Pokalturneringen 2013-14

Om FC Midtjylland og Black Wolves
ArneR

Re: Pokalturneringen 2013-14

Indlæg af ArneR »

jeg er nu ikke helt ny på graven som du påstår :D
Og at du synes jeg lukker ren galle ud - tja det kan jo kun du vurdere...

Min kritik går på, at de spillere som er fast på reserveholdet og bænken i superligaen viser for lidt.
At unge spillere ikke præstere på top niveau er vel en selvfølge, men synes godt flere andre kunne bidrage med mere.
Vores indlæg lod meget at mangle i dag.. og det er et af vores farligste våben i superligaen.

men bottom line: vi er videre, sparede spillere og de stamspillere som blev sat ind viste klassen
Din signatur siger ellers at du er tilmeldt d. 12 august i år, ergo må du være ny på graven.

Måske har du før debatteret under et andet synonym, evt hvilket?
FCMreal?

DenFlyvendeKo

Indlæg af DenFlyvendeKo »

tubbe93 skrev:Men vores trup er vel ikke så smal ( ihvert fald offensivt), som det bliver gjort til ?
Hvis vi tager vores foretrukne starter, hvis alle er klar er den:
Løssl
Bak, Svia, Banggaard, Julle
Izunna
Petter, Danny
Sly, Duncan, Rilwan (er vel starter hvis han er klar)

Her har vi så følgende der kan erstatte ved skader:
Haugaard, Kolja, Santiago, Lauridsen, Rømer, Hedinson, Marco, Pione.

Det er alle spillere (måske med undtagelse af Santiago, som jeg dog stadig tror på kan blive god!) der har vist de godt kan være med på Superliga niveau!
Hvis vi så tager salg med, begynder bænken dog at falde i niveau. Hvis vi regner med at Julle, Sly og evt. en mere (muligvis Svia?) bliver solgt senest til vinter, samt udløb til Kolja og Danny, ser det dog straks værre ud, og vi skal have nogle talenter klar defensivt! Men mener nu nok at offensiven holder rigtig højt niveau og bredde !
Men jeg syntes nogen gange man glemmer vi alligevel har haft en del skader i starten til denne sæson..
Hedinson kan forhåbentlig overtage for Danny ligesom Marco sagtens kan være reserve.. Så er der Pione, jeg ved ikke om vi kører ham op til mere end han er, men jeg er tilbøjelig til at mene at han burde være førstevalg inden Hassan (med Hassan klar) det kan godt være det bare er mig men jeg syns hans evner i afslutningerne er langt bedre end Hassan's og så er han mindst ligeså god i hurtighed og boldføling (senest så vi fantastisk boldomgang i Ålborg med en aflevering i flotteste Laudrup stil som afslutning) det eneste man måske kan påpege er jo nok at Rilwan har den mere kamperfaring og i højere grad kan holde en hel kamp.

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

kraft skrev:
jeg er nu ikke helt ny på graven som du påstår :D
Nu baserede jeg dette på at du er tilmeldt her i August. Men du kan jo selvfølgelig have læst med tidligere.
kraft skrev:Og at du synes jeg lukker ren galle ud - tja det kan jo kun du vurdere

Min kritik går på, at de spillere som er fast på reserveholdet og bænken i superligaen viser for lidt.
At unge spillere ikke præstere på top niveau er vel en selvfølge, men synes godt flere andre kunne bidrage med mere.
Vores indlæg lod meget at mangle i dag.. og det er et af vores farligste våben i superligaen.

men bottom line: vi er videre, sparede spillere og de stamspillere som blev sat ind viste klassen
Det synes jeg dine første indlæg bar præg af ja.
Ovenstående er dog ganske glimrende formuleret i en tone der er langt bedre end "vores reserver har ingen vilje og evner". Fortsæt endelig med det.

Jesper BW1100

Re: Sv: Pokalturneringen 2013-14

PH1978 skrev:Måske endog en kort bedømmelse af spillerne?
Haugaard - 7
Redder os nogle gange med et par fine redninger. Kommer oftest fint ud i feltet. Et kæmpedrop, hvor han taber et mindre farligt indlæg, der fører til 1-1 målet trækker dog gevaldigt ned.

