Lynge Jakobsens afsked
Lynge Jakobsens afsked
Ifølge Mette Cornelius var FCM og BIF de eneste to superligaklubber, der ikke var repræsenteret til Lynges afskedsreception. Undskyld mig, men det er sgu dårlig stil Steinlein. Det kan godt være der til tider er en hadsk stemning mellem FCM og AAB fans, men Lynge har været så længe i branchen og så møder man bare op til sådan et arrangement.
/Bobby
Re: Lynge Jakobsens afsked
Ved du/sagde hun noget om hvorfor der ikke var repræsentanter tilstede fra de 2 klubber?Bobby skrev:Ifølge Mette Cornelius var FCM og BIF de eneste to superligaklubber, der ikke var repræsenteret til Lynges afskedsreception. Undskyld mig, men det er sgu dårlig stil Steinlein. Det kan godt være der til tider er en hadsk stemning mellem FCM og AAB fans, men Lynge har været så længe i branchen og så møder man bare op til sådan et arrangement.
Kunne de evt have været der dagen før eller efter, da de ikke kunne på dagen?
Kunne de være rejst ud af landet på ferie, nu sæsonen var slut?
Kunne de være blevet syge?
Kunne de i såfald have sendt en anden, for nu at få den vinkel på også?
Selv om FCM og Viborg fans altid har været efter hinanden, så erindrer jeg, at der var et ret tæt samarbejde ledelser imellem for nogle år siden, så det behøver nu nok ikke være grunden
Det passer jo ikke, det du skriver:Bobby skrev:Ifølge Mette Cornelius var FCM og BIF de eneste to superligaklubber, der ikke var repræsenteret til Lynges afskedsreception. Undskyld mig, men det er sgu dårlig stil Steinlein. Det kan godt være der til tider er en hadsk stemning mellem FCM og AAB fans, men Lynge har været så længe i branchen og så møder man bare op til sådan et arrangement.
Michael Qureshi fra BT skriver derimod, at han ikke så FCM-folk.Mette Cornelius på twitter skrev:eg så intet til klubber som Brøndby, OB og FCN, mens FCK, SJE og EFB havde sendt 2-3 folk hver.
Og lad os i øvrigt ikke bringe den leflen for Lynge videre. Det er tydeligt, at han havde pressen, hvor han ville have den. De går jo fuldstændig i selvsving.
Lynge var en middelmådig sportschef, der brugte for mange penge på signon-fees, og aldrig fik penge når han solgte.
Men det er vel en diskussion for "alt det andet"-forummet?
Sorry, fik læst den Twitter status lidt hurtigt, men det gjorde du nu også. Hun skriver "Esbjerg var der med to mand!! FCN, OB, BIF og FCM så jeg ingen fra".Noe skrev:Det passer jo ikke, det du skriver:Bobby skrev:Ifølge Mette Cornelius var FCM og BIF de eneste to superligaklubber, der ikke var repræsenteret til Lynges afskedsreception. Undskyld mig, men det er sgu dårlig stil Steinlein. Det kan godt være der til tider er en hadsk stemning mellem FCM og AAB fans, men Lynge har været så længe i branchen og så møder man bare op til sådan et arrangement.
Mette Cornelius på twitter skrev:eg så intet til klubber som Brøndby, OB og FCN, mens FCK, SJE og EFB havde sendt 2-3 folk hver.
Det ændrer dog ikke på, at det er dårlig stil ikke at møde op. Det har jo ikke noget at gøre med at lefle for Lynge Jakobsen, men ganske enkelt at vise respekt for en mand som har været en menneskealder i danks fodbold - like him or not.
/Bobby
Sorry, fik læst den Twitter status lidt hurtigt, men det gjorde du nu også. Hun skriver "Esbjerg var der med to mand!! FCN, OB, BIF og FCM så jeg ingen fra".Noe skrev:Det passer jo ikke, det du skriver:Bobby skrev:Ifølge Mette Cornelius var FCM og BIF de eneste to superligaklubber, der ikke var repræsenteret til Lynges afskedsreception. Undskyld mig, men det er sgu dårlig stil Steinlein. Det kan godt være der til tider er en hadsk stemning mellem FCM og AAB fans, men Lynge har været så længe i branchen og så møder man bare op til sådan et arrangement.
