Ørgaard solgte foråret 2011

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Rooney

Re: Ørgaard solgte foråret 2011

Indlæg af Rooney »

Økonomien er bare ikke til at holde på Frank, og slet ikke når han er så meget skadet som han er, så skal man ikke give ham en kæmpe hyre som han fik i sin kontrakt som udløb til sommer.
Ilsø blev solgt, han var ikke inde omkring startpladsen og vi kunne få nogle penge for ham, så imo var det også rigtigt at skibbe ham afsted..

Javist - Ørgaard HAR lavet en del brølere med dårlige indkøb, men så skal man altså også lige huske alle de gode salg, jeg tror ikke der er nogle sportsdirektører som er lige så gode som Ørgaard til at sælge spillere.

Og hav nu tålmodighed i stedet for at kritisere konstant - tag ud og støt holdet, de skal nok vinde noget engang selvom det ikke er så nemt at se lige nu.

Hvasser

Indlæg af Hvasser »

Sylvester skrev: At den snak med at Ilsø ikke skulle passe ind er ihvertfald noget vrøvl. Passer thyge da bedre ind som angriber?
Det skal jeg ikke kunne sige. Men faktum er da at han scorede 2 mål som angriber i Parken, og det er sgu ikke helt ringe.
Sylvester skrev: Gør hvad der er nødvendigt for vores økonomi?? Du glemte da vist et ironi anvendt gjorde du ikke?
Jeg ved ikke hvor mange gange vi skal igennem det hér, men JO Ørgaard overbetalte for Borring og flere andre spillere når vi ser det i bagklogskabets lys. Som det tidligere har været nævnt herinde så er Ørgaard umiddelbart bedre til at sælge spillere end at købe dem.

Nu er vi altså i en situation hvor økonomien er fuldstændig smadret, og derfor skal ledelsen (hvilket også inkluderer Ørgaard) altså til at gøre nogle ting anderledes. Fx. har vi sendt Ilsø, Frank, Priske og Baba Collins afsted uden at hente nogen direkte erstatninger. Dét er bare nødvendigt for klubben, og det er skide ærgeligt. - Man kan sagtens argumenterer FOR at beholde dem og prøve at spille os til tops og flere millioner i indtægt, men det har ledelsen åbenbart valgt ikke at gøre. Hvem kunne os vide at vi ville ende i en Pokal-finale og inden for medaljerækken? Jeg er sgu ikke Spåmand.
Sylvester skrev:Syntes også det er noget ultimativt at stille det op som, havde vi beholdt Frank og Ilsø, så var vi gået konkurs, så galt er det forhåbentlig ikke, selv om man da nogen gange godt kan have sine tvivl
Ja, det ER ultimativt at sætte det sådan op - Men hvis der skal være nogen chance for at trænge igennem så kan jeg sgu ikke bare liste rundt om den varme grød, men derimod være ganske direkte.

Det er meldt ud at vi får et underskud på mellem -5 og -15 millioner - selvom vi har ladet spillere gå. Man kan nok ligge et millionbeløb til hvis vi havde beholdt før nævnte spillere, og det havde bare ikke været sundt for klubben!
Sylvester skrev:Når vi snakker om god forretning, så vil jeg også tillade mig at stille spørgsmålstegn ved om det nu var så god en forretning at sælge Ilsø for 2,5 mio. når nu vi havde givet 5 for ham og nu når nu vi stod og desperat manglede angribere.
Når Ilsø åbenbart var utilfreds med at være i klubben og ikke passede ind i vores nye sorte tråd så var det nødvendigt for ham at komme videre. Jeg synes faktisk det er okay hvis vi henter halvdelen af vores transferudgift ind på ham - for samtidig slipper vi af med hans løn, så de penge kan ligges oven i.

Hvad der bliver meget værre er når vi skal se Fagerberg gå på en fri-transfer og Jonas Borring ligeså. Men det er VIRKELIG nemt at være bagklog...

Lund7400

Indlæg af Lund7400 »

Jeg er ikke ubetinget glad for Ørgaard, men denne hetz er simpelthen totalt uberettiget. Ørgaard har helt afgjort haft sine fadæser i tidens løb, navnsnævnelse unødvendig, men man kan pege fingre af enhver Sportsdirektør (Barca - Chrygrynski, Zlatan) - (OB - Nyren, Caca, Johansson) - (Brøndby - Kristiansen, Peter Madsen, Farnerud)..
Enhver sportsdirektør begår fejl, fejlraten her er imo noget højere end i "almindelige" erhverv.

