Start 11'eren nu/fremadrettet og brugen af de nye upcomming.

Om FC Midtjylland og Black Wolves
TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Start 11'eren nu/fremadrettet og brugen af de nye upcomming.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Efter forårets første 3 kampe, har jeg rost Løssl 2 gange , Kolja 1 gang og Rømer 1 gang og naturligvis Albæk som virkelig går ind og viser den indstilling, som alle fcm'ere skal udvise, når de får lov til at være i start 11'eren. Det skal være en ære, at få lov til at spille på 1 holdet. Den indstilling syntes jeg Albæk har og til tider andre spillere, men syntes jeg har set spillere i start 11'eren, som ikke helt er der hvor de burde være ( ingen nævnt ingen glemt ). Burde man ikke i nogle / flere tilfælde give de unge upcomming chancen, som den Rømer fik, måske pga. skade ,men han gjorde det godt. Kan godt følge, at der i nogle tilfælde skal kamptræning til, for at nogle af vores etablerede spillere for alvor kan rykke sig og at det ville være mest optimalt med vores normale / naturlige start 11er. Men hvis vores spillere ikke er på 100% skal de ikke spille en hel kamp, samt hvis deres præstation svinger for meget, skal der noget ungdom på banen, så de kan vise, at de er modne og klar til at løfte de opgaver de nu bliver stillet overfor. Dette er ikke udelukkende skrevet for at de unge skal have chancen, men for at understrege, at man skal ikke tage en startplads i start 11'eren for givet, da andre vil slås for den, hvis de får chancen.

Får de unge upcomming for sjældent en chancen for, at vise sig frem på 1 holdet og er det ok ?

Brugeravatar
PH1978

Re: Sv: Start 11'eren nu/fremadrettet og brugen af de nye up

Indlæg af PH1978 »

Vil det ikke være ekstremt farligt, at begynde at satse med opstillingen nu? Det virker som om, at den bedste opstilling p.t. er fundet, hvilket kan ses i at der faktisk kommer point på kontoen og marginalerne endelig falder den rigtige vej.

Du har helt sikkert ret i, at næste geled skal køres i stilling og have erfaring på banen. Jeg mener blot, at tiden ikke er til det.

Men omvendt, har vi en sikker kamp som vi ligger til, at vinde, så bør næste geled prioriteres i udskiftningerne.

Starbucks

Re: Start 11'eren nu/fremadrettet og brugen af de nye upcomm

Indlæg af Starbucks »

TrueWolfMidt skrev: Får de unge upcomming for sjældent en chancen for, at vise sig frem på 1 holdet og er det ok ?
Lössl, Julle, Erik, Albæk, Izzu, Sly, Hassen = spillere som vil starte i næsten hver kamp.. Alle 7 spillere under 24 og alle 7 spillere fik debut i superligaen inden de var fyldt (Lössl var dog lige fyldt måneden for inden)

FCM bliver nød til i et kontrolleret omfang at sælge ud af disse unge spillere som slår igennem og bliver superliga-spillere og gøre plads til nye unge spillere..

Selvfølgelig skal de unge spillere på bænken have chancen hvis kvaliteten er til det, men det er ikke altid en fordel at skifte en 23årig Albæk ud med en 18årig knægt når der mangler 20 min, der kan en rutineret spiller som Danny Olsen ofte være et bedre alternativ.. :)

TrueWolfMidt

Indlæg af TrueWolfMidt »

Starbucks skrev:
TrueWolfMidt skrev: Får de unge upcomming for sjældent en chancen for, at vise sig frem på 1 holdet og er det ok ?
Selvfølgelig skal de unge spillere på bænken have chancen hvis kvaliteten er til det, men det er ikke altid en fordel at skifte en 23årig Albæk ud med en 18årig knægt når der mangler 20 min, der kan en rutineret spiller som Danny Olsen ofte være et bedre alternativ.. :)
Forstår din pointe, men -

Nu mener jeg jo nødvendigvis at Albæk skal skiftes ud med en 18 årig men lad nu det ligge.

