Naturligvis er der forskel på offensiv og defensiv spillere på den front, det er jeg enig i. Men derfor skal der altså bare et virkeligt stort navn til før det har den effekt. Allan Simonsen og Preben Elkjær i Vejle er et godt eksempel, men der var også tale om stjerner på et helt andet niveau, og spillere alle danskere elskede for deres præstationer på landsholdet.Lupus1999 skrev:Uden at fornærme nogen af dem du nævner, så har de ikke samme publikumsappel som en tryllekunstner som Zidan har. Jeg kan finde teoretiske kilder i sportsøkonomien, som bakker min påstand op.jonas386 skrev:Khalid Boulharouz, Mellberg eller Kahlenberg er alle kæmpestore navne, men de alene hiver jo ikke 1000 mennesker på stadion. Så at Zidan skulle kunne gøre det virker useriøst.Desuden så har Zidan et brand, som er ubetaleligt rent pr-mæssigt for en dansk klub
At Zidan stadig omtales i medierne er kun pga han indimellem havner i nogle uheldige sager. Og så stort et brand er Zidan jo heller ikke, dygtig fodboldspiller, ingen tvivl, men noget mega brand er han jo ikke. At FCM ville kunne hive hans løn hjem igen på baggrund af indtægter og trøjesalg, med mere virker usandsynligt når man ser på hvordan det forholder sig med andre store spillere i suppen.
Iøvrigt, samme omtale tilfalder til en lang række spillere i udlandet, både danskere og spillere der aldrig har sat sine fødder i suppen. Så meget medietid omhandler heller ikke Zidan.
Og uden det er en direkte afledt af Kahlenbergs og Boulharouz´s indlemmelse i BIF truppen, så kan jeg oplyse dig om, at tilskuertallet i BIF i denne sæson, er steget med 76.6 procent. Det er selvfølgelig ikke grunden alene, men det kan ikke udelukkes at et vis antal tilskuere, er kommet på grund af de to spillere.
Zidan
Re: Zidan
-
Hvasser
Det slår hovedet på sømmet for mig - Zidan har jo en kæmpe publikumsappel fra de gode gamle dage hvor der blev sunget "For her - Reger -Ulvene fra Midtjylland" på SAS Arena.Lupus1999 skrev: Uden at fornærme nogen af dem du nævner, så har de ikke samme publikumsappel som en tryllekunstner som Zidan har.
Han er personificeringen på de gode dage i Midtjylland(sammen med Erik Rasmussen), og det vil være en fryd at få ham tilbage.
Jeg oplever i øvrigt stadig at folk, som ikke følger FCM i tykt og tyndt, nævner Zidan og den famøse åbningskamp på SAS Arena som en kæmpe oplevelse og som noget af det bedste fodbold de har set live. De kan lokkes tilbage på stadion - ihvertfald til nogen kampe(Vi må så i øvrigt håbe at AB rykker op så vi kan få en gentagelse!)
Det er lidt svært med dynamiske effekter, men folk husker Zidan - og det må betyde flere indtægter...
Mellberg og Kanibalen er store navne, men ikke nogen man forbinder med Olé-bold - det gør man til gengæld med Kahlenberg, og jeg tror da også mange Brøndby-fans er glade for at "Kalle" er vendt hjem. Det er ikke normalt at danske klubber offentliggøre hvor mange trøjer der er solgt med hvert spillernavn, men jeg er sikker på at Kahlenberg i en sådan opgørelse ville ligge i toppen - og det vil Zidan helt sikkert også hvis han vender hjem.
Om det så alene kan bære hans løn, det er spørgsmålet. Men det kræver vi vel heller ikke normalt af vores spillere..?
Det er ihvertfald en glidebane at hente spillere ind for at skabe omsætning, så han skal selvfølgelig også have noget spillemæssigt at byde på - og det er jo nok det helt store spørgsmål her. Hvis parameter nummer ét er omsætning så burde vi lokke Allan Simonsen ud af pensionen og give ham nogen kampe, han er vel Danmarks mest populære mand lige pt.
Zidan udtaler til dagens HF, at han gerne vil tilbage til DK og helst FCM - "- Jeg håber på, FCM kommer ud af efteråret med et godt forspring, og at de kan vinde mesterskabet. Så vil jeg være glad og stolt på deres vegne, siger Mohamed Zidan, som samtidig slår fast, at han ikke ville have noget imod at trække i ulvetrøjen i foråret.
- Jeg er klar, men det kræver, at jeg kommer ud af kontrakten hernede, og det er ikke i mine hænder. Men hvis muligheden er der, er jeg klar, gentager Mohamed Zidan."
Steinleins kommentar:
http://aoh.dk/artikel/steinlein-en-dr%C ... an-tilbage
- Jeg er klar, men det kræver, at jeg kommer ud af kontrakten hernede, og det er ikke i mine hænder. Men hvis muligheden er der, er jeg klar, gentager Mohamed Zidan."
