Fejl SKAL have konsekvenser!

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Sylvester

Fejl SKAL have konsekvenser!

Indlæg af Sylvester »

Syntes ikke det virker troværdigt at lade de samme spillere klovne rundt med alle de dillitant-fejl de præsterer.

Syntes ikke det er rimeligt overfor resten af truppen og syntes ikke det virker troværdigt overfor fans og resten af omgivelserne.

Status efter 8 kampe er at FCM har gjort sig til grin i hele DK.

Man har udspillet sin rolle i Europa med pinlige 0-3 på hjemmebane efter den bedste lodtrækning nogensinde. I samme turning præsterede Horsens uafgjort mod Lissabon og FCK lavede endnu engang et klasseresultat mod Lille. Det er flovt, at vi efter så mange forsøg stadig ikke er i stand til at levere i den turnering og det er rigtigt flovt at forvalte chancen sådan.

Vi har lukket uhørte 17 mål ind i 8 kampe, mere end 2 i snit. Af disse er 14! lukket ind i anden halvleg og langt de fleste i den sidste 1/5 af kampen.

Vi er totalt kollapset og lagt os grædende i fosterstilling, ikke én gang men adskillige gange allerede, hvor vi bare ikke har være til stede eller ville gøre det der skal til.

Vi har et forsvar som skifter til at forære mål væk i et omfang som ikke engang seriespillere kan være med til.

Dem som troede vi var seriøse guldkandidater for 1½ mdr. siden, griner nu bare af os og en "FCM" er nu at være foran, for at smide det væk i anden halvleg. 9 point efter toppen på 7 runder er en kæmpelussning og selvfølgelig ikke noget vi kan gøre os håb om at indhente.

Læg dertil at truppen, på papiret, ser meget stærk ud, men af landets absolut bedste :evil:

Status er der skal FORANDRING til og der skal prøves noget nyt, sådan man slipper for den ene underpræstation efter den anden! Gør Riddersholm ikke det, så blir han selv forandringen, for det bliver ikke ved med at gå det her

FCMReal

Re: Fejl SKAL have konsekvenser!

Indlæg af FCMReal »

Sylvester skrev:Syntes ikke det virker troværdigt at lade de samme spillere klovne rundt med alle de dillitant-fejl de præsterer.

Syntes ikke det er rimeligt overfor resten af truppen og syntes ikke det virker troværdigt overfor fans og resten af omgivelserne.

Status efter 8 kampe er at FCM har gjort sig til grin i hele DK.

Man har udspillet sin rolle i Europa med pinlige 0-3 på hjemmebane efter den bedste lodtrækning nogensinde. I samme turning præsterede Horsens uafgjort mod Lissabon og FCK lavede endnu engang et klasseresultat mod Lille. Det er flovt, at vi efter så mange forsøg stadig ikke er i stand til at levere i den turnering og det er rigtigt flovt at forvalte chancen sådan.

Vi har lukket uhørte 17 mål ind i 8 kampe, mere end 2 i snit. Af disse er 14! lukket ind i anden halvleg og langt de fleste i den sidste 1/5 af kampen.

Vi er totalt kollapset og lagt os grædende i fosterstilling, ikke én gang men adskillige gange allerede, hvor vi bare ikke har være til stede eller ville gøre det der skal til.

Vi har et forsvar som skifter til at forære mål væk i et omfang som ikke engang seriespillere kan være med til.

Dem som troede vi var seriøse guldkandidater for 1½ mdr. siden, griner nu bare af os og en "FCM" er nu at være foran, for at smide det væk i anden halvleg. 9 point efter toppen på 7 runder er en kæmpelussning og selvfølgelig ikke noget vi kan gøre os håb om at indhente.

