Bak Permanent frem på midten

Om FC Midtjylland og Black Wolves
uschel

Bak Permanent frem på midten

Indlæg af uschel »

http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/fc ... -paa-banen

Interessant. Jeg tror at hans power og vinder mentalitet vil gavne holdet endnu mere fremme på banen. Så rigtigt set Glen. Onde tunge vil så osse hævde at vi slipper for at han koster mål når han mangler bagi efter et af hans beckenbauer raids. Men det er vel bare sin/win ligemeget hvad man mener om ham som forsvarspiller. Eneste bekymring jeg har er om hans glasben kan klare den ekstra belastning i rollen som 6-8er

Spicker

Re: Bak Permanent frem på midten

Indlæg af Spicker »

uschel skrev:http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/fc ... -paa-banen

Interessant. Jeg tror at hans power og vinder mentalitet vil gavne holdet endnu mere fremme på banen. Så rigtigt set Glen. Onde tunge vil så osse hævde at vi slipper for at han koster mål når han mangler bagi efter et af hans beckenbauer raids. Men det er vel bare sin/win ligemeget hvad man mener om ham som forsvarspiller. Eneste bekymring jeg har er om hans glasben kan klare den ekstra belastning i rollen som 6-8er
Det kan godt være jeg husker forkert men han har da ikke rigtigt været skadet siden han rykkede op på midten har han?

Jeg syntes det er et kæmpe plus at få bak længere frem på banen. Det giver nogen af vores mere offensive spillere som Albæk og Andersson mere frihed til at gøre det de er gode til, hvilket jo bare gavner os offensivt :)

Brugeravatar
Jacob

Indlæg af Jacob »

Det fremtidssikrer os vel også lidt på midtbanen. Hvis vi antager at Mads Albæk skifter til sommer:

Sly - Bak - Danny - Rilwan
Andersson
Bænk: Mads P, Marco L, Izunna, Pione

Danny - Bak - Izu - Rilwan
Andersson
Bænk: Sylvester, Mads P, Marco L, Pione

Sylvester - Bak - Andersson - Pione
Danny
Bænk: Rilwan, Mads P, Marco L, Izunna

Og vi kan lave mange andre fornuftige kombinationer, hvor vi stadig har mindst en rutineret midtbanespiller på bænken udover Mads Pedersen, som kan dække 6'eren og 8'eren, der forhåbnentligt vender hjem med nogle kampe på seniorniveau og Marco, der vel også kan spille den offensive midtbanespiller og kanterne.

I forsvaret er vi stadig dækket fornuftigt ind med Erik og Ipsa som startere, og så Patrick og Noah som backup - begge spillere som jeg vurderer har en fin fremtid.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Det er helt klart det rette, og jeg ville også være blevet skuffet hvis han blev rykket tilbage i forsvaret igen. Vores forsvar er tydeligt mere sikkert uden ham der, mens vi har så meget mere power midt på banen når han spiller midtbane, han er et klart plus på midtbanen.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

God ide. Sidst han spillede der, gik det rigtig godt, MEN han sagde også, at det var hårdt i forhold til den plads han var vant til at spillede. Håber han kan klare opgaven frem til sæson afslutningen, for jeg husker at det gav vores spil noget godt fremadrettet. Og så har han jo den fandenivoldskhed over sig, som vi alle kan lide. Bare benene holder !

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

Et lille input fra Portugal.
Ja det er en mulighed med Bak som 6ér men det er ikke mod ikke hold vi vil bruge denne opstilling.
Mod lad os sige SE. Som kun har en mand fremme er det ikke rimeligt at han skal binde 2 midterforsvarer og en 6ér. Her vil vi nok spille med en ekstra angriber. Noget andet er at den mand der skal spille 6eren ikke hver gang behøver at være Bak.
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

Besvar