Er afrikanerne gode nok??

Om FC Midtjylland og Black Wolves
klauzito

Er afrikanerne gode nok??

Indlæg af klauzito »

Jeg har i de sidste par kampe fulgt en del med i Igbouns(Sly) spil. En spiller jeg synes der laver en del godt, men også alt for mange frispark, ind imellem tromler han bare lige i en modstander og ellers brænder han en masse chancer.
Alt i alt synes jeg det har været meget kendetegnende for de offensive afrikanere vi har haft at de ret hurtigt falder igennem. Hverken Baba, Jude , Poku, Agbetu eller hvad de nu hedder har leveret.
Når man ser lidt længere tilbage på banen, så er det lidt bedre. Femi er vel den helt store afrikanske succes-historie. Salami og Izunna har gjort det fint, men Salami har været meget skadet.
Så mit spørgsmål (Man kan vel også kalde det et debatoplæg) er om vores afrikanere virkelig har gjort det så godt at vi kan kalde det en succes? Har det flyttet noget vi har dem?? Kunne danske talenter ikke ha gjort det lisså godt??

974

Re: Er afrikanerne gode nok??

Indlæg af 974 »

Synes vores afrikanere gør det fint!

De passer perfekt ind i det system der hedder at vi skal presse på længere oppe på banen - der tror jeg ikke mange danskere kunne gøre det bedre..

Der det halter lidt er i de situationer hvor de skal afgøre det offensive spil, altså eks. skud på mål, de dybe afleveringer osv

Men det tror jeg der trænes på i dagligdagen (selv om det jo nok ikke bliver til så meget lige nu i det sammenpressede program)

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

974 skrev:Synes vores afrikanere gør det fint!

De passer perfekt ind i det system der hedder at vi skal presse på længere oppe på banen - der tror jeg ikke mange danskere kunne gøre det bedre..

Der det halter lidt er i de situationer hvor de skal afgøre det offensive spil, altså eks. skud på mål, de dybe afleveringer osv

Men det tror jeg der trænes på i dagligdagen (selv om det jo nok ikke bliver til så meget lige nu i det sammenpressede program)
Fuldstændigt enig.

Meyhoff

Indlæg af Meyhoff »

klauzito skrev:Så mit spørgsmål (Man kan vel også kalde det et debatoplæg) er om vores afrikanere virkelig har gjort det så godt at vi kan kalde det en succes? Har det flyttet noget vi har dem?? Kunne danske talenter ikke ha gjort det lisså godt??
Det har været en kæmpe succes med afrikanerne, her tænker jeg ikke på deres kamppræstationer men på akademiets samt hele klubbens træningsniveau..
Da vi i sin tid begyndte at få afrikanerne herop løftede det træningsniveauet markant! Afrikanerne kæmper for hele familiens liv og yder derfor langt mere til træning, hvis du eksempelvis beder en dansk spiller spurte 10 m. spurter han 7-8 og derefter sænker farten, afrikanerne sprinter 11-12 m. inden de sænker farten - det har fået vores danske spillere til at arbejde meget hårdere til træning og har i den grad været med til at udvikle vores talentarbejde i den rigtige retning..

Noget andet er så kamppræstationerne hvor du har ret i at angriberne er faldet lidt igennem, synes dog heller ikke alle har fået den helt store tillid, men en af problemerne kan også være at de er fysisk tidligere udviklet end nordiske spillere hvilket giver dem en fordel i ungdomsårene mens de nordiske så indhenter dem som senior hvilket måske giver dem problemer fordi de ikke er stærkere og hurtigere som de plejer at være..

2294

Indlæg af 2294 »

Meyhoff skrev: Noget andet er så kamppræstationerne hvor du har ret i at angriberne er faldet lidt igennem, synes dog heller ikke alle har fået den helt store tillid...
Kan måske også skyldes at vi i 10 år har spillet efter at ramme Frank...
Her skulle der stå noget klogt...

974

Indlæg af 974 »

Gad vide hvad vi synes lige i øjeblikket :D

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

En helt ny artikel om netop akademiet og afrikanerne: http://www.sporten.dk/superligaen/fcm-v ... nvestering
- Nigeria har været FCMs klart bedste investering og vores største succes nogensinde, siger sportsdirektør Jens Ørgaard uden at blinke, selv om projektet undervejs har mødt modstand blandt de danske konkurrenter og på forbundsplan.

Besvar