Læg dertil at truppen, på papiret, ser meget stærk ud, men af landets absolut bedste :evil:

Status er der skal FORANDRING til og der skal prøves noget nyt, sådan man slipper for den ene underpræstation efter den anden! Gør Riddersholm ikke det, så blir han selv forandringen, for det bliver ikke ved med at gå det her
Hørt :oops:

Tror det lige netop, at det er her en del af problemet ligger, vedr. forsvaret specielt.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Sylvester skrev:Status er der skal FORANDRING til og der skal prøves noget nyt, sådan man slipper for den ene underpræstation efter den anden!
Hvad er det for en forandring, du vil se?

Nu nævner du selv AaB og OB som eksempler. Lad os se lidt på statistikken.

Der er spillet 7 kampe:
I FCM har 4 spillere deltaget i alle 7 kampe, heraf de 3 fra start. I alt har vi brugt 21 spillere (18 forskellige i startopstillingen)
I OB har 10 spillere deltaget i alle 7 kampe, heraf de 6 fra start. I alt har de brugt 18 spillere (15 forskellige i startopstillingen)
I AaB har 10 spillere deltaget i all 7 kampe, heraf de 8 fra start. I alt har de brugt 18 spillere (13 forskellige i startopstillingen)

Kan du se en forskel i kontinuiteten i startopstillingen? Forskellen på at have 3 spillere som gengangere i startopstillingen i alle kampe til at have 8 er jo enorm.

Den forandring jeg gerne vil se, er stabilitet!

FCMReal

Indlæg af FCMReal »

Kent skrev:
Sylvester skrev:Status er der skal FORANDRING til og der skal prøves noget nyt, sådan man slipper for den ene underpræstation efter den anden!
Hvad er det for en forandring, du vil se?

Der er spillet 7 kampe:
I FCM har 4 spillere deltaget i alle 7 kampe, heraf de 3 fra start. I alt har vi brugt 21 spillere (18 forskellige i startopstillingen)
I OB har 10 spillere deltaget i alle 7 kampe, heraf de 6 fra start. I alt har de brugt 18 spillere (15 forskellige i startopstillingen)
I AaB har 10 spillere deltaget i all 7 kampe, heraf de 8 fra start. I alt har de brugt 18 spillere (13 forskellige i startopstillingen)

Kan du se en forskel i kontinuiteten i startopstillingen? Forskellen på at have 3 spillere som gengangere i startopstillingen i alle kampe til at have 8 er jo enorm.

;) Kent du skylder altså en forklaring, du vil have stabilitet, men samtidig har FCM en anfører der piver ind og ud af holdet, en hel kamp der og en halv der osv.

Manden er måske ved at være færdig til topfodbold, han kan ikke være i form på den måde der.

Sylvester

Indlæg af Sylvester »

Kent skrev: Hvad er det for en forandring, du vil se?

Der er spillet 7 kampe:

Åh, den forudsigelige tudehistorie om skader. Har de restende så ikke spillet 5 eller 6 kampe? At vi allerede er løbet i ind mange karantænedage kan vi vel dårligt pive over og jeg opfatter os nu ikke som værende specielt hårdt ramt af skader. Har vi på noget tidspunkt manglet mere end 2-3 mand fra idealopstillingen?

At Kibebe, Duncan og Peder så har været røv og nøgler, er selvfølgelig skidt, men de burde have pundos nok til at løfte opgaven, de har ufatteligt meget rutine fra højeste plan.

At vi har brugt så mange spillere, må jo i høj grad også tilskrives fatale fejlvurderinger af træneren. Mads Pedersen og Lauridsen i Aalborg, var uhyggelig dårlig dømmekraft af Riddersholm.

Men du mener altså at skader er årsagen til kollaps, manglende vilje og taberattitude? Selv om du selvfølgelig godt ved at vores hold ikke er urutineret eller ungt mere? AaBs hold var f.eks langt yngre end vores var det da de ydmygede os i sidste weekend.

Forskellen på os og Aab og OB, er vilje og attitude.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

FCMReal skrev: ;) Kent du skylder altså en forklaring, du vil have stabilitet, men samtidig har FCM en anfører der piver ind og ud af holdet, en hel kamp der og en halv der osv.