Mette Cornelius på twitter skrev:eg så intet til klubber som Brøndby, OB og FCN, mens FCK, SJE og EFB havde sendt 2-3 folk hver.
Det ændrer dog ikke på, at det er dårlig stil ikke at møde op. Det har jo ikke noget at gøre med at lefle for Lynge Jakobsen, men ganske enkelt at vise respekt for en mand som har været en menneskealder i danks fodbold - like him or not.
/Bobby
Ok, hun skriver flere ting, og flere gange kan jeg se. Det ændrer dog ikke på at der tilsyneladende var adskillige klubber der ikke dukkede op (måske - rødvinen gjorde vist ikke noget godt for Mette C's overblik), ikke kun FCM. Og det ændrer heller ikke på, at Lynge trods sine mange år i branchen imo slet ikke er vigtig nok til alt det postyr - heller ikke herinde.Bobby skrev:
Nu skal vi sgu lige slå koldt vand i blodet.
Ved den nylige hjemmekamp mod AaB blev Lynge hevet op foran alle sponsorerne af Steinlein, der holdt en kort tale for ham, hvor han roste Lynge og takkede ham for hans indsats for dansk fodbold samt gav ham en buket blomster. Så Lynge er altså i den grad blevet 'hyldet' af FCMs ledelse. Det betyder sgu mindst lige så meget, som at man stiller op til en eller anden reception.
Så vi kan vist godt aflive alle former for hadske stemninger og dårlig stil mv, inden twitter-lavinen ruller.
Ved den nylige hjemmekamp mod AaB blev Lynge hevet op foran alle sponsorerne af Steinlein, der holdt en kort tale for ham, hvor han roste Lynge og takkede ham for hans indsats for dansk fodbold samt gav ham en buket blomster. Så Lynge er altså i den grad blevet 'hyldet' af FCMs ledelse. Det betyder sgu mindst lige så meget, som at man stiller op til en eller anden reception.
Så vi kan vist godt aflive alle former for hadske stemninger og dårlig stil mv, inden twitter-lavinen ruller.
Godt ord igen og good pointe. Var ikke selv til AAB kampen. Det sætter naturligvis tingene i et andet perspektiv.Kent skrev:Nu skal vi sgu lige slå koldt vand i blodet.
/Bobby
Muligt jeg er AaB fan, men det der er fandeme dumt skrevet. Har Lynge ikke fået to danske mesterskaber (som den eneste ikke-sjællandske klub) hjem? Har han ikke hentet store profiler til Danmark de fleste andre klubber ville savle stort over at kunne hente hjem? Har han ikke skabt et af de mest imponerende Europa resultater for en dansk klub?Og lad os i øvrigt ikke bringe den leflen for Lynge videre. Det er tydeligt, at han havde pressen, hvor han ville have den. De går jo fuldstændig i selvsving.
Lynge var en middelmådig sportschef, der brugte for mange penge på signon-fees, og aldrig fik penge når han solgte.
Hjælp: Alle svarene er jo.
Der er en grund til Lynge bliver hyldet på den her måde, og de fleste andre sportsdirektører (b.la. Jens Ørgaard) blev mødt med ligegyldighed. Selvfølgelig har han lavet fejl, ingen tvivl, men at mene han er middelmådig er jo dumt, virkelig dumt. Du finder næppe en bedre sportsdirektør herhjemme, hverken nu, eller tidligere.
At han ikke har kunnet sælge spillere for mange penge er en sandhed med modifikationer. Både Rade, Grønkjær, Lucas og Enevoldsen blev solgt for fine penge. Han var måske ikke den bedste til at sælge, tilgengæld var han den absolut bedste til at handle ind til en billig penge.
Du kan selvfølgelig godt mene han er middelmådig, men så har du lige kaldt alle andre sportsdirektørerer herhjemme for elendige.
