Træningslejr- La Manga

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Hekler

Re: Træningslejr- La Manga

Indlæg af Hekler »

Mht. højden, så er det værd at bemærke at forskellen jo primært var imellem de norske midterforsvarer og vores angribere. Dertil at der ikke er brugt et eneste sekund på dødbolde endnu som Glen Riddersholm udtrykte det.

Det er noget af det de skal kigge på når de kommer hjem og de unge tager til Italien.

Det er lidt svært med Via Reggio da der er spillere udtaget til landshold som ikke kan være med hele turneringen, lige som der er nogen der er en del af det hold der starter sæsonnen, og derfor heller ikke kan spille hele turneringen.

Der blev derfor udtaget en trup med alle de unge undtaget lasse vigen der er med hernede. Sviachenko, Albæk som jeg lige kan huske det skulle også med, men sikkert kun det to første kampe og så hjem til opstart med a-truppen. Der kommer sikkert noget senere idag.

I morgen er der så den vigtigste kamp hernede, nemlig kampen mellem træner, ledere og andet revl og krat. Kan fortælle at Ørgaard forlængst er begyndt med det psykiske spil :-)
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

master1

Indlæg af master1 »

AlwaysFCM skrev:
master1 skrev: Har netop set kampen igen. ( Så den også i går ). Det er svært med den tyngde i angrebet, når midtbanen ikke fungerer 100 %. - Stadig for mange boldtab, og fejlafleveringer. Når man bagfra ikke kan spille bolden frem, er det dårlige betingelser for angriberne.
Hvor genser du kampen? :)
Havde købt en uges abonnement på TV2 Norge, Sumo, vejledt af en anden bruger herinde, og man kunne så gense kampen, ved at logge sig på, og klikke på kampen :? .

Brugeravatar
AlwaysFCM
Geografisk sted: Herning

Indlæg af AlwaysFCM »

master1 skrev:Havde købt en uges abonnement på TV2 Norge, Sumo, vejledt af en anden bruger herinde, og man kunne så gense kampen, ved at logge sig på, og klikke på kampen :? .
Okay - træls man ikke kan streame dem. ;)
FC Midtjylland

Midtgaard
Geografisk sted: Brabrand

Indlæg af Midtgaard »

Start 11'eren mod Odd Grenland imorgen. Efter min overbevisning den stærkeste.

På mål Jonas Løssl. Backkæden er Christian Sivebæk, Kristian Bak, Martin Albrechtsen, Jesper Juelsgård. På midtbanen er valgt Danny Olsen, Izunna, Jakob Poulsen og Mikkel Thygesen. I angrebet Morten Nielsen og Sylvester Igboun.

Copy - paste fra aoh :D http://aoh.dk/artikler/fcm-satser-hoejt-i-italien

Sylvester

Indlæg af Sylvester »

Midtgaard skrev:Start 11'eren mod Odd Grenland imorgen. Efter min overbevisning den stærkeste.

På mål Jonas Løssl. Backkæden er Christian Sivebæk, Kristian Bak, Martin Albrechtsen, Jesper Juelsgård. På midtbanen er valgt Danny Olsen, Izunna, Jakob Poulsen og Mikkel Thygesen. I angrebet Morten Nielsen og Sylvester Igboun.

Copy - paste fra aoh :D http://aoh.dk/artikler/fcm-satser-hoejt-i-italien
Det tror jeg også er meget tæt på idealopstillingen som holdet ser ud nu, det eneste der vel kan diskuteres, er om Borring skal med på bekostning af Thyge og om Morten Nielsen er vores næstbedste angriber.

Angående Borring, så ligger det nye system ligesom op til en mere indadsøgende, kombinationsstærk midtbanespiller, som er mere spillende og knapt så bagliniesøgende og det kan måske blive et problem for Borring.