Derimod er Ørgaard den bedste sælger i dette land, og de omdiskuterede salg af Frank, Ilsø kan der absolut ikke peges findre ad, det var det helt rigtige at gøre, og de havde ikke gjort forskellen på pokal eller ej.

Den eneste fejl jeg kan se Ørgaard har begået var afhændelsen af Priske - Dét har kostet klubben både point, og måske også pokal?

- Jeg forstår frustrationen over Ørgaard til tider, men sparkes han på porten har jeg mere end svært ved at se hvor man skal hente en mere kvalificeret afløser.

Sylvester

Indlæg af Sylvester »

Hvasser skrev:
Når Ilsø åbenbart var utilfreds med at være i klubben og ikke passede ind i vores nye sorte tråd så var det nødvendigt for ham at komme videre. Jeg synes faktisk det er okay hvis vi henter halvdelen af vores transferudgift ind på ham - for samtidig slipper vi af med hans løn, så de penge kan ligges oven i.

Hvad der bliver meget værre er når vi skal se Fagerberg gå på en fri-transfer og Jonas Borring ligeså. Men det er VIRKELIG nemt at være bagklog...
Det var okay at skille sig af med Ilsø, Frank og Baba SÅFREMT vi havde hentet mindst én erstatning ind! I stedet valgte man et decideret dumdristigt sats på at alting lige pludselig gik op i en højere enhed og unge talenter sprang ud i et tempo og i et antal som næppe nogensinde er sket før.

Det værste var jo FCM burde have vidst bedre. Sly havde også store problemer med at ramme boksen i efteråret, Morten Nielsen var nok også en doven hund på det tidspunkt, Fager er det kun de mest fantastiske fanboyz som tror på og der er en grund til det er 2 år siden Hvilsom sidst blev prøvet i ligaen. Hvordan skulle det angreb pludselig blive til superbombere????

Vi havde en helt historisk mulighed for at sikre os både pokal (vi allerede i semien) og C.L kval (de andre hold nedrustede markant!) og den mulighed kommer ikke bare lige sådan igen. De muligheder er helt og aldeles forspildt takket være vinterens transfervindue, det kan der næppe være meget tvivl om :evil: TAK Ørgaard og FCM :evil:

fisker

Indlæg af fisker »

hej kære fans, lad os få en god diskution ørgaard online

Hvasser

Indlæg af Hvasser »

Sylvester skrev:
Hvasser skrev:

Det var okay at skille sig af med Ilsø, Frank og Baba SÅFREMT vi havde hentet mindst én erstatning ind! I stedet valgte man et decideret dumdristigt sats på at alting lige pludselig gik op i en højere enhed og unge talenter sprang ud i et tempo og i et antal som næppe nogensinde er sket før.

Det værste var jo FCM burde have vidst bedre. Sly havde også store problemer med at ramme boksen i efteråret, Morten Nielsen var nok også en doven hund på det tidspunkt, Fager er det kun de mest fantastiske fanboyz som tror på og der er en grund til det er 2 år siden Hvilsom sidst blev prøvet i ligaen. Hvordan skulle det angreb pludselig blive til superbombere????

Vi havde en helt historisk mulighed for at sikre os både pokal (vi allerede i semien) og C.L kval (de andre hold nedrustede markant!) og den mulighed kommer ikke bare lige sådan igen. De muligheder er helt og aldeles forspildt takket være vinterens transfervindue, det kan der næppe være meget tvivl om :evil: TAK Ørgaard og FCM :evil:
Vi kan desværre ikke bruge pengene to gange, selvom det da kunne være fedt. Vi skal nu betale for at vi levede over evne i en periode hvor også mange andre hold gjorde det - og det er derfor flere klubber nedruster.

Ja, det var ikke særlig fedt at vi sendte flere angribere afsted uden at hente nye - men hvem skulle vi lige hente? Vi havde 0 kroner at købe for, og stadig en anstrengt økonomi. Måske hvis vi var kommet af med Thygesen kunne det ha' været snak om en forstærkning.

Hvis du ser hvad vi snakkede om dengang så var mit bedste bud at hente Jude tilbage fra Fredericia og give ham chancen, men det skete desværre ikke. Jeg tror ALLE fans gerne havde set en forstærkning af truppen i vinters, og mindst en forlængelse med Priske, men sådan blev det bare ikke.