Manden er måske ved at være færdig til topfodbold, han kan ikke være i form på den måde der.
Kan ikke se, hvad det er, jeg skal forklare? Den manglende stabilitet er jo primært grundet skader, og det gælder også Bak. Kibebe har ikke vist noget, der får mig til at tro, at han er bedre end en Bak i topform.

Jeg er lige så frustreret som andre over at Bak bliver skadet i hver eneste kamp, han spiller. Jeg ved dog ikke, om det er den samme skade, og fordi han stiller op halvskadet. Faktum er jo, at Koch er skadet, og det samme var Kibebe indtil for kort tid siden (og Kibebe så bestemt ikke skarp ud i AaB). Så hvad er alternativet - Kolja, der har spillet usikkert (og som havde karantæne i dag)?

For mig at se, skal der 2 ting til, for at der er behov for forandring:
1) En spiller underpræsterer over en periode
2) Der skal være et alternativ

Hvis vi ser på pkt 1) så synes jeg personligt, at Kolja og Bak er den eneste, der generelt har underpræsteret indtil videre. Problemet med Bak er, at der ikke er noget reelt alternativ, mens vi jo har set et skifte på højre back.
Derudover kan man sige, at vi efter Janssens skade har været tynde i front, men eftersom Duncan er blevet kastet ind i det, uden at han var klar, så vil jeg ikke kræve ham sat af. Igen mangler der også et alternativ. Håber Janssen får ret i, at han er klar til GF-kampen.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Sylvester skrev:At vi har brugt så mange spillere, må jo i høj grad også tilskrives fatale fejlvurderinger af træneren. Mads Pedersen og Lauridsen i Aalborg, var uhyggelig dårlig dømmekraft af Riddersholm.
Hvem vil du så have spillet med? Du skriger på forandring, men er uenig i de forandringe der sker, og siger ikke hvilke forandringer, det er, du vil have?

FCMReal

Indlæg af FCMReal »

Kent skrev:
FCMReal skrev: ;) Kent du skylder altså en forklaring, du vil have stabilitet, men samtidig har FCM en anfører der piver ind og ud af holdet, en hel kamp der og en halv der osv.

Kan ikke se, hvad det er, jeg skal forklare? Den manglende stabilitet er jo primært grundet skader, og det gælder også Bak. Kibebe har ikke vist noget, der får mig til at tro, at han er bedre end en Bak i topform.

Jeg er lige så frustreret som andre over at Bak bliver skadet i hver eneste kamp, han spiller. Jeg ved dog ikke, om det er den samme skade, og fordi han stiller op halvskadet. Faktum er jo, at Koch er skadet, og det samme var Kibebe indtil for kort tid siden (og Kibebe så bestemt ikke skarp ud i AaB). Så hvad er alternativet - Kolja, der har spillet usikkert (og som havde karantæne i dag)?

For mig at se, skal der 2 ting til, for at der er behov for forandring:
1) En spiller underpræsterer over en periode
2) Der skal være et alternativ

Hvis vi ser på pkt 1) så synes jeg personligt, at Kolja og Bak er den eneste, der generelt har underpræsteret indtil videre. Problemet med Bak er, at der ikke er noget reelt alternativ, mens vi jo har set et skifte på højre back.
Derudover kan man sige, at vi efter Janssens skade har været tynde i front, men eftersom Duncan er blevet kastet ind i det, uden at han var klar, så vil jeg ikke kræve ham sat af. Igen mangler der også et alternativ. Håber Janssen får ret i, at han er klar til GF-kampen.
Det er for nemt, for meget tyder på at Bak aldrig blir 100 procent mere, hvis man ser på hans tid i Heerenven og efterfølgende FCM, så er det skade på skade, nogle herinde bruger glasben betegnelse. I og med at manden bliver 30 næste gang, så bliver det nok ikke bedre.

