"Jeg savner Thomasberg"

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Sylvester

"Jeg savner Thomasberg"

Indlæg af Sylvester »

Min studiekammerat fortalte mig forleden at han savnede Thomasberg i FCM og han mente at Kuhn var ham underlegen som træner, specielt taktisk + han havde præsteret bedre resultater end Kuhn. Det mente jeg var noget af en påstand da jeg husker tiden med Thomasberg som én med stilstand og vi væddede derfor en kasse pils om hvem der har været den bedste træner i FCM. :P For at afgøre væddemålet besluttede vi os for kun at vædde om ligaen.

Til min overraskelse har jeg været nødt til at hoste op med en kasse pils for selv om vi er med i stadig er med i kampen om sølvet i år, så har vi faktisk "blot" 1,57 point i snit pr kamp, hvilket i en normal sæson blot havde været nok til en 5/6 plads. Sidste sæsons 29 ligakampe med Kuhn ved roret udløste "blot" 1,48 point pr kamp og samlet set har Kuhn hentet 1,52 point i snit i de ligakampe han har stået i spidsen for FCM, noget som statistisk set ikke ville udløse andet end en 7. plads. :cry: :cry: :cry:

Thomasberg derimod, opnåede 1,67 point i snit i sin hele sæson for FCM, et snit som stensikkert ville betyde sølv i år. Inkluderer man de sidste kampe inden han røg på porten, så ender TT i alt med et snit på 1,59 pts pr kamp og altså stadig en del højere end Kuhn.

Jeg forsvarede mit bet med, at TT havde et betydeligt bedre hold til rådighed, men heller ikke det ville min kammerat høre tale om, da han forklarede at vi sidenhen havde fået tilført spillere som Ilsø, Albrechtsen, Bak og J. Poulsen plus TT heller ikke havde være dynamiske nigerianske trekløver Igboun, Hassan og Izunna til rådighed dengang. Ved ikke helt hvad jeg skal tro længere???? :shock:

Personligt har Kuhn en noget større stjerne i min bog end Thomasberg, med spørgsmålet er måske om vi overvurderer førstnævnte eller rettere undervurderer Thomasbergs indsats som træner i FCM, eller måske er det begge dele?

Brugeravatar
AlwaysFCM
Geografisk sted: Herning

Re: "Jeg savner Thomasberg"

Indlæg af AlwaysFCM »

åååååååårhh min hjerne er slet ikke optimal til at tænke på det lige nu :) Den omgang træner"dilemma"-snak skal jeg sgu lige sove på, før jeg som sådan har en "ordentlig" mening til det.

Kan huske dengang på ulvegraven, en del snakkede om thomasberg bare skulle væk, inden han fløj herfra (kan ikke lige finde tråden pt. på ulvegraven??) Og mange herinde er så optimistiske omkring Allan K. inklusiv mig selv - bortset fra hans til tider mere frygt for modstanderen end stolthed over eget hold.
FC Midtjylland

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Det er aldrig nemt, at skulle følge op på succes. Erik Rasmussen havde kanon succes, og alle begræd at han pludselig stoppede. Thomasberg havde som assistent hele tiden været en del af den succes, men i det skjulte. Det man umiddelbart oplevede da Erik stoppede, var så at man pludselig kun havde halvdelen tilbage, Thomasberg.
Erik Rasmussen fyldte meget i klubben, med hans personlighed og veltalenhed. Derfor var kontrasten enorm da det pludselig var den ellers stille Thomasberg som skulle være ansigtet udadtil.
Det var faktisk lidt synd for Thomasberg, at han skulle kastes for løverne på den måde. Efter to gange sølv, og med en champagnespillestil som kun Erik kunne praktisere.
Både fans og spillere så ham stadig kun som assistenten, det var svært udadtil at ændre det billede på så kort tid. Presset blev for stort, fordi forventningerne var at han skulle køre Eriks stil videre, uændret.
Jeg håber han får chancen igen, før eller siden. Han er en rigtig FCM mand, og det er en skam det endte som det gjorde.

FCMReal

Indlæg af FCMReal »

Sylvester skrev:Min studiekammerat fortalte mig forleden at han savnede Thomasberg i FCM og han mente at Kuhn var ham underlegen som træner, specielt taktisk + han havde præsteret bedre resultater end Kuhn. Det mente jeg var noget af en påstand da jeg husker tiden med Thomasberg som én med stilstand og vi væddede derfor en kasse pils om hvem der har været den bedste træner i FCM. :P For at afgøre væddemålet besluttede vi os for kun at vædde om ligaen.

Til min overraskelse har jeg været nødt til at hoste op med en kasse pils for selv om vi er med i stadig er med i kampen om sølvet i år, så har vi faktisk "blot" 1,57 point i snit pr kamp, hvilket i en normal sæson blot havde været nok til en 5/6 plads. Sidste sæsons 29 ligakampe med Kuhn ved roret udløste "blot" 1,48 point pr kamp og samlet set har Kuhn hentet 1,52 point i snit i de ligakampe han har stået i spidsen for FCM, noget som statistisk set ikke ville udløse andet end en 7. plads. :cry: :cry: :cry:

Thomasberg derimod, opnåede 1,67 point i snit i sin hele sæson for FCM, et snit som stensikkert ville betyde sølv i år. Inkluderer man de sidste kampe inden han røg på porten, så ender TT i alt med et snit på 1,59 pts pr kamp og altså stadig en del højere end Kuhn.