Gaab. Det eneste overraskende ved dine indlæg er at det tog dig lidt tid at komme herind. Resten kunne man jo have skrevet på forhånd. I er jo et stort mindreværdskompleks i striber deroppe. Breaking News Ålborg: I er ikke verdensmestre.
Når man ikke hylder andre sportsdirektører i samme grad, kunne det måske skyldes at andre ikke føler det samme behov for at leje en sportshal til afskedsreception og slå det stort op? Jeg kan i hvert fald pege på to sportsdirektører i ligaen som er dygtigere (CV og Jan Laursen), og som opererer fint uden at gøre det store offentlige væsen af sig.
Nå, det her bliver en lang og indholdstom diskussion, som ikke er FCM-relateret. Jeg gider ikke, så må du jo se om du kan styre skrivekløen. I så fald synes jeg tråden skal flyttes til Non-FCM-forummet.
Når man ikke hylder andre sportsdirektører i samme grad, kunne det måske skyldes at andre ikke føler det samme behov for at leje en sportshal til afskedsreception og slå det stort op? Jeg kan i hvert fald pege på to sportsdirektører i ligaen som er dygtigere (CV og Jan Laursen), og som opererer fint uden at gøre det store offentlige væsen af sig.
Ja ja, lad os bare sige, at han fik dem "billigt". At der ligger en ekstraregning fra spillerforeningen på signonfees, kan han jo være ligeglad med nu.jonas386 skrev: Han var måske ikke den bedste til at sælge, tilgengæld var han den absolut bedste til at handle ind til en billig penge.
Nå, det her bliver en lang og indholdstom diskussion, som ikke er FCM-relateret. Jeg gider ikke, så må du jo se om du kan styre skrivekløen. I så fald synes jeg tråden skal flyttes til Non-FCM-forummet.
Det har jeg skam heller ikke sagt, jeg kan sagtens se når min klub laver fejl. Men at mene Lynge er middelmådig er dumt.Gaab. Det eneste overraskende ved dine indlæg er at det tog dig lidt tid at komme herind. Resten kunne man jo have skrevet på forhånd. I er jo et stort mindreværdskompleks i striber deroppe. Breaking News Ålborg: I er ikke verdensmestre.
Når man ikke hylder andre sportsdirektører i samme grad, kunne det måske skyldes at andre ikke føler det samme behov for at leje en sportshal til afskedsreception og slå det stort op?
Så du mener også at SAF blev slået "stort op" da han stoppede for nylig?
Haha, ja, klart. Manden der har lavet det ene store fejlkøb efter det andet og pissede et mesterskab direkte over til FCN er blandt landets bedste? Spillere som Ailton, PPD osv. har kostet ligesåmeget som de fleste andre klubbers budgetter til sammen. Prøv igen.Jeg kan i hvert fald pege på to sportsdirektører i ligaen som er dygtigere (CV og Jan Laursen), og som opererer fint uden at gøre det store offentlige væsen af sig.
Jan Laursen er dygtig, men mangler at vise noget over en længere periode.
Du ved jo tydeligvis heller ikke hvad du snakker om, så det forstår jeg godt.Nå, det her bliver en lang og indholdstom diskussion, som ikke er FCM-relateret. Jeg gider ikke
At du inddrager Alex Ferguson er selvfølgelig helt ude i hampen, men det illustrerer mindst to ting meget godt: Dels din ekstreme overvurdering af Ålborgs egne, og dels er Ferguson et godt eksempel på hvor Lynge fejler: Ferguson formåede i næsten 25 år at blive ved med at forny sine hold i en kontinuerlig proces, så holdet blev på toppen. Mindre kan selvfølgelig også gøre det, men for Lynge er det ikke lykkedes. Langtfra. ÅB har to mesterskaber og en bronze i nyere tid. De to mesterskaber blev købt; det ene fordi han havde pengene, det andet betaler I stadig af på. Fair nok at købe sig til succes - Silkeborg gjorde det samme og AB, Vejle og FCM har prøvet på det. Problemet er bare at derimellem er i sunket dybt, fordi i ikke havde den slags penge. I gode år til midten, i dårlige år på randen af katastrofe. Det er ikke godt sportsdirektørarbejde i min verden, og meget, meget langt fra den legendestatus du forsøger at give ham. Og lad nu være med at sige, at et ishockeyhold og et par bygninger på Hornevej har skylden for derouten. Det er Lyngespin når det er værst.jonas386 skrev:Så du mener også at SAF blev slået "stort op" da han stoppede for nylig?