Villafane - 6
Skuffer mig en del i dag. Virker ikke sikker defensivt. Støder ofte med frem i fin fart, men alt for ofte ender det med fejlafleveringer. Er også manden, som det, dog noget tvivlsomme, straffe der fører til 3-3 målet dømmes mod.

Morten Koch - 7
Stabil indsats af den unge midtstopper. Har dog sine placeringsvanskeligheder til tider, og enkelte fejlafleveringer.

Kolja - 7
Dagens anfører tog dirigentstokken i forsvaret. Præsterede okay, uden dog på nogen måde at banke på til en startplads i vores foretrukne start 11'er. Vil overraske mig meget hvis han får forlænget kontrakten der udløber til vinter.

Jesper Lauridsen - 7
Kommer godt med fremad banen, og slår enkelte gode indlæg. Skuffer mig dog noget defensivt, hvor han har for store problemer i duellerne og i placeringerne. Minder om Juelsgaard i hans unge år. Lad os håbe han kan udvikle sig lige så positivt ;-).

Andre Rømer - 7
Arbejder rigtig fint. Kan dog ikke sige sig fri for at være en del af en, dog ung midtbane, der taber slaget til VFF i langt størstedelen af kampen. Ser dog et udemærket potentiale i knægten.

Jonas Gemmer - 7
Lidt det samme som Rømer. Dog ikke helt så langt fremme i hans omgang med bolden som Rømer. Men det er logisk nok hans alder taget i betragtning. Kan med den rette udvikling sagtens udvikle sig til en ganske fin spiller for os i fremtidern.

Sly - 8
Placeret centralt i dag indtil Danny kom ind. Var noget hæmmet af ikke at have de spillere med den samme kvalitet omkring sig som han er vant til. Arbejder dog stenhårdt samtlige 120 minutter, og er også manden med det glimrende sejrsmål i overtiden.

Musefiu - 7
Viser rigtig fine takter tl tider i dag. Er vanvittig hurtig. Er dog fortsat meget upoleret og mangler en del i det taktiske og i hans omgang med bolden når han er oppe i fart. Dog absolut en spiller med potentiale.

Frederik Møller - 7
Spiller en nogenlunde kamp på midtbanen i dag hvor viljen og fighten absolut er til stede. Mener dog personlig han er bedst på backen.

Farlige - 9
Gode gamle Frank. Stabil arbejdsindsats alle 120 (!) minutter af vores gamle spiller/unge massør. Krydrer det med et flot mål, hvor han overløber (!) en forsvarer og sparker den koldt forbi Zaza. Er også manden der skaffer straffet til 2-1 føringen. Frank er nu skøn.

Izunna, Danny og Bak - UB
Fælles for de 3 er at de kommer ind med løbevillighed og en ro på bolden som vi savnede hos vores unge drenge. Deres vigtighed i forbindelse med sejren understreges vel meget godt ved at Danny scorer til 2-1 og lægger op til både 3-2 og 4-3 målet, mens Izunna er manden er scorer til 3-2.
Senest rettet af Jesper BW1100 29. aug 2013, 22:51, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Jeg kan godt forstå folks frustrationer, hvis de ellers troede, vi stillede med førsteholdet. Men nu var det jo et voldsomt reservespækket hold, og i det lys må lidt bump på vejen i Hjørring altså forventes.

Kampens lyspunkter:

Frank er afgørende i to situationer, hvor han hhv. scorer og trækker et straffe. Det var hans første mål for FCM siden returen fra Randers og faktisk et ganske pænt et af slagsen.

Danny kommer ind og viser højt niveau. Han scorer stensikkert på straffesparket. I den forlængede tackler han bolden fra en Vendsyssel-mand omkring eget felt og løber hele vejen for til sidst at servere den for Izunna, der får scoret et sjældent mål. Endelig smider han det afgørende hjørne ind i panden af Sylvester. En MoM-præstation direkte fra bænken.
Senest rettet af Acebone 29. aug 2013, 22:55, rettet i alt 1 gang.

kraft

Indlæg af kraft »

ArneR skrev:

Din signatur siger ellers at du er tilmeldt d. 12 august i år, ergo må du være ny på graven.

