Akademispillere - BRAINSTORMING.

Om FC Midtjylland og Black Wolves
TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Akademispillere - BRAINSTORMING.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Blot en tanke.
Gør vi nok på alle parametre, for at gøre vores unge akademispillere hurtigere klar / bedre, både fysisk, mentalt og træningsmæssigt osv. for at have danmarks bedste udviklingsted for unge spillere, der virkelig vil fodbold på højeste plan.
Kan man gøre mere ? for at skærpe de unge spilleres færdigheder, for det er jo fcm filosofi at udvikle og sælge spillere, både de helt unge med talent, samt når man har fået sit gennembrud.

Brugeravatar
pr0j3ct

Re: Akademispillere - BRAINSTORMING.

Indlæg af pr0j3ct »

TrueWolfMidt skrev:Kan man gøre mere ?
Man kan vel altid gøre mere og blive bedre. Så det kan Fcm`s akademi jo også.

Men jeg syntes det er svært for os almindelige dødelige at svare præcis på, om der gøres nok. Da vi af gode grunde ikke er helt inde under huden, i akademiet.

Set udefra, som fan,tilhænger og tilskuer, syntes jeg da at det ser fornuftigt ud, når man (som mange også nævner i sammenligning med vores landshold) kommer fra et lille land, med en forholdsvis begrænset talentmasse. Fcm og ikke mindst mange af de andre hold i ligaen er da fornuftigt gode og også økonomisk afhængige af at skabe og sælge talenter og det syntes jeg egentligt vi gør meget godt i ligaen og i Fcm. Der er efterhånden sendt en god slat talenter afsted til udenlandske klubber, fra mange af superligaens akadamier og ikke mindst fra vores eget.

Jeg syntes generelt det ser fornuftigt ud. Om vi gør nok? og om vi kan gøre det bedre? Vi kan vel altid gøre mere og ikke mindst forbedre os. Men jeg syntes at inden for de rammer Fcm har og ikke mindst de andre talent "fabrikker" i ligaen. Så syntes jeg at der gøres et godt og stort stykke arbejde, på at skabe gode talenter og ikke mindst forbedre os på området.

Størstedelen af klubberne i den danske liga, skal jo i bund og grund leve af talenterne.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Akademispillere - BRAINSTORMING.

Indlæg af TrueWolfMidt »

pr0j3ct skrev:
TrueWolfMidt skrev:Kan man gøre mere ?
Man kan vel altid gøre mere og blive bedre. Så det kan Fcm`s akademi jo også.

Størstedelen af klubberne i den danske liga, skal jo i bund og grund leve af talenterne.
Netop.
Har lidt i tankerne, at hvis nogle unge skønnes at have extraordinær potentiale,samt lyst og overskud til en enkelt extra træningssammenhæng ind imellem, hvor de træner sammen med superligaspillerne, for at prøve sig af på højeste niveau, for på den måde at tilnærme sig et hurtigere indblik i, hvad der skal til for at løfte sit spil samt få gode råd af spillere og trænere.

Besvar