods alt kun 1 ud af 12 klubber, der mangler kommentarer fra, mens det vil gælde for 1 ud af 2 klubber for BIFs tv-aftale. Ydermere vil BIF jo forringe deres eget produkt og deres egen værdi (deres eksponering), hvis ikke de deltager i interview ifm halvdelen af deres kampe. For de andre klubber vil det kun være ifm 1-2 kampe ud af 33, hvilket ikke vil betyde det store. Ligesom tv-kanalen vil have mange andre klubber at fylde op med, så savnet af BIF ikke bliver stort. Det eneste BIF har at fylde op med for deres tv-kanal er mere BIF.....Så her vil omkostningerne være klart størst for BIF.

Så det bliver spændende at se, hvordan det udvikler sig over de næste måneder.

Noe

Indlæg af Noe »

Kent skrev:
Det interessante er, hvordan de andre klubber reagerer, og hvordan de i så fald vil 'straffe' BIF.
Indtil videre synes jeg at klubberne har reageret overraskende skarpt. Jeg har set interviews med FCK, FCN, OB, ÅB og FCM. Det ser koordineret ud, for de kommer næsten alle med de samme udtalelser, incl. slet skjulte trusler. Spændende at se, hvor langt de er villige til at gå.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Noe skrev:
Kent skrev:
Det interessante er, hvordan de andre klubber reagerer, og hvordan de i så fald vil 'straffe' BIF.
Indtil videre synes jeg at klubberne har reageret overraskende skarpt. Jeg har set interviews med FCK, FCN, OB, ÅB og FCM. Det ser koordineret ud, for de kommer næsten alle med de samme udtalelser, incl. slet skjulte trusler. Spændende at se, hvor langt de er villige til at gå.
Og en anden parameter, er jo kamptidspunkter. Der skal der jo ske en eller anden koordinering med de andre kampe. Klubberne kan ikke selv ændre kamptidspunkt - det skal godkendes, og er de andre interesserede i at godkende BIFs forslag? BIF kunne meget let ende med ikke så attraktive spilletidspunkter.....
Jeg håber, at de andre 11 klubber holder sammen. Men det er klart, at hvis BIF pludselig kan præsentere en tv-aftale, der er dobbelt så god som DM-vinderens, så kan FCK og andre blive fristet til også at bryde ud....

Noe

Indlæg af Noe »

En fornem artikel, der forklarer en sag, som er ved at ryste dansk topfodbold: http://www.b.dk/sport/broendby-ville-ba ... -vaere-med

Det er altså ret vildt det her. Brøndby kan kun komme tilbage, hvis alle de andre 11 er enige om det. Og hvorfor er det vigtigt? Fordi de andre har nogle ret voldsomme pressionsmidler mod BIF, hvis de går enegang. Iflg. @ffjeldgaard på twitter drejer det sig om bla. om DBUs mulighed for at lægge kamptidspunkt (lyder 22:00 mandag aften fristende?), og at DBU selv (til en hvis grad) kan kræve et fee af BIFs medieindtægter. Foruden selvfølgelig de midler Kent har nævnt ovenfor, som de andre klubber har.

Stemningen lige nu blandt de andre klubber er iskold overfor Aldo. Spørgsmålet er derfor, om han overhovedet kan komme tilbage, hvis han ikke kan finde millionerne.

Mødet mellem klubberne eksploderede åbenbart da:
Flemming Fjellgaard på Twitter skrev:Brøndbys PowerPoint viste ny salgsmodel, som andre kaldte utopisk, og en fordelingsnøgle, der gav peanuts til de mindste og guld til to.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jeg synes det lugter lidt af, at økonomien i Brøndby er ved at brænde sammen igen.

Samtidig er det jo også en erkendelse af at de sportsligt ikke kan være med, når de ikke tror at de kan opnå de resultater der skal til for flere penge...

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

"Det nye Brøndby" beskylder DBU for udanske metoder :roll:

http://jyllands-posten.dk/sport/fodbold ... e-metoder/

Men det er åbenbart ikke udansk at melde sig ud af fællesskabet i et udslag af regulær grådighed... ;)

Brugeravatar
PH1978

Indlæg af PH1978 »

Lige i den her, vil jeg give Brøndby ret.

Vilfort sad i et eliteudvalg, sagen vedrører en tv-aftale. De to ting har ikke noget med hinanden at gøre.

974

Indlæg af 974 »

PH1978 skrev:Lige i den her, vil jeg give Brøndby ret.

Vilfort sad i et eliteudvalg, sagen vedrører en tv-aftale. De to ting har ikke noget med hinanden at gøre.
Overhovedet ikke..

Brøndby deltager i en landsdækkende turnering ejet af DBU

DBU har deltagelse af en række fodboldklubber, som med hinanden og af hinanden forsøger at skabe en fornuftig ligeværdighed.

Brøndby vælger så at hoppe fra noget SÅ centralt som en TV-aftale, som alle klubberne har brugt tid og masser af kræfter på at få optimeret igennem en pokkers masse år

Det er blandt andet også de andre klubbers skyld at Brøndby i det hele taget har formået at kunne tjene så mange penge på TV-kampe, og via det fået en masse fans fra hele landet

I mine øjne er det bare helt ok at de så ryger væk fra nogle af de andre aktiviteter som de andre klubber bruger tid og energi på!

Besvar