Debatside.dk

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Re: Debatside.dk

Indlæg af Acebone »

jonas386 skrev:Det er sgu ikke specielt sagligt at hive indlæg fra et andet forum herover for at få mig til at tage diskussionen her, ikke jeg har noget imod det, men hvis Acebone nu havde lidt balls havde han taget den på debatsiden.
Nu hev jeg sådan set bare citaterne herind for at andre kunne more sig over dem. De er sjove nok i sig selv. At det får dig til at fare til tasterne her er bare en (kalkuleret) bonus.

Jeg kan ikke se, hvad der er vundet ved at diskutere det på debatsiden, og hvordan det handler om "balls". Synes du, at du brug for backup, eller hvordan?

Selvom det nu og da kribler i fingrene for at give nogle håbløst ensidige kommentarer på debatsiden svar på tiltale, så har jeg forlængst bestemt mig for, at jeg ikke opretter en profil derinde. Det er sjov læsning, men niveauet er for lavt hos for mange til, at jeg gider at deltage i løjerne.

Mike80

Indlæg af Mike80 »

Hvorfor ikke tage stilling til min begrundelse omkring lokal rivalisering når nu du som du skiver "super gerne vil forstå den"? -skal det tolkes som om du nu har set lyset..

Mht. Til censuren på debatside.dk:

Du tager helt fejl:

Først fik jeg en advarsel for at være AaB kritisk som udebane fan, da dette ikke blev tolereret! Jeg henviste som svar til de nedskrevne og gældende retningslinjer hvor der meget direkte står at kritik af AaB naturligvis tolereres såfremt den holdes konstruktivt! Dette blev der ikke svaret på fra debatadmin.

Jeg inrapoterede herefter to indlæg hvor det ene var en personlig fornærmelse og hvor jeg i det andet blev sammenlignet med Jehovas vidner! (Dette er begge i klar strid med jeres nedskrevne retningslinjer om personlige angreb samt sammenligninger med religiøse retningen ikke tolereres) Som svar fik jeg at jeg nu var blevet banned, da admin. Havde gennemlæst mine indlæg og det for dem var klart at jeg udelukkende søgte provokation for derefter at anmelde svar?!

Jeg skrev og bad om eksempler! Dette fik jeg ikke men modtog istedet dette svar pr. Mail:

"Vi gider ikke bruge tid på dig. Du bliver ved med at fare til pennen, hver
gang der er det mindste du kan skrive om AaB, som du udmærket ved
provokerer andre brugere. Vi har nok at se til med at holde en ordentlig
tone i debatten, og når vi får udefrakommende brugere, så er snoren
kortere"

Det skal understreges at jeg på det tidspunkt havde være aktiv på debatside.dk i 7 dage og kun havde skrevet indlæg i forlængelse af en anden bruger mente at have begrundet statistik der helt klart viste at FCM-Køge var en større kamp for FCM end FCM-Viborg samt i hvorfor hade FCM tråden! Jeg blandede mig altså kun i tråde omhandlende FCM og blev alligevel udelukket på ovennævnte begrundelse?! Ved ikke hvordan du tolker da du jo som mange andre er godt indoktrineret af debatjuntaen men i min verden er det både overdrevet censur og dræbende for en rigtig debat med sådanne hjemmedomme...

Mike
Mike80

Everybody hates us we don't care...

Hvasser

Indlæg af Hvasser »

jonas386 skrev:Jeg har ikke set svarene før nu, er ikke på graven hver eneste dag. Prøvede at svare Acebone, efter hans indlæg, men om det er min browser, eller graven den er gal med ved jeg ikke. Mine indlæg bliver hvertfald cuttet hvis de har en vis længde. Eller så bliver de slet ikke oprettet.
Tekniske problemer med ulvegraven og din browser er selvfølgelig et problem, men så vidt jeg husker har tidligere givet udtryk for at det også sker andre steder, (bold.dk) - måske skulle du overveje at kopiere eller ligefrem skrive dine indlæg i et word-dokument så det ikke går tabt, bare fordi din browser crasher...

Om ikke andet, så ihvertfald de lange "seriøse" indlæg som fx. et svar på Acebones seneste indlæg eller Mike80s indlæg.

jonas386

Indlæg af jonas386 »

Nu hev jeg sådan set bare citaterne herind for at andre kunne more sig over dem. De er sjove nok i sig selv. At det får dig til at fare til tasterne her er bare en (kalkuleret) bonus.
Jeg må indrømme jeg stadig synes det er tyndt at man vil udråbe Curth som værende en legende i det midtjyske. Så ved jeg ikke hvad der er mest sjovt

Jeg har egentlig ikke brug for opbakning, jeg kan tage de hug jeg evt fortjener selv, men det er stadig småtyndt at skrive dem herinde, for det var jo kun for at få mig til at komme med en kommentar.

