Og nu er planen klar.

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Noe

Re: Og nu er planen klar.

Indlæg af Noe »

Mazter81 skrev:
Store ændringer tager tid, og der er vel en del spillere, som ikke passer synderligt godt ind i konceptet, men som alligevel spiller pga. mangel på bedre alternativer på nuværende tidspunkt
Ja, der vil være en overgangsperiode. Umiddelbart burde de fleste dog være sorteret fra nu. Spillere som Kibebe, Andersson og Duncan burde være scoutet til det nye system.

mnm123

Indlæg af mnm123 »

Noe skrev:
Mazter81 skrev:
Store ændringer tager tid, og der er vel en del spillere, som ikke passer synderligt godt ind i konceptet, men som alligevel spiller pga. mangel på bedre alternativer på nuværende tidspunkt
Ja, der vil være en overgangsperiode. Umiddelbart burde de fleste dog være sorteret fra nu. Spillere som Kibebe, Andersson og Duncan burde være scoutet til det nye system.
Problemet med den overgans periode snart har været 2 år hvor vi ikke har rykket os spille mæsig ret meget, undtagen at vi er mere i bold besiddelse men de forkerte steder på banen vi bliver aldrig farlig og vores hidsig hed i løb og bevægelse er desværre næsten ikke eksisterende, og helt klar vi har ikke kunne erstatte Jacop Poulsen. Jeg vil også stille spørgsmål stadig i vores trup at hvis vi scouter efter spiller typer til sådan fodbold, så er Kolja og Ipsa tildels Erik bare ikke stærke nok til det system og tvivler engang imeelem på Bak, i det system som snakker om skal de 4 bagerst være hurtig med bold omgangen, stærke teknisk og taktisk og være den spiller som gir overtalet på midtbanen i siderne, det er ed langt fra gode nok i mine øjne.

Mazter81
Geografisk sted: Paphos, Cypern
Kontakt:

Indlæg af Mazter81 »

mnm123 skrev:
Noe skrev:
Mazter81 skrev:
Problemet med den overgans periode snart har været 2 år hvor vi ikke har rykket os spille mæsig ret meget, undtagen at vi er mere i bold besiddelse men de forkerte steder på banen vi bliver aldrig farlig og vores hidsig hed i løb og bevægelse er desværre næsten ikke eksisterende, og helt klar vi har ikke kunne erstatte Jacop Poulsen. Jeg vil også stille spørgsmål stadig i vores trup at hvis vi scouter efter spiller typer til sådan fodbold, så er Kolja og Ipsa tildels Erik bare ikke stærke nok til det system og tvivler engang imeelem på Bak, i det system som snakker om skal de 4 bagerst være hurtig med bold omgangen, stærke teknisk og taktisk og være den spiller som gir overtalet på midtbanen i siderne, det er ed langt fra gode nok i mine øjne.
Både Kibebe og Ipsa er vel nødløsninger?
Men ja, man kan med rette forvente, at evt. spillere udefra er matchet til konceptet

Men det vil vel umiddelbart tage mere end to år at indfør een ny stil, når man i stor stil er afhængig af, at spillerne skal komme gennem ungdomsrækkerne først og man ikke har millioner at poste i en udskiftningsproces i truppen over et par sæsoner...

Sylvester

Indlæg af Sylvester »

