Udbyggelse af SAS-Arena?

Om FC Midtjylland og Black Wolves
aalborg

Udbyggelse af SAS-Arena?

Indlæg af aalborg »

Nu hvor I har haft udsolgt til mange hjemmekampe, er der så ikke snak om at udbygge jeres stadion?
Senest rettet af aalborg 24. jun 2005, 16:32, rettet i alt 1 gang.

Peter Ross

Re: Udbyggelse af SAS-Arena?

Indlæg af Peter Ross »

Giv os et par år mere :-)

De 3 seneste kampe har trods alt været med de 3 øvrige hold fra top-4, samt de har set spændende ud på forhånd mht. spil, placering osv.

Men hvis vi fortsætter vores opadgående gennemsnit, som i den netop afsluttede sæson var på 9000, så kan det da godt være :-)

Peter Ross

aalborg

Indlæg af aalborg »

Ja, det er et klasse gennemsnit og 1.100 bedre end her i Aalborg. Men mon ikke også der er blevet delt lidt flere fribilletter ud nede os Jer:-). Men under alle omstændigheder flot.

God sommer til alle.

/Aalborg.

smørtyven

Indlæg af smørtyven »

Hvorfor er det alle tror at der deles tusindvis af fribiletter ud......

Hvor er de fribilleter ?? Jeg vil osse ha nogen..

Keep the faith
Smørtyven - sæsonkort, hvad ellers!!

Kent

Indlæg af Kent »

Jeg har hørt at der faktisk ikke er så mange tilskuere som det siges - halvdelen af tilskuerne er i virkligheden alle mannequin-dukkerne fra Hernings tøjbutikker, der er klædt ud.

Kent

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Tjaa, et skud er 3500 sæsonkort, ca, 1700 sponsor-billetter (ikke = fribilletter) derudover 1100 pladser i udeburet, omkring 1500 til salg på nettet samt 3500 i Spar-butikkerne.

Så ender vi på 11.300 (ca.), det vil sige max. 500 "fri-billetter" (Der bliver sgu arbejdet for dem...)

Så falder "alle fribilletterne" vel lidt til jorden ?
(Vil godt understrege at de ovenstående tal er skud på tasken, men sikkert ikke skudt langt fra)

Peter Ross

Kim

Indlæg af Kim »

Jaa... og midtjylland kan jo altid ringe en gang til ålborg stadion og købe et par tusinde sæder, de bliver jo alligevel ikke brugt til ÅB's hjemmekampe...

God sommer til dig også Aalborg..

4-1...

BW #456

YahooSeeker [Bot]

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Hehehe,, Der var altså også Udsolgt på Aalborg Park mod FCK og BIF.

Men faktum er altså at der deles mange flere fribiletter ud på heden end i dobblet A. Jeg kender personligt til at der florerer x antal tusinder "fribiletter" som man kan indløse, til en ordinær billet. Mener det er noget med at man selv kan bestemme kampen, så længe man indløser billetten til kampen, inden er der udsolgt. Ved eksempelvis at de er blevet delt ud på designskolen... Men egentlig kan jeg godt li konceptet, for det lokker folk på stadion som ikke ville komme hvis de skulle betale, og man får en godt tilskuergennemsnit.

//Dahl

Kim

Indlæg af Kim »

Kære ven!

Nej, der deles IKKE fribilletter ud, der er nogle sponsorer i midtjylland, der får billetter for deres sponsorater, fra kamp til kamp, ligesom alle andre steder... f.eks. får storsponsoren i parken (fona) flere hundrede billetter til fck's hjemmekampe, så ansatte og andet godtfolk kan komme "gratis" i parken...

se - et er at få en billet til fodbold - noget andet er at dukke op...

Fortæl mig venligst hvorfor alle de påstået "gratister" ikke dukkede op da vi spillede i Ikast - f.eks. i vores bronze-sæson der... nej vel...

tør nu øjenene over det 4-1 nederlag og kom videre - du kan altid give en bajer i gaden ved lejlighed ;-)

BW #456

BW # 163

Indlæg af BW # 163 »

Jeg mener at kunne huske, at stadion er bygget således at det kan udbygges, vistnok på sponsorlangsiden. Det vil, hvis det nogensinde sker, ødelægge det arkitektoniske udtryk og helheden for stadion.

Der er vist også snak om nogle sæder på Nordea i forbindelse med UEFA-cup, men jeg vil håbe de ikke bliver permanente, da

- ægte fans står op og
- det vil mindske kapaciteten betragteligt.

Men mht. udbygning tror jeg der vil gå nogle år, for det koster altid mange penge at bygge om.

Desuden er der også den hidtil næsten uudnyttede mulighed ( vi har differenterede priser, men stadig LAVE priser !) at skrue på billet-prisknappen. SAS-arenas billetpriser ligger i den meget lave ende af superligaen. Til mellemkampe kan man komme ind for 80 kr. og i pokalsemifinalen samt til små modstandere var det vistnok 60 kr for de billigste ståpladser.

BW # 163

Giuseppe Signori

Indlæg af Giuseppe Signori »

Jeg tror faktisk ikke, at der deles så mange fribillet ud, som der blev gjordt i den første halvsæson med det nye stadion. Dengang var der mange tilskuere fra samarbedsklubberne til de "bløde" kampe, hvor der ikke kunne trækkes ret mange tilskuere! Dog vil der altid være mange såkaldte sponsorbilletter i omløb, som bliver delt ud til højre og venstre!