FCMreal?
Har mistet min gamle mail og kunne ikke logge ind med mit gamle brugernavn.
Er noget ked af at blive sat bås med FCMreal på baggrund af et kritisk indlæg - fair at folk ikke vil høre "jammer"/kritik (som jeg faktisk mener var berettiget) - men hammeren falder godt nok hårdt.
Ikke fordrende for god debat - tak for den gode tillid og fortolkning.

kraft

Indlæg af kraft »

Jesper BW1100 skrev:
kraft skrev:

Nu baserede jeg dette på at du er tilmeldt her i August. Men du kan jo selvfølgelig have læst med tidligere.
Som netop skrevet har jeg mistet min mail (lukket af TDC) og kunne ikke huske mit kodeord - derfor nyt brugernavn.

Det synes jeg dine første indlæg bar præg af ja.
Ovenstående er dog ganske glimrende formuleret i en tone der er langt bedre end "vores reserver har ingen vilje og evner". Fortsæt endelig med det.
Beklager hvis det lød "galle-agtig" - synes ingen af mine andre indlæg har noget af det præg.
Jeg er skuffet over det niveau Haugaard, Lauridsen og Villafane (måske undskyldt for sin skade) og tildels Kolja vidste.
Og så var ingen hjørnespark slået godt (før Danny kom ind)- mærkeligt når vi nu åbenbart træner dem så meget - og vi har en så farlig header som Frank.
Jeg er meget nervøs for venstresiden ved et salg af Julle

Brugeravatar
Møller

Indlæg af Møller »

kraft skrev:
ArneR skrev:

FCMreal?
Har mistet min gamle mail og kunne ikke logge ind med mit gamle brugernavn.
Er noget ked af at blive sat bås med FCMreal på baggrund af et kritisk indlæg - fair at folk ikke vil høre "jammer"/kritik (som jeg faktisk mener var berettiget) - men hammeren falder godt nok hårdt.
Ikke fordrende for god debat - tak for den gode tillid og fortolkning.
Jeg har ellers savnet FCMreal, og var overbevist om, at det var ham, der gemte sig bag denne nye signatur..
Men kan du saa ikke I det mindste sige, hvad dit gamle brugernavn var, saa vi ved hvem du var tidligere?

kraft

Indlæg af kraft »

Jeg har ellers savnet FCMreal, og var overbevist om, at det var ham, der gemte sig bag denne nye signatur..
Men kan du saa ikke I det mindste sige, hvad dit gamle brugernavn var, saa vi ved hvem du var tidligere?
Jo da - hed mester1000.
Har været fraværende i en 6-8 måneder

Puhaa må godt nok have lydt slem med den reference :D

Jesper BW1100

kraft skrev:Beklager hvis det lød "galle-agtig" - synes ingen af mine andre indlæg har noget af det præg.
Jeg er skuffet over det niveau Haugaard, Lauridsen og Villafane (måske undskyldt for sin skade) og tildels Kolja vidste.
Og så var ingen hjørnespark slået godt (før Danny kom ind)- mærkeligt når vi nu åbenbart træner dem så meget - og vi har en så farlig header som Frank.
Jeg er meget nervøs for venstresiden ved et salg af Julle
No harm done. Skal da også indrømme at jeg måske selv er lige lovlig meget på tæerne overfor kritiske og knap så debatskabende indlæg, men det er simpelthen fordi jeg er så træt af at skulle se dem konstant når der er lidt modgang.

Jeg er også skuffet over især Villafane idag. Han viser ikke meget der burde gøre han banker på til førsteholdet. Haugaard synes jeg gør det fornuftigt, selvom hans kæmpedrop selvfølgelig får ham til at se dum ud. Men vi skal huske på at han også redder et par gange de er fri igennem.
Kolja er jeg bare bange for ikke er på det niveau længere som han var for et par år siden. Han ligner en færdig mand i FCM.
Lauridsen ser ganske rigtigt skidt ud i en del tilfælde defensivt i dag. Dog kommer han fint med offensivt. Så på det punkt minder han, som jeg nævnte i et tidligere indlæg med spillerbedømmelser, om Julle i hans unge dage. Men jeg deler dog din nuværende bekymring for vores venstre side ved et salg. Det vil svække os defensivt og på dødboldene samt indlæg generelt. Men Julle har bare nået et niveau hvor han snart skal afsted; desværre for vores chancer i ligaen. Men så må vi håbe at Lauridsen og Møller byder ind med en stærk udvikling på den back, og fortsætter tendensen fra først Leon Jessen og siden Julle.
Mht. dødboldene tror jeg den massive fokus i træningen hovedsagelig sker med vores normale dødboldstagere i form af Julle og Danny. Hvilket vel kan forklare vores manglende farlighed i denne kamp. I hvert fald indtil Danny kommer ind og slår et hjørne ind i hovedet på Sly.
Danny kommer jeg også til at savne til vinter....