Steinleins kommentar:
http://aoh.dk/artikel/steinlein-en-dr%C ... an-tilbage
Jamen for pokker da, det har jo netop været den manglende evne til at holde investering op mod potentielt output der har været ved ar slå FCM ihjel og derfor man har foretaget den ene sindsyge spillertransfer efter den anden!Hvasser skrev: Om det så alene kan bære hans løn, det er spørgsmålet. Men det kræver vi vel heller ikke normalt af vores spillere..?
Selvfølgelig skal man kunne kræve at en investering skal kunne tjene sig selv hjem. Vi har sikkert ikke krævet det, men det SKAL man sgu i fremtiden, for ellers kan man vist lige så godt pakke sammen.
-
Hvasser
Jeg tror du misforstår mig:Sylvester skrev: Selvfølgelig skal man kunne kræve at en investering skal kunne tjene sig selv hjem. Vi har sikkert ikke krævet det, men det SKAL man sgu i fremtiden, for ellers kan man vist lige så godt pakke sammen.
Det jeg mener er, at vi nok ikke kan forvente at en spiller henter hele sin løn ind i spillertrøjer og ekstra billetsalg. Hvis vi ønsker det, så foreslår jeg at hente Allan Simonsen.
Den ubekendte faktor er om de bidrager til at holdet får flere point, og dermed kommer højere op i rækken og får flere præmierpenge/tv-penge.
Det svar kan vi ikke få i et regneark, det handler om spillerens kvaliteter på banen.
Det er klart det ikke er spilletrøjer alene det kommer an på og det er ikke en beregning hvor du får et præcist svar, men du er nødt til at holde det op imod hvad du får af værdi i forhold til hvis du havde en anden spiller til at udfylde pladsen i truppen.Hvasser skrev:Jeg tror du misforstår mig:Sylvester skrev: Selvfølgelig skal man kunne kræve at en investering skal kunne tjene sig selv hjem. Vi har sikkert ikke krævet det, men det SKAL man sgu i fremtiden, for ellers kan man vist lige så godt pakke sammen.
Det jeg mener er, at vi nok ikke kan forvente at en spiller henter hele sin løn ind i spillertrøjer og ekstra billetsalg. Hvis vi ønsker det, så foreslår jeg at hente Allan Simonsen.
Den ubekendte faktor er om de bidrager til at holdet får flere point, og dermed kommer højere op i rækken og får flere præmierpenge/tv-penge.
Det svar kan vi ikke få i et regneark, det handler om spillerens kvaliteter på banen.
Skaber Bak f.eks. værdi for de 5-6 millioner som han koster på årsbasis, i forhold til hvis vi havde en spiller til kun 1/3 i løn til at dække den position? Det mener jeg entydigt man kan svare nej til og derfor har han været en dårlig investering.
Sylvester, du kigger jo kun på det, som du ser Bak præstere hver uge i 90 minutter på fodboldbanen. Har du tænkt på, at han også har en vigtig rolle som anfører og kulturbærer i klubben? Svært at sætte en pris på det, indrømmet, men at sige at han har været en dårlig investering er skudt over målet.Sylvester skrev: Skaber Bak f.eks. værdi for de 5-6 millioner som han koster på årsbasis, i forhold til hvis vi havde en spiller til kun 1/3 i løn til at dække den position? Det mener jeg entydigt man kan svare nej til og derfor har han været en dårlig investering.
-
Hvasser
Der er mange ting som spiller ind i forhold til om en spiller er en god investering i mine øjne, og det kan ikke bare gøres op i minutter på banen divideret med løn.
Kampgejst, klubfølelse, humør, attitude, udstråling, væremåde over for de unge, inspiration, deltagelse i andre aktiviterer - såsom træninger i samarbejdsklubberne og sponsorarrangementer, det spillemæssige niveau...
Jeg er med på at Bak får en god løn, men det afspejler også at han blev hentet ind som anfører, og som en investering som skulle hjælpe os i de bedste år af hans karriere. Og den slags koster. Han kunne jo nok ha' fået en bedre løn andre steder, men han valgte at vende hjem og det synes jeg virkelig vi skal værdsætte. Bak er nu også en helt anden diskussion efter min mening - klubmanden, anføreren - det er og bliver Zidan ikke.
Han kan komme med noget helt andet - og det håber jeg da han gør.
Wiki skriver at Zidan er tysk statsborger, så vi burde se at få ham hentet ind til en prøvetræning - han har jo ikke nogen karantæne-periode som Femi havde efter hans kontrakt i Holland løb ud.
Kampgejst, klubfølelse, humør, attitude, udstråling, væremåde over for de unge, inspiration, deltagelse i andre aktiviterer - såsom træninger i samarbejdsklubberne og sponsorarrangementer, det spillemæssige niveau...
Jeg er med på at Bak får en god løn, men det afspejler også at han blev hentet ind som anfører, og som en investering som skulle hjælpe os i de bedste år af hans karriere. Og den slags koster. Han kunne jo nok ha' fået en bedre løn andre steder, men han valgte at vende hjem og det synes jeg virkelig vi skal værdsætte. Bak er nu også en helt anden diskussion efter min mening - klubmanden, anføreren - det er og bliver Zidan ikke.