Jeg har tidligere peget på Kolja i midtforsvaret, han har gjort det til ug de gange han er blevet flyttet derind, så fordi han ikke var med i dag p.g.a. karantæne så kunne han være manden.

Enig i at kibebe ikke ser helt fit ud, men han er også ny og skal have tid, dog vil jeg sige, at han laver ikke de der kamikaze indgreb som Bak laver gang på gang, f.eks. ved young boys 1-0 mål.

For mig har Bak underpræsteret længe nok til at prøve noget andet. Synes ikke forsvaret så dårligere ud efter Bak er gået ud tværtimod.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jeg synes nu der er grund til at være en lille smule optimister, efter dagens kamp. Resultatet var intet værd, men vi er dæleme også uheldige.
Vi har et hav af store chancer, det er en væsentlig positiv forskel fra Aab og YB kampen.
Det er ret beset 1 personlig fejl, som gør at vi ikke får tre fortjente point i dag.

Efter de totale kollaps mod Aab og YB, lignede FCM lidt mere sig selv i dag, der mangler bare lidt selvtillid og en smule held, for det var ren utur at vi ikke scorede et par gange mere.

Jeg er enig i at det virker forkert at Bak skal skiftes ud i hver kamp. Men Kent har nu ret i sine betragtninger omkring alternativerne.

Vi skal have bygget en positiv stemning op igen, og det får vi i hvert fald ikke ved at skrige Krise herinde, og forlange træneren fyret. Jeg er 100% sikker på vi har den bedst mulige træner, og at Glen nok skal få vendt bøtten. Alle hold oplever perioder hvor det ikke kører, og man kan altså ikke fyre træneren hver gang.

Sylvester

Indlæg af Sylvester »

Kent skrev:
Sylvester skrev:At vi har brugt så mange spillere, må jo i høj grad også tilskrives fatale fejlvurderinger af træneren. Mads Pedersen og Lauridsen i Aalborg, var uhyggelig dårlig dømmekraft af Riddersholm.
Hvem vil du så have spillet med? Du skriger på forandring, men er uenig i de forandringe der sker, og siger ikke hvilke forandringer, det er, du vil have?
Hvad med Albæk og Juelsgaard på sin normale position?

En forandring kunne f.eks være systemet. Da den nye "spillestil" blev placeret, hed systemet 4-1-3-2, men hvor tit har vi reelt spillet det? I flere af dissse kampe har vi langt mere haft holdet til 4-1-3-2 end 4-3-3, men alligevel holdt haft i 4-3-3 og tyet til dårlige lappeløsninger, som f.eks Juelsgaard som wing.

Og Bak må ud. Du snakker selv om stabilitet og så må du for f..... da også kunne de hvor destabliserende det er at skifte ham ud i hver kamp? Kolja mener jeg faktisk også er den der har set bedst ud centralt, så smid ham ind ved siden af Sivatchenko.

Mener du skader er årsagen til manglende vilje og modløshed?

