MCH trøjesponsor!
MCH trøjesponsor!
http://www.bold.dk/nyt/Ny-troejesponsor ... idtjylland
- Det er endnu et bevis på det tætte samarbejde, der er mellem MCH og FC Midtjylland. Vi er selvfølgelig glade for, at vi kan indvie vores nye trøjer med så kendt et brand som MCH på maven, siger Martin Høj, kommerciel direktør i FCM.
- Den nye kommercielle afdeling har landet mange flotte aftaler i den seneste periode, og aftalen med MCH er den seneste i rækken. Vi tror og håber, at den store interesse, som sælgerne møder, kan være med til at hæve de
kommercielle indtægter, supplerer direktør Claus Steinlein.
- Det er endnu et bevis på det tætte samarbejde, der er mellem MCH og FC Midtjylland. Vi er selvfølgelig glade for, at vi kan indvie vores nye trøjer med så kendt et brand som MCH på maven, siger Martin Høj, kommerciel direktør i FCM.
- Den nye kommercielle afdeling har landet mange flotte aftaler i den seneste periode, og aftalen med MCH er den seneste i rækken. Vi tror og håber, at den store interesse, som sælgerne møder, kan være med til at hæve de
kommercielle indtægter, supplerer direktør Claus Steinlein.
Re: MCH trøjesponsor!
Det virker helt naturligt, FCM og MCH er blevet en symbiose.
Er der nogen som ved, om det også er et hovedsponsorat?
Er der nogen som ved, om det også er et hovedsponsorat?
- DenStolteJyde
tror bare det er en trøjesponsor ligesom BIF også har fået et par trøjesponsorer nu her op til sæsonstart..
Hmm, er MCH ikke halvt ejet af kommunen? Syntes der er en klar konflikt i det sponsorat og jeg bryder mig ikke om det..
Kan det passe vi ikke har andre der er interesserede?
Jeg tror ikke, at der er andre som er interesserede i, at betale hvad FCM forlanger..Sylvester skrev: Kan det passe vi ikke har andre der er interesserede?
Starbucks skrev:Jeg tror ikke, at der er andre som er interesserede i, at betale hvad FCM forlanger..Sylvester skrev: Kan det passe vi ikke har andre der er interesserede?
Hvad forlanger de da??
- Administrator
Herning Kommune ejer 48 procent af aktierne i MCH Messecenter HerningSylvester skrev:Hmm, er MCH ikke halvt ejet af kommunen? Syntes der er en klar konflikt i det sponsorat og jeg bryder mig ikke om det..
Så syntes jeg også det stinker langt væk af offentlig støtte. Når der ikke er råd til børnehaver og skoler, er der ikke er råd til sponsorater af private virksomheder..Administrator skrev:Herning Kommune ejer 48 procent af aktierne i MCH Messecenter HerningSylvester skrev:Hmm, er MCH ikke halvt ejet af kommunen? Syntes der er en klar konflikt i det sponsorat og jeg bryder mig ikke om det..
- Administrator
Sådan hænger det altså ikke sammen. Herning kommune ejer blot 48% af aktierne i selskabet. MCH har en selvstændig økonomi, hvor kommunen blot er med til at beslutte om hvordan driften skal køre. De propper ikke flere penge ind i MCH af den grund. Herning kommune har jo også været meget interesseret i at have indflydelse i MCH, samt i det hele taget at have MCH i kommunen.Sylvester skrev:Så syntes jeg også det stinker langt væk af offentlig støtte. Når der ikke er råd til børnehaver og skoler, er der ikke er råd til sponsorater af private virksomheder..Administrator skrev:Herning Kommune ejer 48 procent af aktierne i MCH Messecenter HerningSylvester skrev:Hmm, er MCH ikke halvt ejet af kommunen? Syntes der er en klar konflikt i det sponsorat og jeg bryder mig ikke om det..
Ret med hvis jeg tager fejl, men MCHs økonomi er jo netop også på dagsordenen i kommunen og hvert år, mener jeg at kommunen koster store millionbeløb i MCH.Administrator skrev:
Sådan hænger det altså ikke sammen. Herning kommune ejer blot 48% af aktierne i selskabet. MCH har en selvstændig økonomi, hvor kommunen blot er med til at beslutte om hvordan driften skal køre. De propper ikke flere penge ind i MCH af den grund. Herning kommune har jo også været meget interesseret i at have indflydelse i MCH, samt i det hele taget at have MCH i kommunen.
Så jo, det handler i høj grad om offentlig støtte..
Samt masser af arbejdspladser, omtale og indtjeningsmulighederSylvester skrev:Ret med hvis jeg tager fejl, men MCHs økonomi er jo netop også på dagsordenen i kommunen og hvert år, mener jeg at kommunen koster store millionbeløb i MCH.Administrator skrev:
Sådan hænger det altså ikke sammen. Herning kommune ejer blot 48% af aktierne i selskabet. MCH har en selvstændig økonomi, hvor kommunen blot er med til at beslutte om hvordan driften skal køre. De propper ikke flere penge ind i MCH af den grund. Herning kommune har jo også været meget interesseret i at have indflydelse i MCH, samt i det hele taget at have MCH i kommunen.
Så jo, det handler i høj grad om offentlig støtte..
Det offentlige system er altså ikke bare baseret på udgifter via indtægter, men drejer sig i høj grad om at kunne tænke innovativt og benytte sig mere og mere af "private" arbejdsgange
Hej 974,
jeg syntes det er helt fint Herning støtter MCH, modsat FCMs håndbold, så er der nogle soleklare synergier ved det, men syntes man bør holde sig væk fra at støtte professionelle sportsklubber og det gør man indirekte på det her måde.
En glidebane er hvad det er..
jeg syntes det er helt fint Herning støtter MCH, modsat FCMs håndbold, så er der nogle soleklare synergier ved det, men syntes man bør holde sig væk fra at støtte professionelle sportsklubber og det gør man indirekte på det her måde.
En kommune støtter da deres lokale erhvervsvirksomheder på alle tænkelige måder - måske ikke direkte med penge, men alligevel på andre måder som trods alt har en vis værdi.Sylvester skrev:Hej 974,
Det gør de udfra nogle af de årsager som jeg beskrev tidligere
Så når de nu inddirekte støtter FCM er det vel bare på samme måde?
Der er da også kommuner som støtter økonomisk til eks. stadionbyggeri, haller osv
Nu er der jo regler for hvor meget det offentlige må støtte private virksomheder. Syntes du det ville være okay hvis Herning sponsorerede Egetæpper med 5 mio, fordi de var på røven?974 skrev:En kommune støtter da deres lokale erhvervsvirksomheder på alle tænkelige måder - måske ikke direkte med penge, men alligevel på andre måder som trods alt har en vis værdi.Sylvester skrev:Hej 974,
Der er da også kommuner som støtter økonomisk til eks. stadionbyggeri, haller osv
For mig at se, så bevæger vi os på grænsen her..
Nu skrev jeg netop at der ikke blev støttet direkte med pengeSylvester skrev:Nu er der jo regler for hvor meget det offentlige må støtte private virksomheder. Syntes du det ville være okay hvis Herning sponsorerede Egetæpper med 5 mio, fordi de var på røven?974 skrev:En kommune støtter da deres lokale erhvervsvirksomheder på alle tænkelige måder - måske ikke direkte med penge, men alligevel på andre måder som trods alt har en vis værdi.Sylvester skrev:Hej 974,
For mig at se, så bevæger vi os på grænsen her..