Du har heller ikke overbevist mig om, at det er studenterhuen der har gjort dig platfodet. Jeg vil dog hjælpe dig med noget du åbenbart har lidt svært ved:jonas386 skrev:Du ved jo tydeligvis heller ikke hvad du snakker om, så det forstår jeg godt.
Det var i rollen som træner, at CV smed mesterskabet. Det er kun når du spiller managerspil, at rollerne er sammenblandede i DK. Derudover har CV såmænd ikke fejlet mere i spillerkøb end Lynge, han havde bare flere penge at klatte væk.jonas386 skrev:Haha, ja, klart. Manden der har lavet det ene store fejlkøb efter det andet og pissede et mesterskab direkte over til FCN er blandt landets bedste?
Du misforstår, pointen var at det er en personlighed der har betydet mere for dansk fodbold og sin egen klub end de fleste andre. At Ferguson er størere er der naturligvis ingen tvivl om, men pointen er den samme.At du inddrager Alex Ferguson er selvfølgelig helt ude i hampen, men det illustrerer mindst to ting meget godt: Dels din ekstreme overvurdering af Ålborgs egne, og dels er Ferguson et godt eksempel på hvor Lynge fejler:
Det er sgu også noget nemmere når man har pengene til det.Ferguson formåede i næsten 25 år at blive ved med at forny sine hold i en kontinuerlig proces, så holdet blev på toppen. Mindre kan selvfølgelig også gøre det, men for Lynge er det ikke lykkedes. Langtfra.
Vrøvl, AaBs budget var muligvis højere end nu. Men både FCK, BIF, og sikkert også jer havde i 2008 samme eller højere budget. Man kan næppe tale om at købe sig til mesterskabet. Det vi lider af nu, er bygningsalget, og en masse andet udenomsgøgl der var, set i bakspejlet en virkeligt dårlig ide. Men det har ikke noget med Lynge at gøre.ÅB har to mesterskaber og en bronze i nyere tid. De to mesterskaber blev købt; det ene fordi han havde pengene, det andet betaler I stadig af på.
Igen, det er ting der har været uden for Lynges ansvar. Dog er jeg enig i det har været noget skidt.Fair nok at købe sig til succes - Silkeborg gjorde det samme og AB, Vejle og FCM har prøvet på det. Problemet er bare at derimellem er i sunket dybt, fordi i ikke havde den slags penge.
I gode år til midten, i dårlige år på randen af katastrofe. Det er ikke godt sportsdirektørarbejde i min verden, og meget, meget langt fra den legendestatus du forsøger at give ham. Og lad nu være med at sige, at et ishockeyhold og et par bygninger på Hornevej har skylden for derouten. Det er Lyngespin når det er værst.
Ja? Jamen så må du jo fortælle mig sandheden. Jeg er da selvfølgelig klar over at et indkøb som Chanko, og andre dyrere lønninger har haft sin effekt på regnskaberne ligeledes, men bygningerne, håndbold, ishockey, sportsforretninger og hvad nu er det der har været den største synder.
Det er godt nok dumt skrevet. At han har flere penge gør sgu da kun det så meget værere at han har lavet så store fejlkøb. CV's scouting er noget nær elendig, du kan selv spørge de fleste FCK fans, selv de synes CV er elendig.Det var i rollen som træner, at CV smed mesterskabet. Det er kun når du spiller managerspil, at rollerne er sammenblandede i DK. Derudover har CV såmænd ikke fejlet mere i spillerkøb end Lynge, han havde bare flere penge at klatte væk.
Med det budget osv så er hans resultater ikke super prangende.
Og nej, det var ikke kun som træner han pissede det væk, det gjorde han med dårlige indkøb, dårlig scouting, og halve løsninger.