kraft

Indlæg af kraft »

No harm done. Skal da også indrømme at jeg måske selv er lige lovlig meget på tæerne overfor kritiske og knap så debatskabende indlæg, men det er simpelthen fordi jeg er så træt af at skulle se dem konstant når der er lidt modgang.

Jeg er også skuffet over især Villafane idag. Han viser ikke meget der burde gøre han banker på til førsteholdet. Haugaard synes jeg gør det fornuftigt, selvom hans kæmpedrop selvfølgelig får ham til at se dum ud. Men vi skal huske på at han også redder et par gange de er fri igennem.
Kolja er jeg bare bange for ikke er på det niveau længere som han var for et par år siden. Han ligner en færdig mand i FCM.
Lauridsen ser ganske rigtigt skidt ud i en del tilfælde defensivt i dag. Dog kommer han fint med offensivt. Så på det punkt minder han, som jeg nævnte i et tidligere indlæg med spillerbedømmelser, om Julle i hans unge dage. Men jeg deler dog din nuværende bekymring for vores venstre side ved et salg. Det vil svække os defensivt og på dødboldene samt indlæg generelt. Men Julle har bare nået et niveau hvor han snart skal afsted; desværre for vores chancer i ligaen. Men så må vi håbe at Lauridsen og Møller byder ind med en stærk udvikling på den back, og fortsætter tendensen fra først Leon Jessen og siden Julle.
Mht. dødboldene tror jeg den massive fokus i træningen hovedsagelig sker med vores normale dødboldstagere i form af Julle og Danny. Hvilket vel kan forklare vores manglende farlighed i denne kamp. I hvert fald indtil Danny kommer ind og slår et hjørne ind i hovedet på Sly.
Det er netop Danny gør - og gør så godt. Enig han bliver savnet - forhåbentlig fylder Hedinson det hul helt og mere til.
Og enig med Julle - det er nu vi skal høste frugten - bare så ærgerligt der ikke er oplagte aftagere. Men vi er en udviklingsklub og skal sælge.
Lauridsen synes jeg havde højere niveau for 1-2 år siden, da han afløste en skadet Julle - siden synes jeg han er faldet i niveau. Men håber han overrasker - eller Møller træder til.
Rømer gjorde det jo glimrende som højre back i foråret - så hvorfor ikke også Møller

kraft

Indlæg af kraft »

Jesper BW1100 skrev:

Enig - men så vidste kampen da Priske hvad han skal til at arbejde med :lol:

Brugeravatar
bobthebuilder_dk

Indlæg af bobthebuilder_dk »

Til alle os som ikke lige fik det set ;)

SE MÅLENE HER

http://onside.dk/dbu-pokalen/vendsyssel ... ramaet-her
𝕍𝔦𝔠𝔱𝔬𝔯𝔦𝔞 ℭ𝔬𝔫𝔠𝔬𝔯𝔡𝔦𝔞 ℭ𝔯𝔢𝔰𝔠𝔦𝔱

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Så er det altså i morgen vi får, at vide hvem vi skal møde i næste pokalkamp.
Vinderen af kampen: Viby - Fc Djursland
Så hvis der er nogle ulve der bor i Aarhus, som vil se kampen, så er det med, at komme ind til Viby stadion, hvor kampen starter kl. 17.30

Se kampprogram.
http://www.dbu.dk/turneringer_og_result ... owid=36385

SteffenO
Geografisk sted: Thy

Indlæg af SteffenO »

Så blev det FC Djursland vi skal op i mod i pokalen :)
http://onside.dk/dbu-pokalen/dbu-pokal- ... ar-til-fcm

Besvar