Ensidige kommentarer finder du alle steder, tvivler på det er værre på debatsiden end så mange andre steder, den slags kommentarer findes i større grad her end på debatsiden dog.

Mike, ja okay, det lyder mærkeligt, og måske ikke den mest oplagte bannings grund.

Brugeravatar
Acebone

Indlæg af Acebone »

jonas386 skrev:Jeg må indrømme jeg stadig synes det er tyndt at man vil udråbe Curth som værende en legende i det midtjyske. Så ved jeg ikke hvad der er mest sjovt
Mig bekendt har Steinlein ikke brugt ordet legende om Curth. Han har - sikkert med et vist glimt i øjet - sagt, at Curth var udødeliggjort i FCM på grund af de to mål mod Viborg. Og det er da fint nok - de to mål vil blive husket længe.
jonas386 skrev:Jeg har egentlig ikke brug for opbakning, jeg kan tage de hug jeg evt fortjener selv, men det er stadig småtyndt at skrive dem herinde, for det var jo kun for at få mig til at komme med en kommentar.
Du har åbenbart stadig problemer med at læse og forstå. Jeg vidste naturligvis godt, at du ville komme og forsvare dine håbløse skriverier, men jeg postede det, fordi det var tilpas sjovt. Det havde jeg også gjort, hvis det var en anden AaB'er som ikke nødvendigvis tager til genmæle. Det ville immervæk være underligt at gå ind og citere dig på debatsiden; folk derinde har jo set, hvad du skriver.
jonas386 skrev:Ensidige kommentarer finder du alle steder, tvivler på det er værre på debatsiden end så mange andre steder, den slags kommentarer findes i større grad her end på debatsiden dog.
Jeg synes nu oftere, jeg ser FCM omtalt som indavl, mongoler, idioter etc. på debatsiden end den anden vej rundt. Og i hvert fald 80 procent af debatsidebrugerne med den slags... sprogblomster har en rimelig forudindtaget holdning om, at alt, FCM gør, er forkert.

jonas386

Indlæg af jonas386 »

Acebone skrev: Jeg synes nu oftere, jeg ser FCM omtalt som indavl, mongoler, idioter etc. på debatsiden end den anden vej rundt. Og i hvert fald 80 procent af debatsidebrugerne med den slags... sprogblomster har en rimelig forudindtaget holdning om, at alt, FCM gør, er forkert.
Okay, jeg misforstod din pointe så, beklager.

Brugeravatar
Administrator

Indlæg af Administrator »

jonas386 skrev:Jeg har ikke set svarene før nu, er ikke på graven hver eneste dag. Prøvede at svare Acebone, efter hans indlæg, men om det er min browser, eller graven den er gal med ved jeg ikke. Mine indlæg bliver hvertfald cuttet hvis de har en vis længde. Eller så bliver de slet ikke oprettet..
Jeg har ikke selv oplevet problemer eller hørt fra andre. Har du prøvet fra en anden browser for at se om problemet også er der?

Brugeravatar
Administrator

Indlæg af Administrator »

Mike80 skrev:Først og fremmest: Fandme dejligt for dette forum at vi har en admin der ikke automatisk deler advarsler eller karantæner ud fordi en udebanefan (jonas) ytrer sig i kritiske FCM vendinger! Der kunne hans eget hjemmeforum lære meget.. Det ihvertfald gået op for mig (efter erfaring på egen hånd) hvorfor AaB fans generelt fremstår meget ukritiske og forherligende omkring alt hvad der hedder Lynge og Aalborg! -Det meget nemt når man ukritisk lader en admin. Styre "debatten" i samme linje som Kim jong il styrer Nordkorea! Censur af værste skuffe og dræbende for en regulær debat..
Takker. Vi prøver at holde højt til loftet, der skal være plads til forskellige meninger. Vi slår dog hårdt ned på når det bliver personligt.

jonas386

Indlæg af jonas386 »

Administrator skrev:
jonas386 skrev:Jeg har ikke set svarene før nu, er ikke på graven hver eneste dag. Prøvede at svare Acebone, efter hans indlæg, men om det er min browser, eller graven den er gal med ved jeg ikke. Mine indlæg bliver hvertfald cuttet hvis de har en vis længde. Eller så bliver de slet ikke oprettet..
Jeg har ikke selv oplevet problemer eller hørt fra andre. Har du prøvet fra en anden browser for at se om problemet også er der?
Jeg kan lige kigge når jeg kommer hjem igen. Er kun på mobilen resten af weekenden, men kan prøve mandag.