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

Jeg må sige at jeg synes du lige som ufatteligt mange andre jeg har snakket med, udstiller din uvidenhed om hvad det er Man rent faktisk prøver på at gøre med holdet. Hvad missionen det sidste års tid har været.
Sylvester skrev: Hvad med Albæk og Juelsgaard på sin normale position?
Jeg er ikke sikker på hvad du snakker om, men jeg kunne forestille mig det havde noget at gøre med hvor offentsivt de to spillere ligger når vi har boldet? Men det er jo en del af konceptet. Faktisk får Julle besked på hver eneste træning at han skal endnu længere frem på banen.
Sylvester skrev: En forandring kunne f.eks være systemet. Da den nye "spillestil" blev placeret, hed systemet 4-1-3-2, men hvor tit har vi reelt spillet det? I flere af dissse kampe har vi langt mere haft holdet til 4-1-3-2 end 4-3-3, men alligevel holdt haft i 4-3-3 og tyet til dårlige lappeløsninger, som f.eks Juelsgaard som wing.
Sylvester skrev: Lad os slå helt fast, spille stilen og hvordan holdet stiller op til hver enkelt kamp, er ikke modsætninger. Spillestilen er ikke afhængig af en bestemt opstilling.
Den er til gengæld afhængig af at spillerne tilbyder sig så de opspilsmønstre der skal til kan lade sig gøre.
ex. Backs skal ikke føre bolden frem, men få bolden i samspil med midtbanen spillere så de modtager i bevægelse eller fra et skift.
Og Bak må ud. Du snakker selv om stabilitet og så må du for f..... da også kunne de hvor destabliserende det er at skifte ham ud i hver kamp? Kolja mener jeg faktisk også er den der har set bedst ud centralt, så smid ham ind ved siden af Sivatchenko.
Det er jo fint nok du har fikse ideer, men hvor mange træninger ser du?, Uanset ser Glen nok flere.
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Sylvester skrev: Hvad med Albæk og Juelsgaard på sin normale position?
Albæk spillede (ligesom Erik) U21-kamp på Færøerne 2 dage før, og kom først hjem torsdag eftermiddag. Dvs han for det første havde en kamp + en lang rejse i benene og for det andet overhovedet ikke havde trænet med holdet den uge. Man valgte at spare ham. Det samme gjorde Kent Nielsen med den U21-spiller, som AaB havde, ligesom han havde brokket sig over timingen og forsøgt at få kampen flyttet. Glen var altså ikke den eneste, der valgte at spare U21-spillerne og mente det var problematisk.

Jeg synes også, at Julle på fløjen var kreativt, så lad os bare flytte ham ned på backen. Hvem vil du så have ind på venstre fløj? Hassan var skadet, Izunna i karantæne og Albæk blev sparet.
Sylvester skrev: En forandring kunne f.eks være systemet. Da den nye "spillestil" blev placeret, hed systemet 4-1-3-2, men hvor tit har vi reelt spillet det? I flere af dissse kampe har vi langt mere haft holdet til 4-1-3-2 end 4-3-3, men alligevel holdt haft i 4-3-3 og tyet til dårlige lappeløsninger, som f.eks Juelsgaard som wing.
Jeg så gerne, at vi gik tilbage til det 4-1-3-2 system, som vi spillede oprindeligt. Jeg foreslog det faktisk op til AaB-kampen så vidt jeg husker. Problemet er vel bare, at efter vi har sendt Sly på fløjen, så har vi ikke haft 2 gode nok angribere.
Sylvester skrev: Og Bak må ud. Du snakker selv om stabilitet og så må du for f..... da også kunne de hvor destabliserende det er at skifte ham ud i hver kamp? Kolja mener jeg faktisk også er den der har set bedst ud centralt, så smid ham ind ved siden af Sivatchenko.
Jeg mener, at Kolja i midterforsvaret er ligeså meget en lappeløsning som Julle som wing - eller Bak som angriber, som andre også har foreslået. Løsningen på vores problemer er ikke, at flytte folk rundt på unaturlige positioner. Jeg tror ikke, at jeg nogen steder har skrevet, at jeg synes det er fedt, at Bak hele tiden bliver skadet. Tværtimod har jeg vel netop skrevet, at han er en del af problemet - så vi er ikke uenige i den del. Jeg ser bare ikke nogen løsning på det.

Jens Mikkelsen

Indlæg af Jens Mikkelsen »

Uha den er tung efter sådan en periode. Havde håbet på at SIF kampen kunne blive vendepunktet for den dårlige periode, men ak nej.

Jeg er helt i tråd med at KBN er en del af problemet og lad mig understrege, jeg er kæmpe KBN fan! Hans konstante skader og udskiftninger gør også skade på hans spil. Ja han laver kamikaze indgreb engang imellem, men når han er i topform, så hans timing i disse indgreb også bedre, samt hans dominans i eget felt.