Det bliver spændende at høre om vi kan få noget flow i spillet og lykkedes med nogle af de ting som Kuhn gerne vil. Der er kort tid til sæsonstart, så det skulle gerne snart til at klikke, for ellers har træningslejren vel ikke været specielt vellykket. Lad os håbe vi score nogle mål :)

Dondinho

Indlæg af Dondinho »

Sylvester skrev: Det tror jeg også er meget tæt på idealopstillingen som holdet ser ud nu, det eneste der vel kan diskuteres, er om Borring skal med på bekostning af Thyge og om Morten Nielsen er vores næstbedste angriber.
Så længe Fagerberg er ude så synes jeg Sylvester og M. Nielsen må være vores stærkeste angribere, hvis ellers ikke man vil spille med en midtbane spiller/hængende angriber hvor Thygesen/Poulsen måske kunne bruges. Jeg håber på at M. Nielsen griber chancen imorgen.
Sylvester skrev: Angående Borring, så ligger det nye system ligesom op til en mere indadsøgende, kombinationsstærk midtbanespiller, som er mere spillende og knapt så bagliniesøgende og det kan måske blive et problem for Borring.
Jeg er enig i at Borring måske ikke passe så godt ind her, men på den anden side så har vi jo ikke så mange naturlige afløsere på den plads, så mon ikke nok Borring kommer til at spille ret meget i foråret. :)

Mose

Indlæg af Mose »

Først vil jeg udtrykke min store glæde ved, at man nu tager skridtet fuldt ud med hensyn til spillestil og formation. En spillestil der lever op til nutidens krav, og som sikrer flere forskellige typer af kommende salgsemner.

Men det kræver stor tålmodighed!

Der er vel ingen, der tror, at det kan ordnes på en træningslejr til La Manga. I løbet af et halvt år skal vi gerne begynde at se de første resultater, mens det fulde udbytte af satsningen først kommer efter, at nye akademihold har været hele forløbet igennem.
Altså 4-6 år fra nu.

Det mest bemærkelsesmæssige i det nye system er vel fravalget af deciderede kantspillere. Her er jeg fuldstændig enig med Sylvester i, at det vil presse en type som Borring.

I aften spiller vi så igen. Jeg så ikke kampene mod Start og Viking, men tager gerne jeres ord for, at det var ringe. Vores nye spillestil kræver, at to elementer skal være på plads. Pasningsspillet skal være sikkert (her er spillernes individuelle tekniske færdigheder centralt men også spillemønstrene for opspillet) og tempoet skal være tilstrækkeligt højt.

For et par år siden forsøgte vi også med at indføre mere pasningsspil, men spillerne magtede det ganske enkelt ikke. Det gik så langsomt, at vi sjældent kom over midterlinjen og de tekniske fejl var ødelæggende.

Jeg vil mene, at vores nuværende spillertrup er bedre disponeret for denne nye spillestil, men der er bløde punkter. Særligt er jeg spændt på hvordan Albrecktsen (som ellers er en meget stærk spiller for os) klarer opgaven.

Glæder mig til at logge på i aften, og læse referatet fra kampen, efter at jeg har set Morten Nielsen på DR2.

Mike80

Indlæg af Mike80 »

Heltsikkert meget tæt på stærkeste 11! Jeg vil mene boring skal på kant og thyge/ poulsen skal ligge som hængende angriber. De dækker begge pladsen så en fri rolle hvor de kan skiftes til at skyde frem og ligge forrest, det tror jeg kunne blive rigtigt godt.

Min 11:

Løsll

Sivebæk-bak-albrec.-juelsgård

Danny-izunna-poulsen-boring

Thyge

Igboun

Men mit store håb er Fagerberg slå igennem så thyge kan erstatte Danny på højre kant.

Mike
Mike80

Everybody hates us we don't care...

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Danny skadet efter 3 min. Lignede lidt at han vred om på foden.
Senest rettet af Kent 20. feb 2011, 18:06, rettet i alt 1 gang.

Sylvester

Indlæg af Sylvester »

Kan ikke finde en update af kampen nogen steder. Jer der ser den, vil i skrive lidt løbende sådan vi kan følge med? Takker :)

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Borring ind for Danny

Dennis

Indlæg af Dennis »

Borring ind for Danny

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Stor chance til Odd efter afrettet frispark, men skyder forbi fra 2 m

Sylvester

Indlæg af Sylvester »

Super hvis du gider levere updates Kent.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Første kvarter spillet. En rodet forestilling indtil videren. Dog er vi ikke kommet bagud denne gang :-) Og vi er også frem til 4 indlæg fra fløjene, hvor Sly lige har haft en kæmpechance efter han tager et indlæg ned i feltet. Afslutningen bliver dog ikke god nok og en glidende Odd-spiller redder.

Danny havde anklen og foden tapet godt og grundig ind, da han humpede over til bænken efter gik ud.

Besvar