Noe skrev:
Sylvester skrev:
Hvad ville der ske hvis Stoke pludselig tvang deres mandskab til at spille shortpassing fodbold, med spillet opbygget nedefra og langs jorden? Ville det være fremsynet eller ville det være lalle-naivt?
Og hvad ville der ske, hvis jeg tvang en gris til at køre på cykel? Jeg kan ikke anerkende sammenligningen; vi er ikke DK's Stoke. I FCM har vi faktisk spillerne til at spille mere boldbesiddende. Spørgsmålet om vi har spillerne til at losse bold?
Sylvester skrev:Hvordan kan du i øvrigt ikke mene at Hr. Pølsemix ikke er fit og i form, efter et halvt år i klubben?
Jeg kan sagtens sætte mig ind i at fans som dig er sure, irriterede og skuffede ifht. den nuværende situation. Det jeg ikke kan forstå, er at verden kan blive så sort, at I fuldstændig mister evnen til at eftertjekke jeres udsagn, inden i hælder galde ud over graven (så langt har Hekler ret.). Du kunne have brugt de 20 minutter du brugte på at finde på et sjovt øgenavn, til i stedet at tjekke Duncans kampforløb i klubben i stedet.
Sylvester skrev:Hvor lang tid skal han bruge til at komme det, uden at man kan kalde ham pinlig useriøs?
Jeg ved det ikke. Jeg har ikke været fodboldspiller på højt niveau, men 3-4 fulde kampe i streg er vel ikke urimeligt? Hans forløb i ÅB viste, at han skal bruge lidt kampe på at komme i gang (han scorede i sin sjette kamp). Efteråret har vist et meget uregelmæssigt forløb for Duncan. Han har spillet mange kampe (15), men minutterne på banen viser også, at han ikke har været klar til at spille mange kampe i streg. Faktisk er hans længste serie to fulde kampe i træk! http://www.superstats.dk/spillere/spill ... =2012/2013

Jeg er ikke verdens største Duncanfan, men han skal (også) behandles fair: Han har ikke haft muligheden for at komme i gear i dette efterår. Havde Tim J været skadesfri, så havde vi sikkert set et bedre forløb med Duncan.
Jeg kan ikke finde ud af at dele indlægget op, beklager.

Angående Stoke-sammenligningen, så fint nok du ikke vil acceptere den, den er ekstrem, men forklarer at man nu engang er nødt til at tage udgangspunkt i hvilket materiale man har til rådighed og vi er IKKE et synderligt pasningsstærkt hold og nu må den misforståede idealisme altså ophøre omkring dette!

FCM er først og fremmest et dynamisk hold med masser af eksplosivitet, fart og aggressivitet som de primære kvaliteter. Rilwan og Sylvester er f.eks de deres es, når de kan komme i direkte løb mod mål, eller komme i løbedueller mod direkte modstandere. Grundet et ektremt omstændigt (og usikkert) opspil, hvor bolden konstant cirkulerer for meget, at modstanderen nu næsten altid er på plads dybt i egen zone. Det giver langt mindre plads at løbe på og langt større koncentration af modstanderne i umiddelbar nærhed af bolden, hvilket giver vores driblere ekstremt svære vilkår! De skal nu altså afdrible 2-3 mand og er næsten aldrig i mand/mand situationer længere.

Sly og Rilwan er ikke i deres es når de skal kombinere alt for meget med bolden, det er de ganske enkelt ikke dygtige nok til og det er det vi tvinger dem til nu. Kan det virkelig passe, at passificere vores største aktiver på den måde, for at få dem til at passe ind i nogle kasser?

Sly og Rilwan er eksempeler, der er mange andre spillere som ikke passer ind i systemets kasser og pga. det, så er nedrykningen faretruende nær. Vi har vundet én sølle kamp ud af 11 og jeg kan ikke engang huske hvornår vi har vundet i Herning. Ikke underligt der var under 4000 til stede mod Silkeborg :roll:

Angående Dunken, så er du vel klar over at han ikke kom fra en pensionisttilværelse inden han tiltrådte i klubben? At mene han ikke har haft mulighed for at komme i form mens han har været i FCM, kan jeg kun grine af, eller du mene måske kun de spiller kamp og ikke træner, som et serie 6 hold :lol: Han har haft alle forudsætninger for at komme i topform og er han ikke kommet det, kan han kun kigge indad, så kniber det vist alvorligt med viljen..

Er der formen det kniber med efter et halvt år i FCM, tror jeg bare han skal indstille sig på en anden type tilværelse uden om fodbolden...

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

Mazter81 skrev: Både Kibebe og Ipsa er vel nødløsninger?
Men ja, man kan med rette forvente, at evt. spillere udefra er matchet til konceptet
Ipsa er så sandelig ikke en nødløsning andet end i den forstand at man hentede da man fik to langtidsskader + det løse.