Jeg forsvarede mit bet med, at TT havde et betydeligt bedre hold til rådighed, men heller ikke det ville min kammerat høre tale om, da han forklarede at vi sidenhen havde fået tilført spillere som Ilsø, Albrechtsen, Bak og J. Poulsen plus TT heller ikke havde være dynamiske nigerianske trekløver Igboun, Hassan og Izunna til rådighed dengang. Ved ikke helt hvad jeg skal tro længere???? :shock:

Personligt har Kuhn en noget større stjerne i min bog end Thomasberg, med spørgsmålet er måske om vi overvurderer førstnævnte eller rettere undervurderer Thomasbergs indsats som træner i FCM, eller måske er det begge dele?
Helt enig, jeg har på det sidste været ude efter Kuhn, på netop det taktiske, og det at have en plan b klar, når plan a ikke fungere, Kuhn virker for stædig og tøver med taktiske udskiftninger i kampene.

Omvendt er Kuhn en fantastisk indpisker og motivator op til kampene, med kikser dette, så synes jeg ærlig talt Kuhn har svært ved at ændre kampene.

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Ravnen skrev:Det er aldrig nemt, at skulle følge op på succes. Erik Rasmussen havde kanon succes, og alle begræd at han pludselig stoppede. Thomasberg havde som assistent hele tiden været en del af den succes, men i det skjulte. Det man umiddelbart oplevede da Erik stoppede, var så at man pludselig kun havde halvdelen tilbage, Thomasberg.
Erik Rasmussen fyldte meget i klubben, med hans personlighed og veltalenhed. Derfor var kontrasten enorm da det pludselig var den ellers stille Thomasberg som skulle være ansigtet udadtil.
Det var faktisk lidt synd for Thomasberg, at han skulle kastes for løverne på den måde. Efter to gange sølv, og med en champagnespillestil som kun Erik kunne praktisere.
Både fans og spillere så ham stadig kun som assistenten, det var svært udadtil at ændre det billede på så kort tid. Presset blev for stort, fordi forventningerne var at han skulle køre Eriks stil videre, uændret.
Jeg håber han får chancen igen, før eller siden. Han er en rigtig FCM mand, og det er en skam det endte som det gjorde.
Fuldstændigt enig.

Thomasberg overtog, et mere eller mindre sprudlende Fcm mandskab, en medalje kandidat og et af den danske ligas tophold på daværende tidspunkt. Det kunne nærmest kun gå galt og derfor syntes jeg også at det var synd for Thomasberg. Han kunne nærmest ikke gøre det meget bedre, så hed det guld og toppen af poppen og der var ikke langt fra Status Quo til nedtur, som vi jo også ret alvorligt kom i, af mange årsager og ikke kun Thomasberg.

Personligt syntes jeg ikke man kan sammenligne de to trænere, deres arbejd opgave og ikke mindst betingelser, som gjort i første post. Thomasberg overtog et topmandskab i dansk fodbold, et primært indkøbt hold, til at spille med om medaljer og det kunne nærmest kun gå ned af bakke. Kuhn overtog et hold i dyb krise, hvor skuden skulle vendes og Fcm´s målsætninger blev ændret og ikke mindst manglende økonomi til at købe sig til topplaceringer, ændrede Fcm´s indstilling til primært at fokusere på ungdommen, talentet og akademiet. Samt Kuhn og det resterende Fcm har arbejdet på at ændre spillesystem/stil, give talenterne spilletid og mulighed for at udvikle sig og ikke mindst samle erfaring og måske spille sig til salg udenlandsk.

Thomasberg overtog et hold i toppen, med få forbedringsmuligheder, med danske forhold og ikke mindst økonomi, en svær og alt for hård opgave, der nærmest kun kunne gå galt.

Kuhn overtog et hold i dyb krise, hvor skuden skulle vendes og der skulle ryddes op. Med andre økonomiske muligheder, andre målsætninger andre krav og ikke mindst spillermateriale da der skulle ryddes op i truppen.

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

Komisk tråd af folk der helt tydeligt ikke forstår sig på taktik!!!

Hvis anken mod Kuhn er at han ikke er taktisk klar, så skulle i jo slet ikke råbe på Thomasberg, men nærmere på Bech.

De koncepter som FCM har spillet efter gennem tiden har været forskellige efter hver træner, indtil nu hvor Kuhn implementerer et koncept som et helt trænerteam og organisation her valgt.

Jeg er ked af i endnu ikke har lært at læse hvad der sker, men det er da også det eneste jeg kan beklage i e solidt koncept der kører, med overraskende få udfald, set fra min stol.
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

Sylvester

Indlæg af Sylvester »

Hekler skrev:Jeg er ked af i endnu ikke har lært at læse hvad der sker, men det er da også det eneste jeg kan beklage i e solidt koncept der kører, med overraskende få udfald, set fra min stol.
Pointen med indlægget er ligesom at jeg har tabt et væddemål fordi fordi der har været flere udfald under Kuhn end TT og kigger man på resultaterne og statistikken så er det svært at argumentere imod.

En hjemmebanestatitisk som er den ringste siden Ikast, et gennemsnitligt pointantal som vil betyde en 7. plads i en standard sæson og et snit som ligger noget under TTs. Syntes nu nok der har været rigeligt med udfald :evil:

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Jeg savner også Thomasberg.... som assistenttræner! Manden skulle aldrig have været cheftræner hos os. Det er den dummeste trænermæssige beslutning FCM nogensinde har truffet.
Jeg er superglad for Kuhn. Han har formået at implementere en masse unge spillere, som f.eks. Sly, Erik, Izunna og Rilwan. Han har ingen penge at arbejde med og et hold med en utrolig lav gennemsnitsalder. Han gør det glimrende; arbejdsforholdene taget i betragtning!

Besvar