Det jeg mente var, at nu fik Rømer chancen og greb den pga. Eriks skade, og gjorde det godt i en svær kamp. Skal de nye upcommng kun indsættes når der er skader, hvorfor ikke give dem en chance, bare en gang imellem, især hvis de har præsteret godt under træningssamlingerne, og især hvis en af vores normalt faste spillere har underpræsteret. Giv dem 10-15-20 minutter, så de ligesom ved hvad de har i vente, næste gang de bliver bedt om at træde til i superligaen. Så skal de naturligvis også gerne gå ind og levere en god indsats, for at bevise deres værd.

Starbucks

Indlæg af Starbucks »

TrueWolfMidt skrev:
Starbucks skrev:
Forstår din pointe, men -

Nu mener jeg jo nødvendigvis at Albæk skal skiftes ud med en 18 årig men lad nu det ligge.

Det jeg mente var, at nu fik Rømer chancen og greb den pga. Eriks skade, og gjorde det godt i en svær kamp. Skal de nye upcommng kun indsættes når der er skader, hvorfor ikke give dem en chance, bare en gang imellem, især hvis de har præsteret godt under træningssamlingerne, og især hvis en af vores normalt faste spillere har underpræsteret. Giv dem 10-15-20 minutter, så de ligesom ved hvad de har i vente, næste gang de bliver bedt om at træde til i superligaen. Så skal de naturligvis også gerne gå ind og levere en god indsats, for at bevise deres værd.
Jeg mener bare ikke, at vi som klub i FCM på nuværende tidspunkt er i en position hvor man skal eller kan tænke over meget over fremtiden.. Vi er i bundstriden og skal tænke i nuet... Vi skal stille med de 11 spillere som træneren mener kan sikre point på kontoen til overlevelse.. Om disse spillere er 20 eller 32 år er for mig personligt lige meget, så længe at det er de bedste spillere..

FCM har smidt så voldsom mange point over de sidste par sæsoner i de sidste 20min af en kamp og derfor vil jeg være meget påpasselig med, at smide for mange urutinerede spillere ind til slut, men mindre vi er foran med 3-4 mål..

Rømer gjorde det fint i søndags... Han faldt hvert i fald ikke igennem og han fik vist at han kan være med på dette niveau, men fra at vise det, til at presse Kolja for spilletid de sidste 20min i en kamp, der er i vores nuværende situation et stykke vej, men mindre denne vej bliver forkortet af skader eller karantæner..

TrueWolfMidt

Indlæg af TrueWolfMidt »

Dejligt igen, igen, igen, at Andre Rømer viser de kvaliteter han besidder og at han er klar til at spille som fast mand på 1 holdet. Må indrømme jeg er imponeret af den unge knægt.

Pione gjorde også et fint indhop i 20 minutter imod Efb.

Glæder mig til vi skal se Patrick Banggaard på banen for første gang.

TrueWolfMidt

Indlæg af TrueWolfMidt »

Hvor er det godt at se, at når en spiller bliver skadet, at der så er en ny upcomming der kan tage over.
Tænker på Andre Rømers skade i Ob kampen hvor Patricks overtager efter Rømer. Syntes at de begge 2 gør det rigtig godt.
Jeg er måske ikke så bekymret for næste sæson, hvis vi skulle være så heldige at få solgt mere end 2-3 spillere, men det må tiden jo vise. De unge upcomming gør det ganske udemærket.
Fedt at se et Fcm hold gøre en god arbejdsindsats, hvor alle præsterer over middel og Jesper Juelsgaard præsterer rigtig flot, hans absolut bedste kamp i foråret - SMUKT arbejde.
Tak til alle spillere for, at vi er sikret overlevelse i superligaen. Nu skal vi se hvor mage point vi kan skrabe sammen, i de sidste 3 kampe, og det bliver spændende om flere af de unge upcomming får mulighed for spilletid.

Besvar