Brugeravatar
Acebone

Indlæg af Acebone »

Hehe, det er sgu meget sjovt at se, når der rent faktisk er nogle AaB-fans, der har klarsyn nok til at stikke lidt op for de ting, FCM gør rigtigt. Her er det et indlæg fra sulakvelidze:
Nu har jeg efterhånden vænnet mig til at tanken om, at FCM med stor sandsynlighed løber med mesterskabet. Og det er gået op for mig, at det slet ikke er så svært at acceptere. Ja, de er nogle bønder - og ja, Glen Riddersholm er helt utrolig kikset. Altså som i: HELT UTROLIG! Men de er ikke decideret usympatiske, og deres fodboldspil er om ikke sjovt at se på så i hvert til at holde ud at overvære. Meget ofte i modsætning til FCK's og ikke mindst Brøndbys.

Derudover er der også en vis fryd over, at københavnerpressen bliver sat på plads og gjort til grin. Tænk at overvurdere FCK så meget, at man på trods af seks point op i vinterpausen stadig ville gøre FCK til favoritter. Det vidner bare om en tillid til FCK, der opstår af ønsketænkning, og det er fint nok, at FCM sætter dem på plads.

Det er også fint nok, at de ikke hopper med på københavnerlegen med den underlige regel om, at når man er nummer et, skal man altså også skal udråbe sig selv som mesterskabsfavorit. Det er helt ok, at FCK vil være favoritter, men andre skal da ikke bare parere ordre, når FCK peger på dem og siger: "Sig så, at nu er I favoritter! Sig det så!!!" Det er ok med mig, at FCM fortsætter med at underspille. At Glen så er så hjælpeløst kikset, at han både vil underspille og samtidig pege fingre af AaB for også at gøre det, understreger bare hans kiksethed.Men som sagt: usympatisk er han ikke.

Jeg stopper her. Dette indlæg hører efterhånden hjemme i en "Hvorfor elske FCM"-tråd, og det vil simpelthen være for bizart.
Jeg vil da i samme ombæring gengælde kærligheden og sige, at jeg til hver en tid hellere så AaB som mestre end FCK og BIF. Mediedækningen ER skævvredet i Danmark, og derfor er det altid en fornøjelse at se nogle andre end hovedstadens darlings på toppen.

Atbhfcm

Indlæg af Atbhfcm »

Atbhfcm skrev: og i sin storhedstid ikke kunne svinge sig op til at blive andet end den evige toer.
Historien har det med at gentage sig selv. ;)

Mike80

Indlæg af Mike80 »

Så fik fik AaB Jonas sgu ret da han i sin tid gav udtryk for, at et dansk hold skulle klare sig gennem cl-kval med de mulige modstandere var rent utopi! Ret skal være ret.. Så godt set Jonas! Man kan vel ikke kalde det en skuffelse når videre deltagelse alligevel var utopi...

Mike
Mike80

Everybody hates us we don't care...

jonas386

Indlæg af jonas386 »

Mike80 skrev:Så fik fik AaB Jonas sgu ret da han i sin tid gav udtryk for, at et dansk hold skulle klare sig gennem cl-kval med de mulige modstandere var rent utopi! Ret skal være ret.. Så godt set Jonas! Man kan vel ikke kalde det en skuffelse når videre deltagelse alligevel var utopi...

Mike
Jeg havde naturligvis håbet på mere, især fra vores egen side, men man må bare erkende at vi (altså danske hold) stadig har et stykke vej.
Det eneste hold der, imo, decideret skuffede ifht til at gå videre var EfB. Både FCM, FCK og AaB leverede dårlige enkelt resultater, men det var alle mod stærkere modstandere.
Dermed ikke sagt 4-0, 4-0 og 4-1 var resultater jeg havde forventet, for det var det trodsalt ikke.

Jeg husker dog ikke jeg har sagt det var utopi, men jeg mener stadig danske hold mangler et stykke. FCK er ikke noget at råbe hurra for, i er svækkede (trodsalt) og vi mangler også noget klasse ifht sidste sæson.

EDIT: Og selvfølgelig skuffede vi igår, det kan der slet ikke være nogen tvivl om, men derfor, viste det sig, var/er APOEL stadig en klasse over AaB. Hvertfald lige nu.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jeg tror vi trænger til nogle udenlandske trænere i Superligaen. Det kunne være spændende at se lidt mere variation i hvordan man gør det, der er (tror jeg ikke) ikke de store forskelle i måden som holdene i superligaen træner og spiller på. Vi mangler noget værktøj internationalt.

Cortez

Indlæg af Cortez »

Uhhh, Ravnen, nu rører du ved kernen, tror jeg. Vi mangler træner-kapaciteter for at få os til at tage næste skridt. Det gælder også vores egen klub.

Jeg siger dermed ikke, at Riddersholm ikke gør det fornuftigt, det synes jeg faktisk at han gør, og hans betydning for klubben på andre områder end de for os fans synlige, er helt sikkert enorm. Men vi har igennem næsten hele vores eksistens bøvlet med vinder-mentaliteten og det føler jeg mig mere og mere overbevist om skal komme udefra, hvis vi skal tage næste skridt op ad...

/Cortez

Besvar