I teorien kunne vi godt ha' satset, men dengang kunne det ha' blevet både fugl og fisk. Hvis og hvis vil altid være det eneste vi kan sige om dét, men med tanke på Farlige Franks skadesfrekvens så var der en vis risiko for at han ville blive skadet i løbet af foråret og derfor ikke ligefrem ville være tilrådighed til hver eneste kamp...

Jeg ved ikke om det ligefrem var en historisk mulighed for at vinde Pokalen osv., det har vi da været tæt på før... Og vi vidste vel ikke med sikkerhed at der ville blive en ekstra CL-kval plads. Herudover så bliver det nærmest umuligt at komme igennem til CL gennem 2. pladsen da UEFA har gjort en indsats for at få flere mesterhold med, og derfor vil vi formentigt kunne se frem til at møde nr. 2, 3 eller 4 fra Spanien, Frankrig, Tyskland eller England - hvilket er en temmelig stor mundfuld, selvom vi stadig havde Ilsø, Baba, Priske og Frank!

Gubbi77

Indlæg af Gubbi77 »

Om Ørgaard solgte foråret kan diskuteres. Skulle Illsø og Frank være solgt på samme tid? Skulle FCM have købt en ny angriber? Hvorfor skrev klubben kontrakt med Morten Nielsen og sådan kan det jo blive ved.

Men når Riddersholm snakker om at Sly er så meget bedre end Farlige Frank og Sly scorer flere mål end Frank gjorde, da han var på samme alder, så glemmer han at nævne, at Frank ofte spillede venstre back i starten, så den holder ikke helt. Udover at Riddersholm lovpriser hans talenter, som vel gør det man kan forlange af dem, så synes jeg, det er bekymrende, at Bak går ud og siger FCM skal til at være en vinderklub, når mentaliteten i klubben er, at holdet hver gang skal indeholde 7 - 8 akadamispillere. Hvis vi kigger på klubberne i Europas bedste rækker, så er der ikke et eneste hold, der har vundet en dyt, når startopstillingen nærmest kun består af 20 årige talenter..... Indse det nu..... Et vinderhold skal max have 1 - 3 talenter i hovedtruppen på kampdagen, da talenter har det med at have nogle voldsomme udslag i deres præstationer. Dette er på ingen måde sagt udelukkende for at tale negativt om FCM, samt at klubben bare skal købe nogle etablerede spillere. Men FCM talentpolitik omkring førsteholdet har nu gennem en årrække vist at, det ikke står distancen. Så når der bliver snakket om vinderkultur og trofærer, så skulle FCM måske se lidt på, hvordan truppen er sammensat på de hold som rent faktisk vinder noget!

Sylvester

Indlæg af Sylvester »

Hvasser

Du skriver du godt nok vi kunne have satset, men hvis der er noget vi har gjort, så er det sgu da lige præcist at satse, på purunge urutinerede kræfter, uden backups overhovedet :?

Så kan du mene det er nok så økonomisk ansvarligt det FCM laver, men prøv lige at kig på regnskabet igen. Selv om alt hvad der kan sælges er solgt og vi har afskediget spandevis af spillere og andet personel, så står vi altså stadigvæk til at lave et stort underskud i år, faktisk mere end 50 millioners minus før transfer :shock:

Det er faktisk en bedrift at lave så stort et underskud med så lille en forretning, og det er ikke en man kommer i nogle positive rekordbøger for :twisted:

Skulle man være økonomisk ansvar, så kunne man passende have sparet de 5-6 millioner som håndbold koster pr år og ladet dem gå til de spillere som man åbenbart ikke mener man har råd til. Det havde været LANGT mere ansvarligt og perspektivrigt, fordi der havde været en god plausibel økonomisk gevinst ved sådan en prioritering.

Håndbold, tja det kommer åbenbart bare til at koste endnu flere penge når nu de skal til at spille C.L :shock:

Helt fantastiske prioriteringer man foretager i FCMs ledelse, tommelfinger op for det gode arbejde :roll:

Hvasser

Indlæg af Hvasser »

Sylvester skrev:Hvasser

Du skriver du godt nok vi kunne have satset, men hvis der er noget vi har gjort, så er det sgu da lige præcist at satse, på purunge urutinerede kræfter, uden backups overhovedet :?