At han ikke er på toppen, lider også ES under, han virker heller ikke 100 % sikker. Når man nu kigger på Kibebe, så mener jeg man i en periode er nød til at lade ham starte således at man skåner Bak så han kan blive 100% klar også kan man jo ende med at stå med en formstærk Kibebe og en klar KBN.

Jeg er da også klar over hvor vigtig han er i en periode hvor tingene ikke køre, da han er en indpisker og motivautor for de andre, men det nytter ikke, når han ikke kan spille 90 min. Kolja..... det er en nødløsning og dur ikke, ja han har spillet stærkt i midten, men jeg har det bedst med at han er på bænken, da tiden er inde til at han er backup for Villafane, som efter min mening var banens bedste i går og ikke Rilwan.

Vedrørende Lössl så kan jeg kun sige at det kommer ikke bag på mig! Han skal stramme op, ellers er vi nød til at finde en anden 1. målmand, disse fejl opstår simpelthen for tit og hans 1 mod 1 spidskompertence ser vi for sjælden også er han bare en middel målmand, med manglende timing og evne i feltet !!! Sad og sukkede over Lasse Heinze og hvorfor en "fucking polak" skulle sende ham i hænderne på SIF!!

GR er fredet i min verden og man kan ikke fortænke ham i nogle af de valg, han i denne periode har taget! Han passer til klubbens profil og han skal bare blive for evigt :-)

Lad os nu se en hæderlig kamp på torsdag og god tur til dem der skal med. Jeg er tilfreds hvis vi den 01.10.12 kl. 21.00 stå med 9 point mere, så er det hele ikke så skidt.

Sylvester

Indlæg af Sylvester »

Til Kent:

Man kunne jo have ladet Albæk skippe en nem og dum placeret U21 kamp, hvis man vurderede det var et problem han skulle spille 2 dage efter. Det har man da før set holdene har gjort med U-landskampe og man vidste jo på forhånd vi manglende Izunna til den kamp. Tror du ikke det havde været den bedste løsning?

Så kan det godt være at AaB også sparede en U21 spiller, men de kollapsede jo ikke og spillede feriebold.

Hvis vi havde spillet 4-1-3-2 i Aalborg, kunne vi have smidt Jude på top med Duncan og ladet Danny og Sly passe fløjene ved siden af Petter og med Albæk bagved.

Den formation havde været langt mere kvalificeret, end det trylleri man vovede deroppe og blev straffet hårdt for og det tror jeg ikke du er uenig i?

Angående Kolja, så syntes jeg altid han har haft statur som en midterforsvarer og han kunne bibringe noget af det hverken Bak eller Erik har masser af, nemlig højde. Så snart modstanderne bliver store, har både Bak og Erik enorme problemer med at vinde deres dueller. Det tror jeg Kolja kan gøre mindst lige så godt. Han passer dårligt i systemet som back, så smid ham ind centralt i stedet.

Mener du de mentale kollaps og opgivenhed har noget med skaderne at gøre?

Sylvester

Indlæg af Sylvester »

Hekler skrev:Det er jo fint nok du har fikse ideer, men hvor mange træninger ser du?, Uanset ser Glen nok flere.
Thomasberg så også flere træninger end jeg gør. Hvor han er han henne idag?

Hvis spillerne bliver ved med at give op og falde sammen, så bliver man i den sidste ende nødt til at reagere.

Vi er ny 1½ år henne i denne proces, har et mere rutineret hold end meget længe, har foretaget markante profilkøb og trods det, er vi mere skrøbelige end nogensinde??? Det virker ulogisk på mig

Angående sådan en proces, så må vi da som minimum kunne opstille nogle kriterier for hvordan sådan en skal være succesfuldt implementeret og dermed overstået. Det har FCM helt forsømt at melde ud og kan belejligt tørre en masse af i denne. Hvornår kan vi begynde at måle på denne proces?

Tror et nederlag, kombineret med mere modløs attitude, til Esbjerg kan risikere at få konsekvenser for vores ledelse.

Besvar