Det har han ret i. Vi har potentiale, og det er godt at støtte sig ved, når det en periode som nu, har gået mindre godt- Det største potentiale ligger ovre i Herning. Det mener jeg helt bestemt. De har en idé, en tanke og en profil. De gør tingene på en måde, der virker seriøs, siger FCK-direktør Anders Hørsholt til TV2 Sporten.
FCK: FCM den største konkurrent
FCK: FCM den største konkurrent
Læst her: http://www.bold.dk/nyt/FCK-boss-FCM-er- ... konkurrent

Re: FCK: FCM den største konkurrent
Det er egentlig en rar udtalelse, idet FCM sjældent ses værende en konkurrent for topholdene. Tit synes jeg der er blevet set ned på FCM.
Men det er jo også fedt, FCM har for alvor fundet deres karakter, værende en udviklingsklub, hvor der for alvor er en fremtid, hvilket også mærkes mht. den indiske investor. Det er fedt man for alvor har "vundet" titlen som den største talentfabrik i DK, hvilket der tit har været diskussion om - om det er Brøndby eller FCM. (det må gøre ondt i brøndby
)
Dejligt hvis FCM kan stå ved den udtalelse, og vise sig værende den største fremtidige konkurrent for bl.a. FCK i toppen
Men det er jo også fedt, FCM har for alvor fundet deres karakter, værende en udviklingsklub, hvor der for alvor er en fremtid, hvilket også mærkes mht. den indiske investor. Det er fedt man for alvor har "vundet" titlen som den største talentfabrik i DK, hvilket der tit har været diskussion om - om det er Brøndby eller FCM. (det må gøre ondt i brøndby
Dejligt hvis FCM kan stå ved den udtalelse, og vise sig værende den største fremtidige konkurrent for bl.a. FCK i toppen
FC Midtjylland
Man skal dog ikke afskrive Brøndby. De er altså stadig en talentfabrik af en vis klasse, selvom der har været nogle magre år. De har nogle interessante talenter, der er på vej frem nu.
Der ligger desuden mange kræfter og ulmer i Brøndby. På et eller andet tidspunkt falder Bjerregaard-dynastiet, og så er det ikke til at sige, hvordan det går. Måske kommer Kasi-Jesper og pumper klubben fuld af penge. I så fald må man håbe, at de er for dårlige til at lave de rette indkøb. Det bedste for os er, at de bliver ved med at bevare status som galehus så længe som muligt.
Det er også svært at spå om OB. Så længe de sportslige resultater holder, er der fred og ingen fare (ud over de OB-fans, der kun tåler guld). Men hvad hvis truppen fejler i en efterårssæson? FCM og Brøndby har for ikke så længe siden været kastet ud i sæsoner, hvor der til tider blev danset dødsdans omkring nedrykningsstregen. Hvordan vil OB klare sig igennem sådan en krise, og er det overhovedet realistisk, at de ryger ind i én?
Der ligger desuden mange kræfter og ulmer i Brøndby. På et eller andet tidspunkt falder Bjerregaard-dynastiet, og så er det ikke til at sige, hvordan det går. Måske kommer Kasi-Jesper og pumper klubben fuld af penge. I så fald må man håbe, at de er for dårlige til at lave de rette indkøb. Det bedste for os er, at de bliver ved med at bevare status som galehus så længe som muligt.
Det er også svært at spå om OB. Så længe de sportslige resultater holder, er der fred og ingen fare (ud over de OB-fans, der kun tåler guld). Men hvad hvis truppen fejler i en efterårssæson? FCM og Brøndby har for ikke så længe siden været kastet ud i sæsoner, hvor der til tider blev danset dødsdans omkring nedrykningsstregen. Hvordan vil OB klare sig igennem sådan en krise, og er det overhovedet realistisk, at de ryger ind i én?
Jeg mener OB ligeså vel, kan havne i suppedasen, som Aab kunne. For et år siden var det jo nærmest utopi at Aab skulle være lykkelige over at undgå nedrykning. OB har bygget deres hold lidt som Aab, som jeg ser det. Med dyrt indkøbte erfarne profiler. Det giver en kortfristet succes, Kim Brink var god til at forlænge den med nye interessante handler, jeg savner bare at se hvad OB kan nu, uden Brink. Jeg tror OB har toppet.
Men Brøndby, det er en dark horse. Jeg tror Bjerregaard kan holde magten længe, og hvad der så kommer derefter kan gå i begge retninger. Men de har stadig en god klubstruktur, og der skal nok komme store spillere fra dem også i fremtiden.