Så kan du mene det er nok så økonomisk ansvarligt det FCM laver, men prøv lige at kig på regnskabet igen. Selv om alt hvad der kan sælges er solgt og vi har afskediget spandevis af spillere og andet personel, så står vi altså stadigvæk til at lave et stort underskud i år, faktisk mere end 50 millioners minus før transfer :shock:

Det er faktisk en bedrift at lave så stort et underskud med så lille en forretning, og det er ikke en man kommer i nogle positive rekordbøger for :twisted:

Skulle man være økonomisk ansvar, så kunne man passende have sparet de 5-6 millioner som håndbold koster pr år og ladet dem gå til de spillere som man åbenbart ikke mener man har råd til. Det havde været LANGT mere ansvarligt og perspektivrigt, fordi der havde været en god plausibel økonomisk gevinst ved sådan en prioritering.

Håndbold, tja det kommer åbenbart bare til at koste endnu flere penge når nu de skal til at spille C.L :shock:

Helt fantastiske prioriteringer man foretager i FCMs ledelse, tommelfinger op for det gode arbejde :roll:
Jeg må indrømme at lige nu er det vigtigste fokus for mig økonomien, og det kan godt være at det gør mig lidt mere blind på det sportslige område. - Om ikke andet tilgivende omkring at vi nogen gange ikke bruger ENDNU flere penge.

Jeg tror ikke der er nogen på det her forum som elsker at vi bruger penge på håndbold, men det har klubben altså valgt. For min skyld kunne vi også sagtens lukke det! - Men det kan bare ikke gøre os blind for at der også må spares andre steder.

Det duer ikke at sige - Nå ja, vi har 50 mil i minus, så lad os da blive ved med at bruge penge! Så lukker kreditorerne sgu virksomheden...! Rettidig omhu har vi ikke haft, men vi må bare ha' omhu nu i stedet!

Andersbknudsen

Indlæg af Andersbknudsen »

Folk som har spørgsmål til Jens Ørgaard kan debatter med ham lige nu i den anden tråd!
Kan bekræfte at det er den rigtige Jens Ørgaard som er inde og debatter!

/Anders

Sylvester

Indlæg af Sylvester »

Hvasser

Bare du ikke kalder det økonomisk ansvarligt igen, fordi det er decideret usandt og det lyder nærmest som en af de løgne som FCM fylder deres kvartalsmeddelelser med.

Ørgaard og FCM satsede i vinters og man satsede forkert og spildt nogle gyldne muligheder som næppe nogensinde har været lettere at gå til. Man satsede helt vildt og man fejlede..

Hvasser

Indlæg af Hvasser »

Sylvester skrev:Hvasser

Bare du ikke kalder det økonomisk ansvarligt igen, fordi det er decideret usandt og det lyder nærmest som en af de løgne som FCM fylder deres kvartalsmeddelelser med.

Ørgaard og FCM satsede i vinters og man satsede forkert og spildt nogle gyldne muligheder som næppe nogensinde har været lettere at gå til. Man satsede helt vildt og man fejlede..
Det viser da en ansvarlighed at gøre op med gamle vaner, og forsøge at sætte tæring efter næring.

For mig at se så var sæsonen i vinters nogenlunde så god at vi kunne tillade os at smide en del i foråret for at prøve det nye system af. Det havde været kritisk hvis vi havde prøvet det nye system i efteråret og det havde gået skidt hvilket ville efterlade os i nedrykningsfarer.

Men tak for en salig debat, det var sgu en god oplevelse herinde på Graven :D

Sylvester

Indlæg af Sylvester »

Se det der med at satse fra årets start, det kan jeg sagtens forstå man ikke turde, for så er jeg ikke et sekund i tvivl om vi havde spillet med om nedrykning.

Er dog stadig en noget underlig prioritering at sælge 3 angribere plus en fast mand i backkæden og så forvente at vi pludselig kommer til at spille flot offensivt fodbold. Og da specielt når man tænker hvad der potentielt var for enden af regnbuen (sæsonen) i år.

Noe

Indlæg af Noe »

Sylvester skrev:Se det der med at satse fra årets start, det kan jeg sagtens forstå man ikke turde, for så er jeg ikke et sekund i tvivl om vi havde spillet med om nedrykning
Det er jeg så til gengæld rigtig meget i tvivl om. Vi er forårets femtebedste hold: http://www.superstats.dk/stilling.php?v ... find=Skift

Besvar