Han kan komme med noget helt andet - og det håber jeg da han gør.
Wiki skriver at Zidan er tysk statsborger, så vi burde se at få ham hentet ind til en prøvetræning - han har jo ikke nogen karantæne-periode som Femi havde efter hans kontrakt i Holland løb ud.
En anfører som blev degraderet til højre back fordi han ikke kunne holde hovedet koldt i kampene.hviid skrev:Sylvester, du kigger jo kun på det, som du ser Bak præstere hver uge i 90 minutter på fodboldbanen. Har du tænkt på, at han også har en vigtig rolle som anfører og kulturbærer i klubben? Svært at sætte en pris på det, indrømmet, men at sige at han har været en dårlig investering er skudt over målet.Sylvester skrev: Skaber Bak f.eks. værdi for de 5-6 millioner som han koster på årsbasis, i forhold til hvis vi havde en spiller til kun 1/3 i løn til at dække den position? Det mener jeg entydigt man kan svare nej til og derfor har han været en dårlig investering.
At sige at investeringen i ham har forrentet sig, er vist et skud ud af stadion. Du er jo nødt til anlægge en budgetbetagtning på det her.
Alt den snak om kulturbærer giver jeg ikke meget for, med den på kan du jo retfærdiggøre alting. Så kan han jo også får 10 millioner i løn om året. Mener du så stadigvæk han ville være en god investering?
Til syvende og sidst har vi altså et regnskab vi skal stå til mål for. Balancerer det? Nej, vi er rent faktisk rigtigt mange millioner fra og har alt for store udgifter og lønomkostningerne er langt hovedparten af disse. Dette er et KÆMPE problem for FCM.Hvasser skrev:Der er mange ting som spiller ind i forhold til om en spiller er en god investering i mine øjne, og det kan ikke bare gøres op i minutter på banen divideret med løn.
Din tankegang er romantisk og naiv, men mener ikke den hører hjemme i forretningsverdenen og FCM er først og fremmest en forretning. Bak får en kæmpe løn i forhold til de indtægter vi har at gøre med og selvfølgelig er det da et problem og havde man haft muligheden for at gøre det om, er jeg 100% sikker på at Rune havde fortrudt signingen.
Fik vi Zidan tilbage til foråret, tror jeg vores mesterskabschancer stiger med 25%. Han har bare star quality på banen, og sådan noget mangler der i superligaen.
Så må man leve med lidt uro uden for banen, se bare alt det Lewandowski har lavet i Dortmund, Ribery i Bayern, Suarez i Liverpool og flere, de store egoer der kan gøre den store forskel for et hold, må man give lidt længere snor..
Så må man leve med lidt uro uden for banen, se bare alt det Lewandowski har lavet i Dortmund, Ribery i Bayern, Suarez i Liverpool og flere, de store egoer der kan gøre den store forskel for et hold, må man give lidt længere snor..
-
Hvasser
Jeg synes nu egentligt at jeg er rimelig pragmatisk anlagt på de fleste områder...Sylvester skrev: Din tankegang er romantisk og naiv, men mener ikke den hører hjemme i forretningsverdenen og FCM er først og fremmest en forretning. Bak får en kæmpe løn i forhold til de indtægter vi har at gøre med og selvfølgelig er det da et problem og havde man haft muligheden for at gøre det om, er jeg 100% sikker på at Rune havde fortrudt signingen.
Min holdning til det økonomiske er rimelig klar: Vi skal have en klub hvor økonomien hænger sammen, og som ca. går i 0 hvert år. Nogen år måske et underskud - nogle år, fx med spillersalg skal give overskud.
Du hater på Bak, og det er fair nok - det er subjektivt hvordan man synes han har gjort det.
Hvis vi kigger på Midtjylland som helhed så mener jeg at det vigtigste vi har er vores akademi og vores samarbejdsklubber i hele midt- og vestjylland. For at pleje disse bedst muligt, har vi blandt andet taget initiativ til at nogle superligaspillere engang i mellem kigger forbi og træner dem - her i blandt Bak. Ham kender ungerne, og han er et ikon i Midtjylland.
Jeg mener det er nødvendigt at vi giver noget til samarbejdsklubberne, og dette er en af de ting vi kan give dem - superligaspillere som alle ungerne kender og ser op til.
For spillerne på akademiet er det også godt at de kan se en "voksen" mand med klubhjerte som er vendt hjem til klubben - det håber jeg er inspiration for dem. Det er måske lidt romantisk, men hvis det inspirere bare én af dem til at gøre det samme efter en tur i udlandet så synes jeg det er givet godt ud.
Du misforstår. Jeg elsker Bak og den attitude han har.Hvasser skrev: Du hater på Bak, og det er fair nok - det er subjektivt hvordan man synes han har gjort det.
Koster han for mange penge i forhold til det budget vi har og får han for høje en løn? Entydigt og indiskutabelt JA! Det her kan bare ikke diskuteres når man ser på de regnskaber FCM laver og det bør der ikke være flere meninger om!