På den måde mener jeg at Anders Hørsholt har ret, vi har det største potentiale. Vores trup er ung og meget lovende, vi mangler kun få ting for at kunne præstere en supersæson, som f.eks. en angriber af en vis kaliber. Vores største styrke er og bliver fødekæden, og den er stadig i rivende udvikling, vi kommer til at skabe langt flere spillere end vi selv kan bruge.
Men Brøndby, det er en dark horse. Jeg tror Bjerregaard kan holde magten længe, og hvad der så kommer derefter kan gå i begge retninger. Men de har stadig en god klubstruktur, og der skal nok komme store spillere fra dem også i fremtiden.
På den måde mener jeg at Anders Hørsholt har ret, vi har det største potentiale. Vores trup er ung og meget lovende, vi mangler kun få ting for at kunne præstere en supersæson, som f.eks. en angriber af en vis kaliber. Vores største styrke er og bliver fødekæden, og den er stadig i rivende udvikling, vi kommer til at skabe langt flere spillere end vi selv kan bruge.
Jeg er enig i det meste.
De har en fantastisk fanbase, de har et godt navn i Europa, og de har flere penge. Hvis FCM og BIF kæmper om den samme spiller, vil spilleren i de fleste tilfælde ryge til Brøndby. Altså skal vi være så meget bedre til at udvikle egne talenter og krydre dem med de helt rette indkøb, at vi alligevel kan slutte over dem på trods af svære odds. Et rent FCK-FCM-parløb kan jeg ikke se for mig. Brøndby vil være der - i en eller anden form.
Jeg kan også (som du siger) se kurven knække for OB med den aldrende trup, de har. Men som de andre storbyhold (AGF og AaB), vil de nok altid vende tilbage som en boomerang, selvom derouten er nok så stor.
Når alt det er sagt, synes jeg da selvfølgelig også, at der ligger et kæmpepotentiale i FCM. Vi skal bare blive ved med at lægge lag på vores talentudvikling og sørge for, at vi ikke bruger flere penge, end vi realistisk set kan tjene. Jeg ved, at man i fodboldens verden med fordel kan presse økonomien lidt, fordi det kan give jackpot i form af kvalifikation til europæiske turneringer. Men det må aldrig blive så slemt, at vi knækker halsen på det. Det siger regnskaberne, at vi har været tæt på, og vi er stadig i en ret sårbar fase oven på vores kriseår.
Jeg ved bare ikke helt, om jeg kan være med på dén galej. Umiddelbart vil jeg jo sige, at Brøndby har det største potentiale som førsteudfordrer til FCK. De er bare verdensmestre i at ødelægge det for dem selv.Ravnen skrev:På den måde mener jeg at Anders Hørsholt har ret, vi har det største potentiale.
De har en fantastisk fanbase, de har et godt navn i Europa, og de har flere penge. Hvis FCM og BIF kæmper om den samme spiller, vil spilleren i de fleste tilfælde ryge til Brøndby. Altså skal vi være så meget bedre til at udvikle egne talenter og krydre dem med de helt rette indkøb, at vi alligevel kan slutte over dem på trods af svære odds. Et rent FCK-FCM-parløb kan jeg ikke se for mig. Brøndby vil være der - i en eller anden form.
Jeg kan også (som du siger) se kurven knække for OB med den aldrende trup, de har. Men som de andre storbyhold (AGF og AaB), vil de nok altid vende tilbage som en boomerang, selvom derouten er nok så stor.
Når alt det er sagt, synes jeg da selvfølgelig også, at der ligger et kæmpepotentiale i FCM. Vi skal bare blive ved med at lægge lag på vores talentudvikling og sørge for, at vi ikke bruger flere penge, end vi realistisk set kan tjene. Jeg ved, at man i fodboldens verden med fordel kan presse økonomien lidt, fordi det kan give jackpot i form af kvalifikation til europæiske turneringer. Men det må aldrig blive så slemt, at vi knækker halsen på det. Det siger regnskaberne, at vi har været tæt på, og vi er stadig i en ret sårbar fase oven på vores kriseår.
-
Since 1887
[quote="Ravnen"]Jeg mener OB ligeså vel, kan havne i suppedasen, som Aab kunne. For et år siden var det jo nærmest utopi at Aab skulle være lykkelige over at undgå nedrykning. OB har bygget deres hold lidt som Aab, som jeg ser det. Med dyrt indkøbte erfarne profiler. Det giver en kortfristet succes, Kim Brink var god til at forlænge den med nye interessante handler, jeg savner bare at se hvad OB kan nu, uden Brink. Jeg tror OB har toppet.