Hvad angår Duncan så er han måske nok købt til systemet. Men som vi ved så har vores opspil pga. skader været smadret det meste af sæsonen og der har derfor ikke været rum som forventet til at arbejde på den del af spillet som skulle lægge op til ham.
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

Noe

Indlæg af Noe »

Sylvester skrev:
Angående Stoke-sammenligningen, så fint nok du ikke vil acceptere den, den er ekstrem, men forklarer at man nu engang er nødt til at tage udgangspunkt i hvilket materiale man har til rådighed og vi er IKKE et synderligt pasningsstærkt hold og nu må den misforståede idealisme altså ophøre omkring dette!
Men det er jo ikke første gang, at Stoke bruges som eksempel. Og dårlige eksempler forvirrer altså mere end det gavner. Folk går f.eks. rundt og tror, at FCM vil spille som Barcelona, fordi man har meldt ud at man vil have bolden mere. Det er helt ude i hampen.
Sylvester skrev:FCM er først og fremmest et dynamisk hold med masser af eksplosivitet, fart og aggressivitet som de primære kvaliteter. Rilwan og Sylvester er f.eks de deres es, når de kan komme i direkte løb mod mål, eller komme i løbedueller mod direkte modstandere. Grundet et ektremt omstændigt (og usikkert) opspil, hvor bolden konstant cirkulerer for meget, at modstanderen nu næsten altid er på plads dybt i egen zone. Det giver langt mindre plads at løbe på og langt større koncentration af modstanderne i umiddelbar nærhed af bolden, hvilket giver vores driblere ekstremt svære vilkår! De skal nu altså afdrible 2-3 mand og er næsten aldrig i mand/mand situationer længere.
Jeg synes du har en pointe i, at driblerne har fået det sværere. Omvendt må vi nok erkende, at der ikke står masser af afløsere klar for Rilwan og Sly, når de ryger videre. Til gengæld passer Albæk og Andersson fint til et system med mere boldbesiddelse, ligesom Juelsgaard får lov at lege mere med.
Sylvester skrev:Angående Dunken, så er du vel klar over at han ikke kom fra en pensionisttilværelse inden han tiltrådte i klubben? At mene han ikke har haft mulighed for at komme i form mens han har været i FCM, kan jeg kun grine af, eller du mene måske kun de spiller kamp og ikke træner, som et serie 6 hold :lol: Han har haft alle forudsætninger for at komme i topform og er han ikke kommet det, kan han kun kigge indad, så kniber det vist alvorligt med viljen..
Alle forudsætninger for at komme i topform? Tror du virkelig han træner effektivt (hvis han træner - det kan andre bedre svare på end jeg), når han kun lige kan lappes sammen til kampene? Har du slet ikke fulgt med i skadessituationen hen over efteråret, eller mener du oprigtigt at det er noget GR har fundet på for at snyde os alle sammen? Igen; det er ok at være kritisk i den nuværende situation, men det der er sgu langt ude virkelighedsfjernt.

mnm123

Indlæg af mnm123 »

Hekler skrev:
Ipsa er så sandelig ikke en nødløsning andet end i den forstand at man hentede da man fik to langtidsskader + det løse.

uden at forklejne Ipsa så har han gjort det fint her i efteråret, men at sige han er mere ind nødløsning i forsvaret er at ta sin mund mere ind fuld. Han er ikke i nærheden af at kunne forstærke vores forsvar hvis vi er skades fri så er han nummer 5 i rækken efter min mening og Noah overhalder ham snart. Hvis der skal bruges penge på ham skal der sælges ud i forsvaret og efter min mening hvis vi sælger Erik for 12 mill. skal de bruges på en som virklig kan ta hånd om vores forsvar så vi kan stole på defensiven. Hvis du gerne vil ha en liste over de 5 jeg mener er Bak-Erik-Kibebe-Kolja-Ipsa og Noah er tæt på.

Mazter81
Geografisk sted: Paphos, Cypern
Kontakt:

Indlæg af Mazter81 »

Hekler skrev:
Altså en nødløsning, da han blev hentet ind igen - Det er jo det, jeg kommenterer på - Ikke hvorvidt han skal have en plads i truppen fremadrettet

Bliv gerne i samme diskurs som vi andre ;)

Besvar