Hvis det stod til mig og jeg skulle få fat i nogle flere tilskuere, altså øge tilskuersnittet, ville jeg dels gå efter samarbejdsklubberne (altså fodbold klubberne) som de gør nu, Samt give fribilletter (Må kun gælde for børn, dog må det ikke være fri-entre - da men ellers mister signalværdien) ud til skolebørn i alderen 10-14 på skolen. Herved forstærkes "brandet" samt klubkultur rundt om i samarbejdsklubberne/skolerne. Altså kommende tilskuere/Black wolves tilhængere.
Formålet med dette er naturligvis at påvirke barnet, der igen påvirker forælderne ( forælderene skal naturligvis betale for at komme ind :o) ). Jo mere kultur/brand man skaber hos/påvirker barnet, jo størrer bliver synegi-effekten i det lange løb. Dette forudsætter dog at klubbens resultater skal konstant ligge i den bedste halvdel!

Ellers synes jeg faktisk at marketingsafdelingen gør et flot stykke arbejde, med de midler de nu engang har!

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

BW # 163 skrev:
-------------------------------------------------------
> Jeg mener at kunne huske, at stadion er bygget
> således at det kan udbygges, vistnok på
> sponsorlangsiden. Det vil, hvis det nogensinde
> sker, ødelægge det arkitektoniske udtryk og
> helheden for stadion.

Stålkonstruktionen hele vejen rundt er lavet til at kunne bære en etage mere. Det var ihverfald hvad håndværkerne fortalte mig da jeg tog billeder af byggeriet.

>
> Der er vist også snak om nogle sæder på Nordea i
> forbindelse med UEFA-cup, men jeg vil håbe de ikke
> bliver permanente, da
>
> - ægte fans står op og
> - det vil mindske kapaciteten betragteligt.

Ja vi må holde på vores ret, Brøndby Support har vist at det kan lade sig gøre.
Et væsentligt argument er også at Nordea suverænt er derfra hvor stemningen udspringer, et "tæmmet" Nordea med sæder kan ikke være i nogens interesse.

> Men mht. udbygning tror jeg der vil gå nogle år,
> for det koster altid mange penge at bygge om.

Enig. Så længe det kun er til topkampene der er udsolgt, så sker der ikke mere. Ved en udbygning vil FCMs "husleje" til messecentret selvfølgelig stige, og det skal kunne betale sig inden de gør noget. Omvendt viser det at stadion er lavet til at kunne udbygges vist alt om ambitionerne.

Faktisk tror jeg ikke det vil koste sindsygt meget at udbygge Fortet, det at forarbejdet er gjort betyder rigtig meget.

> Desuden er der også den hidtil næsten uudnyttede
> mulighed ( vi har differenterede priser, men
> stadig LAVE priser !) at skrue på
> billet-prisknappen. SAS-arenas billetpriser ligger
> i den meget lave ende af superligaen. Til
> mellemkampe kan man komme ind for 80 kr. og i
> pokalsemifinalen samt til små modstandere var det
> vistnok 60 kr for de billigste ståpladser.

Om nogle år ja, men FCM opbygger stadig og jeg tror ikke der er råd til at skræmme nogen væk med prisstigninger pt. Om 4-5 år når folk er vant til topfodbold på Fortet, så stiger priserne stille og roligt.

Så vidt jeg husker var det FCMs ønske med en kapacitet på omkring 15.000 da stadion skulle laves? - Det var folk ved at dø af grin over :-D

aalborg

Indlæg af aalborg »

Vi har skam tøret øjnene over det nederlag. Vi har haft en godkendt sæson. Lig i øvrigt mærke til oddsene til næste sæson, odds 6 på os som mestre, odds 12 på FCM...

God sommer...

Denis Egebæk

Indlæg af Denis Egebæk »

Hvis det lykkes jer at holde på den nuværende trup, anser jeg også AaB for at være førsteudfordrer til Brøndby i næste sæson. Det ser ud til at være et godt projekt der er gang i deroppe.

God sommer til dig også.

Bjørn

Indlæg af Bjørn »

Faktisk var det på et tidspunkt fremme at Georg Sørensen, messecentrets direktør (eller bestyrelsesformand) ønskede at udvide kapaciteten. noget der "let" kunne gøre ved simpelthen at forlænge de nuværende tribuner. Hvilket fortet vist nok også skulle være forberedt til. Det skulle eftersigende resulterer i en kapacitetsforøgelse på ca. 3.000 pladser. hvilket ville give en kapacitet lige omkring de 15.000. Udfra den betragtning tror jeg ikke at man vil bygge et ekstra niveau ovenpå, i hvert fald ikke indenfor en overskuelig periode. skulle det alligevel ske, tror jeg det i høj grad ville være for at få flere skyboxe, og mere plads til sponsorerne. Men selvfølgelig også flere tilskuere. Skyboxene er eftersigende en rigtig stor succes, og der tages meget store priser for disse. priser der kan forventes at stige markant. Således ville der være en klar forretningsmæssig logik i at øge disse aspekter af stadionet, hvis der skulle udbygges.

Besvar