Tror ikke du skal regne med at OB laver en AaB. Dertil er der alt for mange muskler/penge bag klubben. Dertil er der allerede planlagt 3 transfervinduer frem. Dvs. der er lagt en langsigtet plan for fremtiden. Nu kan der selvfølgelig ske mange ting i fodbold, men jeg tror toppen af superligaen ser ud på samme måde om 5 år.
Tror ikke du skal regne med at OB laver en AaB. Dertil er der alt for mange muskler/penge bag klubben. Dertil er der allerede planlagt 3 transfervinduer frem. Dvs. der er lagt en langsigtet plan for fremtiden. Nu kan der selvfølgelig ske mange ting i fodbold, men jeg tror toppen af superligaen ser ud på samme måde om 5 år.
-
Since 1887
Som det første hold fra provinsen har OB nu vundet medaljer 3 år i træk i superligaen. Og det endda 3 sølv, så mon ikke det er for tidligt at afskrive fynboerne. Og for 6. sæson i træk slutter de over Brøndby. Desuden forlyder det, at der bliver handlet væsentligt ind i det kommende transfervindue, med henblik på Chl kval, og ny sæson i superligaen. Som styrkeforholdet ser ud for tiden, mener jeg OB er Fck` største konkurrent i den kommende sæson igen, igen, igen, igen.
Og hvis så OB ryger ud lige med det samme, så står de med en række meget dyre spillere, som måske er skuffede over ikke at gå videreSince 1887 skrev:Som det første hold fra provinsen har OB nu vundet medaljer 3 år i træk i superligaen. Og det endda 3 sølv, så mon ikke det er for tidligt at afskrive fynboerne. Og for 6. sæson i træk slutter de over Brøndby. Desuden forlyder det, at der bliver handlet væsentligt ind i det kommende transfervindue, med henblik på Chl kval, og ny sæson i superligaen. Som styrkeforholdet ser ud for tiden, mener jeg OB er Fck` største konkurrent i den kommende sæson igen, igen, igen, igen.
De har desuden mange der kun er blevet ældre og ældre, og jeg lagde mærke til at de efter kampen mod os kom ind i et mindre dyk, hvor de virkede trætte
Held og lykke med at lave en RandersSince 1887 skrev: Desuden forlyder det, at der bliver handlet væsentligt ind i det kommende transfervindue, med henblik på Chl kval, og ny sæson i superligaen.
At kalde jer (ellers os) en konkurrent til FCK i år, er vist at tage munden for fuld. Vi har, sammen med Brøndby, på ingen måde leveret. Spørgsmålet er, om der bliver ændret på det i en overskuelig fremtid. Hvis du med dine fire 'igen'er' antyder, at sølvet er jeres næste år igen, så synes jeg det ser meget tåget ud. Der er stor forskel på, hvordan de forskellige klubber har forsøgt at håndtere krisen på. OB har holdt på den gamle garde og (respekt for det) kørt et par lovende unge ind. FCM har (af nød selvfølgelig) tyndet ud på den hårde måde, så sidste sæsons start-ellever på det nærmeste er væk (se f.eks. her: http://www.superstats.dk/kampref.php?ka ... =2009/2010). Det er klart, at vi gerne ville have beholdt folk som Frank og Kolja, men nu hænger verden altså sådan sammen for os. Og hvem havde hørt om Schviatchenko, Rilwan og Sylvester 18. juli 2009?Since 1887 skrev:Som styrkeforholdet ser ud for tiden, mener jeg OB er Fck` største konkurrent i den kommende sæson igen, igen, igen, igen.
Vi har nu den fordel, at drengene er ved at få hår på brystet, og at vi hele tiden bygger på sammenspil og spilkoncept. Min påstand er derfor, at vi rykker os meget hurtigere end OB og Bif på det spillemæssige område. I kan naturligvis kompensere gennem spillerkøb (og i har - indrømmet - været gode til at finde gemte perler), men det kræver sgu en sikker hånd (flere Traoréer og færre Johanssoner + Henrik Hansener). Man må altså påregne et par svipsere, når man går på 'storindkøb'. Det kender vi sgu alt til. Må den tid aldrig komme igen.
Summa: det bliver spændende igen. I kommer bedst i gang (bla. fordi i kan finde ud af at spille både Europa og liga på samme tid). Til gengæld er sæsonen lang, og hvis Ørgaard kan holde sammen på truppen æder vi jeres gamle mænd til sidst
-
Since 1887
Nu er fremtiden som bekendt svær at spå om, men jeg håber det bedste for begge klubber, da superligaen bliver for kedelig, hvis Fck er så suveræne som i denne sæson. Det bliver vel en stor svækkelse hvis Thygesen forlader Fcm? Kan i mon holde på ham?